Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

    Първоначално публикуван от loxs Преглед на мнение
    Предпочитаме по-нова кола, след 2000 година. А РАВ-овете от тия години лекичко излизат извън ценовия ни диапазон. Затова Киа Спортидж бие за момента.
    Не,не излизат,виж хубаво в сайтовете,преди няколко месеца продадох перфектен бензинов Рав за 9000 лв 2001 г.,а има и по-евтини.
    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
    Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
    Враца

    Коментар


    • #77
      От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

      Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
      ...
      1) Най доброто задвижване 4 х 4 за такива пътища е фултайм: постоянно зацепени 2 моста.
      ...
      2) Киата е парт тайм 4 х 4 – сам пускаш предния мост иначе си само на задно. Ако пътя е ту сух ту с лед трябва да пускаш и спираш предния мост което не може да е в движение.
      ...
      3) Друг автомобил който вече са ти предложили е Джип Чероки 4.0 В6. Мога да кажа че има наистина добро 4 х 4 и си заслужава вниманието ти.
      ...
      1. Съгласен за фултайм-а, НО, тъй като няма безплатен обяд, използването на фултайм 4х4 обикновено се отразява зле на разхода на гориво. Като гледам, дори леки коли и миниванове в режим 4х4 като разход започват да стават съпоставими с джиповете.
      Ако ще се търси истински фултайм, а не система "при поискване" се отива към по-големи джипки от типа на Тойота ЛК, ЛР Дискавъри, но лично аз в това отношение съм по-скоро привърженик на системите Superselect на Мицубиши Паджеро и SelecTrac на някои модели на Jeep. Хубавото на последните два варианта е възможността за избор между движение само на задно, както и на 4х4 със (парттайм 4х4) или без (фултайм 4х4) блокиран диференциал в раздатката + бавни (парттайм 4х4). При всички положения обаче, това са по-големи, по-тежки и по-скъпи коли, които и ще харчат повечко.

      2. Невярно твърдение. Няма абсолютно никакъв проблем да се превключва между задно и 4х4 в движение, освен ако (както е споменато по-горе) не искаш да включиш бавни.

      3. 4-литровият двигател, използван в различни модели на Jeep, в т.ч. и при Чероки XJ, НЕ е V6, а си е редови шестак. Споменатият модел не е лош вариант, особено ако е със споменатата по-горе раздатка 242 (Selec Trac) и ръчни скорости. Но големият двигател ще си харчи. Като въртя по пътищата из Смолянско моят гори повече, отколкото на магистралата с постоянни 120-130. Вярно че е на по-тежка кола (Гранд Чероки), с автоматик и не е точно кротко пенсионерско каране, но все пак ...


      Да обобщя: Тъй като законът за липсата на пълно щастие действа с пълна сила, авторът на темата със сигурност ще трябва да направи някакви компромиси с изискванията си.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #78
        Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
        Планинско каране при скорост до 60-70 ми дава 17.5 зимата. Измерено от 2 минавания на Шипка и после 2 качвания и слизания на Беклемето през януари. Обърнато на дизел е 8.5 зависи от текущите цени.
        Ето как харчи сегашната ми кола, която е 1800 килограма и full-time 4х4 http://www.offroad-bulgaria.com/show...07#post2716407
        В общи линии 17-20 на 100 газ из ония пътища
        Преди това карах BMW 320d (e46 facelift) и там то харчеше 11-12-13 дизел. Колата тежи 1400 килограма и е със супер ефективно задно предаване. Кола, която на магистралата със 150 харчи 6/100.

        Никак не го виждам това Диско да харчи под 15 дизел из ония пътища.
        В общи линии, нещата които казва Чавдар са най-близо до истината, познавайки ония пътища добре.

        Всъщност, никак не виждам нищо, което ще вземем (и е 4х4) да харчи под 15 по ония пътища. Затова сме решили, че определено предпочитаме това над 15/100 да е газ.

        Иначе да, черок или гранд черок със straight-six бензинов двигател супер много ме изкушава и мен. Но това бих си го взел по-скоро за мен, да го мачкам както си знам (и мога да си позволя...). За баща ми ще трябва да е нещо по-разумно.

        Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
        Не,не излизат,виж хубаво в сайтовете,преди няколко месеца продадох перфектен бензинов Рав за 9000 лв 2001 г.,а има и по-евтини.
        Продължавам да гледам... Ако изникне нещо читаво, ще го мисля
        Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

        Коментар


        • #79
          От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

          Преди две години и аз бях на този хал, тогава взех терано 2.7 тд.
          При нас е планина, става за шосето, става и за в гората.
          Комфорт приличен, по масивно от лека кола, сравнително безпроблемен, човек установи ли се за постоянно в планината си му трябва Джип, днес ми казаха, че снега горе е 60 см, коя кола ще може да излезе навън.
          Нарочно избрах терано 100 коня защото няма електроника.

          Един познат кара голф синхро, разхода му се доближава до нисанския.
          Последно редактирано от kra_kra; 07-03-15, 08:59.
          "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

          Коментар


          • #80
            От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

            Първоначално публикуван от loxs Преглед на мнение
            ... Иначе да, черок или гранд черок със straight-six бензинов двигател супер много ме изкушава и мен. Но това бих си го взел по-скоро за мен, да го мачкам както си знам (и мога да си позволя...). За баща ми ще трябва да е нещо по-разумно. ...
            Гранд с шестак не е особено добър вариант, защото върви по-малко, а не харчи съществено по-малко от V8-ак. От друга страна обаче, шестакът като да е по-идиотоустойчив и по-често върви с раздатка SelecTrac, който вариант за мен е за предпочитане. На Чероки XJ обаче този двигател му стои по-добре, макар че пък самият Черок лично мен не ме кефи особено като външен вид и купе.

            П.П. Между другото, годинките ми не са много по-малко от тези на баща ти, все повече се въртя из Родопите и хич не намирам Гранд-а с шестака за неразумен.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #81
              От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              П.П. Между другото, годинките ми не са много по-малко от тези на баща ти, все повече се въртя из Родопите и хич не намирам Гранд-а с шестака за неразумен.
              Да, но аз и ти сме мераклии и можем да оправдаем такова нещо. Баща ми по-скоро не е и не може/иска
              Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

              Коментар


              • #82
                От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
                Ако се правят тънките сметки, че на едната кола филтрите са 39 лева, а видиш ли -на друга 74 и осемдесе и три стотинки и половина, по убаво- изобщо не купувай кола, щото нали...рейса и да се счупи, ти пак един лев си дал и немаш грижи...
                +1
                нЕма джип и "тънко" !

                Първоначално публикуван от Luftwaffe93 Преглед на мнение
                Мислил ли си за Volvo XC70?Частите са по-скъпи, но не се чупи
                Всичко се чупи: "Техника ли е, се трОши !"- бай нЕкой си

                Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                ... но да не ставаме като Пенчо...от нашето по-хубаво да няма
                ... ааа, Кия-та си е Кия !

                Първоначално публикуван от loxs Преглед на мнение
                Панда-та вероятно е добра колица. По проходимост ще е достатъчна, а по разход на гориво ще ги бие всичките.
                Но все пак е супер дребна колица, а ние вече сериозно превключихме на идеята за нещо по-широко, по-високо и т.н.
                Дай новите рамки на които "сериозно сте превключили", за да не се обсъждат излишно от Панда до Диско.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • #83
                  От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                  Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                  Дай новите рамки на които "сериозно сте превключили", за да не се обсъждат излишно от Панда до Диско.
                  Дадох по-горе.
                  За момента обмисляме между Kia Sportage, Honda CrV/HrV, Hyunday Santa Fe и ако изникне някоя евтина но читава Rav4-ка.
                  Предпочитанията май са в тоя ред, освен ако не изникне някакъв сериозен аргумент, който да ни накара да помислим за нещо по-друго.
                  Изкушавам се и за нещо по-голямо и по-мощно... но за момента се опитвам да не давам голяма воля на тия мераци
                  Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

                  Коментар


                  • #84
                    От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                    Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                    Джими я моля те разясни препоръката си като собственик на форестър? Че ми е опрял ножа до кокала за нова градска кола, знаеш какво е новото ми разбиране за "градска"
                    Сашо, не ме разбирай погрешно. Субару форестър е чудесен автомобил, който бих препоръчал, но не е панацея. Първо в такива условия ще гори ~ 12л, а газифицирането и поддръжката не е за квартален сервиз. Повечето форестъри са с умряло окачване, а подмяната му с качествено е на цената на Patrol примерно. След близо 10000км с моето бих казал, че е чудесен шосеен автомобил със много добро пътно поведение и 4x4 система, която ще те извади от много ситуации, но няма клиренс и това е. И освен това не бих определил форестър като удобен градски автомобил, заради особености на скоростите и динамиката. Автомат би разрешил този проблем, но за съжаление 4x4 системата не е истинска там, но пък е горе долу като на CRV.
                    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                    Drag Grand Canyon Daily
                    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                    LZ1JYM

                    Коментар


                    • #85
                      От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                      Първоначално публикуван от loxs Преглед на мнение
                      Дадох по-горе.
                      За момента обмисляме между Kia Sportage, Honda CrV/HrV, Hyunday Santa Fe и ако изникне някоя евтина но читава Rav4-ка.
                      Предпочитанията май са в тоя ред, освен ако не изникне някакъв сериозен аргумент, който да ни накара да помислим за нещо по-друго.
                      Изкушавам се и за нещо по-голямо и по-мощно... но за момента се опитвам да не давам голяма воля на тия мераци
                      И последно ?
                      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                      Коментар


                      • #86
                        От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                        Последно няма още
                        Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

                        Коментар


                        • #87
                          От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                          Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                          Диско,та Диско...Дискавърито има много силни страни,но в конкретния случай е гола вода. Заявявам го на база 5 години с Диско 1(160 хил километра) и 3 години с Диско 3. Точно по пътя към Велинград си проличава.Завой след завой,с това клатене ще си докара човека морска болест. При застигане на камион,с колосалните 113 коня на дизела ,забрави да изпревариш.Особено пък лятото с климатик. Аз ти казах,че 7-8 /100 са химера.Тегло малко под 2 (два) тона. И си личи ,че не познаваш модела.
                          Диско 3 също е трагедия в планината. Е,може би няколко идеи по-добре...
                          Всичко това го казвам с най-добри чувства.Много харесвам Дискавъритата,но да не ставаме като Пенчо...от нашето по-хубаво да няма

                          За планински път бих взел нещо с по-стегнато окачване.Може би Субару...
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:foruma.jpg
Прегледи:1
Размер:85.0 КБ
ID:5646671
                          Land Rover Discovery II, V8 4.0
                          VW Golf VI variant
                          Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                          Коментар


                          • #88
                            От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                            Повечето форестъри са с умряло окачване, а подмяната му с качествено е на цената на Patrol примерно.
                            Ако имаш предвид самонивелация отзад-подмяна с нормалното е до 200 лв.
                            но няма клиренс и това е
                            30см(тридесет) под праговете,а на Субару всичките карантии са прибрани горе,след евтино и качествено решение на "проблема" с окачването.
                            а газифицирането и поддръжката не е за квартален сервиз.
                            В този контекст думата сервиз не е уместна.Абсолютно елементарни двигатели и електроника,сравнени с масовите "орели" от 90-те,не знам откъде "извират" тези митове за космическите технологии в боксерите...

                            Коментар


                            • #89
                              От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                              Първоначално публикуван от loxs Преглед на мнение
                              BMW 320d (e46 facelift) и там то харчеше 11-12-13 дизел.
                              Аз имах е46 преди феслифта 320d - 12/100 харчеше с течаща ГНП, иначе между 6 и 10! Какви са тези пътища, че чак двоен разход да дава?

                              Коментар


                              • #90
                                От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                                Чета, чета...за Субару си. Асфалтови лоши пътища, планинска обстановка. Не ти трябва 35 см клиренс. Има недостатъци и този вариант, но като чета последните страници все едно за Субару говорите. Една газова за 1 200 лв и заспива. И 20 да гори в гората, газта е 2,5 пъти по-евтина от нафтата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X