Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко ръжда - премахване и защита

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Малко ръжда - премахване и защита

    И като го нагрее, нали все накога ще изстине. На това идеята му е да е рядко при нанасянето, за да проникне и да се разнесе, а после да полуизсъхне.

    Впрочем тоя, дето е във флакони за пистолет, на Novol е една миризлива кафява гадост, дето е на порядък по-рядка от другите, но пък прониква уникално добре и след изсъхване е по-стойчива на отмиване. И е кафява. Всичките други, които съм ползвал, включително и спрея на Novol си е с обикновената лигава бяло/жълта консистенция. Мирише по-малко и по-различно, но май се отмива по-лесно.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • От: Малко ръжда - премахване и защита

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      И като го нагрее, нали все накога ще изстине. На това идеята му е да е рядко при нанасянето, за да проникне и да се разнесе, а после да полуизсъхне.

      Впрочем тоя, дето е във флакони за пистолет, на Novol е една миризлива кафява гадост, дето е на порядък по-рядка от другите, но пък прониква уникално добре и след изсъхване е по-стойчива на отмиване. И е кафява. Всичките други, които съм ползвал, включително и спрея на Novol си е с обикновената лигава бяло/жълта консистенция. Мирише по-малко и по-различно, но май се отмива по-лесно.
      Баш такъв Novol от флакон за пистолет е и е кафяв.
      Водната баня не е вариант. Идеята е да налея малко от някоя от наличните течни химии тъй като са на метър от парафина и е лесно. Другите варианти не ми харесват и не обичам да изхвърлям. Ще му сипя малко метанол или газ, което видя първо пък каквото стане после, не вярвам да гръмне.
      Suzuki Samurai SJ80 (Заводски на пружини)
      Nissan Х-Trail 2.5 ГИ автоматик, 2004г.
      Телефон - в профила!

      Коментар


      • От: Малко ръжда - премахване и защита

        Аз пък не си спомням да съм чел някъде, че този парафин се разрежда с нещо. Ако беше предвидено от производителя все щеше да има споменато нещо в упътването на флакона.
        Искам винаги да съм най-бързия, дори и на паркинга!
        Колин Макрий

        Коментар


        • От: Малко ръжда - премахване и защита

          Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
          Аз пък не си спомням да съм чел някъде, че този парафин се разрежда с нещо. Ако беше предвидено от производителя все щеше да има споменато нещо в упътването на флакона.
          Тия работи се споменават в други документи, касаещи въпросния артикул. В листа за безопасност му има съставките, или поне важните.

          С метанол твърдо няма да стане. И от прозорците със зор го чисти. Всъщност точно към тоя вариант (демек новолския кафяв) съм твърде скептичен че с каквото и да се разрежда ще се получи нещо даже близо до оригинала.

          Иначе съставките са му "naphta", хидрогенирана, тежка (разбирай кажи-речи произволен бъркоч от остатъци от нефтопроизводство или от сорта) и натриев сулфонат. Натриевия сулфонат се добавя за лепливост (adhesion promoter).

          Това като го напръскаш смърди примерно седмица, после се укротва. За разлика от другите рави съвсем тънък слой, но пък прониква дълбоко, или поня така ми се струва. Тоест всякакви изсъхващи по-бързо "разтворители" просто не стават. Трябва нещо блажно, дето да мирише не по-силно от нафта. Газта за горене е някаквъ вариант, макар че и тя напоследък е произволен микс от бъркочи, квито имало в склада и били най-евтини. Към разтворители за бои от всякакъв вид съм скептичен, не защото няма да го разтворят - даже съм сигурен че нещо като ХК-1 например ще го разтвори, но ще изсъхне бързо, и не е сигурно дали няма да свали и боята през това време.

