Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виско или електрическа перка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Виско или електрическа перка?

    Колеги,налегнала ме е една дилема-Виско или електрическа перка на радиатора?
    Въпроса ми не е за загряването на двигателя,а за охлаждането му зимата.Мисля си,с виско не загрява ли малко по-бавно заради обдухването на двигателя със студен въздух особено зимата?
    Другото което си мисля е каква мощност се губи при въртенето на перката(тя макар и бавно си върти,а това консумира някаква енергия)и дали ще се почувства разлика в мощността ако се замени с електрическа?
    Проблеми със загряването нямам,дори ми държи перфектно температурата в средата на скалата,чуденката ми се появи,след поставянето на ел.перка на един приятел с Гранд Чероки 2.5тд и възхваляването и(перката му се включва минута след гасенето на двигателя) В БМВ форума,също гледам,че заменят виското с електрическа.
    Мисля,че все някой може би е заменил оригиналната и ще сподели впечатления.
    П.С. А защо на Балено примерно перката е ел?Заради напречния двигател или друго?
    Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

  • #2
    До: Виско или електрическа перка?

    Виското има едни проблеми, електрическата - други. Зависи с кои си по-склонен да се бориш. Разлика в мощността няма да усетиш, загряването през зимата ще е незабележимо по-бързо с електрическата перка.

    Коментар


    • #3
      До: Виско или електрическа перка?

      Аз съм чул, че нещо като си бачка не се бара.

      Коментар


      • #4
        До: Виско или електрическа перка?

        Да де, ама електрическия карлсон се изключва с копче от кабината преди брода, а за виското трябва да ровиш под капака и да сваляш ремъка. А после да го слагаш. На третия път за 10 минути, вече нямаш сили.

        Коментар


        • #5
          До: Виско или електрическа перка?

          Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
          ...Мисля си,с виско не загрява ли малко по-бавно заради обдухването на двигателя със студен въздух особено зимата?...
          По-скоро не. Ако термостата ти е жив, през радиатора не минава нищо, докато двигателя не достигне около 70 градуса (не помня колко точно беше, някъде там), а потока около двигателя е съизмерим с движение с двадесетина км/ч, тоест, близко до нищото.

          Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
          ...В БМВ форума,също гледам,че заменят виското с електрическа....
          На по-старите баварци виското си им е белалийско поначало. За по-новите - не знам.

          Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
          ....А защо на Балено примерно перката е ел?...
          А това и мен ме интересува, ако намериш нещо, споделяй. Лично мое мнение, без да има някаква аргументация е, че на джипките се стараят да заобиколят жиците по радиатора, но дали е заради сигурност (примерно кило кал във вентилатора) или заради по-плавната работа - не знам.
          Ако въпреки изправното виско решиш да слагаш ел.перка, НЕ я прави като на баленото, адски тъпа система
          Обосновка: като се позапуши радиатора, вентилатора бучи безсмислено до безкрайност, защото някой хитрец в Сузуки е спестил един датчик на радиатора.
          Е, от друга страна продължителното "бучене" със сигурност е добра индикация за едни пари за нов радиатор, стига да се усетиш навреме

          Всъщност виското има едно интересно предимство - работи ....как да го кажа, аналогово. малка нужда от охлаждане - слабо зацепване, което обаче доста пъти предотвратява вдигането на температурата до там, че да се налага максимално обдухване. Разхода на енергия едва ли се различава, тъкмо поради тази причина, но може би охлаждането работи по-плавно, а за машина, която е предвидена да се движи дълго време на ниска скорост, това може да се окаже предимство.

          Черокитата май имат лек проблем с охлаждането поначало, виж в подфорума на JEEP, имаше интересна тема за прегряването след спиране.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #6
            До: Виско или електрическа перка?

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            Да де, ама електрическия карлсон се изключва с копче от кабината преди брода, а за виското трябва да ровиш под капака и да сваляш ремъка. А после да го слагаш. На третия път за 10 минути, вече нямаш сили.
            На практика никога не зацепват на 100% и с малко вестник се спират.

            Коментар


            • #7
              До: Виско или електрическа перка?

              О, да, а освен това никога не се случва. Не и на мене.
              Или строиш всъдеход, или висиш на дано, и чакаш милост от природата.
              Когато се случи, пишеш разплакани теми за застраховки, псуваш правителството, и питаш "що пък баш на мене бе((("
              Проблемът е известен, решението му - също. Трябва ли зорлем да се праим на заспали? Еле па за едни и същи пари?
              А 25 ампера, на фона 400 - 600 за лебедката, акумулатора може и да преживее. Разпрания от строшения вентилатор радиатор, не може да преживее нищо.
              Същия разговор като за аптечките и пожарогасителите. Кво толко бе, нали и тия КАТ ги признава! КАТ - сигурно. А оная с косата - плаща бонуси. Май така се казва по новому.
              Последно редактирано от Стефан; 10-09-09, 04:02.

              Коментар


              • #8
                До: Виско или електрическа перка?

                Тоя е с "тунингован" виско-съединител и е зацепен една идея повече:
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #9
                  До: Виско или електрическа перка?

                  Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                  Да де, ама електрическия карлсон се изключва с копче от кабината преди брода, а за виското трябва да ровиш под капака и да сваляш ремъка ...
                  Май караш по старите учебници за военни шофьори от средата на миналия век ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Виско или електрическа перка?

                    Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
                    П.С. А защо на Балено примерно перката е ел?Заради напречния двигател или друго?
                    Точно. Ако е с виско, радиатора на калника ли ще бъде

                    Коментар


                    • #11
                      До: Виско или електрическа перка?

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                      Тоя е с "тунингован" виско-съединител и е зацепен една идея повече:
                      Извинявам се за спама, но аз преди месец си зацепих виското, защото жипката прегря и изхвърли антифриза ... голяма комедия, повечето колеги си спомнят темата ми. Въпросът ми е: зимата дали автоматика ми ще преживее със зацепено виско или не? Нещо започна да ми харесва да си я карам по този начин И повторно се извинявам, ако това ви се стори за странична тема
                      Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

                      0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
                      /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

                      Коментар


                      • #12
                        До: Виско или електрическа перка?

                        Първоначално публикуван от Nik16 Преглед на мнение
                        зимата дали автоматика ми ще преживее със зацепено виско или не?
                        Автомата ще изкара, ама ти ще поизмръзнеш - отделно не забелязваш ли че разхода ти се е качил след като си зацепил перката? Мойта беше така от Германия и чак след като сложих ново виско разбрах че колата е доста тиха, с нормален разход и силно парно!
                        Honda XL600LM, 1987
                        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                        Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                        Коментар


                        • #13
                          До: Виско или електрическа перка?

                          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                          Тоя е с "тунингован" виско-съединител и е зацепен една идея повече:
                          Абе работи си виското, недей така
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #14
                            До: Виско или електрическа перка?

                            Намерих си една много подходяща перка за радиатора и ми се появи чуденка Да махна виското и да сложа електрическата на нейно място.Да запазя виското и да монтирам тази отпред(с датчик или копче) или като нямам проблеми със загряването да не се занимавам с глупости?
                            Прикачени файлове
                            Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                            Коментар


                            • #15
                              До: Виско или електрическа перка?

                              Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
                              като нямам проблеми със загряването да не се занимавам с глупости?
                              Позна
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X