Обява

Свий
Няма добавени обяви.

100 октана

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 100 октана

    Здравейте,
    Имам поларис scrambler 400 4x4 и искам да му сложа 100 октанов бензин от бензиностанции ЕКО, но се притеснявам да взема да му стопя буталото.Вие какво ще кажете по въпроса.Тук намерих една едитствена тема.(ще му налея 8 литра 100 октанов и 4 литра 95)

  • #2
    От: 100 октана

    Вместо да му наливаш 8 литра 100 октанов,4 литра 92 октанов,1 литър нафта и половин литър керосин по-добре сипи 98 октанов бензин.
    Аз от ЕКО-то сипах на колата онзи ден от новия бензин и направо колата умре.Почна да гасне,да не може да работи хубаво и не можеше да върви.
    Аз на моя мотор сипвах 98 октанов бензин (без значение от къде за да не правя реклама) и нямаше никакъв проблем.
    Естествено намаляваш ресурса на двигателя но...сипвай и карай !
    Симеон Симеонов - 0878666200
    Suzuki Bandit N600 with K&N filter and Hurric exhaust
    Suzuki - A way of life

    Коментар


    • #3
      От: 100 октана

      Аз сипвам 96 екстра форс от Петрол и се усеща разлика във вървенето, преди пробвах с по-скъпия на омв, но не усетих никаква разлика.

      Коментар


      • #4
        От: 100 октана

        Първоначално публикуван от boyan96 Преглед на мнение
        ...Тук намерих една едитствена тема.(ще му налея 8 литра 100 октанов и 4 литра 95)
        Пич чети по внимателно, темата е за 100LL авиационно гориво.

        От бензиностанция, какъвто и бензин да му сипеш няма да видиш разлика.

        Регулираш карбуратора с 95 и не го пипаш повече.

        Коментар


        • #5
          От: 100 октана

          Карам Yamaha Raptor 700 , 90% от сезона го зареждам с Кинетрон 100 и съм страшно доволен, двигателя работи много по добре от 96-98 , пробвал съм и премиум на ОМВ , но тяхната добавка не ми харесва. Единствено ШЕЛ не съм пробвал да слагам на мотора , че си нямаме бензиностанция в Дупница.Колата също я карам само на 100 октана и разхода ми е с 1.5л по нисък от колкото с по ниско октаново число.При мотора разхода незнам как е , че това е много относително от 6 до 20л / 100 . Доста фомуми съм изчел за горивата и това , че 100 октана съкращават живота на мотора е ПЪЛЕН МИТ!.

          Коментар


          • #6
            От: 100 октана

            Няма как да усещате разлика при мотори с компресия 8- 9:1 сипвайки 95,96, 100. Все ще върви и ще се форсира, другото си го въобразявате. Виж при мотор с компресия 12- 13:1 ако му сложиш 95, не е добре. Е тогава ще стопите буталото. Бензините от бензиностанциите нямат почти никаква разлика, пробвано върху сумати леки коли, мотори с горива от почти всички наши бензиностанции... Все върви и се форсира освен ако не са решили да "тунинговат" горивото. От тук нататък си е чисто самонавиване!
            R 727cc BB KIT
            ZJ V8
            WK2 V6

            Коментар


            • #7
              Ето ви и формулата за успех /на снимката/:
              Качественното гориво е първият и най голям тунинг!
              Ако някой го интересува нещо конкретно мога да споделя личният си опит с него.Карал съм раптор 700 и КТМ 505 сх с него.Като Раптора е със сток бутало,а ктм-а е каран със сток и със 12.5 към 1.
              Прикачени файлове

              Коментар


              • #8
                От: 100 октана

                Пропуснал си да отчетеш предното мнение. Качествено, качествено - зависи от двигателя какво означава качествено, не от цвета на тубата

                Коментар


                • #9
                  От: 100 октана

                  Напротив,отчитам и предното мнение,ноооо!...
                  "Качествено, качествено - зависи от двигателя" - да но колегата доколкото разбирам се интересува от начина на работа на един и същ двигател,с гориво с различни показатели.Повече от ясно е че не може да сипеш 2 литра супер гориво и атв- то което е 20 к.с да тръгне като същото такова разпилено до 30 к.с например.
                  Качествено гориво е такова в съдържанието на което са премахнати и заменени от други много от стандартните добавки в масовото гориво,както и указаното от производителя октаново число реално да отговаря на съдържанието,нещо което е далеч от предлаганият по нашите бензиностанции бензин.Мдааа различното гориво кара един и същ двигател да работи различно.Най вече влияе на throttle response.Там се усеща съществената разлика от качеството и октана на горивото.А вие какво искате да постигнете с горивото ? - по голямо ускорение и макс. мощност или скорост само с гориво няма как да стане.Всички атв-та които съм имал са били само с минимално препоръчано октаново число. При КТМ примерно препоръчаното от производителя минимално окт. число беше 98 и оттам нататък може и със 100 окт. безпроблем че и повече...Докато например при един Кан Ам 450 вкаран от САЩ препоръчаното гориво беше RON 95,и ефекта от високооктаново гориво там беше нулев.Просто самата горивна система е настроена за работа с по ниско октаново число фабрично.Виждал съм и спортни американски коли с препоръчано по ниско октаново число на горивото - 95,и с него си върви по добре отколкото със 100 октана например.Но това обикновенно са изключения.Ето ви и пример за най прост силов тунинг - само висококомпресионно бутало
                  и брутално гориво - ефекта е доста по голям от ауспух с филтър и електроника например,а и много по евтин.Лично моето мнение е че за разходки в гората и возене ,throttle respons-а от високооктановото гориво не е необходим.Първо си е скъпичко удоволствие,и едва ли ще усетите разликата така както в едно състезание в което гониш хилядни,и второ надали при такъв тип каране се изисква максимума на машината през по голямата част от карането,както е например в състезанията.Силно препоръчвам продукта на бардал на снимката.Цената на разфасовка от един литър е около 250 лв. "по спомен",използва се в съотношение 3/1000 с горивото,като Бардала подобрява октановото число на бензина с около 5 до 7 %.Може да се използва със всеки бензин - 95,98,100 и т.н.От съотношението му на разреждане с бензин би трябвало да сте си направили и извода за колко гориво ви стига този един литър,което хич не е зле.Та за обикновенно каране предпочитам бензин 100 окт. от еко например и Бардал,а за състезания 104 окт. райсинг фуел и пак Бардал...