          ПП: От друга страна, в техническото ръководство пише че се чисти с "white spirit", което е газ за горене - например газта на Декоратор е чисто и просто това - White spirit: https://en.wikipedia.org/wiki/White_spirit

          Смятай въпроса за изяснен - сипвай му газ за горене. Макар че и нафта(дизел) би свършила работа предполагам. Въпросната "naphta" в листа за безопасност е въпросния "white spirit" от техническото ръководство, или понешему баш газ за горене, ама сегашната. Керосина май-май е друго.
          Последно редактирано от sparkybg; 29-03-16, 00:43.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • От: Малко ръжда - премахване и защита

            Колеги трябва ми някакъв препарат, който успешно да премахва ръждата или да я премахне колкото е възможно повече. Елементите, за които ще се използва са много фини и повредими, но и перфектно запазени, така че шкурки и телени четки няма как... Кисненето е възможно. Вчера напръсках с WD-40, тъй като имаше и механизми за раздвижване и на някои места ръждата падна изцяло, което ме учуди много, но повече не може да се очаква, трябва да се пробва нещо друго. Някакви предложения?

            Коментар


            • От: Малко ръжда - премахване и защита

              Вместо ръждопреобразувател дали мога да използвам разредена фосфорна киселина?
              Nissan Patrol Y60

              Коментар


              • От: Малко ръжда - премахване и защита

                Първоначално публикуван от itsme Преглед на мнение
                Вместо ръждопреобразувател дали мога да използвам разредена фосфорна киселина?
                Да не се обидиш, ама то е същото. (ортофосфорна)

                Коментар


                • От: Малко ръжда - премахване и защита

                  Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнение
                  Да не се обидиш, ама то е същото. (ортофосфорна)
                  Да не се обидиш, ама не е.

                  За да работи добре един ръждопреобразувател са важи и веществата, с които е смесена киселината. Иначе или няма да проникне добре, или ще изсъхне прекалено бързо и няма да действа достатъчно дълго. Някой преди време беше постнал и рецепта, ама не помня темата.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • От: Малко ръжда - премахване и защита

                    Спарки, тоя образ, дето го цитираш, поназнайва нещо от химия - я виж за фосфорната, или ортофорната киселина...
                    Driving experience - since 1976.
                    Ако знаеш къде да прочетеш нещо, значи вече си го чел.

                    Коментар


                    • От: Малко ръжда - премахване и защита

                      Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                      Спарки, тоя образ, дето го цитираш, поназнайва нещо от химия - я виж за фосфорната, или ортофорната киселина...
                      Няма лошо че разбира от химия, ама това не значи че разбира от ръждопреобразуватели (нито пък че моя милост разбира ).

                      Фосфорната киселина сама по себе си е ясно какво върши. Ама за да свърши това, което искаме при конкретното приложение не е достатъчна - става на желе и си стои отгоре без да прониква в дълбочина (това пробвано лично). Именно в добавките и пропорциите им е разликата между добър и не до там добър преобразувател. Накрая киселината остава нещо като 30% от всичкото, ако помня добре.

                      ПП: Освен с разредители и подпомагащи проинкването вещества, някои производители добавят например Танин: https://en.wikipedia.org/wiki/Tannic_acid
                      Някои преобразуватели (като вездесъщия на Вюрт например) са на базата на Танин, не на форсфорна киселина.
                      Последно редактирано от sparkybg; 05-03-17, 21:17. Причина: кои производители добавар
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • От: Малко ръжда - премахване и защита

