Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виско или електрическа перка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Виско или електрическа перка?

    Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
    ... като нямам проблеми със загряването да не се занимавам с глупости?
    Най-добре ще направиш! Не питай старо, питай патило (вярно, че не става въпрос за Сузуки, ама мотиките е много възможно да са същите)

    Спомагателен електрически вентилатор може и да сложа, ама друг път ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #17
      До: Виско или електрическа перка?

      Щом нямаш проблем със загряване остава да те притеснява(както ти каза) обдухването на двигателя от перката в ниските й обороти докато загрее. Това е минимален проблем. По ми прилича на това, че си намерил перка и се чудиш къде да си я сложиш. Аз сложих климатик и през лятото нямах никакви проблеми с виското. По добре не разбазиквай системата ако си работи добре.
      Поздрави!
      OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

      Коментар


      • #18
        До: Виско или електрическа перка?

        Щукна ми идеята и набързо си намерих една перка.Чак после взех да се чудя къде и дали въобще да е слагам.Засега само проучвам дали има смисъл да се занимавам.Пък ако ми остане време най-много да е поставя пред радиатора с датчик монтиран на корпуса на термостата(гледам ,че там има място),пък дано не включва никога
        Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

        Коментар


        • #19
          До: Виско или електрическа перка?

          Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
          ... най-много да е поставя пред радиатора ...
          А дали няма значение накъде духа вентилаторът?
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #20
            До: Виско или електрическа перка?

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            А дали няма значение накъде духа вентилаторът?
            Е, тя Витарата има и задна

            nikman, майтапя се, да не се обидиш! Сигурен съм, че няма да го плеснеш да духа накъдето не трябва.
            И на навит ротор смяна на полюсите не сменя посоката на въртене, това го казвам само за напомняне.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #21
              До: Виско или електрическа перка?

              Не се занимавай с глупости, и на мен ей тъй ми изпадна няква си перка . Първо 1 ден работа да я вкарам в оригиналния дифузьор, да прережа маркучите, да сложа температурен датчик, който да я включва ... после се оказа че на баири в жегата прегрява, явно не беше достатъчен дебита ... и накрая след 1-2 месеца спря да работи ... и си върнах пак виското ...
              Най-добрия реглаж на преден и заден мост

              Коментар


              • #22
                До: Виско или електрическа перка?

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                А дали няма значение накъде духа вентилаторът?
                Че има как да няма Вентилатора няма да се закрепя за радиатора,а за купето и посоката ще бъде както и ако е монтиран зад радиатора.Отпред между решетката и радиатора има много място,а и аз съм избрал нарочно тънък вентилатор,за да има място навсякъде.По-горе на снимките,затова съм го снимал и в профил.
                Чак се чудя,дали наистина на някой му минава през ума да го монтира наобратно???
                Ако слагам вентилатора,електриката ще му бъде-датчик на корпуса на термостата,реле(контактор) 30А за силовата верига,предпазител и НЕ през контакт,за да се включи ако има нужда и при загасен двигател.По това,че на някои автомобили вентилатора се включва по няколко пъти на загасен двигател,съдя,че има обмен на водата и на самотек.
                Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                Коментар


                • #23
                  До: Виско или електрическа перка?

                  Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
                  ... Вентилатора няма да се закрепя за радиатора,а за купето и посоката ще бъде както и ако е монтиран зад радиатора ...
                  И смяташ, че ефективността му ще е същата, както ако е монтиран зад радиатора и издърпва въздуха през него?
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Виско или електрическа перка?

                    Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
                    По това,че на някои автомобили вентилатора се включва по няколко пъти на загасен двигател,съдя,че има обмен на водата и на самотек.
                    Има само топлообмен, няма циркулация на самотек ...
                    Най-добрия реглаж на преден и заден мост

                    Коментар


                    • #25
                      До: Виско или електрическа перка?

                      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                      И смяташ, че ефективността му ще е същата, както ако е монтиран зад радиатора и издърпва въздуха през него?
                      Чавдаре,нали ще оставяме виското?Иначе за какво да го монтирам отпред-пред радиатора,а не на оригиналното му място?
                      А ефективността няма да е същата не заради монтажа отпред(за инфо-на доста от новите автомобили перката не е монтирана зад,а пред радиатора.И не е допълнителната за климатика,а единствената),а заради това ,че дифузора,няма да пасне към радиатора,поради причината,че тази перка е за заден,а не за преден монтаж.Но ако е слагаме отпред,то тя ще е там за допълнителна/резервна/,а не за основна.Основната работа си е върши оригиналното виско.Тази допълнителната евентуално ще се включи ако температурата мине определените градуси на датчика(досега температурата на двигателя не ми е минавала средата),като изгася двигателя,или ако не дай боже виското се прецака,а аз съм на път.
                      Един вид подобряване на охладителната система
                      Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                      Коментар


                      • #26
                        До: Виско или електрическа перка?

