Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за преправяне на биела

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос за преправяне на биела

    Каквато и ще да е биелата ,от каквото и да е,както и да се преправя, задължително с втулка,може да е тънка втулката, но да я има ,ако могат да и направят лек канал в средата за смазване ,още по-добре!Успех!
    Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос за преправяне на биела

      Първоначално публикуван от metalgiar Преглед на мнение
      ...

      Оф трябваше да се сетя, че си от малкото "хора в софия където разбират от тези мотори" още от първия пост в темата...
      Трябваше да се сетя и че се търси "взривна мощ във високите" ...

      Невероятна тунинг идея! Никой не се е сещал досега, че може да сложи по-голям цилиндър и бутало...Как ти хрумна?
      А пък аз си помислих, че като всеки нормален човек, който не знае нещо - пита. То би трябвало да е: първо чете, после чете, пък после пита ама.
      Сгрешил съм.

      Това, че не си чувал за динамичен баланс на колянов вал на едноцилиндров двигател не е толкова страшно, че не знаеш защо, как, къде, кой още по-малко ме бърка.Обаче тона, тона не е за този раздел ... Приеми го, като официално предупреждение.

      По-долу пиша не за теб а за онези, които ще попаднат на темата и ще решат, че с микрометъра ще си балансират вала след подобни "подобрения", ще съберат двигателя и после ще се чудят отде се е взела тази " взривна мощ' в кормилото на мотоциклета им.


      Вала трябва да се балансира статично и динамично. Особено при двигатели, които достигат максималната си мощност при 8000об/мин.

      Има тегловен метод, при който може да се изчисли разликата в теглата и да се компенсира има и стендове, на които да се завърти.
      Какво се случва с небалансиран (с много малко - примерно едно по-голямо бутало и един по-тежък бутален болт) вал съответно при:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled-1.jpg
Прегледи:1
Размер:82.0 КБ
ID:5420100


      ______2
      Е = MZ

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос за преправяне на биела

        Това, което показваш, е напълно излишно, преправял съм всякакви двигатели и досега колкото по-леко е буталото и по-,,гърбаво,, демек с чело, толкоз по-добре. Последно на един CRF правихме подобна манипулация с гърбаво бутало и по-къс цилиндър и по-къса биела и моторът направо откачи и всичко това сме го сглобявали в домашни условия, без подобни динамични баланси и тем подобни .
        Последно редактирано от viki terzieva; 29-10-12, 10:29. Причина: След частиците за степенуване "по-" и "най-" и преди прилагателното ВИНАГИ има тире
        0 8 76 36 8 542

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос за преправяне на биела

          Първоначално публикуван от metalgiar Преглед на мнение
          Това, което показваш, е напълно излишно, преправял съм всякакви двигатели и досега колкото по-леко е буталото и по-,,гърбаво,, демек с чело, толкоз по-добре. Последно на един CRF правихме подобна манипулация с гърбаво бутало и по-къс цилиндър и по-къса биела и моторът направо откачи и всичко това сме го сглобявали в домашни условия, без подобни динамични баланси и тем подобни .
          Баце. Има една наука. Казва се "Двигатели с Вътрешно Горене". Бая формули са там, ама явно тебе не те бърка това. Няма лошо да се експериментира, ама когато експеримента е в такава посока си е откровено опасно. Виж добре какво е писал Димо!
          п.п. А мене може да не ме слушаш. Аз загубих каде 5 или 6 години да уча за двигателите.
          п.п.п. Между другото на български, биела е мотовилка.
          Последно редактирано от Стоян Боюков-Sariones; 29-10-12, 11:17.
          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос за преправяне на биела

            Първоначално публикуван от metalgiar Преглед на мнение
            Какви щуротии дрънкаш''динамичен баланс''. Това е едноцилиндров мотор,тук се балансира само вала, след като се затвори и това става и в домашни условия с индикаторен часовник, само да ги имаш инструментите. А относно питането ти за дефицит на частите - има всичко, но аз искам да сглобя двигател с колянов вал от wr 400 , а цилиндъра и главата да са от yzf 426 понеже търся теглителна сила в ниските и взривна мощ във високите, а това сме малко хора в София където разбират от тези мотори и могат да се справят.
            В София балансът се прави с шублер и микрометър, а диаметъра се мери с кантар Не мога да не се сдържа да не се избъзикам.
            Това бръмчило колко е балансирано фабрично? Просто ще заминава по-бързо, но така или иначе в ръцете на въпросната група от малко хора дълговечността е непознато понятие.

