След като се сблъсках с реалността започнах да се замислям как да направя така че Ренегада да стане по здрава и издържлива машина.В този форум не намерих такава тема и за това реших да пусна такава.Идеята е всеки който е правил подобрения по машината си да сподели опит и конкретно какви части е използвал и от какво,размери,серийни номера и тнт.Като за начало ето какво намерих в един друг форум http://atv-bg.net/forums/showthread....2-Renegade-800
Колегата е решил да не плаща безумната цена на семеринга на предния диференциал и си го е измислил по мое мнение по добре,новият семеринг и един сезон да изкара пак е по добре,ако втулката е шлайфана както трябва и ако семеринга не е от най евтините ще изкара поне колкото оригиналния.
Другата информация е за задните карета на кардана GMB 220-0081 GUM-81 25мм/63.8мм според колегата и GUM79 също става.
Аз в момента съм решил да сменям оригиналните шарнирни болтове и накрайниците на кормилните щанги.Болтовете мисля да ги пригодя от хонда Акорд до 98г,за долните носачи диаметъра им е 33,5мм,а оригиналните са 32мм.Единият вариант е да пробвам да престържа болтовете до 32мм,другият е да разширя отвора на носача и на главината до подходящия размер.Първото ми е ясно как ще стане,само не знам дали болта ще го понесе,второто още не знам,предполагам че нещо на фреза трябва да се прави ама не съм много на ясно,то за това си има хора които с това си изкарват хляба.За накрайниците съм взел от Корса Б,щангата ще се прави на ново защото оригиналната е с цолова резба а накрайниците са с метрична.Трябва да намеря някоя по здрава стомана 12мм,с обикновена арматура няма да стане.Проблема е в това че маншончето на накрайника почти опира в ума,мустаците на гумата опират в маншона,притеснява ме че при евентуално смачкване на гумата при скок или дупка борда на гумата ще опре в маншона и ще го скъса или изтърка,в краен случай ще подложа по 2 шайби на всеки болт на главината за да отдалеча джантата.
Също мисля да направя нови втулки за предните носачи от полиуретан,а втулките които лагеруват вътре в тях от стебло на амортисьор,хем няма да ръждясва хем е максимално гладко,и като се гресира след всяко каране трябва да изкарат поне колкото оригиналните.Купих половин метър полиуретанова пръчка 30мм,струва 10лв и предполагам че ще стигне за всички втулки но даже и да не стигне ще взема още,не е чак толкова скъпо,за сравнение една оригинална втулка струва 7-9$,с доставка и мито и ддс 11-12$,на нас ни трябват 16 бр,смятайте само за едни умрели втулки колко пари трябва да се изръси човек.
Друго нещо което направих в самото начало беше да махна пружината на палеца за газта,сега не ми изморява толкова пръста.
Също размених маркучите на спирачките,сега предната спирачка е от ляво и на мен лично така ми е по удобно и не ми се уморява само дясната ръка.Идеята ми дойде от Полариса на един приятел,Спортсмен 800 има най удобната газ за атв на което съм се качвал,на второ място е старата ми хондичка
Сменял съм и вътрешен маншон на предна полуоска,сложих обикновен гумен маншон,не знам колко ще изкара но е почти без пари и размерите пасват така че ще видим.
Също не намерих и тема за сравнение на гуми,моите задните няма да изкарат зимата,а дори и да изкарат на пролет трябва да купувам нови.Вариантите са няколко ИТП ТераКрос,Максис БигХорн или А-024 от Вромос,първите два варианта са скъпички 230-260лв,вромоските са 160лв,въпроса ми е дали скъпите ще изкарат два пъти повече от китайските?
Предлагам всеки който има какво да сподели да напише мнение,темата ще бъде много полезна на всички които не искат да купуват прескъпите части на Кан АМ,които и без друго не изкарват много.Малко дълго стана но се надявам темата да помогне.
Колегата е решил да не плаща безумната цена на семеринга на предния диференциал и си го е измислил по мое мнение по добре,новият семеринг и един сезон да изкара пак е по добре,ако втулката е шлайфана както трябва и ако семеринга не е от най евтините ще изкара поне колкото оригиналния.
Другата информация е за задните карета на кардана GMB 220-0081 GUM-81 25мм/63.8мм според колегата и GUM79 също става.
Аз в момента съм решил да сменям оригиналните шарнирни болтове и накрайниците на кормилните щанги.Болтовете мисля да ги пригодя от хонда Акорд до 98г,за долните носачи диаметъра им е 33,5мм,а оригиналните са 32мм.Единият вариант е да пробвам да престържа болтовете до 32мм,другият е да разширя отвора на носача и на главината до подходящия размер.Първото ми е ясно как ще стане,само не знам дали болта ще го понесе,второто още не знам,предполагам че нещо на фреза трябва да се прави ама не съм много на ясно,то за това си има хора които с това си изкарват хляба.За накрайниците съм взел от Корса Б,щангата ще се прави на ново защото оригиналната е с цолова резба а накрайниците са с метрична.Трябва да намеря някоя по здрава стомана 12мм,с обикновена арматура няма да стане.Проблема е в това че маншончето на накрайника почти опира в ума,мустаците на гумата опират в маншона,притеснява ме че при евентуално смачкване на гумата при скок или дупка борда на гумата ще опре в маншона и ще го скъса или изтърка,в краен случай ще подложа по 2 шайби на всеки болт на главината за да отдалеча джантата.
Също мисля да направя нови втулки за предните носачи от полиуретан,а втулките които лагеруват вътре в тях от стебло на амортисьор,хем няма да ръждясва хем е максимално гладко,и като се гресира след всяко каране трябва да изкарат поне колкото оригиналните.Купих половин метър полиуретанова пръчка 30мм,струва 10лв и предполагам че ще стигне за всички втулки но даже и да не стигне ще взема още,не е чак толкова скъпо,за сравнение една оригинална втулка струва 7-9$,с доставка и мито и ддс 11-12$,на нас ни трябват 16 бр,смятайте само за едни умрели втулки колко пари трябва да се изръси човек.
Друго нещо което направих в самото начало беше да махна пружината на палеца за газта,сега не ми изморява толкова пръста.
Също размених маркучите на спирачките,сега предната спирачка е от ляво и на мен лично така ми е по удобно и не ми се уморява само дясната ръка.Идеята ми дойде от Полариса на един приятел,Спортсмен 800 има най удобната газ за атв на което съм се качвал,на второ място е старата ми хондичка
Сменял съм и вътрешен маншон на предна полуоска,сложих обикновен гумен маншон,не знам колко ще изкара но е почти без пари и размерите пасват така че ще видим.
Също не намерих и тема за сравнение на гуми,моите задните няма да изкарат зимата,а дори и да изкарат на пролет трябва да купувам нови.Вариантите са няколко ИТП ТераКрос,Максис БигХорн или А-024 от Вромос,първите два варианта са скъпички 230-260лв,вромоските са 160лв,въпроса ми е дали скъпите ще изкарат два пъти повече от китайските?
Предлагам всеки който има какво да сподели да напише мнение,темата ще бъде много полезна на всички които не искат да купуват прескъпите части на Кан АМ,които и без друго не изкарват много.Малко дълго стана но се надявам темата да помогне.
Коментар