Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От какво може да задере бутало?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От какво може да задере бутало?

    Историята е следната - бензинова Фабия 2004-та, 1.4 75 коня на реални 160 000км, купувана нова от магазина и карана от майката на мой приятел в Германия. Никакви интервенции по мотора, редовна смяна на масло и свещи, спокойно каране. Последните няколко хиляди километра колата е при мен. Разви едно чукане в мотора което мислехме че е повдигач известно време, но ставаше все по силно и в един момент стана очевидно че не е повдигач и отворихме мотора. Вътре намерихме това:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:signal-attachment-2019-11-09-204740.jpeg
Прегледи:823
Размер:267.1 КБ
ID:6526107

    По-надраното е от 1-ви цилиндър, другото от 4-ти. Сегментите на 1-ви бяха доста износени също, на границата за смяна така или иначе. По стената 1-ви цилиндър се виждат следи от контакт с буталото, навсякъде другаде си стои хонинга.

    Нищо друго нередно не открихме. Черупкови лагери, бутални болтове, биели си изглеждат съвсем наред - няма провлачване, замазване, надиране, изкревяне. За съжаление оценките са предимно визуални няма с какво да измерим всичко дали е в допуск.

    Въпроса ми е какво да гледаме, от какво може да е станало това?

    Втори въпрос, на кантар съм дали да се прави това или да иде колата на морга. Ако трябва да се разпробива блока по-скоро си заминава колата. Какъв е шанса според вас да само комплект нови бутала да направят двигателя пак използваем.

    Прикачени файлове

  • #2
    Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
    ...Какъв е шанса според вас да само комплект нови бутала да направят двигателя пак използваем.
    Ако снимаш цилиндрите няма да се налага да хвърляме боб. При толкова надрано бутало съм умерен песимист че може да се мине без шлайфане, но след снимка ще мога да кажа повече.

    ...ама не знам какво толкова те притеснява в шлайфането до първи ремонт, стига да има бутала. За точно тоя мотор ако няма ще си разплета чорапите ритуално!

    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Следите са като че ,ли имало недостатъчно мазане.
      Пръскалите отдолу на буталата чисти ли са ?
      Или някакво специфично загряване на този двигател което да се е отразило само на 1 и 4 ти цилиндър.
      Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
      Място и хора към които да принадлежи ...

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Бензинов мотор с пръскалки почти няма. Поне атмосферен.

      • novatech
        novatech коментира
        Редактиране на коментар
        Има и то много - фиат 2,0 16 , рено 1,7 8 , 1,8 16 , 2,0 16 , ваговските тфси-та.

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Точно затова не съм написал, че въобще няма, както и съм уточнил, че е нехарактерно за повечето атмосферни мотори.

    • #4
      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

      Ако снимаш цилиндрите няма да се налага да хвърляме боб. При толкова надрано бутало съм умерен песимист че може да се мине без шлайфане, но след снимка ще мога да кажа повече.

      ...ама не знам какво толкова те притеснява в шлайфането до първи ремонт, стига да има бутала. За точно тоя мотор ако няма ще си разплета чорапите ритуално!
      Бутала има, всичко има. Просто не си струва за тая кола. Разправията, цената на ремонта, риска да не стане накрая почват да надхвърлят стойността и.

      Отделно докато не разбера от какво е станало ми се вижда много рисково просто да заменя буталата и да се надявам че няма да стане пак.

      Коментар


      • #5
        Еми добре си спомни какво е правено по колата именно последните няколко хиляди километра. Едно масло или въздушен филтър менте не е невъзможно да докарат това. А може и просто да е "shit happens". Това е изключително масов мотор, доколкото ми е известно.

        Колкото до кроткото каране - един лош навик за каране на предавка не каквато трябва (което при жени шофьори никак не е рядкост, не че при мъже е изключение), в дъгосрочен план като нищо може да докара и такова чудо, така както си е кротко. Единствените 2 случая, в които лично съм бил свидетел на прегряване са се случили точно по тоя сценарий - лек баир и една предавка нагоре спрямо нужната. Двигателя е на ниски обороти, крепи скоростта, ама в един момент - пуф! Отделно точно Fabia не показва реалната температура - това от личен опит. Бетонира се в средата и например при рязко спиране след голямо натоварване ако изгасиш веднага, после заварваш стрелката бая след средата, примерно като запалиш след 2 минути.

        Освен от такива неща, не виждам от какво. Другото е - стартиране на процеса заради калпав бензин. Ама много калпав. После вече каквото и да сипваш, нещата се развиват.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #6
          Аха, мерси Спарки. А може ли неочевидно износване на друг компонент по мотора да направи това? Бутален болт, черупков лагер на мотовилката?

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
            Аха, мерси Спарки. А може ли неочевидно износване на друг компонент по мотора да направи това? Бутален болт, черупков лагер на мотовилката?
            Е нали си гледал лагерите и са ОК? То няма какво повече. БУтален болт до сега честно казано не съм виждал износен - той обикновено е най-твърдото нещо в цялата група.

            Такова задиране например се случва при недостатъчен ключ, което при теб е изключено, щото си е заводски. Другото горе ти казаха - недостатъчно мазане. Или прегряване/работа в тежки режими. Прегряло бутало не винаги значи прегрял мотор.

            Аз поне друго не се сещам, едн всичко на всичко двата мотора, които съм правил. Има далеч по-в час хора тук.

            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #8
              Вземи ги измери тия бутала на една прецизна везна, да видим как са с масата. Може и там да е заровено кучето-да имат фабричен дефект.
              Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

              Коментар


              • #9
                При Хюндай е често срещан проблем. Кофти дизайн , оттатък голямата вода са сменявали мотори яко.

