Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пневматичен ударен гайковерт PDSS 310 B5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пневматичен ударен гайковерт PDSS 310 B5

    Имам два гайковерта в момента, с тях работя почти ежедневно. Единият "марков", другият е Парксайд от Лидъл.

    Имах и трети на батерии, който дори не знам в коя кутия е захвърлен на съставните си части. Първо литиевата батерия пусна "шкембе" - разду се.
    Рециклирах я сам с качествени елементи 30С, дотук добре, то пък чуковете "дадоха фира".


    Харесвам си аз акумулаторните инструменти, обаче има неща, за които въздушните нямат алтернатива. Не мислиш за батерии, зарядни и т.н.
    Има ли въздух, или някакъв друг сгъстен газ имаш инструмент. Не го мислиш, зареждаш, стои си на рафта докато ти потрябва... Точно като за в сервиза... ;-)


    Напоследък нещо гледам с тестването ми потръгна :-) Е, първият път ме пробваха с по-домашни дела, но сега ти да видиш, направо в джаза, пардон в сервиза...







    Какво държа в ръцете си:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_124951.jpg Прегледи:2 Размер:525.6 КБ ID:6558573Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_125031.jpg Прегледи:2 Размер:544.4 КБ ID:6558574


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_125225.jpg Прегледи:2 Размер:453.6 КБ ID:6558575Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_125309.jpg Прегледи:2 Размер:589.8 КБ ID:6558576


    Картонена опаковка и "дежурния" за марката Парксайд куфар.

    Отваряме и надникваме вътре:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_125414.jpg Прегледи:0 Размер:556.7 КБ ID:6558987Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_125424.jpg Прегледи:0 Размер:471.4 КБ ID:6558988

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_125435.jpg Прегледи:0 Размер:503.5 КБ ID:6558989Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_130104.jpg Прегледи:0 Размер:503.1 КБ ID:6558991



    ​Окомплектовка на доставката:

    1 пневматичен ударен гайковерт
    1 бутилка с масло
    1 нагнетяваща мини масльонка
    1 накрайник за бърза връзка 6,35 mm (1/4“),
    предварително монтиран
    10 сменяеми вложки
    (9, 10, 11, 13, 14, 17, 19, 22, 24, 27 mm)
    1 приставка удължител
    1 шестостенен ключ
    1 куфар за носене
    1 ръководство за експлоатация


    На вид добре го докарва, корпусът е стабилен – лят под налягане алуминий, с прахово покритие. Силата на удара се регулира на четири степени Ръкохватката е с меко противоплъзгащо покритие, добре на вид, на усещане също.


    Всичко от списъка е налично, а аз се кефя, че производителят е надписал местата на всяка вложка. Омръзнало ми е да се чудя коя къде да слагам.


    Четем внимателно и задълбочено ръководството за експлоатация (все още не сме го изхвърлили)

    Технически характеристики
    Макс работно налягане: 6,3 bar
    Разход на въздух: 350 l/min
    Максимална честота на въртене: макс. 7000 min-1
    Захват на инструмента: 1/2“
    Максимален въртящ момент: около 310 Nm
    Тегло: около 2,03 kg

    И някъде между страниците откривам и следния текст:

    ► Използвайте само свързващи маркучи с вътрешен диаметър минимум 9 mm.

    Което ме накара да се замисля сериозно и да се разровя по темата.
    Ненапразно производителя го е написал!
    Прилагам една таблица, от която да придобиете представа колко огромни могат да бъдат загубите по "трасето" между компресора и пневматичния инструмент:​
    -
    Пропусквателна способност (л/мин) според дължината на тръбата
    Диаметър на тръбата 1 m 5 m
    3/8“ 9.525 mm 380 230
    1/2“ 12.7 mm 1200 770
    3/4“ 19.05 mm 1980 1380
    1“ 25.40 mm 3000 2160
    -

    А какво ще стане на десетия метър .... не ми се мисли.
    При разход на въздух 350 л/мин за мен правилния свързващ маркуч е поне 12 мм вътрешен диаметър, иначе инструмента НЯМА да достигне предписания въртящ момент от 310 Nm
    По-късно щи ви покажа и видео по темата.


