Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

    След като се сблъсках с реалността започнах да се замислям как да направя така че Ренегада да стане по здрава и издържлива машина.В този форум не намерих такава тема и за това реших да пусна такава.Идеята е всеки който е правил подобрения по машината си да сподели опит и конкретно какви части е използвал и от какво,размери,серийни номера и тнт.Като за начало ето какво намерих в един друг форум http://atv-bg.net/forums/showthread....2-Renegade-800
    Колегата е решил да не плаща безумната цена на семеринга на предния диференциал и си го е измислил по мое мнение по добре,новият семеринг и един сезон да изкара пак е по добре,ако втулката е шлайфана както трябва и ако семеринга не е от най евтините ще изкара поне колкото оригиналния.
    Другата информация е за задните карета на кардана GMB 220-0081 GUM-81 25мм/63.8мм според колегата и GUM79 също става.
    Аз в момента съм решил да сменям оригиналните шарнирни болтове и накрайниците на кормилните щанги.Болтовете мисля да ги пригодя от хонда Акорд до 98г,за долните носачи диаметъра им е 33,5мм,а оригиналните са 32мм.Единият вариант е да пробвам да престържа болтовете до 32мм,другият е да разширя отвора на носача и на главината до подходящия размер.Първото ми е ясно как ще стане,само не знам дали болта ще го понесе,второто още не знам,предполагам че нещо на фреза трябва да се прави ама не съм много на ясно,то за това си има хора които с това си изкарват хляба.За накрайниците съм взел от Корса Б,щангата ще се прави на ново защото оригиналната е с цолова резба а накрайниците са с метрична.Трябва да намеря някоя по здрава стомана 12мм,с обикновена арматура няма да стане.Проблема е в това че маншончето на накрайника почти опира в ума,мустаците на гумата опират в маншона,притеснява ме че при евентуално смачкване на гумата при скок или дупка борда на гумата ще опре в маншона и ще го скъса или изтърка,в краен случай ще подложа по 2 шайби на всеки болт на главината за да отдалеча джантата.
    Също мисля да направя нови втулки за предните носачи от полиуретан,а втулките които лагеруват вътре в тях от стебло на амортисьор,хем няма да ръждясва хем е максимално гладко,и като се гресира след всяко каране трябва да изкарат поне колкото оригиналните.Купих половин метър полиуретанова пръчка 30мм,струва 10лв и предполагам че ще стигне за всички втулки но даже и да не стигне ще взема още,не е чак толкова скъпо,за сравнение една оригинална втулка струва 7-9$,с доставка и мито и ддс 11-12$,на нас ни трябват 16 бр,смятайте само за едни умрели втулки колко пари трябва да се изръси човек.
    Друго нещо което направих в самото начало беше да махна пружината на палеца за газта,сега не ми изморява толкова пръста.
    Също размених маркучите на спирачките,сега предната спирачка е от ляво и на мен лично така ми е по удобно и не ми се уморява само дясната ръка.Идеята ми дойде от Полариса на един приятел,Спортсмен 800 има най удобната газ за атв на което съм се качвал,на второ място е старата ми хондичка
    Сменял съм и вътрешен маншон на предна полуоска,сложих обикновен гумен маншон,не знам колко ще изкара но е почти без пари и размерите пасват така че ще видим.
    Също не намерих и тема за сравнение на гуми,моите задните няма да изкарат зимата,а дори и да изкарат на пролет трябва да купувам нови.Вариантите са няколко ИТП ТераКрос,Максис БигХорн или А-024 от Вромос,първите два варианта са скъпички 230-260лв,вромоските са 160лв,въпроса ми е дали скъпите ще изкарат два пъти повече от китайските?
    Предлагам всеки който има какво да сподели да напише мнение,темата ще бъде много полезна на всички които не искат да купуват прескъпите части на Кан АМ,които и без друго не изкарват много.Малко дълго стана но се надявам темата да помогне.
    Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

