Здравейте, някой имал ли е проблем с коляновия вал или разпределителния? Или да е отварял двигател за правене? Интересувам се въпросните проблеми могат ли да се усетят при шофиране. Имам един фиат браво 1,4 и почна да пали много трудно студена. Трябват му 4-8 опита със завъртане на стартер. Остана да проверим дали е зацепен правилно и дали регулатора на бензин не е заминал. В движение колата има мощност(но все пак не съм сравнявал с друга такава) и като цяло не ми създава проблем, освен с паленето. Един майстор, който я гледа ми пусна тази муха за валовете и сега се измъчвам това ли е. Минах ок 5000 км от смяна на масло и долях 200-300мл
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Симптоми колянов вал/износен двигател
Свий
X
-
Ъ????
Тоя майстор, нещо...?
Износен колянов вал - шум, още шум, много шум и двигателят се счупва и блокира. Мощност ще има до последно. Не влияе на паленето.
Разпределителен вал - мощността ще спада ама във високите режими. Пак шум. Проблемите се виждат при сваляне на капака на главата.
Пали трудно студена ама иначе върви - проблеми в системите за контрол на двигателя (датчици за температура, налягане, разход на въздух), износени запалителни свещи, кабели на свещите, изолатори (капак/палец на разпределителя ако има такива), бобина / бобини.
Или нещо осрано по газовата уредба.
- 2 likes
-
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеПали трудно студена ама иначе върви - проблеми в системите за контрол на двигателя (датчици за температура, налягане, разход на въздух), износени запалителни свещи, кабели на свещите, изолатори (капак/палец на разпределителя ако има такива), бобина / бобини.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
Гнезденца на клапани заради газчица например, ако е с пулове, а не хидравлични повдигачи. Вижда се по нулевия луфт.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеПак ще пали.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеЪ????
Тоя майстор, нещо...?Явно повече не му зная името и затова обръщението е -"майсторе".
Пс. Все повече такива майстори ще има защото от години почти не се правят основни ремонти ( има редки опити при тежката техника) ,а се сменят цели агрегати . А част от знанията се трупат емпирично....
Коментар
-
Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнениеЯвно повече не му зная името и затова обръщението е -"майсторе".
Пс. Все повече такива майстори ще има защото от години почти не се правят основни ремонти ( има редки опити при тежката техника) ,а се сменят цели агрегати . А част от знанията се трупат емпирично....При разпределителния вал има едно стържене, но се хваща от човек, който го е чувал поне два-три пъти
. Ако действително си се впрегнал, може да премериш и налягане на маслото, защото на таблото има само лампа за него.
П.П. Преди 20-тина години ми докараха за "малък" ремонт един Фиат Брава със същия мотор, но се оказа, че главата буквално е посиняла по незнайни причини. И гърбици и шийки на разпределителния вал бяха сини и надрани а маслото в картера беше на макс. Колата дойде от Италия. Ремонта не се състоя, защото се отказаха от колата и взеха друга.
Последно редактирано от коко келеша; 11-10-22, 13:27.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Има газ, но я изолирах и не видях особен ефект - веднъж запали по леко, на другия ден пак старата мъка. Има нови свещи, бобини, темп датчик дава реална температура преди палене и в движение. Пробвах една сутрин да му откача буксата, но нямаше ефект в паленето. Датчик колянов и разпределитен вал са сваляни и почистени. От тези трите датчика би трябвало да зависи паленето пък не ми се сменят без повод. Колата е с хидравлични повдигачи но не се чуват. Като цяло е много тиха на място и в движение. Ангренажа го гледахме преди време и поне течове нямаше. Но как е зацепен не се знае. Компресия има 11 на всички цилиндри но на втори и трети я вдигаше бавно и при първото мерене даде 8 и 10.
Настройка на газовата е последния вариант понеже не гарантират че ще стане но може да пробват(заради липсата на обд на уредбата)
Забравих за лампата на маслото - гасне веднага след палене(ако я запаля)Последно редактирано от neumoren; 11-10-22, 14:15.
Коментар
-
Имаш ли представа колко е степента на сгъстяване? Теоретично компресията се смята като умножиш степента на сгъстяване по 1.2-1.3.. Пробвахте ли при меренето да сипете по две лъжици масло за 2 и 3 цилиндър. Тогава ще разбереш почти със сигурност дали има износване на сегменти и бутала или има пропуски в клапаните или е нещо друго като дупка в буталото.
-
Пробвай да изолираш бензина и пали на газ (ако може де). Т.е. разкачи бензиновата помпа и покарай докато угасне колата на бензин (да падне налягането в тръбите). Може да не затварят добре бензинови дюзи или да е спукан регулатора на налягане.
Всъщност регулатора има тънко маркучле, с което взима вакуум от колектора. Откачи го - трябва да е напълно сухо. Ако има бензин в него, значи мембраната регулатора е спукана.Nissan Terrano 2,7 TDI
Коментар
-
При мен една вектра Б палеше трудно на студена.
След дълги мъки се оказа датчик темература антифриз.
Откачих датчика и започна да пали само с поглед.
После за 10 кинта го смених и вече година няма ядове.
- 3 likes
Коментар
-
А в кой град е въпросния Фичко. За София има няколко сервиза, които са виждали италианки и на живо 😉."Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.
Коментар
-
Преди десетина години имах ланчия делта 1.6 мисли мотора е същия. В един прекрасен момент даде същите симптоми и след отваряне се оказа, че разпределителните валове са гладки като бебешко дупе.
П.П. известно време след смяната им мотора посрещна всичко което можеше срещне и засилих цялата кола към скрапа.
- 1 like
Коментар
-
След като вече си изолирал газовата уредба, намери читав човек с диагностика. Кажи му да ти направи адаптации на всичко което позволява ECU- то на тази кола. След това караш около 200 км САМО на бензин, като трябва да бъдат в различни режими. Това ще рече да има няколко студени старта, малко градско, малко извънградско. Да не се минат наведнъж. Идеята е компа да си направи адаптациите на бензин, защото кола, карана предимно на газ, си прави адаптациите според газовия инжекцион. Понеже газовите с течение на времето се разстройват, разказват играта на паленето на бензин.После като се опиташ да запалиш на бензин, бензиновия комп не знае какво да прави. Гарантирам ти, че след една седмица няма да си познаеш колата. След това отиваш на газаджия,който има софт за твоя модел уредба и му казваш да ти настрои уредбата наново по бензиновия комп. Това след като си карал онези 200 км и колата е почнала да пали нормално. С всеки изминат ден, нещата трябва да стават все по добре. Някой път се налага и повечко километри, но за седмица се оправя.Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
SSang Yong Kyron 2.0xdi
Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd
- 3 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнениеПреди десетина години имах ланчия делта 1.6 мисли мотора е същия. В един прекрасен момент даде същите симптоми и след отваряне се оказа, че разпределителните валове са гладки като бебешко дупе...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар