Обява

Свий
Няма добавени обяви.

VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

    Здравейте.
    Има вероятност да сменям автомобила и съм се насочил към Пасат.Колебая се между тези 2 двигателя.Досега не съм имал дизел,но от приятели чувам добри отзиви за 110 коня мотора.При разглеждане на обяви,попадам и на мотор 116 коня,мисля че е помпа дюза.Искам вашето мнение,кой двигател от тези двата е по-добър?Сравнение в разход на гориво,консумативи,обслужване,въобще всичко което се сетите че ще ми е полезно като информация.Благодаря предварително!
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

  • #2
    От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

    110 к.с. - евтин консуматив , добра динамика , непретенциозен към горивото .

    Коментар


    • #3
      От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

      Благодаря за бързия отговор колега!А какво трябва да се гледа при покупката на автомобил с такъв агрегат?Има ли нещо по-специално,понеже досега не съм имал дизел,и съм малко ''бос''в тази сфера.
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • #4
        От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

        Еми какво - въпрос на късмет , иначе като на всеки мотор . Понеже ги броят за здрави ги карат като за последно , имам в предвид лошо обслужване . Ако не случиш такъв си е много добра моторетка . Поглеждай за биене на шайбата на коляновия вал (демпфера) . На 2 коли на познати знам че там се е получил проблем . Аз моя го карам 60 х. км. и засега само консумативи .

        Коментар


        • #5
          От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

          Модела на двигателя, който има предвид колегата вероятно е KFN 110кс. Карах 4 години тази машина (ПасатB5) и повече от 6/100 литра /100км не можах да вдигна.
          LZ1AIV

          Коментар


          • #6
            От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

            Ремъчната шайба на коляновия вал е демпферна?Това не го знаех,научих нещо ново,което да прибавя и гледам при огледа.
            Yamaha Yz450F
            Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
            Всичко с ''рошави''гуми!

            Коментар


            • #7
              От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

              Здр.колега,насочи се към 110 к.с.,че 116 е помпа-дюза и си е бая проблемен и капризен мотор.Гледай предимно турбината,дали вие и как надува,че ги карат някои с минерални масла и ги съсипват,а тя е много скъп консуматив,можеш също така да отвиеш и да погледнеш маркуча към интерколера да видиш да не е омаслен,иначе като цяло добре поддържан такъв мотор е железен,карал съм 2 коли А-3 с този мотор от нови до 600 000 км.никакви ядове.

              Коментар


              • #8
                От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

                е, ти сигурно и повече от 120кмч не си вдигнал...
                Аз карам 1.9ТДИ 131кс вече 116000км и досега автомобил с такъв "вървеж" не съм срещал - нямам предвид да се пилиш по светофари и т.н., а когато искаш да ускориш, просто да натиснеш педала и да се изстреляш... Рядко се налага да минавам на по-ниска предавка, дори като тегля лодка (по-дълга е от колата)...
                Сега нали съм си наумил да взимам 4х4 и пробвах 2-3 различни субарута с 2.5 (156 и 165кс) и за приемливо доускорение "искат" превключване 2 предавки надолу...

                и аз съм чувал, че 110-ката е непретенциозен, икономичен и т.н., но имай предвид, че това са работни коли и в повечето случаи пробегът им е много сериозен... А като е и по-стар набор... Ако имаш възможност, гледай да вземеш екземпляр с история от надежден собственик - новия внос и такива, дето се продават няколко месеца след покупката им са меко казано рискови.

                Малко инфо от ФВ форума
                На базата на 1.9 TDI (79.5mm/95.5 mm) са разработени няколко типа двигатели, като цветовото означение не е свързано с тяхната мощност, а по скоро разграничава разпределителна помпа, помпа дюза, турбокомпресор с wastegate или променлива геометрия и броя клапани на цилиндър.

                Основно са 8 типа двигатели.
                1.SDI разпределителна помпа без турбо, 2 клапана на цилиндър, степен на сгъстяване 19.5, 50 кW/4200 min-1, 133 Nm/2200 min-1
                2. TDI разпределителна помпа, 2 клапана на цилиндър, турбо с wastegate, степен на сгъстяване 19.5, 66 kW/3750min-1, 210 Nm/1900 min-1
                3. TDI разпределителна помпа, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.5, 81 kW/3750min-1, 210 Nm/1900 min-1
                4. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.0, 74 kW/4000 min-1, 240 Nm/1800 min-1
                5. ТDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.0, 85 kW/4000 min-1, 285 Nm/1900 min-1
                6. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.0, 96 kW/4000 min-1, 310 Nm/1900 min-1
                7. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.5, 110 kW/4000 min-1, 320 Nm/1900 min-1
                8. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.0, 118 kW/3750 min-1, 330 Nm/1900 min-1 – монтиран е само на Seat Ibiza Cupra.
                Това са основните двигатели. Освен тях има разновидности с малки разлики във въртяшият момент и комструктивното монтиране в различните модели на VW, Audi, Skoda и Seat.