                        Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
                        Чавдаре,нали ще оставяме виското?Иначе за какво да го монтирам отпред-пред радиатора,а не на оригиналното му място?
                        А ефективността няма да е същата не заради монтажа отпред(за инфо-на доста от новите автомобили перката не е монтирана зад,а пред радиатора.И не е допълнителната за климатика,а единствената),а заради това ,че дифузора,няма да пасне към радиатора,поради причината,че тази перка е за заден,а не за преден монтаж.Но ако е слагаме отпред,то тя ще е там за допълнителна/резервна/,а не за основна.Основната работа си е върши оригиналното виско.Тази допълнителната евентуално ще се включи ако температурата мине определените градуси на датчика(досега температурата на двигателя не ми е минавала средата),като изгася двигателя,или ако не дай боже виското се прецака,а аз съм на път.
                        Един вид подобряване на охладителната система
                        Е какво има да и подобряваш, тя ако не е наред не е тва начина .
                        А новите АВТОМОБИЛИ, може и да са с предна перка но джиповете са си със задна . Сигурно има защо ?
                        Най-добрия реглаж на преден и заден мост

                        Коментар


                        • #27
                          До: Виско или електрическа перка?

                          Първоначално публикуван от v0id Преглед на мнение
                          Не се занимавай с глупости, и на мен ей тъй ми изпадна няква си перка . Първо 1 ден работа да я вкарам в оригиналния дифузьор, да прережа маркучите, да сложа температурен датчик, който да я включва ... после се оказа че на баири в жегата прегрява, явно не беше достатъчен дебита ... и накрая след 1-2 месеца спря да работи ... и си върнах пак виското ...
                          На който както провърви.

                          Аз пък от постоянно зацепена перка (Нива) и редовни опити за кипване в софийските задръствания и при катерене, минах към чифт електрически пред радиатора. Оттогава, шанс да подмине 90 има само ако махна бушона, а втората степен съм я чувал да се включи само пред връх Ком.

                          Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
                          Че има как да няма Вентилатора няма да се закрепя за радиатора,а за купето и посоката ще бъде както и ако е монтиран зад радиатора.Отпред между решетката и радиатора има много място,а и аз съм избрал нарочно тънък вентилатор,за да има място навсякъде.По-горе на снимките,затова съм го снимал и в профил.
                          Чак се чудя,дали наистина на някой му минава през ума да го монтира наобратно???
                          Ако слагам вентилатора,електриката ще му бъде-датчик на корпуса на термостата,реле(контактор) 30А за силовата верига,предпазител и НЕ през контакт,за да се включи ако има нужда и при загасен двигател.По това,че на някои автомобили вентилатора се включва по няколко пъти на загасен двигател,съдя,че има обмен на водата и на самотек.
                          Вентилаторите си имат предпочитана посока (смучене или духане) и в обратната не ги бива много. Наобратно създават примерно 40% от очаквания поток. Това значи, че ако перката, която имаш, оригинално е седяла зад радиатора, общо взето там има и смисъл да си седи.

                          Да поставиш две перки една след друга, били те и от двете страни на радиатора, значи преди всичко да си пречат една на друга, освен ако не се задействат заедно. Даже и ако го уредиш, ще пречат повече на насрещния въздушен поток при нормалното движение по път, заради което ще трябва да се задействат по-често. Което май не е много смислено.

                          Включването на перките без да минават през контакта има някои недостатъци. Преди всичко, това значи да имаш много голяма вяра на термодатчика, релето, бушона, моторчето и всички жици между тях. А няма на какво отгоре да им вярваш толкова. Те, в зависимост от лошия ти късмет, могат:
                          а) да източат акумулатора до последния електрон, малко преди колата да ти потрябва за нещо важно
                          б) да те пернат през пръстите с лопатките на перката, докато бъркаш около нея
                          в) да се подпалят докато те няма (даже и да си там, нямаш откъде да спреш тока, като пусне дим)
                          Изобщо, оставянето на електрически вериги в автомобилната инсталация, върху които нямаш непосредствен контрол, не е добра идея.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Виско или електрическа перка?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            ... Наобратно създават примерно 40% от очаквания поток ...
                            А съвсем отделен въпрос е колко от тези около 40% изобщо ще минат през радиатора, при положение, че между него и перката ще има прилично разстояние (дебелината на ел.мотора + някой сант) ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Виско или електрическа перка?

                              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                              при положение, че между него и перката ще има прилично разстояние (дебелината на ел.мотора + някой сант) ...
                              Е, той ако остави перката с мотора към радиатора, съвсем язък за напъните. Въздуховод, че няма да и направи, ясно.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Виско или електрическа перка?

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Е, той ако остави перката с мотора към радиатора, съвсем язък за напъните.
                                Точно това мисли да направи, защото вентилаторът, който има, е от тия, дето са за монтаж зад радиатора.
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X