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос за преправяне на биела

              .......а това сме малко хора в София където разбират от тези мотори и могат да се справят.
              А в същото време, всепризнат хирург пита в форум, как да зашие разреза......
              Силата е нищо без контрол.

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос за преправяне на биела

                По-напред в темата предложих да се направят две втулки между буталото и буталният болт. Плюсовете на този метод са:
                1-не се разглобяват двигателя и коляновият вал
                2-там няма движение и триене
                3-имаме два различни по твърдост материала
                4-бутало се сменя по-често от вал и биела
                Казах , че не се знае колко ще кара , други добавиха , че е байовщина. Дали е така или не , зависи само от този дето ще го направи. Но точно байовщина е да разглобиш двигателя , да разглобиш вала , и да не сложиш правилната биела.
                И понеже стигнахме до баланса , имам няколко въпроса:
                Отнетият от вала материал в областа на чопа , отговаря на тежестта на чопа и лагера , или на чопа , лагера , биелата/биелите/, буталото/буталата/, буталният болт/болтове?
                Какво влияние оказва на баланса различното положение на биелата спрямо вала , примерно при Д.М.Т. и Г.М.Т.?
                Колко по-тежък става вала в областа на чопа при запалване на горивната смес?

                И една снимка за размисъл:



                Всичко което се върти около дадена ос , се балансира.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос за преправяне на биела

                  Ей, ще изядете човека Много сте докачливи Естествено повечето мнения са в областта на теорията. Само не разбирам защо всячески се опитвате да спънете човек, доказвайки му че това което прави е глупост. Помогнете, не пречете.
                  Лично поощрявам всякакви интервенции от подобен род. Всеки може да си прави каквото ще с двигателя и колкото може. Негова работа е. Човека може да не владее кой знае колко теорията, но е емпирик, и е видно че по някакъв начин е стигнал до собствени заключения, в които май никой не вникна. Без значение...
                  Написах преди няколко поста че парт номерата на следните части:-двете части на кол.вал, долен чоп и долен лагер на биело-мотовилката са ЕДНИ и СЪЩИ. Дадох и линкове за сравнение. Това някой от пишещите дали го прочете?? Еднакви парт номера на частите означава-еднакви части,т.е. едни и същи!! Опита ми с боравене и сравняване на парт номера е скромен, но досега не ме е подвел. Може и да бъркам, в което се съмнявам. Става лесно със съпоставяне. Различни са биело-мотовилки, бутални болтове и бутала. Как са постигнали всякакви динамични и статични баланси при това положение, жапонците си знаят. Премерете масите на съответните детайли и на двата двигателя и тогава преценявайте. Щото от уравненията ви нищо няма да се получи без тези данни.

                  Колкото до втулките в буталото, виждал съм такава Зглобка, естествено не на такъв двигател. Нарекъл съм го байовщина, защото е точно такова. Обяснете ми примерно при набити втулки с половин мм стена, как ще функционира зегерката за застопоряване на бут.болт?? Трябва да се правят по дълбоки канали за друг тип зегерки, които също няма да функционират както трябва и..всичко отива в раздел байовщини. Има и други методи за осигуряване на бут.болт, но нали няма да е нужно всичко да изброяваме тук.
                  Лично за мен, без да съм виждал нито един от тези колянови валове, на ВР400 и УЗ420 без биелите са едни и същи. Според парт номерата. Може и да бъркам. Ако има някой който има разглобени такива и може да ги метне на кантара...динамичния и статичен баланс може да го проверите за собствено гъделичкане на тщестлавието, но требе и малко вяра във възможностите на самурайчетата
                  Кантара и директната съпоставка ще покаже има ли нужда от други действия....
                  Gnome Rhone AX2 800 1938
                  Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                  Husqvarna Te 510 1989
                  Argvmentvm ad novitatem

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос за преправяне на биела

                    Няма невъзможни неща, но е важно да отцелиш майстора, както вече казаха повечето колеги. Най-добре напиши от къде си за да те опътим.