  • #2
    От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

    Днес смених накрайниците с такива от Корса,един стругар ми направи нова кормилна щанга и всичко стана супер,даже навъртях 60км да ги пробвам.Цялата работа ми излезе 32лв,26 за накрайниците 5лв щангата със стругарската работа и 2 гайки 12х1.5 за законтряне на накрайниците.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2011-10-04_13-54-44_93.jpg
Прегледи:1
Размер:94.4 КБ
ID:5307489Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2011-10-04_14-03-17_194.jpg
Прегледи:1
Размер:107.6 КБ
ID:5307490Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2011-10-04_14-03-00_929.jpg
Прегледи:1
Размер:82.7 КБ
ID:5307491
    Утре ако остане време ще направя и от другата страна,мисля че ще има проблем при захващането на кормилния прът,маншоните на накрайниците са широки и ще се допират,ще видя на някоя друга марка дали не ги правят с по малки маншончета.
    Също развалих карето на предния кардан защото извадих гресьорката и не можах да я сложа на място та се наложи да разглобя карето ,диаметъра на чашката е 22мм цялата дължина на кръстачката е 55мм,предполагам че има аналог,утре ще проверя.
    Започнах да правя и калници защото не ми се дават 400лв за оригинални,дано се получат добре,ще пусна снимки когато са готови.За днес толкова,сега чакам да дойдат шарнирите,да видя и тях как ще ги наглася,ако успея да направя всичко така че да ми харесва Гада ще стане адската машина.Евентуално може да подсиля захващането на А рамената и мисля това да му е за сега,нямам търпение да завали и да го окалям хубаво.
    Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

    Коментар


    • #3
      От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

      Полиамида е с доста различни характеристики в зависимост от цвета си. Напиши и какъв цвят си взел, и после ще се отчетеш как се държи. Аз не съм доволен от втулки от тефлон.

      Утре ще кача снимки на шарнира и номера му.

      Предна спирачка отляво, не е добър вариант. Повечето хора карат няколко различни машини едновремено, и е стандарт, предна спирачка да е от дясно. Качвайки си от мотор на АТВ няма да възникне проблем с адаптацията.
      Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

      Коментар


      • #4
        От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

        Полиамида е бял,не знам как ще се държи но като издялам втулките ще стане ясно,кой цвят е най подходящ за втулки според теб.Ако дадеш номера на шарнирите ще ти бъда много благодарен,имам добър приятел който е управител на магазин за авточасти и много ми помага.Ако имам конкретен номер ще е много лесно да се намери и да се направи.Благодаря ти предварително,а и за други колеги ще е полезна информация.
        Колкото до спирачката,на мен така ми е удобно,на поларис спортсман 800 също е от ляво,от там откраднах идеята и наистина е удобно.Казвай какви са шарнирите и ще направя едно обобщение за всичко да е малко по прегледно че моите постове все дълги стават и човек ако тръгне да търси нещо да не трябва да ми чете всичките глупости.
        Някой нещо по въпроса за гумите да каже?
        Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

        Коментар


        • #5
          От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

          Гумата е индивидуална и най-вече зависи от типа на каране. За най-универсална, от мой опит е БигХорна на максис. ИТП не помня кой модел, но беше доста мека, особено страниците и страшно се пукаше в гората. Дънлопа пък се изтърка доста бързо, а и нямаше кой-знае какви грайфери, за по-агресивно каране.
          Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

          Коментар


          • #6
            От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

            Гумата е Максис БигХорн, аз карам с нея и будалата Патронели и двамата сме доволни. За втулките има лесен ъпдейт, но ми е интересно за шарнирите, дори и руснаците не знаят кои са.

            Коментар


            • #7
              От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

              Колегата като даде номера ще се разбере от какво са и какво трябва да се преработи за да паснат.Другият вариант за който си мисля е да се разширят отворите където влизат шарнирите,само не ми е много ясно как точно ще стане това,ако има някой на ясно да ни светне как един отвор от 32мм да стане 33,5мм например или 35мм.Кажи за втулките,какъв е лесният ъпгрейд?Кой Максис използвате MU-10 или М-918 и двата се водят БигХорн обаче има разлика в цената 40-50лв.
              Последно редактирано от Warrer; 04-10-11, 22:30.
              Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

              Коментар


              • #8
                От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

                MU е атикризисна гума, с тънка шарка и пестене отвсякъде. Проблема с шарнирити е шапката или ушерението, на тези които съм гледал е горе а на кан ама доло, това е важно заради типа окачване. Утре може да чуем истината, а може и... Аз я чакам от 4 месеца.

                Коментар


                • #9
                  От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

                  Това с периферията е най малкия проблем,престъргва се и се прави по един канал за зегерка от двете страни,само размера да се докара.Надявам се колегата да излезе сериозен,да каже кой точно шарнир става и да го захващам.
                  Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

                    Първоначално публикуван от Warrer Преглед на мнение
                    Това с периферията е най малкия проблем,престъргва се и се прави по един канал за зегерка от двете страни,само размера да се докара.Надявам се колегата да излезе сериозен,да каже кой точно шарнир става и да го захващам.
                    Само като се замисля колко много имам да правя и аз по моите,но прибера ли се ще търся съдеиствие от колегата Warrer,първо каране из балкана и после ремонти че неиздържам вече!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

                      Периферията е тази която която държи. Ударите в окачването набиваг горния шарнир в носача, а пикливата зегерка го държи колкото да не падне докато го монтираш.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

                        Съфорумника долу е прав, че периферията е различна. Но какво държи тя и къде, вече не съм съгласен. Аз на моето имах около 3000км с тези шарнири без никакви проблеми. Отделно и още двама карат с такива. Не виждам логика, защо трябва да се извади шарнира? А и да удариш шарнир е практически невъзможно, трябва да практикуваш траял из камъни и пак е почти невъзможно да удариш шарнир, за което ренегада не е създаден.

                        п.п. А и отделно, точно в Русия пък, масово се кара с този тип обърнат шарнир.

                        По темата:
                        - лошото е, че нямам на представа от какво е шарнира, трябва да видя човека, който ги прави, но сега не е в БГ. Но имам 12бр направени които ми стоят, тъй като вече нямам ренегад - мога да се разделя с тях срещу 22лв за брой, ако някой има желание да пробва.

                        Иначе снимки имам, но и на шарнира никъде няма маркировка, по която да се разбере от какво е:





                        снимките са лоши но не ми се снима с апаратче сега.

                        Още по темата: погледнах и старият шарнир, че е японски на ТНК с фабричен номер на него. Помня, че бях писал в централата от къде може да се закупи този артикул, отговора с точност не помня, но същността беше, че няма кой да ми го продаде в БГ. Та ако някой му се занимава, мое да пише отново.
                        Последно редактирано от paksss; 05-10-11, 20:10. Причина: допълнение
                        Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                        Коментар


                        • #13
                          От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

                          И още, ако се кара състезателно, хубаво е контактният ключ да се разкара от оригиналното му място, прекалено много кал се събира там, в дупката може да сложите кил-суич. Нямам снимка след интервенцията, но имам преди - за този контактен ключ става дума - този на калника:

                          Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                          Коментар


                          • #14
                            От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

                            Направо ми пращай 4 и да не се занимавам повече с глупости.
                            Йордан Тенев
                            Сливен
                            0888956063
                            с който куриер ти е удобно до поискване

                            Днес установих че маншоните на вътрешните накрайници се допират което не е добре,единия вариант е да прежаля 2 накрайника и да видя колко ще изкарат,другия е да мисля някаква планка която да отдалечи отворите но ще стане много сложно,ще започне да опира по тръбата на вариатора,нещо ми омръзна да се занимавам с глупости.Има и още един вариант да открия някаква биалетка с достатъчно малки маншони но нещо не ми вдъхват доверие тези биалетки,много кекаво ми се виждат направени,но ако намеря нещо подходящо ще пробвам и с биалетка.Остава подсилване на захващането на А рамената и нови втулки и съм готов за зимата,а и два Големи Рога за отзад.
                            Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Подобрения и взаимозаменяеми части за Rengade 800

                              Ето как спестих 400лв от калници Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2011-10-07_14-59-56_946.jpg
Прегледи:1
Размер:247.6 КБ
ID:5307900Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2011-10-07_15-00-10_726.jpg
Прегледи:1
Размер:172.6 КБ
ID:5307901Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2011-10-07_15-00-31_286.jpg
Прегледи:1
Размер:214.8 КБ
ID:5307903
                              цялата работа ми струваше 2лв за болтчета,шайби и гайки и половин ден работа,единственото което не ми харесва е че болтчетата и шайбите са бели,ако бяха черни щеше да е почти оригинално.
                              Някой има ли идея от къде мога да купя черни болтчета и шайби или болтове с разширена периферия?
                              Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X