Дойде време и за upgrade и на моята Витара. След 13 години експлоатация окачването беше вече сдало багажа и гумите 225/75/16 не се чувстваха комфортно на местата си и опираха тук таме.
След известни колебания реших да си взема окачване на Calmini. Общо взето за Витара избора на окачвания не е много голям, а кита на Calmini пък беше най-пълен и според мен най-изгоден финансово.
След разговор с офиса на Calmini в Bakersfield, USA обаче, се оказа, че поради по-малките серии на Vitara 2.0 V6 и Sidekick Sport 1.8 от Calmini не са разработили окачване за тях.
Реших обаче все пак да си взема 3" окачване за Витара и да се опитам да го монтирам на по-широкото шаси на V6.
Мислех да си го поръчам от USA, но разправиите, митата и времето за доставка наклониха везните към едно представителство в Солун и един ден заедно с Георги (trimata) отскочихме до Солун, спазарихме железата и се прибрахме. А пък и покрай окачването си взех и кормилен демпфер на Calmini и ръчни хъбове на Mile Maker. Не ми се тръгваше много от магазина.
Още веднъж благодаря на Жоро за компанията и помощта в общуването и пазарлъка
.
Имах огромното желание да си монтирам всичко сам, но заради "екзотичният" ми модел на Suzuki - Vitara 2.0 V6 това ми желание се изпълни наполовина.
Разликите трябваше да са:
1. В предните носачи. Носачите на Витара 1.6 са със заменяем шарнирен болт и с малки разлики в сравнение с носача с лят болт на Витара V6.
2. Планките за завъртане на предния диференциал също са различни.
3. Гредичката за кормилния демпер е по-къса. Всичко това поради по-широкия кош на Витара V6 заради по-големия двигател.
Дотук добре, но теоретично (а и според различни публикации) има опасност при повдигане на Vitara V6 с носачите на Calmini за обикновенна Витара страничният наклон на предните колела да стане по-голям от допустимото. А този ъгъл при Витарата не се регулира... Е, регулира се, но със специални екцентрични болтове, които се поставят на мястото на горните болтове на предните амортисьори. Понеже обичам нещата да са както трябва реших за всели случай и тях да ги взема.
Купих си ги от Дейв (или човекът със Superzuki-то).
Големи благодарности на Спартак(sparkybg) за това, че дори и без да ме е виждал и познава лично, се ангажира и веднага ми ги поръча през e-bay.
Да, всъщност мислех си да си взема и завъртащи планки за предния диференциал от по-широката Гранд Витара, но се оказа, че и те не стават за Витара V6. Или, както ми писа Дейв: “It seems the V6 is the bastard child of the Suzuki family, and is somewhere IN BETWEEN a Vitara and a Grand Vitara, and therefore the brackets DON'T FIT the V6...”.
Дааа, тъпотия някаква, ама пък ние сме упорити и не се отказваме лесно. Важното е да сме различни.
Както и да е ето какво предстои да се монтира .....
3'' окачване:

Кормилен депфер:

Хъбове:

Ексцентричните болтове:

.... на този опитен образец.

След известни колебания реших да си взема окачване на Calmini. Общо взето за Витара избора на окачвания не е много голям, а кита на Calmini пък беше най-пълен и според мен най-изгоден финансово.
След разговор с офиса на Calmini в Bakersfield, USA обаче, се оказа, че поради по-малките серии на Vitara 2.0 V6 и Sidekick Sport 1.8 от Calmini не са разработили окачване за тях.
Реших обаче все пак да си взема 3" окачване за Витара и да се опитам да го монтирам на по-широкото шаси на V6.
Мислех да си го поръчам от USA, но разправиите, митата и времето за доставка наклониха везните към едно представителство в Солун и един ден заедно с Георги (trimata) отскочихме до Солун, спазарихме железата и се прибрахме. А пък и покрай окачването си взех и кормилен демпфер на Calmini и ръчни хъбове на Mile Maker. Не ми се тръгваше много от магазина.

Още веднъж благодаря на Жоро за компанията и помощта в общуването и пазарлъка

Имах огромното желание да си монтирам всичко сам, но заради "екзотичният" ми модел на Suzuki - Vitara 2.0 V6 това ми желание се изпълни наполовина.
Разликите трябваше да са:
1. В предните носачи. Носачите на Витара 1.6 са със заменяем шарнирен болт и с малки разлики в сравнение с носача с лят болт на Витара V6.
2. Планките за завъртане на предния диференциал също са различни.
3. Гредичката за кормилния демпер е по-къса. Всичко това поради по-широкия кош на Витара V6 заради по-големия двигател.
Дотук добре, но теоретично (а и според различни публикации) има опасност при повдигане на Vitara V6 с носачите на Calmini за обикновенна Витара страничният наклон на предните колела да стане по-голям от допустимото. А този ъгъл при Витарата не се регулира... Е, регулира се, но със специални екцентрични болтове, които се поставят на мястото на горните болтове на предните амортисьори. Понеже обичам нещата да са както трябва реших за всели случай и тях да ги взема.
Купих си ги от Дейв (или човекът със Superzuki-то).
Големи благодарности на Спартак(sparkybg) за това, че дори и без да ме е виждал и познава лично, се ангажира и веднага ми ги поръча през e-bay.
Да, всъщност мислех си да си взема и завъртащи планки за предния диференциал от по-широката Гранд Витара, но се оказа, че и те не стават за Витара V6. Или, както ми писа Дейв: “It seems the V6 is the bastard child of the Suzuki family, and is somewhere IN BETWEEN a Vitara and a Grand Vitara, and therefore the brackets DON'T FIT the V6...”.

Дааа, тъпотия някаква, ама пък ние сме упорити и не се отказваме лесно. Важното е да сме различни.

Както и да е ето какво предстои да се монтира .....
3'' окачване:

Кормилен депфер:

Хъбове:

Ексцентричните болтове:

.... на този опитен образец.


Коментар