                    Поздрави !

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос за преправяне на биела

                      Хрумна ми начин, "байовски" естествено, как може да се осигури буталния болт, без да се пипат зегерките. При бутало , на което се набиват втулки в ушите естествено. Но ще изчакам други отговори
                      Gnome Rhone AX2 800 1938
                      Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                      Husqvarna Te 510 1989
                      Argvmentvm ad novitatem

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос за преправяне на биела

                        Това е най-лесно , двете втулки ще имат малък ръб в края на отвора ,и буталният болт трябва да се скъси.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос за преправяне на биела

                          По принцип многократно съм се мъчил да е..а дявола,правил със какви ли не побългарявания с цел да икономисам средства.В повечето случаи резултата е от лош до задоволителен.Подлагали сме под цилиндъра,намаляли сме цилиндъра,главата,втулки,ризи подложки и каво ли още не.Накъсявали сме ангренажната верига за 4т и какви ли не.Това са компромиси който почти не вършат работа.
                          Признал съм Митко за майстор защото той просто сменя частите с нови.Всичко което е повредено се сменя с ново.Модел марка точно.
                          П.П.Имам впредвид оригиналните части по мотора,тея допълнения,предпазители,повдигачи и др. дето се добавят вече не са толкова важни.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Въпрос за преправяне на биела

                            Мотор мен, обясни по-точно, не за мен е нужна тази информация, какво точно имаш предвид. Втулките от какъв материал ще са , с натег ли ще се запресоват или ...и т.н. Не всеки ще разбере точно за какво става въпрос. И при моя байовски подход болта също ще трябва да се скъси

                            По принцип след като викам на такива намеси по двигателите "байовщини" е ясно какво е отношението ми. Ако се прави , поне да е колкото се може по-кадърно направено. Колкото до резултата, дали го има или не, след като човек е решил да се занимава и да опита...това е неговия начин. Докато не пробва, няма да спи спокойно
                            Gnome Rhone AX2 800 1938
                            Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                            Husqvarna Te 510 1989
                            Argvmentvm ad novitatem

                            Коментар


                            • #29
                              От: Въпрос за преправяне на биела

                              Хайде поне на две на три да прочете някой нещо за баланса. А?
                              http://www.schenck-rotec-bg.com/why-balancing/index.php
                              Теорията е трудна и скучна. Ама при тези обороти на двигателя пак казвам, че експеримента не е никак безопасен. Я си представете двигател да блокира при по-висока скорост!!
                              Няма нищо лошо в това да се експериментира. Ама нека залога не е толкова висок. А?
                              Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                              тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Въпрос за преправяне на биела

                                При моторите които съм правил , буталният болт лагерува и в биелата и в буталото , затова има малки отвори в "ушите" на буталото , чрез които се смазва буталният болт , и най-важното там няма много движение , само няколко градуса в едната и другата посоки. Разпределителните валове при доста мотори лагеруват директно в отвори на главата , но там смазването е под налягане ,защото имаме много обороти. Ако втулките са запресовани , трябва да имат отвор на точното място , но монтажа ще е по-труден. Трябва да се набие едната втулка ,да се сложи зегерката, да се сложи буталото , буталният болт , тогава да се набие другата втулка и да се сложи другата зегерка. Като е желателно да се направи по един канал в отворите на буталото ,/ при малките отворчета за смазване/ при положение , че втулката се завърти , и се разместят отворите за смазване.
                                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X