Аз лично мисля,че зависи от човека.Първоначално автоматик ще е по-лесно за всеки,но и със скорости се свиква трябва просто повече практика и след известно време движенията стават механични,не се мисли за смяната на скоростите.
[SIZE=5][I][FONT=Palatino Linotype][B]Botevgrad Racing Team-[SIZE=1]some call it a hobby... we call it a way of life....[/SIZE][/B][/FONT][/I][/SIZE]
всички автомати са тежки и респективно и спират така а тука биеш една две скорости надолу без да бараш спирачката и спираш пак по бързо по принцип само по спортните останаха със скорости, особенно в класа на бегачките/450-ки/ няма автомати а отука се почва работно спортно на един му харесва на друг не ,вкусове много аз лично съм за ръчката
Според мен зависи от човека и най-вече от стила на каране мястото където кара и нуждите му. Иначе технически погледнато то вобще спор нямя. Автоматичната трансмисия е по тежка от обикновенната следователно двигателят върти повече килограми което е равно на по ниска мощност и по висок разход.И това е преди да се стигне до кардана(а всички авт. са с такъв) където се губи още 10%мощност в сравнение с веригата. А най-важното е че ръчката предоставя по голям контрол над машината. Например на остър наклон я оставяш на първа и помагаш само малко със спирачката. Или както каза Трипер 2скорости надолу като спираш. Освен това на завой например биеш по долни и мотора стои в максимални обороти върпеки че намаляваш а автоматика в момета който пуснеш газта и оборотите падат. Я се замислете защо всички състезателни не само атв-та ми и коли и мотори и всичко са с ръчни трансмисий. Иначе и автоматика си има предимства особено при ендурото където дали си 1 сек по бърз от другия в завоя или направо не толкова важно. По принцип по преходите съм един от малкото често и единствения със скорости. Наистина уморява двойно, като съм целия кален и карам през бабуни едвам целя лоста за скоростите за съединителя да не говоря болят ме ръцете като се прибера обаче тепърва трябва да мия и смазвам верига и жила, но това не ми пречи особено както казах зависи си най-много от човека така че да живее ръчката
И аз съм за ръчните скорости, но колегата ATV_RIDER не е прав за някои неща по автоматика, а именно автоматика на АТВ е ремък с ролки и охлаждаща турбина-какво му е тежкото?
И когато пуснеш газта автоматика не отцепва трансмисията от двигателя, т.е. когато спускаш голям наклон и се засилва атв-то и оборотите на двг. се повишават, все едно, че е твърдо зацепен двг към трансмисия.
Лично мен повече ме кефи да карам с ръчна кутия, по-добре ускорява, можеш да тръгнеш по-рязко, като пуснеш съединителя бързо, чувството, че по-пълно управляваш, владееш машината е по-силно, а оттам и кефа е по-голям, но това е лично мое субективно мнение.
Създателя на тази тема да напише повече за какво точно каране, при какъв терен и условия кой тип трансмисия какви " + " и " - " дава, а също така и за кои марки и модели АТВ-та точно пита, т.к. имат много разлики, поне автоматиците.
Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
И аз съм за ръчните скорости, но колегата ATV_RIDER не е прав за някои неща по автоматика, а именно автоматика на АТВ е ремък с ролки и охлаждаща турбина-какво му е тежкото?
Ами след това имаш редукторно предаване което е в маслена баня и по голям, дебел и защитен заден шарнир, това едно на ръка за автомата се иска по голяма кубатура на ДВГ и веднага става по тежко, повече разход на по големия мотор и съответно по голям резервуар и те така че са много нещата всяко трупа по малко килограми и се направи една разлика от 60 -100кг., но има и автомати които са верига и оттам спестяват някое кило, например 250с.с. модел на BPR тежи повече от LTR на Сузуки450 едното си е за деца другото не толкова иначе за останалото съм съгласен с тебе фъна е по голям със скорости
Генчев пуснах темата за да видя сьщо и някой други мнения пьк и някой по наченаещи могат ди извлекат полза от дебатите.Мисля че ти добре знаеш каква е разликата като имам на предвит твоя автомат и на Ванката рьчката.Разходката и сьстезанието понякога дори се изравневат по изжевяване.Преди около 20 дена вземах 2 полариса автомат а имам сьщо и сузуки 250 полуавтоматкарал сам какьв ли не спортак но мисля че комбинацията скорости без сьеденител или сиреч полу автомата е перфектната.Между другото темата пусна на Радостин Тодоров Риск-Габрово баща му.Мн. поздрави от габрово надявам се да се видим на скоро в София.
