Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

    И така днес отново направих опит да заварявам 6мм. стомана.
    Имам няколко въпроса към знаещите:
    На колко трябва да бъде налягането на аргона?
    Забелязах, че когато е по-малко около заварката се образува опушване!
    Аз заварявах така:




    Също така настроих на 85А



    След кратка проба за заварка, резултатът беше следният:



    Електродът е 2,4мм. и от такъв:



    Стана такъв:



    А заварката направо плачевна:





    Моля кажете на какво разстояние трябва да се показва електрода от керамиката, и защо се сменяват керамиките?
    LZ1HKW
    Реглаж на преден и заден мост
    My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

  • #2
    От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

    vladi,прекрасна тема!! Ще я следя с интерес!!
    Най-добре е да имаш богати приятели!!!
    Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!

    Коментар


    • #3
      От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

      Искрено се смея с глас , защото бях 100% сигурен че такава тема ще се отвори след груповата поръчка от Германия .
      Адаш , просто си изпреварил поста ми , който щях да пусна във въпросната тема .
      В момента няма да обяснявам за първи стъпки .

      Просто искам да отбележа следното : Както има една приказка , че не стреля пистолета , а човека - така и не заварява машината , а човека . Така че и най-качествената техника в ръцете на неопитен човек е все още куп желязо.
      Но това да не ви отчайва !
      Първо : В раздела има достатъчно информация по технология на заваряване с различни методи . Иска четене .
      Второ : Съществува и достатъчно заваръчна литература ( в днешно време обезценена) , ценна както за начинаещи , така и за напреднали . На разбираемо ниво . Иска четене.
      Трето . Вярно , че всеки търси най-евтината техника , ама понеже през нета няма как преподавател по практика да ви държи ръката , не е лошо човек да се бръкне в джоба за един курс по заваряване . Аналогично е на курса за шофьор . Щото и Джип да имаш и БМВ , ако не си изкарал курс по теория и практика , ше си останеш с въртене на кръгчета из махалата и риск да те глоби милицията.

      Иначе - с каквото и доколкото може , ще помагам . Сигурен съм че и хора като Уелдъра , Иванко , Къдравия , Джо , Андро, Кольо и други колеги ще помагат
      Дано само вървите стъпка по стъпка , а не да връзвате каруцата пред коня ! Щото съвети от рода на : "Колега , вдигни малко ( или намали) ампеража , или : висок ти е дебита ( не налягането) на аргона , или : регулирай пулса ( не харесвам тази дума)" - едва ли ще са полезни за начинаещ заварчик , повярвайте ми !
      Последно редактирано от Vlado_Ts; 04-01-11, 19:17.
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • #4
        От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
        не е лошо човек да се бръкне в джоба за един курс по заваряване . Аналогично е на курса за шофьор . Щото и Джип да имаш и БМВ , ако не си изкарал курс по теория и практика , ше си останеш с въртене на кръгчета из махалата и риск да те глоби милицията.
        С това съм напълно съгласен, ама звънях къдели не и резултат няма!
        Вече можеше да имам Немски сертификат за заварчик срещу 3000лв. и пак нямаше да заварявам. Всички фирми с който говорих ми предлагат тапии, а не учение.
        Не намерих човек, който да каже: Ела ще ти струва толкова да те науча на основните неща!
        Е ще прибягвам до приятели, за да се науча на основното. Но ми се иска поне желязо да се науча да заварявам.
        Нямам амбиции да съм перфектният заварчик, тази машинка си я взех за собствено забавление. Не мисля да изкарвам пари като правя цветни заварки. Но ми е интересно да се науча.
        Всеки е специалист в дадена област, но е хубаво и да се развиваме. Или поне да се забавляваме с нови неща!
        LZ1HKW
        Реглаж на преден и заден мост
        My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

        Коментар


        • #5
          От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

          Пулса за сега го забрави и изключи. Настрой си машината да ти пуска газ примерно половин секунда преди паленето на дъгата и 2-3 секунди след гасене. Не "топи" електрода в заварката. За тая дебелина ампеража трябва да е по-висок, особено ако детайлите са студени. Помага ако направиш скосяване, което да пълниш. Електрода се остри по дължина, а не напряко, както сега си го наострил. Аргона трябва да е толкова, че да не става опушване. Ако пуснеш прекалено много - ефекта е обратен - това май горе-долу си го усетил.

          После - добавяш капка, и разнасяш, и т.н.

          Доста хора облягат горелката върху детайла, което някои пък смятат за неправилно. Изглежда обаче работи. Това ако ти е неудобно по друг начин да контролираш разстоянието между електрода и детайла/заварката.

          Ама не съм аз тоя с опита, дето да може да ти помогне генерално.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

            Първоначално публикуван от vladi333 Преглед на мнение
            ...С това съм напълно съгласен, ама звънях къдели не и резултат няма!
            Вече можеше да имам Немски сертификат за заварчик срещу 3000лв. и пак нямаше да заварявам. Всички фирми с който говорих ми предлагат тапии, а не учение.
            Не намерих човек, който да каже: Ела ще ти струва толкова да те науча на основните неща!...
            Баф мааму ! Та нима аз съм останал последния мохикан ?!

            Шегувам се , разбира се . За курсовете ми пиши на лична , да се чуем , а може и на по бира . Все още има мохикани Макар и да са уморени вече , все ще свършат работа .
            Иначе , както съм казвал и преди - радвам се че има мераклии за този занаят .
            Щото на фона на днешната младеж - по дискотеките с джойнта и пред игрите на компа ... не знам до къде ще стигнем .
            ... а за железата - споко ! Стъпка по стъпка , от тях и до цветното ... а когато човек му хване цаката , почва да се чувства така , както когато намери решение на диференциално уравнение
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #7
              От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

              Малко пояснения към снимките - "желязото " което си заварявал е ръждиво и мръсно а аргоновото заваряване не търпи никаква мръсотия, винаги почиствай много добре местата които ще заваряваш най добре по механичен начин с ъглошлайф има дискове със шкурка ... от тази мръсотия са и проблемите ти - дюзата е замърсена може да се опиташ да я почистиш преди да правиш следващите заварки ,замърсената по този начин керамиката нарушава защитата и то там се получава и некачествената заварка ...електрода е с топче понеже при заваряването си го забивал в разтопения метал.....излаза на електрода при челно заваряване е около 3 до максимум 5 мм... имах малко учебни материали ще ги потърся и ще дам линкове към тях ...
              https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
              https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

              Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

              Коментар


              • #8
                От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

                О, и аз съм кандидат за курсове .
                Нямам подобна машина, но веднага ще отскоча до Енинина за да си купя.
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • #9
                  От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

                  Влади, не е лошо приятелю.
                  Като за начало, тоя метод иска идеална чистота на метала. Грабвай флекса.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

                    Е, не е кой знае коко плачевно... първо като гледам детайла, май не си го чистил хич... което при аргона е задължително да няма мръсотия никаде по заварката както и малко около нея... за дебита, аз работя с такъв (5-10л./мин зависимост от дебелината, материала и мястото) и нямам ядове...
                    Аз днеска също правих първи проби на машинката, но съм с една кофти газ и с очукан Вежен за добавъчен и все пак бачка досущ като служебното Кемпи със същата кофти газ Но като цяло много ми харесва как работи... Остава да си набява консумативи и свестна газ и да се захващам с Пусла и Алуминия
                    А за Курсове, аз ги карах 2008 и 2009 а преди 2 месеца един колега кара пак там и си работят, точно до Кат София. Ако те интересува ще ти обясня по-подробно каде е

                    П.П. При нужда мога и аз да ти помогна с А-Б-то ако не намериш друг... като начало, не си наострил електрода най-правилно... правилното е да се остеи надлъжно, резките от шмиргела да са надлъжни а на напречни както си ги наострил ти.
                    Последно редактирано от Ivanko; 04-01-11, 20:30.
                    Моите снимки...
                    https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                    https://500px.com/ivankoo

                    Коментар


                    • #11
                      От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

                      Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                      О, и аз съм кандидат за курсове .
                      Нямам подобна машина, но веднага ще отскоча до Енинина за да си купя.
                      Да Адаш наистина в Енина се произвеждат едни от наи добрите съвременни заваръчни апарати!!Свиркай Имаш жокер!
                      Най-добре е да имаш богати приятели!!!
                      Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

                        За "Там , до КАТ... " е бившата ми служба , та както казах - като му дойде времето ше помогна . Вярвам че и Андро има още позиции в КЗУ-то . Но това отделно .
                        Понеже се почна с конкретиката от А и Б :
                        Първо : технологията на заваряване ( ако изключим заварчика ) има две страни : детайла , подлежащ на заваряване и токоизточника , с който ще заваряваме .
                        Второ . За начинаещи : 1. По отношение на машината : Забравете за пулсове , логове , синерджици , програми , щуротии и всякаква глезотия , която в общия случай единствено повдига цената на придобиване на машинката !
                        Преминете ( ако го имате ) на ръчен режим на управление .
                        2. Относно дебита на аргона : Тъй като в практиката не е изключение да се повреди "часовника" за дебита , а така също се случва да се работи и с кислороден редуцир-вентил : Пуснете газ с дебит толкова , че при поднасяне на горелката до бузата да чувствате полъх като от южен бриз . Ако при такъв дебит и при заваряване шевът е опушен , вдигнете дебита дотолкова , че да се избегне това . Аз никога не гледам показанието на редуцир -вентила.
                        3. По отношение на тренировъчните материали : Първоначално забравете за шевове ! Започнете с тренировка на нанасяне на наваръчни слоеве върху планка . Първоначално единични , после - успоредни . Докато почнете да чувствате настройката на режимите . Това е урок №1. После идват изискванията за планките . За 6мм. дебелина просто забравете !
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

                          Първоначално публикуван от Чичко Фър Преглед на мнение
                          Да Адаш наистина в Енина се произвеждат едни от наи добрите съвременни заваръчни апарати!!Свиркай Имаш жокер!
                          Точно такива като този китайския в Енина няма но май се чува че ще се произвеждат и аргонови апарати но какви ще са ще още не се знае....
                          https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                          https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                          Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

                            Да, наистина като начало можеш да вземеш една ламаринка, например 3мм. и да наваряваш от горе... като предварително зачистиш добре и си направиш прорезче с флекса, по което прорезче да се водиш в права линия и все пак да имаш нещо да пълниш (това ми беше първия урок на курса) Например за 3мм. дебелина тока може да ти е към 70-80А... макар че тока при всеки заварчик е различен, изгражда си собствен метод, при които и тока е различен и воденето на дъгата... След като усвоиш това, почваш наваряваните ламаринки да ги съединяваш. Като докато ги прикапваш, между тях оставяш луфт (такъв какъвто ти е добавъчния материал... 1.6 или 2.0мм... защото по-дебела тел може да ти лепне при тези малки токове като не си свикнал). След това идва ред на същото упражнение но на вертикално сложени планки, не хоризонтално.
                            Моите снимки...
                            https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                            https://500px.com/ivankoo

                            Коментар


                            • #15
                              От: Как се заварява с аргон (първи стъпки)???

                              Аз мисля,че е най-добре да се почне с GrNi,мното хубав матирял за заваряване.
                              "Винаги правя това, което не мога, за да мога да се науча да го правя. "о8894оЗ81З

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,660 в 19:02 на 07-04-20.

                              Зареждам...
                              X