                        Малко да събудя темата! След зимния сезон и на мен ми предстои обработка там, долу! Общо заето колкото продукти има, толкова и мнения в интернет. Попрочетох тази и подобните на нея теми и долу-горе стигнах до някакви изводи. Знам, че ръждата не се лекува и че тръгне ли веднъж... но искам да освежа единия автомобил. Моят опит тотално ме отказа от Протекта 3 в 1, миналото лято бях зашкурил повърхностните ръжди и директно две ръце протекта, но резултатът определено не ми хареса! След зимата цъфна и изби отново. В момента съм в сериозен размисъл... чудя се за варианта, който беше предложен от колега по назад, а именно - Измиване, шкурене и премахване на ръждата доколкото може, ръждопреобразувател, грунд (за алкиден грунд на селт какво мислите), след това сребърен феролит - също може би на селт или на лакпром и за крайно покритие автоемайллак или боя някаква може би... какво мислите, резултатът по - добър ли ще е спрямо протектата? Да ги комбинирам ли и да следвам ли последователността така както съм написал? миене-шкурене-ръждопреобразувател-грунд-сребърен феролит-боя(за която се чудя дали ще е излишна) и дали всичко ще си взаимодейства и ще работи правилно?
                        Ясно ми е, че е нужно много шкурене и, че е почти мисията невъзможна щом веднъж е тръгнала, още повече, че автомобила макар и 2003г. е Австрийка.. интересното е, че праговете и самото купе са непокътнати и като нови, или поне така изглеждат визуално, проблемът е в гредата, която е частично засегната, роговете и носещите елементи около самото захващане на колелото и барабаните. Отпред купе-рогове всичко е перфектно, ала носачи, накрайници и другите карантий около колелата са зле - Австрия си е казала думата явно. Впрочем виждал съм много по лоши ръжди по коли, не е нещо кой знае колко фрапантно, но ме дразни и искам да ги няма и да предпазя доколкото мога от разрастването им.. По натам може и да прикача снимки да видите нагледно за какво става дума и евентуалния резултат.
                        Очаквам да споделите да се боря ли по описания по - горе начин или да мисля други варианти.. В заключение, освен въпросите ми, споделям и разочарованието си от прехвалената протекта на оргахим! Благодаря ви предварително !

                        Коментар


                        • От: Малко ръжда - премахване и защита

                          За всичко на Селт мисля че е последната опция - не случайно са най-евтини от българските продукти.

                          За другото - като уточниш къде точно е това "там долу", може и да получиш адекватен отговор.

                          Протекта 3 в 1 е боя за огради и порти, и там си върши работата. По автомобил място няма. Дори по-скъпите и аналози (Hammerite например) - пак така.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • От: Малко ръжда - премахване и защита

                            Окей, за селт разбрах. За протектата също го разбрах, по трудния начин. Казах къде има основно ръжда но пак ще повторя - по гредата малко и по носещите елементи, барабаните и почти всичко около тях, мен основно ме притесняват елементите, които държат барабана и самото колело. Основно ръждата е отзад, както казах греда, барабани и почти всичко около тях, отпред почти няма - там само по носачите и тук-там по някой елемент, но е дребно и нищожно, не е такъв проблем и не мисля да третирам там или поне няма да е с такова усърдие. Отзад е по страшно. Праговете, както и по самото купе нямат видимо никъде ръжда и не са проблем. Какво бихте ме посъветвали да ползвам, селт няма да е, а какво точно като избор на вещество и марка? Удачен ли е варианта грунд-феролит-евентуално боя или ще предложите нещо друго?

                            Коментар


                            • От: Малко ръжда - премахване и защита

                              Преобразувател, епоксиден грунд/нитрогрунд на Боди, черна или предпочитана на цвят алкидна боя. Може да включиш и втвърдител за алкидна боя за по-бързото съхнене. Иначе за дъна/дюшемета и подкалници - полиуретанов уплътнител за строителни фуги и пак боя. Хване ли няма пускане.
                              Искам винаги да съм най-бързия, дори и на паркинга!
                              Колин Макрий

                              Коментар


                              • От: Малко ръжда - премахване и защита

                                Алкиден грунд с алкиден автоемайл лак.Нитроцелулозни и акрилни автобои само със същата основа антикорозионни грундове и шприцове.Ако пръснеш върху алкиден грунд ,нитроцелулозна боя или акрилна ще направят основата на юфка и ще я вдигнат,основите като ингредиенти и разредители са коренно различни !Обратното става ,върху нитроцелулоза грунд или шприц може да се пръсне алкидна авто боя!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                                Зареждам...
                                X