За наш късмет намерихме от един познат оригинална работеща капачка Митсубиши, та утре ще разберем в капачката ли е проблема.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Капачка на радиатор
Свий
X
-
Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнениеДа допълня за да е по-разбираемо.
Не знам колко се разширява антифриза. Ако е примерно 30% от 15 градуса до 90 градуса и съответно 1,0 бар го свива със същите 30% няма да отива нищо в разширителния съд.
Лятото в жегата когато антифриза стига 100 градуса(и се включват перките да помагат) съответно вече има излишък в системата и той отива в казанчето.
За масов автомобил с капачка 0,9-1,1 и термостат на 80-90 градуса бих направил следното за да е по-сигурна проверката:
- закачам телефона с диагностиката и гледам показанието на температурата.
- След някакво обикаляне(примерно прибрал съм се от работа) на загряла кола гледам въпросните показания на температурата. Очакваната температура е около работните 90 градуса. Оставям на място колата със запален двигател. Ако не вдига градуси помагам леко с газта(1500-2000 оборота). Когато приближи 100 градуса трябва да започне да отваря капачката(да се стопли маркучето към разширителния съд). На около 100 градуса трябва да включат вентилаторите и да спре да качва градуси, съответно да спре да вкарва още в казанчето.
Аз не мога да кажа как е при всички, но поне при мен (бензинова Тойота с капачка на радиатора 0.9 бар, оригинална) колкото е по-висока температурата на антифриза, толкова е по-високо нивото на течността в разширителния съд. Обратно, при изстиване, антифризът се връща обратно в радиатора и нивото в разширителя се понижава.
Уточнявам, че говоря за старите японски традиционни системи с клапан на капачката на радиатора и разширителен съд с атмосферно налягане (обикновенно шише)
- 1 like
Коментар
-
Току що ми се наложи да отида до работа, та загледах как са нещата при мен с леката кола (дизел комънрейл). Напълно студен двигател, след 7,5 км нивото на антифриза се вдигна с около 1 пръст (10-15 мм).
Като се прибрах, т. е. общо 15 км каране - нивото се беше повишило още, грубо около 30 мм общо.
Та нещо не е наред при колегата...Който търси , намира !
Човекът е човек, когато е на път !
Коментар
-
Резултата с работещата капачка от тази сутрин : Абсолютно по същия начин се държи системата, грам антифриз не преминава към разширителя... 🙄
Значи проблема категорично не е в капачката, ако има проблем де..
Следващата стъпка ще е да се премери налягането при загрял мотор.Последно редактирано от cnc82; 02-11-22, 06:22.Който търси , намира !
Човекът е човек, когато е на път !
Коментар
-
Ако духа от гарнитура или пукната глава, ще вдига голямо налягане и ще хвърля водата.
Също така и ще засмуква вода в цилиндрите. От там пък следват други работи. При положение, че няма проблеми с работата на мотора и колата не прегрява, няма как да има и газове в антифриза.
-
За проблем с гарнитура или глава също ни е минавало през главата. Обаче в практиката ми като шофьор, два пъти ми се е случвало и симптомите са други, както казваш изхвърля водата в казанчето. Та не знам...
Има и друго де, обикновенно проблемите се увеличават и /или се обострят при натоварване. А тази кола не е влизала в такъв режим. Може би няма да е лошо да я опънем на магистралата.
-
A помпата ОК ли е? Да не е отцепена и само оста да се върти? С фиестата на жената беше така, помпата се беше предала но в сервиза ,където са я обслужвали са излъгали,че са я сменили и жената си кара. Колата охлаждаше само на конвекция, явно е с добро КПД . По нищо не си личеше, само зимата нямаше парно.Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
Ford Fiesta 1.4 Tdci
Коментар
-
Така... има светлина в тунела.
На долния маркуч скобата не е била много ОК и имаше леко прикапване при загрял двигател. Другото което е, тази сутрин радиатора не е бил пълен до горе, леко нивото е било по-ниско. След изстиването на мотора към обед течността в казанчето е леко надолу, a в радиатора догоре. Скобата е сменена и утре ще видим какво се случва.Който търси , намира !
Човекът е човек, когато е на път !
- 2 likes
Коментар
-
Малкия теч който имаше заради скобата е отстранен, вече и с новата оригинална капачка. След загряване на мотора - нивото на антифриза се вдига в казанчето, след пълно изстиване се връща обратно в радиатора, т. е. всичко е наред. Сега дали проблема е бил в капачката и/или в малкия теч не мога да кажа, важното е, че проблема е решен.Който търси , намира !
Човекът е човек, когато е на път !
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар