Тъй като си го нарисувал зеленият ще завива срещу знака, ама пак последователността е розово, зелено, синьо.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Правило на дясностоящия
Свий
X
-
Такова понятие "локално платно" не съществува в ЗДвП. Това си е път, за който важата същите правила, като за останалите. Така че: 1.Розов - пада се дясностоящ на зеления. 2. Зелен - дясностоящ на синия. 3. Син - защото няма други
- 1 like
Коментар
-
Когато учех за книжка, този път "локално платно" беше без предимство" пред двупосочния. Сега така е положението на бул. Цар Борис ІІІ в София. Но и на двата "пътя" има табели "път с предимство". Та - кой е с предимство при 2 коли - едната на булеварда, ако прави десен завой, или тая в десния еднопосочен път?
-
Преди почти 40 години, на същия този булевард, тогава зовящ се "9-ти септември", група от катаджии реши, че излизането от главното платно и продължаване на движението в локалното се брои за десен завой и ми написа фиш, защото булевард Овча купел беше затворен и на главното платно имаше знак "Забранено завиването на дясно"
-
И аз като взимах книжка беше така, но сега: "От 1999 г. досега българският Закон за движение по пътищата (ЗДвП) е променян над 100 пъти. Само в периода 2014 г. – 2018 г. има 31 редакции."Когато и двата пътя са с предимство е в сила правилото за дясностоящия, както и във всички случаи, в които няма уредено предимство.
-
https://www.google.com/maps/@42.1599...7i16384!8i8192
Понеже питахте за други знаци, това е Street view картинката от позиция на "синия автомобил". Вижте и казвайте да са мятам ли със "зеления" още по- смело, или да си налягам парцалите? "Розовият" е ясен- той е първи.Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
Коментар
-
Като гледам ситуацията, нещата не се променят. Пътя от който излиза синият е с предимство в обратна посока след кръстовището. Локалното е стеснено наскоро заради велоалеята, и съдейки по избелелия знак е еднопосочно в твоята посока.Така че правилото на десно стоящия важи в пълна сила. Виждам и един избелял стоп на локалното в обратна посока преди кръстовището, което би трябвало да означава, че продължението на локалното не е еднопосочно. Това обаче не променя ситуацията с трите автомобила. Там дори да се появи автомобил ще трябва да изчака останалите.
-
-
Оххх, казвайте вече, не издържам на напрежението! Преди 20 минути щяхме да се цунем с един беловлас дядо (Ба! Дядо-дядо... най- много батко да ми беше) който бая рязко жестикулираше, свали си прозореца... абе, само дето не слезе, да ме набие. Явно, голата ми тиква го спря.
Та-а-а-а, имаме съмнения в предимството от Трапера. Казвайте ко прайм?Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
Коментар
-
Розов, зелен, син.
Като синият е пуснал мигача неправилно - той фактически ще завива на следващото кръстовище, където пък е задължен единствено надясно да се движи и като така е излишно да го оповестява. Това не е нарушение (доколкото не се санкционира), но понякога е предпоставка за ПТП - например, когато с влизането в кръгово се цъкне десен мигач и така се кара покрай няколко изхода от него.Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
Коментар
-
Елементарно е, да сложат за синия един знак "Пресичане на път с предимство", и да няма такива размислиОбаче, организаторът на движението трябва да има представа какво прави,и да му пука за шофьорите.А точно лошата организация често създава предпоставки за ПТП
Коментар
-
Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнениеЕлементарно е, да сложат за синия един знак "Пресичане на път с предимство", и да няма такива размислиОбаче, организаторът на движението трябва да има представа какво прави,и да му пука за шофьорите.А точно лошата организация често създава предпоставки за ПТП
Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
Коментар
-
Преди 15 години едни хора от областен град ми обясняваха за правилото на Т-обрадно кръстовище, че движещия се направо е с предимство .... , а то е вярно само в едната посока
Спорихме, поровихме по нета и се червиха ...