                Обърнете вниманияе на различните степени на компресия при двигатели, които на пръв поглед са еднакви. Т.е. „чипосването” неможе от 74 kW да направи чисти 110 без последствия. Между двигателите с разпределителна помпа и помпа дюза има разлики в конструкцията на биелите, буталните болтове и буталата, както и в зъбните колела на ангренажния ремък.

                Двигателите от 66 до 85 kW от 2004 година са заменени с TDI, 1.9 77 кW, 280 Nm турбо с променлива геометрия и помпа дюза с пиезо клапани. По-мощните 96-118 kW са заменени от новите TDI 2.0.

                За любителиете на шарениите горе съм посочил и значенията на броя червени букви в TDI. Новите 2.0 TDI са без червено, както и 5, 6, 8 10 и 12 цилиндровите TDI.

                Дано това да е внесло малко яснота и да спрат градските митове и легенди.

                И на края TDI е съкращение от Turbocharged Dirесt Injection, само това и нищо друго.
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

                  За мен лично, няма смисъл да се взима новия двигател в стария модел кола. Помпа-дюзата върви повече, но за ремонт и поддръжка струва повече. Но пък следващия модел(B5,5) е като цяло по-здрав и читав, та горе долу нещата се изравняват и в пари.От друга страна, ако се търси повече здравина на по-ниски цени, аз бих гледал нещо на базата на Голф 4.(Октавия/Сеат) По-здраво окачване, по-широк избор от мотори.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #10
                    От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

                    Карам Шкода 1,9 TDI -PD...Никакъв проблем ...Много добре си работи двигателя и е икономичен...
                    ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

                    Коментар


                    • #11
                      От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

                      Двигателят 116 к.с. е съвсем приличен - и като разход и като надеждност. Двигателите помпа-дюзата са с една идея по-шумни и с по-твърда работа от дядовците си. Типични страдания за които се сещам - като одъртеят искат да им се сменят уплътненията на дюзите, за да не започне да се покачва нивото на маслото в картера...
                      И двата цитирани двигателя страдат от проблеми с променливата геометрия на турбината и управлението и. Което е нормално. Все пак повечето са "милионници"...
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #12
                        От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp или Toyota 1.9 110hp D4D?

                        Един човек има интерес към личния ми автомобил и иска да го купи,и меко казано ме хвърли в размисъл,каква да е следващата ми кола.Освен гореспоменатите мотори на Фолксфаген,започнах да гледам и D4D-110 коня на Тойота.Имам пряко и голямо наблюдение върху тази марка,карана в страна без никаква инфраструктура и без обслужване,и просто винаги съм се замислял колко са здрави тези коли,само че говоря за по старите модели на Тойота с бензинови мотори.Сега събирам мнения и за Авенсиса с двигател 1.9 D4D-110к.с.Малко допълвам темата но се надявам на полезно инфо и сравнение между тези 3 агрегата.
                        Последно редактирано от ivo929; 19-02-13, 06:43. Причина: допълване
                        Yamaha Yz450F
                        Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                        Всичко с ''рошави''гуми!

                        Коментар


                        • #13
                          От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

                          За 116 к.с. двигателя все говорят, че бил капризен. Аз карам такъв от 4 години и освен консумативи друго не съм сменял. Гледай конкретния автомобил да е запазен, останалото е късмет. Успех с покупката!

                          Коментар


                          • #14
                            От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

                            Аз скоро взех един голф 4 1.9 тди 150 коня PD и не забелязвам да е по-шумен или по твърдо да работи. Върви прилично, но очаквах малко повече. В града при леко каране го докарвам до около 8, извънграда до 100 съм го свалял под 5 над 120 - 6 и нагоре. Спокойно си върви с 160-180 км/ч, като за проба съм му подминавал 220. Чудя се само за вървенето дали може да е по-слабо от това, че е 4motion. Иначе като цяло колата се държи перфектно и мотора работи много тихо и равномерно. Преди съм карал и октавия 1.9 тди и като цяло впечатлението ми е, че е по-икономичен, а като подръжка е беше доста безпроблемен. Аз лично въпреки, че сега карам PD мотора, бих избрал този който е 110 коня, струва ми се че е по-добрият избор. По евтин за обслужване и по непретенциозен.
                            Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                            http://www.facebook.com/JeepBG
                            LZ1GGC

                            Коментар


                            • #15
                              От: VW 1.9TDI 110hp или 1.9TDI PD 116hp?

                              Аз вече 10 години карам Пасат 3-ка 1,9 ТДИ 90кс.Е няма такова здраво животно.Непретенциозен към масла и нафти.
                              Всичко е супер евтино по него и няма счупване.
                              Скоро видях в немското мобиле един такъв на 800000км за 1000евро.
                              За 200000км съм сменил само една водна помпа,накладки някакви дреболии по предницата и масла.
                              Даже климатика ми работи 10 години без зареждане на газ.
                              Ако са всички коли такива ще фалират много автосервизи !!!
                              Затова има едина приказака,че до 2000год автомобилите ги правили инжинери а след това счетоводители !
                              Последно редактирано от Петьо Джартов; 27-04-13, 13:26.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X