[SIGPIC][SIGPIC][SIGPIC]С Тачката е лесно:wink:[SIGPIC][/SIGPIC]
Пробвал съм да карам старо кавасаки и "китайче" с автоматичен съединител, но тогава не съм се замислял какви са предимствата, а те са големи. Когато карам АТВ с механична с.к. при превключване от 1 ск. на друга натискам съединителя, ама как и до колко и дали минавайки през неравностите уцелвам точния момент за това не е много ясно и не винаги се получава, като в някой случаи "ръчкам" здраво с ботуша скоростния лост. Особено когато се налага бързо да превключиш на по-малка ск. е много полезно да не ти се налага да натискаш и съединител.
А с механични скорости и по-лесно се влиза в завой в който трябва да намалиш и да "усучеш" задницата на АТВ-то, става и със задна спирачка но тогава поне аз не мога точно да преценя колко да натисна педала на спирачката, движейки се през неравностите, докато като свалиш 1 или 2 предавки по надолу на мех с.к. се получава използване на компресията на двг. за спирачка много по-точно и премерено отколкото ползвайки задна спирачка. При автоматика като пуснеш газта АТВ-то не тръгва пи инерция, двг. е пак зацепен, но няма как да промениш предавателното съотношение все едно, че си превключил на по ниска скорост.
Е и автоматика си има своите предимства най-вече когато изкачваш променлив наклон и не е ясно точно на коя скорост трябва да влезеш в този участък и кога точно трябва да свалиш скорост по-долу, в тези случай автоматика винаги държи двг. на оптимални обороти и въртящ момент и се кара лесно и удобно, т.е. само даваш газ и не мислиш.../не е точно така, ама пълно щастие няма./
Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Веднага ще дам пример за килограмите на АТВ със скорости и автоматик. Раптор 700 и КФХ700. До колкото знам Раптора е 180кг. а КФХ-а е 230. Ако греша да ме поправите
Веднага ще дам пример за килограмите на АТВ със скорости и автоматик. Раптор 700 и КФХ700. До колкото знам Раптора е 180кг. а КФХ-а е 230. Ако греша да ме поправите
Така е не грешиш, но Раптора е на алуминиева рама и е типично "спортно" АТВ, а КФХ-а първо е 2 цилидров, с по-голям обем, дебел кардан, пиньон и корона и изглежда повече като "работно" АТВ-е.
"Работното" Сузуки Уинсон 4х4 500 тежи 234 кг, колкото КФХ с резервния бензин, а е по обемно и високо, има в повече раздатка, преден кардан, преден диференциал, предни чупещи полуоски, усилин генератор, трети фар, дво големи железни багажника, 2 задни пружини с амортисьори и японците си знаят какво още.
Така че килограмите най-малко идват от автоматика.
Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Разликата между алуминива и метална рама почти няма не се заблуждавайте че алуминиевата е доста по лека специално за Раптор700 и 660 са мерени почти еднакви кила са
Разликата между алуминива и метална рама почти няма не се заблуждавайте че алуминиевата е доста по лека специално за Раптор700 и 660 са мерени почти еднакви кила са
Да няма кой знае каква разлика. Донякаде според мен алуминиевата рама може да има някаква рекламна цел. По хубавото и може би освен някое килце надолу е това че не раждясва като се изтрие боята от камъни и прах. Иначе алуминиевото шаси не е кой знае какъв плюс даже първата работа на сериозните съзтезателите е да си сменят носачите с такива направени от Chromoly(каквото и да е това )
Коментар