Колеги,
след състезанието в Бухово съм вече по-скептичен относно проходимостта на ATV-тата. Поради тази причина искам да ви обясна малко повече за състезанието Бузлуджа - Емине, а вие после може да питате, каквото ви интересува.
Първо. Посоката се очертава последно да е към морето, където екстремите за моторите стават малко повече, но за ATV-тата трасето се усложнява на определени места доста
Започвам от Бузлуджа. Непосредствено след връх Бедек се влиза в гората и там пътя е затрупан от паднали дървета, които някой едва ли ще изчисти, тъй като са хиляди. Маршрута е отклонен по импровизирана пътека, изпълнена с големи камъни често стигащи до коляно и скрити във висока трева. Дори моторите там минават бавно и е опасно от пукане на картер
След тези камъни до Кръстец трасето е песен. Лошото е, че за да се заобиколи този участък, маршрута ще трябва да се отклони почти до равнината, а там няма маркировка и хората без GPS-и ще видят голям зор с навигацията. Скоро пак ще ходя на този участък, ще го мина пеш и ще се опитам да преценя реалната ситуация.
След гара Кръстец има един праг висок 2 метра, но е почти отвесен. Там без лебедка за вас няма да бъде възможно да се мине Ще се опитам да намеря отново обиколен маршрут.
Към хижа Химик, преди Прохода на Републиката има едно спускане през гората със страничен наклон, който както разбрах не е приятен за вас. Там обаче ще оставим две алтернативи и за мотори и за ATV - черния път, който обикаля доста и предпочелите го ще се накажат сами, тъй като е много по-дълъг, но който не иска да рискува, нека мине от там.
След хижа Бутура има едно преминаване прз гъста борова гора. Там ще разчистим, тъй като на места трябва да завърташ и пъхаш кормилото на мотора между дърветата за да се провреш! Има и по-дебели паднали дървета, които ще срежем, макар че по този начин пък разваляме кефа на мотористите.
Между връх Чумерна и Сливен се качват не много големи, но гъсто разположени камъни. Там обаче алтернативни заобикаляния има много.
От там до Котел всичко вече е ОК.
След Котел има провиране през големи камъни, където за вас е абсурдно преминаването. Имам идея как да ги заобиколим за ATV с малко отклонение от трасето.
След Върбица пак има качване през гъста гора. Ще го огледам и ако се наложи ще почистим тук-таме.
Има места, където водата е изровила големи оврази по пътя, но там се минава и ще трябва да внимавате много на такива места
Непосредствено преди Дъскотна има само една по-шибана пътека, но храстите встрани са малки и меки и ще може да ги мачкате спокойно.
След Дъскотна има един по-труден екстйим през едно дере, над което моста е счупен. Миналия път възстановяваха мостовете и мисля, че вече ще са го оправили, но ако не са, ще трябва да се оправяте, че няма и от къде да се заобиколи Дерето е със стръмни брегове от по 10-ина метра и ако сте по двама и имате въже, ще се оправите лесно.
Това е всъщност всичко по-трудно по този маршрут.
Има и по-малки или по-продължителни качвания и спускания, но там няма да имате проблеми, освен ако не направите някоя простотия сами.
Дадох ви достатъчно анонси за ATV-тата. Съветвам ви да карате в отбор от по двама най-малко за да можете да си помагате, ако все пак се наложи
В участъците с камъни внимавайте много, тъй като на места най-близката асфалтова връзка е на 30-тина километра, а и джип не може да стигне до там, защото достъпа е само по тясна пътека и при една повреда, не знам как ще се оправяте.
Най-дългата дистанция без зареждане е около 70 км
Направете си сметката добре и си вземете резервно гориво, защото ако се загубите (макар и да е малко вероятно) ще берете отново ядове.
Казвам ви всичко това не за да ви плаша, а да ви кажа честно какво ви очаква. Трасето не е трудно, но разстоянията са големи.
Няма реални опастности от чупене на машини, освен със свое безрадсъдство, ако не си ги докарате сами
Много пъти съм го казвал, но пак ще го повторя. Нека не забравяме, че в ендурото печели този, който успее да намери точния компромис между скорост и сигурност и през това време успее да опази машината си невредима
За последно ще ви обещая, че лично ще прегледам отново трасето и ще създам условия, в които няма да има опастност от трошене на машини, ако това разбира се не си го предизвикате сами!
Пожелавам ви успех !