                Коментар


                • #10
                  При Хюндай заминава маслената помпа . Пролетта беше едно Санта фе . Дойде за ремонт на главата че трудно пали а с новите хидравлични повдигачи хептен спря . Оказа се ниско налягане на маслената помпа . От там аксиален луфт на коляновия вал и почти заминали лагери та си отиде направо на основен ремонт .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #11
                    Много коне от малко обем е трудно . Направили са го като са дигнали с 10% температурата и от там мошността. Да ама охлаждането не стига. Първите мотори нямат или имат много малки дюзи за пръскане на масло под буталото. Дори за тях има ремонтен комплект пръскалки - сложно скъпо разпробиват се нови отвори ......
                    Или се кара с препоръчаното от пройзводителя 0в20-30. и смяна на 10к
                    Хюндай бягат от отговорност с това че при автомата проблема е по малък. Какво е обяснението, При каране (катерене на голям байр) продължително под товар и големи обороти, се натрупва много топлина, като започне спускане и изключване от скорост, оборотите при тези двигатели падат на 600 и водната и маслената помпа не могат да се справят, получава се локално прегряване и разшиение. . Да не говорим че отново включване на скорост пък води до влизане на студена вода и става цирк.
                    Официалната препоръка е да не се изключва от скорост и каране с 0в20 и миене на водния радиатор поне два пъти в годината. Не официално руснаците съветват смяна на маслените пръскалки и монтиране на маслен охладител при филтъра .
                    Предполагам и при шкода е така - изтънили са всичко на макс и са свели разхода на гориво на минимум.

                    Майта дърта баба , на магистралата като катерия ихтиман , като почна спускане и изключа от скорост няколко мин държи 1500-1300об и чак след това сваля на 900

                    Коментар


                    • #12
                      Само не мога да разбера,защо при спускане,някои хора изключват от скорост,винаги ми е било чудно.
                      Yamaha Yz450F
                      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                      Всичко с ''рошави''гуми!

                      Коментар


                      • #13
                        На теория на свободна трябва да гори повече, понеже не използваме моторна спирачка и борд компютъра, економайзера, ветропоказателя или с каквото там е оборудван автомобила не показва 0.00.На практика движим се доста по-дълго по инерция с разход 0.5-0.8л/ч и пестим гориво(стига да можем да си направим сметката къде и кога)Някой стар ДАП-аджия виждал ли си да оставя рейса на скорост по леко надолнище за икономия?

                        Колкото до проблема на колегата имам няколко теории как може да е станала белята.Първата и най-вероятна локално прегряване, и прекомерно разширение на буталото, тоест кофти водна помпа, в комбинация с табло което показва каквото си иска и датчик, който мери температурата много далеч от пострадалия първи цилиндър.Втората неправилно работещи дюзи, но това би трябвало да се отрази значително на разхода, все пак не пречи да се проверят и почистят.Третата и също много вероятна кофти стил на каране, форсиране на студено, неподходящо избиране на предавките и т.н.

                        Преди време имах проблем с дядото на тази шкода, шкода фелиция с един от последните чешки мотори 135 и с карбуратор Иков, произведен по лиценз на недоклатения Pierburg 2EE, въпросното недоносче обичаше при първо палене да вдига оборотите на 3-4 хиляди и така за 1-2 минути докато реши, че колата е загряла, от цялата работа шкодата с иначе прекрасен двигател прогори масло на 80 хиляди километра, а проблема се реши с присаждане на механичен Вебер.Въпросния мотор няма много общо с този, но износванията бяха подобни, комбинация от проблеми за мотора, карбуратора щедро лееше бензин, който отмива масления филм от цилиндрите, студения мотор заработва веднага на високи обороти, маслото далеч не е с най-добрите си качества, понеже карбуратора доста време е бил щедър с бензина.

                        Също никак недейте да отмятате варианта за фабричен дефект, точно при ФВ има толкова мотори осрани от завода, че въобще не е за пренебрегване.Буталата и сегментите за тази кола са евтини, шлайфа също не струва милиони.Ако ще се кара доста време си заслужава ремонта.

                        Коментар


                        • #14
                          Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
                          Разви едно чукане в мотора което мислехме че е повдигач известно време, но ставаше все по силно и в един момент стана очевидно че не е повдигач и отворихме мотора. Вътре намерихме това:

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:signal-attachment-2019-11-09-204740.jpeg Прегледи:79 Размер:267.1 КБ ID:6526107

                          По-надраното е от 1-ви цилиндър,
                          Аз гласувам че чукането е от повдигач(и), а не от това надраното бутало, защото на него нищо му няма за да чука(освен че не изглежда красиво де).

                          Коментар


                          • jja
                            jja коментира
                            Редактиране на коментар
                            Чукането е под голям въпрос от какво е но повдигач изглежда да не е. Едно че си изглеждат наред, друго че чукането е силно и като от масивен детайл, чува се в купето, нараства с оборотите до към 3000 и след това изчезва. Аз си го обяснявам с износване на бутало/цилиндър и пляскане на буталото в цилиндровата стена, така наречения piston slap. Но още не съм ги измерил за да видя прав ли съм.

                        • #15
                          Буталата на първи и четвърти се движат заедно. Единия вариант е , ако искра се подава едновременно на първи и четвърти , всеки да пали със закъснение в работния си такт в даден режим, и от там да загряват. Но най-вероятно това щеше да се усети. Другия вариант е лошо мазане при първоначален старт вследствие на конденз по цилиндрите. Ако въпросният двигател гасне така , че първи и четвърти да остават малко преди Д.М.Т. , при леко отворени клапани , при определен начин на експлоатация на автомобила , може да се образува конденз , който да пресича наслоеното масло по цилиндрите и от там да липсва мазане.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                          Зареждам...
                          X