                  Коментар


                  • #10
                    От: 100 октана

                    Като коментираме октаново число мога да дам пример с моя мотор с ниска степен на сгъстяване, на който ако сипя 98 свещите стават в сажди. По принцип с нискооктанов бензин изхвърква, даже слагам добавко за сваляне на октановото число. Именно отзивчивостта му се променя, но не от повишаване, а от понижаване. Защото в даден момент нез натоварване като е студена свещта и горивната камера, като изръчкаш с високооктановия докато не загрее през следващите две-три до даже 15 екунди при под -10 и студен двигател, ефект никакъв. А с нискооктановото гориво просто работи. Не добре, не зле - само както трябва
                    Имаше такава реклама на хонда - "просто работи".

                    Коментар


                    • #11
                      От: 100 октана

                      Мисля че отидохте в грешна посока.
                      Или поне повечето започнахте да си мерите п...те.
                      Или не прочетохте за какво АТВ става дума ... 400 кубика 4х4 автомат.
                      Не говорим за спортно атв за състезания.
                      Какъвто и бензин да му сложи ... ще върви по един и същ начин.
                      Въпроса е дали ще му спече буталото в което се съмнявам. Но не съм експерт.

                      Коментар


                      • #12
                        От: 100 октана

                        Каво толкова аз намирам информацията от Васил Томов за полезна и интересна. Не знам внушавам ли си или не, но с горивото което аз ползвам усещам точно по-голяма отзивчивост. На колата съм сипвал от скъпия дизел на ОМВ(летния), там разликата е в ниските между 1700-2000 об. дърпа повече от колкото с обикновенна нафта.

                        Коментар


                        • #13
                          От: 100 октана

                          Колега щом 1700-2000 са ти ниски обороти за колата. Какви са и високите ? Това е дизелов автомобил мисля че това са и средните обороти. Ако са ниските моля кажи ми какви обороти прави на пълна газ че ми е интересно.
                          [B][IMG]http://forum.offroad-bulgaria.com/images/icons/icon1.png[/IMG] [B]Купувам:[/B] [URL="http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=119413"][COLOR=#000066]Купувам фарове за Yamaha Yfz 450[/COLOR][/URL] [/B]

                          Коментар


                          • #14
                            От: 100 октана

                            Като говорим за американско гориво и октани, не смесвайте двата стандарта. Тук имаме 87 октана, и доста модерни коли си вървят с него... Долу е написано защо.

                            The next confusing thing is that octane ratings in the USA and Europe differ significantly. In the USA, you can typically buy regular (87 octane), medium (89 octane), and premium (91-94 octane). The octane ratings differ slightly in high altitude states like Colorado. In Europe, you can typically buy 95 octane fuel and 98 octane fuel. So why do European cars need this high-octane fuel?

                            Well, they don't.
                            The story about octane measurement was not quite complete. There are two different sets of conditions under which the octane number is determined. The first set of conditions simulates low load conditions, sort of corresponding to everyday, regular driving conditions. The number that results is called the Research Octane Number, or RON. The second set of conditions simulates a higher load on the engine. The number that results is the Motor Octane Number, or MON.
                            The choice of these names is terribly unfortunate, in my humble opinion. Research Octane Number suggests a lab test, whereas Motor Octane Number makes you think that they did some road test. Some websites actually state that this is the case. As far as I can determine, both are laboratory tests.
                            It turns out that in Europe, the octane number posted is determined by the RON method (if you live in Europe, check the small print on the gas pump next time you fill 'er up. Wait, filling it up requires taking out a loan nowadays...). In the USA, the number posted is according to the "(R+M)/2" method. Turns out that this is simply the average of the RON number and the MON number. So, would the MON number typically be lower than the RON number? The answer is....yes! Apparently, for modern fuels, the difference between RON and MON (also called sensitivity) is about 10 (RON is higher than MON). Knowing this, we can now calculate the following:
                            87 octane in the USA = 92 octane in Europe
                            89 octane in the USA= 94 octane in Europe
                            92 octane in the USA = 97 octane in Europe
                            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                            Коментар


                            • #15
                              От: 100 октана

                              Първоначално публикуван от marto989 Преглед на мнение
                              Колега щом 1700-2000 са ти ниски обороти за колата. Какви са и високите ? Това е дизелов автомобил мисля че това са и средните обороти. Ако са ниските моля кажи ми какви обороти прави на пълна газ че ми е интересно.
                              Може би не се изразих много правилно имах предвид тези при които започва да дърпа при рязко ускорение, при нормални каране превключвам при горе доло тези обороти(минавам 2100 само при нужда от повече мощност).

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X