Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнение за корекции на дюзи Бош

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мнение за корекции на дюзи Бош

    Здравейте, съжалявам ако темата не е на правилното място, но разгледах и реших, че тук е най-правилния раздел тъй като не става въпрос за джип или друга офроуд машина. Става въпрос за Фиат Крома 1.9 мултиджет 120кс. Проблема е, че от може би почти година и половина колата има проблем с дюзите, който се изразяваше в трудно първо палене с бял пушек и леко монотонно, почти незабележимо, притрисане на мотора на празен ход. След като един "майстор" я погледна на диагностиката и забеляза корекции над +2мг на един от цилиндрите, ме накара да купя дюза втора употреба, тъй като де бил доволен от рециклажа почти никъде и общо взето трябвало или нова или втора употреба която да работи добре, ако искам да ги рециклирам не носел отговорност ако след това има проблем. Взех дюза, уж работеща смених я на 4ти цилиндър, кодирах я в ЕКУто, но общо взето нямаше много промяна. Корекциите на 4ти спаднаха леко, но на 1ви отидоха почти на 2мг. След това впросният майстор ми каза, че трябвало да сменя и тази на първи цилиндър с втора употреба и щяло да се оправи. Реших, че няма да си играя така докато сменя всички, с такива които може би са по-зле от моите, затова свалих 4те и ги дадох за рециклиране. На следващия ден ми се обадиха, че само две от дюзите са за смяна на разпръсквачи, а другите ще ги почистят и ще ги настроят с нови кодове. След като ги взех и ги монтирах отново имаше същия проблем с студеното палене и отново корекциите на студено бяха почти 2мг, но на загрял мотор бяха под 1мг на 4те цилиндъра като вече работеше много по-добре на ниски обороти. За да запали нормално студена, дори и в най-голямата жега трябваше да чакам на контакт подкачващата помпа да изключи и чак тогава да въртя иначе се тресеше, кихаше и се мъчеше около 10-15 секунди докато запали с бял пушек. Също ако стои на контакт 5 минути после отново пали по същия начин ако не върнеш контакта и не изчакаш отново на контакт подкачващата помпа. След като поработи 10 минути и загрее, пали нормално без много въртене. Откарах цялата кола където правиха дюзите, обясних какъв е проблема, закачиха я на диагностиката, каззаха че нищо и нямало, държала си наллягане на рейла, корекциите били под 2мг, което било допустимото...... и още куп неща които и аз си ги гледам с диагностиката, общо взето за да не се занимават. Не се гледали корекции на студен двигател нямало проблем че са над 2 на някои от цилиндрите и не можело да не пали от това. Поне не ми взеха пари за "диагностиката" и си тръгнах. След това я откарах в Супер дизел на Околовръстното, обясних им всичко, оставих я да я палят студена като им казах, че ако сутринта чакаш на контакт помпата подкачва, пали си лесно и няма как да я хванат. От там ми звъннаха на следващия ден, че дюзите си били наред и, че имало отклонение в корекциите студена, но не било толкова зле, нищо, че има съвсем лека неравномерна работа на мотора. Проблема с паленето бил от ниски обороти на стартера, около 140об/мин. Взех си я, махнах бушона на подкачващата помпа за да не запали и с диагностиката на стартер изкарах 200об/мин. Свалих стартера след това отворих го, няма нищо износено, втулките са без никакъв луфт, четките почти не са мръднали, общо взето няма нищо нередно, за да не върти достстъчно бързо и от къде ги изкараха тия 140об/мин. не знам. Зареждах акумулатора, който е Берга, на около година и допълнително с кабели закачих втори и пак успя да се развърти с около 220об/мин. Като цяло не мисля, че имам проблем с оборотите на стартера. Отново си пали само след изчакване на контакт дори и на 30 градуса жега навън. Пиша сега защото от известно време, може би заради студа започна на ниски пак да работи не много равномерно със съвсем леко монотонно тресене, което доста трудно се усеща. Не мога от корекциите да преценя коя е проблемната дюза тъй като тази която е на -2.3мг след палене стига до +1,7 като позагрее. Попринцип знам, че би трябвало проблемната да е с най-голяма положителна стойност, а тези с отрицателна да компенсират заради нея, но в случая не знам от коя да почна. Идеята ми е да сменя една с например тази която имам, защото едната от 4те на колата е тази която взех втора употреба преди да ги рециклирам, или да ги разменя за да видя дали ще има промяна.
    Благодаря предварително!
    Ето и снимки на корекциите на дюзите на ниски от запалването до към 70 градуса:

  • #2
    Стартера ти ; Denso; ли е?
    Последно редактирано от mx rider; 19-02-21, 21:52.

    Коментар


    • #3
      А някой от всичките доктори случайно да се сети да сложи прозрачен шлаух някъде по ниското налягане и да види "на живи данни" какво се случва с горивото?Да провери как се справя подкачващата помпа и регулатора на налягането?

      Коментар


      • #4
        Нормално е на студен мотор корекциите на дюзите да са големи. Корекциите се мерят на добре загрял мотор и на изключени консуматори (фарове, климатик, вентилация, подгрев на прозорци, радио и т.н.). Под добре загрял мотор се има в предвид да е покаран известно време на 70+км/ч (10тина километра), че в града дизела трудно загрява добре.

        Има едно обаче - корекциите на дюзите не казват, че има проблем с дюзата, а с цилиндъра. Т.е. ако цилиндъра е задрал или има клапан който не затваря добре пак ще се появи като корекция на дюзата. Но след ремонт/настройка на дюзите проблема няма да се изчисти.

        За стартера - възможно е и той да е проблема. Ако е той, то с добре зареден и читав акумулатор ще има разлика. Няма смисъл да закачаш втори с кабели, щото по време на палене пада по кабелите е толкова голям, че почти не се усеща вторият акумулатор. Ако беше стартера обаче нямаше да го има проблема с "леко монотонното притрисане на празен ход".

        Иди на читав майстор да ти види колата. Кой - не искам да давам акъли. Обаче с питане по форума трудно ще се направи добра диагностика. Тука си трябва човек с опит който да види какво се случва. Супер-дизел на околовръстното не ги броя за читав сервиз, че много хора са си патили от тях. По форумите има доста мнения.

        Иначе на база на казаното съм или за стартер, или за въздух в горивната система. Подкачването на помпата за което споменаваш насочва към второто. Това се гледа точно с прозрачни маркучи на правилните места. Ако по тях минават балончета по време на това подкачване, то от някъде имаш пропуск в горивната система и дърпа въздух.
        Последно редактирано от brum; 19-02-21, 22:42.

        Коментар


        • #5
          Ниското налягане в норма ли е? При стартиране, колко време ГНП-то "вдига" работно налягане?

          Коментар


          • #6
            Веднага вдига налягане при въртене, въртейки докато двигателя се тресе и се мъчи да запали налягането си го има и реалното е колкото исканото 300-320 бара на празен ход. Стартера е Бош, горивната система също. Днес откачих маркучите за обратната нафта и сложих маркучета в малки шишенца където да връща. Нямам как да ги премеря точно но на око на 4ти цилиндър върнатото количество е доста по-малко. Като загрее наистина добре всичките са с корекции под 1, като само 4ти е с положителни.

            Коментар


            • #7
              Имаш 2 момента:
              - дюзите пръскат каквото и колкото трябва, но нямаш достатъчно "топлинка" в цилиндрите - свещи / компресия?
              - дюзите пръскат каквото и колкото трябва, но центровката разпределителен/КВ е "мръднала" малко, и момента на впръскване не е оптималния.

              Тези корекции само изравняват ъгловата скорост на маховика на празен ход, съобразно ефективността на оползотворяване на горивото от всеки цилиндър.

              Коментар


              • #8
                Добре е ,че стартера ти е Бош,но все пак има проблем щом върти бавно.Аз така бях във ;Филма; със трудно палене и разнасяне на дюзи по майстори.Колата е АSTRA H 1.9 cdti 120 hp Проблема се реши с нов стартер.

                Коментар


                • #9
                  Ами да но 200-230об/мин не мисля че са му малко за да запали. Отделно защо пали след чакане на контакт около 15 секунди, като и тогава стартера си върти пак толкова бързо. Просто прави няколко оборота и пали чисто. Студен още веднага се опитва да запали но се мъчи и кашля. Отелно като е студена и корекциите постоянно се менят се усеща как работи зле, ако е от стартера след паленето щеше да си работи нормално.
                  Общо взето когато корекциите са над 1.5 и ги мени постоянно при студен двигател, когато е и трудното палене, се усеща и неравномерната работа. Тя всъщност е еднакво притрисане, но не е толкова често както тракането на двигателя ами се повтаря през примерно половин секунда. Малко наподобява звук от движение на влак, все едно на едно място около маховика има закачено нещо и при всеки оборот го удря. Като загрее над 75-80 градуса само 4ти стои на около +0.8 до +1.2мг всички останали са с отрицателни стойности около -0.5. Тогава и двигателя работи доста по-добре и равномерно, вече изчезва и въпросният шум.

                  Коментар


                  • #10
                    Закарай я някъде да ти проверят ангренажа и най вече колелото на коляновия вал,че има бая случаи на скъсана шпионка на това колело,от там и центровка отива по дяволите. Корекциите са супер и хич не се оглеждай в тях. А и на теста с колбите си показва,че са добре дюзите.

                    Коментар


                    • #11
                      Виждал съм подобно състояние ... след проверка, компресията на трите цилиндъра на студено беше около 16 бара а на другия около 14 !
                      Някой да провери и това.
                      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                      Коментар


                      • #12
                        Ангренажа е добре, проверен е. Компресията не е мерена, но пък каква е логиката да пали лесно след изчакване на контакт? Иначе втори път си играх да меря обратна нафта като този път намерих мерка през 5мл. за да премеря количеството. 1ви - 40мл, 2ри - 40мл, 3ти - 45мл. и 4ти - 30мл. Не мога да кажа колко е точно тъй като не е разграфена през 1мл, но е доста близко. Това го изтече за 5мин, във Алфа Ромео форума пише че нормата била 8-10мл за минута и до 10% разлика. При мен на 4ти разликата е 25% и количеството е около 6мл. за минута. Дали това може да е проблема? Също стоях в колата след като я запалих студена докато не загрее напълно и наблюдавах как работи и корекциите. При студен двигател веднага след палене корекциите на 3ти и 4ти цилиндър са над 2мг, както на снимките, но работи сравнително добре. Когато загрее на около 50 градуса корекциите спадат отново както на снимките и почва яко да тресе, вибрира и прекъсва. И накрая като стигне над 70-75 градуса първите три цилиндъра започват да работят с отрицателни стойности под 1ца, а само 4ти на + около 1 до 1,30мг.

                        Коментар


                        • #13
                          Имаш проблем - сменяш "старите" дюзи с други. Проблема си остава. Каква е вероятността проблема да е в дюзите?

                          Коментар


                          • #14
                            Ами аз не съм сменял старите дюзи ами само една с дюза втора употреба която е незнайно каква е. След това са рециклирани като също не е ясно колко успешно. Според мен вероятността е голяма. Не съм сложил нови дюзи или пък свалени от кола която е сигурно че е работила нормално. Отделно нали я гледаха там където правиха дюзите и после в Супер дизел. Според тях веднага си прави и държи налягане, ангренажа е наред. Единствено компресията може би трябва да се премери.
                            Друго което се сещам и никой не ми каза че е гледал е налягането което остава в рейла при изгасена кола. При мен след даване на контакт подкачващата помпа го прави 4.7 бара и като стои топла на контакт примерно 15 мин. налягането спада до 2.1 бара, но колата пак си пали веднага. А пък при работещ двигател искато налягане е равно с реалното, според мен както със стартера веднъж заплила колата не би трябвало да има проблеми с празния ход. Към края на седмицата може да я откарам някъде да проверят компресията,.
                            Имате ли идея какво трябва да е остатъчното налягане в рейката, след по-дълъг престой, да не би тези 2.1 бара да не са достатъчни за помпата за високо, за да запали при студен мотор?

                            Коментар


                            • #15
                              Налягането при изгасена кола е без значение.
                              От значение е налягане/дебит на подкачващата помпа.
                              Всички работни налягания трябва да се достигнат при въртене на стартер за около 1-2 оборота на КВ.
                              Дюзи се правят със специализиранни инструменти и после на стенд за дюзи се свалят характеристиките на сглобените дюзи. За целта стенда "издава" лист с характеристиките на дюзите и генерира нов код за всяка дюза.
                              След тази процедура и резултата от нея ни ориентира към последващи действия...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                              Зареждам...
                              X