Та изнендвате ли се от положението днес?
има и други правила черен джиб и на по - големия
Коментар
-
Първоначално публикуван от alexx Преглед на мнениеПреди 15 години едни хора от областен град ми обясняваха за правилото на Т-обрадно кръстовище, че движещия се направо е с предимство ...
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
- 1 like
Коментар
-
Мнооого тъп народ.От местоработата ги гледам как влизат в нерегулирано кръстовище като изтребители.Видях и две катастрофи.Викам на един комшия,тираджия:-Трябва да осигуриш предимство на дясностоящия,ще ти смачка колата,и ти ще си виновен.Той:-Ама той що влиза срещу знак- влизането забранено.Ще му напишат акт...Ееее,като му напишат,теб какво те грее,пак си виновен,а колата ти на трупчета
- 1 like
Коментар
-
На околовръсното този знак нищо не означава.
В София винаги се е карало лошо, но последната година полицията тотално е абдикирала .
Крият се в храстите, с камера и това е всичко
Точно на околомръсното , през двойна непрекъсната линия, рейс на Славия щеше да се качи върху мен -Бърза да изпревари опашката
Полиция нанай си . Няма .
На геме димитров и Климент охридски , 280 от дясната лента (която е с отделна секция на светофара) първо че я запуши а след това направи ляв завой .Има няма 300м от КАТ София
Полиция нанай си . Няма . и в КАТ няма
На този знак 80% от шофьорите не знаят какво да правят, а останалите 20 ги е страх и пресичат бавно и внимателно.
Определено КАТ не се занимава и се е отказал да спира на кръстовища.
Най неприятна е ситуацията когато светофарите са разделени. Пример Симеоновско шосе, дори и самосвалите и бетоновозите правят ляв завой от дясната лента .. Пука им че блокират, ходи го премести
Знака е в кенефа на кметаПоследно редактирано от trav; 18-03-23, 08:16.
- 2 likes
Коментар
-
Автобусите (и прочее превозни средства на градския транспорт) са с предимство при потегляне от спирка, ма това го спазваме аз и още група "балъци". Те едва потеглят от спирките, пък какво остава да се престроят през няколко ленти, в разстояние на 50-ина метра. Това е осбено изразено при Румънското посолство, посока Подуене. В крайна сметка правят нарушения - безспорно - но "органите" следва да почнат не от тях.
-
davc коментира
Днес, 14:01
Автобусите (и прочее превозни средства на градския транспорт) са с предимство при потегляне от спирка, ма това го спазваме аз и още група "балъци". Те едва потеглят от спирките, пък какво остава да се престроят през няколко ленти, в разстояние на 50-ина метра. Това е осбено изразено при Румънското посолство, посока Подуене. В крайна сметка правят нарушения - безспорно - но "органите" следва да почнат не от тях.
В някои страни е забранено да изпреварваш автобус, спрял на спирка, ако платното е с по- малко от три ленти. При нас не знам да го има това, но много се кефя на едни автобусаджии, дето още не е отворил вратите, а вече пуска левия мигач. Заставам му до левия, заден калник, и зад мен се нареждат 5-6 коли. Аз му святкам, да тръгва, другите ми свиркат изнервено, оня маха през прозореца, да минаваме... хората още слизат и те, така.
Признавам си, че е простотия от моя страна, но има и нестандартни методи за възпитание в култура на движението.Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
- 2 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнениенестандартни методи за възпитание в култура на движението.
Ето защо при всякакви опити за възпитание, репресията трябва да е неразривно свързана с нежеланото действие по начин, ясен за кучето.
Иначе имаме не възпитание, а обикновено насилие.
- 4 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от trav Преглед на мнение
На този знак 80% от шофьорите не знаят какво да правят, а останалите 20 ги е страх и пресичат бавно и внимателно.
Всичко друго е второстепенно.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар