Наскоро ми се наложи да сваля газовите дюзи, за да направя някои натройки.Причината е, че двигателя не работеше добре. Като ги свалих установих, че на едната дюза иглата е задрала и не работи като хората. Тъй като така и така бяха свалени ввсички дюзи реших да им купя нови игли, а на задралата сложих и ново стебло. Дюзите са Valtek 3 ohm - две рейки по три дюзи.
Ето какво представлява иглата (снимка от интернет):

При проблемна дюза гумичката беше изчезнала и иглата е удряла директно в метал, което е довело до образуване на стружки...
Самия реглаж при този тип дюзи се извършва посреством шестограмен болт, който държи и самата бобина. Частично се вижда на снимката по-долу:

За самото калибриране са необходими мерителен часовник (+ шпилка за него - в моя случай 2.5мм) и един преходник, на който да се захване часовника.
Преходника се подбира с подходяща резба така че да се завива на място на щуцерите на рейката. След това стругар го престъргва от едната страна така че часовника да влиза с натиск и да заклинва. В моя случай диаметъра на часовника беше 9 мм, а стругарят го престърга на 8.5 мм. ПО този начин може да се фиксрира неподвижно спрямо дюзите. Накрайника на часовника се заменя с шпилка с подходяща дължина. Това е необходимо поради две причини - накрайника е прекалено широк и къс и не стига то иглата. Ето снимка на часовника със завита шпилка:

След това часовника се вкарва в така направения преходник:

След това дюза по дюза се прави самия реглаж. Ето две снимки в отворено и затворено положение на дюзата:


Реглажа се прави като се подадат 12В на всчка бобина по отделно.
ВНИМАНИЕ: Подаването на напрежение трябва да е за максимално крато време, тъй като бобините загряват много ако се задържи по-дълго време в отворено положение!
ПО технически данни от производителя отварянето на дюзата трябва да бъде 0.5 мм.
ВАЖНО: Отварянето на всички дюзи трябва да бъде еднакво, за да може да се впръсква еднакво количество гориво!
При този метод трябва да се подбере внимателно дължината на шпилката както и да се внимава да се центрира правилно часовника, така че спилката да не опира в стените на основата на дюзите.
Дано да съм бил полезен.
Ето какво представлява иглата (снимка от интернет):
При проблемна дюза гумичката беше изчезнала и иглата е удряла директно в метал, което е довело до образуване на стружки...
Самия реглаж при този тип дюзи се извършва посреством шестограмен болт, който държи и самата бобина. Частично се вижда на снимката по-долу:
За самото калибриране са необходими мерителен часовник (+ шпилка за него - в моя случай 2.5мм) и един преходник, на който да се захване часовника.
Преходника се подбира с подходяща резба така че да се завива на място на щуцерите на рейката. След това стругар го престъргва от едната страна така че часовника да влиза с натиск и да заклинва. В моя случай диаметъра на часовника беше 9 мм, а стругарят го престърга на 8.5 мм. ПО този начин може да се фиксрира неподвижно спрямо дюзите. Накрайника на часовника се заменя с шпилка с подходяща дължина. Това е необходимо поради две причини - накрайника е прекалено широк и къс и не стига то иглата. Ето снимка на часовника със завита шпилка:
След това часовника се вкарва в така направения преходник:
След това дюза по дюза се прави самия реглаж. Ето две снимки в отворено и затворено положение на дюзата:
Реглажа се прави като се подадат 12В на всчка бобина по отделно.
ВНИМАНИЕ: Подаването на напрежение трябва да е за максимално крато време, тъй като бобините загряват много ако се задържи по-дълго време в отворено положение!
ПО технически данни от производителя отварянето на дюзата трябва да бъде 0.5 мм.
ВАЖНО: Отварянето на всички дюзи трябва да бъде еднакво, за да може да се впръсква еднакво количество гориво!
При този метод трябва да се подбере внимателно дължината на шпилката както и да се внимава да се центрира правилно часовника, така че спилката да не опира в стените на основата на дюзите.
Дано да съм бил полезен.
Коментар