    Подбрах вложка 22 и усетих, че нещо не е наред. Сетих се, че на нашето камионче гайките на джантите са 21 мм.
    Греда! В комплекта няма вложка 21. Викаме "Тежката артилерия"




    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_140825.jpg Прегледи:0 Размер:644.6 КБ ID:6559002Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_141122.jpg Прегледи:0 Размер:433.2 КБ ID:6559003

    Ползвам този комплект инструменти у дома вече около година и нямам забележки. Има всичко необходимо за ежедневни дребни ремонти.


    За добро или лошо, гумите не са сваляни поне 2 години.


    Започвам с поучителен пример, от рубриката "как не се прави"

    Видеото е пример за това какво се получава при неизвестен момент на затягане и "спирала" с вътрешен диаметър около 8 мм.
    Имам и "спирала" на 12 мм. но беше на 300 км и нямаше възможност да я пробвам.



    ​Това, което не се вижда на видеото. Нагласих ключа на максимум 200 Nm. и опитах да развивам, изщрака на всичките шест. Гайките реално бяха стегнати с много над 200 Nm. Развиха се с повече от метър тръба и стоварване на 90 кг върху нея​​​

    Ако знаех, кой ги е стегнал така .... щях да го накарам да ..... си ги развие де.
    Добре че, няма запис на звука от развиването ..... ходил съм достатъчно по бившите Югославски републики и все съм научил нещо от тях ​​​



    Време е да се покаже и "Как се прави"... Имайте го предвид, а и въобще стягането на джантите не е въпрос на "колкото може" или "до скъсване и четвърт назад" а е важно да се спазват максимално точно предписанията на конструкторите... Няма да се впускам надълго защо..., достатъчно е да запомните, че е важно!


    Да видим как ще се представи машинката в сервизната реалност. На задна лява джанта не знаех колко са стегнати гайките, нито кой и кога.​





    Реших да направя един контролиран опит от дясната страна. Стягаме с професионален динамометричен ключ гайките, е за тая година още не съм го калибрирал, но не мисля че 2-3 нютона са от значение. Повече отклонение никога не е давал.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_140553.jpg Прегледи:0 Размер:453.5 КБ ID:6559030Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200209_140611.jpg Прегледи:0 Размер:787.5 КБ ID:6559031


    Регулираме ключа на 100 Nm. Според ръководството за експлоатация на камиончето гайките се стягат 100-120 Nm. за алуминиеви джанти. Стягаме...

    Стига писане, време е за гледане:






    ​Личното ми мнение е, че гайковерта се справя отлично за домашна употреба, да не говорим, че и за не толкова домашна.. И без да се забравя, че диаметъра на маркуча е мин. 12 мм!
    "Хубавото" на пневматичните инструменти е, че се почва с компресорче за гумите и после .... "апетита идва с яденето", само жената да не научи.
    В случая получаваме добра машинка, на още по-добра цена способна да ни спести много време и пот в ежедневието.

    Препоръчвам на всеки, при това след сериозен двугодишен "стаж" със стария модел на Lidl. Опитвал съм много пъти да го убия, засега безуспешно ;-)​
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Венцислав Петров; Вчера, 12:06.
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

  • #2
    Много се радвам на тестовете, добре дошли са за всеки, който се чуди дали да си купи. Не биха били излишни и "советы бывалых".
    Имам въпрос към конкретния тест: след като не може да развие неотвиваните гайки, за къв чеп става това чудо? Да си връткаме прясно завити гайки е безсмислено. Смятам, че е по-полезно да се тества колко е реалният развиващ момент.
    За протокола - имам два пневматични и два акумулаторни, но понякога се налага да играе тръбата.

    Коментар


    • #3
      Едва ли ще да има по света гайковерт направен да отвива гайки натегнати с ключ плюс тръба... Не че не може да се направи, въпросът е на кой му трябва такова нещо? Всъщност като се замисля ще е и много опасен уред :-)
      Мен по-скоро ме интересува иска ли някакво обслужване в дългосрочен аспект? И има ли разлика при работа на студено и топло? Въпросът е към Румен.
      VPetrov.photography

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Има много такива, даже сме ги изкоментирали в раздел инструменти.Зависи и от тръбата, но моя дъргел гайките от клипа ги отвява за секунди дори да е с 8мм маркуч.От пневматичните инструменти едва ли има по-безопасен от гайковерта.

    • #4
      Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
      За протокола - имам два пневматични и два акумулаторни, но понякога се налага да играе тръбата.
      Сам си и отговаряш. Знаеш, че понякога и резака трябва да играе.

      Първоначално публикуван от Венцислав Петров;
      .... .....
      Мен по-скоро ме интересува иска ли някакво обслужване в дългосрочен аспект? И има ли разлика при работа на студено и топло? Въпросът е към Румен.
      Не съм установил някаква осезаема разлика топло-студено
      Обслужването се свежда до редовно зареждане на омаслителя или ползването на пневмоподготвяща група.
      Абе инструмент, иска си "ласка и смазка"
      Последно редактирано от CarTest™; 17-02-20, 12:55.
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Въпрос към модераторите - може ли на първия пост в темата - да могат да се пишат коментари?

        И забележка към колегата - CarTest - Гайките/болтовете първо се навиват 1-2 оборота на ръка (както навивате само вторвата гайка в предпоследния клип) А не се слагат в камъка на гайковерта, както правите Вие от третата гайка нататък. Защото може да се заклини резбата. Това го пише в ръководството за експлоатация на моя електрически райдър.
        Иначе гайковерта е полезна играчка. Бързо и лесно се развиват/завиват много болтове и гайки. Спестява време и мъки с тръби и механични тресчотки.
        Последно редактирано от KingofROAD; 20-02-20, 09:48.

    • #5
      На първия клип е със спирала 8 ММ, а после където ги отвива е с по голям диаметър, правилно ли съм разбрал? Развитите гайки пак ли са завиване преди 2г. или са подготвени предварително......малко не ми стана ясно
      "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

      Коментар


      • #6
        На първия клип ясно се виждат следите от вложка по гайките ,както и се вижда че след опитите за отвиване ,следите са същите. Значи инструмента преди/след е един и същ.
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
          На първия клип ясно се виждат следите от вложка по гайките ,както и се вижда че след опитите за отвиване ,следите са същите. Значи инструмента преди/след е един и същ.
          Точно така. Спиралата е 8мм гайките бяха стегнати до скъсване. След което бяха стегнати по предисание 100 Nm.
          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

          Коментар


          • #8
            Нещо не се разбрахме. Говоря за клипа ,на който споделяш че гайките не са пипани неизвестно колко време ,и си ги отвил с тръба после ,а пък се виждат пресни следи от вложка по гайките. И изрично казваш "да се види че не са пипани" , а пък те са...
            Калин Владов,09РСПБЗН

            Коментар


            • #9
              Сложи градински маркуч,вместо спиралата,и ще видиш какво може тая играчка за 60 лв.Аз ползвам стария с 15 метра маркуч и досега единствения случай в който е бил безсилен,е болта на КВ на Форда ,на галоппера го разви без особенни мъки.

              ​​​​​​Гайките на джантите,при желание им къса резбите.Разпробил съм и леко входа на щуцерите,храня го от 75 литра компресор през бозаджийски кран.През спиралата която ползваш,нищо няма да стане ,има да си трака...
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 г.
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                градинския маркуч ще издъжи ли на 8-10 бара (атм.) ? Щото водата е да речем максимум 2-3 бара (атм), даже и това е много...