(копие от тази тема пускам и в ATV форума)
след състезанието в Бухово съм вече по-скептичен относно проходимостта на ATV-тата. Поради тази причина искам да ви обясна малко повече за състезанието Бузлуджа - Емине, а вие после може да питате, каквото ви интересува.
Първо. Посоката се очертава последно да е към морето, където екстремите за моторите стават малко повече, но за ATV-тата трасето се усложнява на определени места доста
Започвам от Бузлуджа. Непосредствено след връх Бедек се влиза в гората и там пътя е затрупан от паднали дървета, които някой едва ли ще изчисти, тъй като са хиляди. Маршрута е отклонен по импровизирана пътека, изпълнена с големи камъни често стигащи до коляно и скрити във висока трева. Дори моторите там минават бавно и е опасно от пукане на картер
След тези камъни до Кръстец трасето е песен. Лошото е, че за да се заобиколи този участък, маршрута ще трябва да се отклони почти до равнината, а там няма маркировка и хората без GPS-и ще видят голям зор с навигацията. Скоро пак ще ходя на този участък, ще го мина пеш и ще се опитам да преценя реалната ситуация.
След гара Кръстец има един праг висок 2 метра, но е почти отвесен. Там без лебедка за вас няма да бъде възможно да се мине Ще се опитам да намеря отново обиколен маршрут.
Към хижа Химик, преди Прохода на Републиката има едно спускане през гората със страничен наклон, който както разбрах не е приятен за вас. Там обаче ще оставим две алтернативи и за мотори и за ATV - черния път, който обикаля доста и предпочелите го ще се накажат сами, тъй като е много по-дълъг, но който не иска да рискува, нека мине от там.
След хижа Бутура има едно преминаване прз гъста борова гора. Там ще разчистим, тъй като на места трябва да завърташ и пъхаш кормилото на мотора между дърветата за да се провреш! Има и по-дебели паднали дървета, които ще срежем, макар че по този начин пък разваляме кефа на мотористите.
Между връх Чумерна и Сливен се качват не много големи, но гъсто разположени камъни. Там обаче алтернативни заобикаляния има много.
От там до Котел всичко вече е ОК.
След Котел има провиране през големи камъни, където за вас е абсурдно преминаването. Имам идея как да ги заобиколим за ATV с малко отклонение от трасето.
След Върбица пак има качване през гъста гора. Ще го огледам и ако се наложи ще почистим тук-таме.
Има места, където водата е изровила големи оврази по пътя, но там се минава и ще трябва да внимавате много на такива места
Непосредствено преди Дъскотна има само една по-шибана пътека, но храстите встрани са малки и меки и ще може да ги мачкате спокойно.
След Дъскотна има един по-труден екстйим през едно дере, над което моста е счупен. Миналия път възстановяваха мостовете и мисля, че вече ще са го оправили, но ако не са, ще трябва да се оправяте, че няма и от къде да се заобиколи Дерето е със стръмни брегове от по 10-ина метра и ако сте по двама и имате въже, ще се оправите лесно.
Това е всъщност всичко по-трудно по този маршрут.
Има и по-малки или по-продължителни качвания и спускания, но там няма да имате проблеми, освен ако не направите някоя простотия сами.
Дадох ви достатъчно анонси за ATV-тата. Съветвам ви да карате в отбор от по двама най-малко за да можете да си помагате, ако все пак се наложи
В участъците с камъни внимавайте много, тъй като на места най-близката асфалтова връзка е на 30-тина километра, а и джип не може да стигне до там, защото достъпа е само по тясна пътека и при една повреда, не знам как ще се оправяте.
Най-дългата дистанция без зареждане е около 70 км
Направете си сметката добре и си вземете резервно гориво, защото ако се загубите (макар и да е малко вероятно) ще берете отново ядове.
Казвам ви всичко това не за да ви плаша, а да ви кажа честно какво ви очаква. Трасето не е трудно, но разстоянията са големи.
Няма реални опастности от чупене на машини, освен със свое безрадсъдство, ако не си ги докарате сами
Много пъти съм го казвал, но пак ще го повторя. Нека не забравяме, че в ендурото печели този, който успее да намери точния компромис между скорост и сигурност и през това време успее да опази машината си невредима
За последно ще ви обещая, че лично ще прегледам отново трасето и ще създам условия, в които няма да има опастност от трошене на машини, ако това разбира се не си го предизвикате сами!
Пожелавам ви успех !
(копие от тази тема пускам и в ATV форума)
Коментар