              • venkabg
                venkabg коментира
                Редактиране на коментар
                Издържа градинският маркуч. Има едни с оплетка. Настроил съм 9 атм. Аз съм със стария модел. Предполагам е подобно. Ползвам маркуч 12мм вътрешно. До сега ползвах щуцери и скоби и работи добре. По окачването не се запъва, както и по гумите. Гайките на полуоската не ги отвива. Сега мисля да ползвам същия маркуч, ама да му сложа бързи връзки, защото си е мъка с тия скоби. Като разход на въздух-една бутилка 25л напомпена до 9 атм стига за сваляне и качване на гума с 4болта. Реално отвива и под 6атм. На форда обаче трябваше да чакам, защото там шпилка с гайка няма еднакви. Вървят трудно и това.

            • #10
              Аз пък го свързах директно към бутилката на компресора с гумен маркуч ф10 . Чак тогява проработи според очакванията ми. Първоначално използва спирала ф8 , свързана на пресостата,но нямаше резултат. С какво масло запълвате цилиндърчето за смазване?

              Коментар


              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                В истинските магазини за инструменти се продава масло за пневматични инструменти, по спомен не беше особено евтино, но с литрова тубичка карам 10та година вече.

              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                То не е ли много подобно на ма машинното масло? В Практикер съм виждал да се продава в литрови бутилки.

              • venkabg
                venkabg коментира
                Редактиране на коментар
                Правилното масло е за пневматични инструменти. Ама аз наливам от това в масльонката-или 15w40 или 10w40(според това кое е хартисало). Не се оплаква. И наливам директно в отвора на въздуха. Даже и ръцете не ми цапа.

            • #11
              Гледам в рекламата, че днес започва промоцията в Лидъл. След работа ще прескоча да го видя наживо. За любителски, или полупрофесионални цели би трябвало да стане. Имам 10мм. вътр. Ф маркуч, и ще го пробвам. Масло като за начало си има в комплекта. Че и 3 години гаранция.
              Някой могат и без възнаграждение да бъдат себе си. Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

              Коментар


              • dido uzunov
                dido uzunov коментира
                Редактиране на коментар
                И да пишеш после резултата...

              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Ще пиша, като имам време ще го сравня и с електричката. Трябва ми колкото да не въртя болтове и гайки на ръка. Електричката е доста неудобен на тесни места. Ел.мотора е обемист и тежък. Иначе и той върши добра работа, когато има достатъчно място, и е удобно да се работи с него.
                Последно редактирано от KingofROAD; 20-02-20, 13:07.

            • #12
              Вземай го,за тея пари е подарък,а и върши много работа,само му осигури въздух,дебит....със спиралата нищо не става.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 г.
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Ще го видим днеска в Куфланда в Кичука след работа. Маркуча не е спирала - 10/17мм. вътр./външн. диаметри 10м. дължина. Имам и спирала 8/12мм. райдър. 15м. на райдър. и с нея ще пробвам за сравнение.

                Компресора е 50л. бутилка. Дебит на изхода 275л. по ТТД. В двата края на бутилката имам тапи навити на резби (1/2 или 3/4, не съм обърнал внимание). Там на фитинки - един спирателен кран, щуцер за маркуч, и така до гайковерта. На самия гайковерт маркуча може да се надене направо на щуцера от бързата връзка, и да се прихване със скоби в двата края. Така няма да има завойчета по трасето, и дебитът ще минава безпрепятствено до гайковерта. Само не знам тези 360л. дебит дали съответстват на действителността. На други уж доста по-мощтни гайковерти им дават дебит от порядъка на 120-180л./мин. Или това е само на първата степен?

            • #13
              Те истинските са икономични,евтините лакоми на въздуха.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 г.
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Истинските по-нататък един по един според нуждите и възможностите. Набелязал съм някои, но засега този и електрическия би трябвало да свършат работа.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 4,385 в 21:28 на 18-02-20.

            Зареждам...
            X