Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ударени клапани Cherokee

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ударени клапани Cherokee

    Здравейте , идвам от друг форум ( Хонда ) но се наложи да се регистрирам заради проблем с друг автомобил.Става въпрос за Jeep Cherokee 2.5 CRD 2001-2005г.Накратко без да губя времето на никой ако може разбиращите хора от този форум да изкажат мнение относно проблема а той е :
    Преди няколко дни джипа не можа да запали и въртеше само на стартер ( 3-4 пъти ) докато не падна акумулатора.Дадохме ток и отново не запали.Купихме нова батерия но и с нея не стана.Дойде майстор на място който се усмъни , че проблема е по-дълбок и изтегли колата до сервиз.Според него всички клапани са ударени и е счупен разпределителният вал.Като подробност мога да кажа единствено , че колата гореше антифриз 2-3 месеца преди това.Съжелявам , че не съм много подготвен технически но как е възможно при положение , че е с верига да удари клапани и ако може да дадете насоки какво точно да се прави в подобен случай?Според мен е редно да се смени мотора защото ремонт от този тип е с неясен край и разходите са меко казано "дебели".Благодаря предварително !

  • #2
    От: Ударени клапани Cherokee

    Какви са тия глупости!?
    "С, верига бил, всички клапани били ударили, РВ бил счупен, трябвало нов двигател" и т.н.
    С ремък е и два РВ.
    Като се свали капака, ще се разбере "счупен ли е РВ", и центровката на двигателя. Като се измери компресията ще се разбере състоянието на КММ и ГРМ.
    И накрая, като се свали главата категорично ще се получат отговори на всичките ти въпроси.

    Пък ти като искаш купи "нов мотор" и го закарай на майстора да ти го смени.

    Коментар


    • #3
      От: Ударени клапани Cherokee

      Колега , моля без коментари от типа "глупости".Казвам това което знам а именно , че автомобила е в сервиз и думите на майстора са "ударени клапани и счупен вал".Затова пиша и тема тук като моля за съвет как е най-редно да се постъпи т.е да се ремонтира ли или както аз мисля направо нов двигател.Какво е "КММ" и "ГРМ".Писал съм , че не съм монтьор и не съм много наясно с техническите термини които си използвал.Поздрави

      Коментар


      • #4
        От: Ударени клапани Cherokee

        Като не е свален капака как се разбра, "че е с верига" и "е счупен РВ"? Като не е измерена компресията как се разбра какво е състоянието на двигателя?
        Та се стигна чак и до "нов двигател"!
        "Глупости" е меко казано.
        Айде като имаш точна информация за проблема тогава да питаш.

        Коментар


        • #5
          От: Ударени клапани Cherokee

          Колега , 2 пъти съм написал че колата е в сервиз и това са думите на майстора след обстоен оглед на мотора.Питам от тук нататък как е редно да се постъпи ? Ще му се обадя и ще го питам дали е мерил и компресия ако е толкова важно но като разбрах цените за клапани , повдигачи и вал то на 1/2 от тази цена се взима цял двигател.Добре , мерси за коментарите все пак.Типично за всеки БГ форум да те нахранят колко си невеж като попиташ нещо.Живи здрави и моля модератор да заключи темата.

          Коментар


          • #6
            От: Ударени клапани Cherokee

            Андро,на тоя двигател няма капак.Разпределителен вал много трудно се чупи защото е с кобилици,а те са бушона.Замерване компресия и проверка ангренаж.

            Коментар


            • #7
              От: Ударени клапани Cherokee

              Чакай преди да са заключили темата и аз да те нахраня. Що скачаш от Хонда на американец а? И като не познаваш хората /Андро/ що не слушаш а се караш. Бъди доволен че не те е пипнал Стефан да те храни. Човека се опитва да ти обясни , че или майстора те баламурка яко или те мързи да пишеш ясно. Щото това дето си написал е малко като сценарий на филм за каръци.
              0888932647

              Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

              Коментар


              • #8
                От: Ударени клапани Cherokee

                Има си моторът и капак на ангренажа (ремък и два РВ) ,и друг капак (на РВ) ,който не се сваля трудно и оттам се вижда състоянието на валовете.
                ...Дойде майстор на място който се усмъни , че проблема е по-дълбок и изтегли колата до сервиз...
                Добре.Съгласихме се,че който е чул как се върти нормален мотор и такъв с ударени клапани веднага ще се усъмни и ще го вкара в "бокса".Но идва питането : Къде в този мотор се виждат прътове,кобилици и долни РВ По същество на основния въпрос, мнението е лично :Винаги добър ремонт, отколкото котка в чувал.Щото малката разлика в цената може да стане двойна и+ ,ама с обратен знак.Успех!
                Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                Коментар


                • #9
                  От: Ударени клапани Cherokee

                  Нещата приличат малко на :
                  Американски форум : питаш нещо и ти отговарят.
                  Руски форум : питаш нещо и теб те питат.
                  Български форум : питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп
                  Не съм скачал от Хонда на американо-италиано-немско возило Карам Хонда 3та година и не си и помислям за друга марка.Джипката е на баща ми и закъса с нея преди няколко дни.От там нататък се постарах да опиша какво се е случило.Майстора е отворил мотора и ни каза по телефона за какво става въпрос и ако искаме да отидем да я гледаме на място.Не знам как по-ясно и точно да напиша всичко.Моят въпрос беше , кое е по-редно да се направи според по-запознатите с 4x4 автомобили защото специално при Jeep ремонтите са в пъти по-скъпи от на Хонда която е според мен пък е доста по-корав автомобил.Не виждам защо трябва да храните нов участник в този форум който пита нещо което не му е ясно ? Написах точно какво ми е казано по телефона а именно "криви клапани , счупен РВ".Питах дали може да се монтира друга глава със същият блок и ми отговориха , че може но пък имало 2 вида глави и трябва да се гледа.Както и да е , мерси за коментарите и весело посрещане на празниците.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ударени клапани Cherokee

                    Пишете Jeep Cherokee 2.5 CRD но говорите за верига в газоразпределението, споменават се и повдигачи. До тук не е съвсем ясно за кой двигател става въпрос. За 2.5 CommonRail Diesel или за стария 2.5 TDI на VM. От тук идват и недоразуменията, и начинът, по който отговарят колегите. 2.5 CRD е с два разпределителни вала, разположени в главата и задвижвани с ангренажен ремък, които от своя страна задвижват хидравлични повдигачи. Изглежда ето така:


                    Няма капак над разпределителните валове, а се сваля цялото тяло, заедно с разпр. валове:


                    Като се демонтира тази част с валовете, отдолу остава ето това:

                    За да ударят буталата в клапаните трябва да сте скъсали ангренажния ремък. А това може да се види лесно дали е така. Останалата част няма как да се разбере, без да е разглобен мотора.
                    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                    First impression is not always true. Get inspired.
                    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                    Reading is sooo boring, unlike writing!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ударени клапани Cherokee

                      Ремонт на двигател си е ремонт на двигател /глава/. Дали е сложен на 4х4 няма голямо значение. Ремонт на италиански двигател не може да е по-скъп от равностоен ремонт на японски двигател. Да счупи и вал и "ВСИЧКИ" клапани едновременно - май няма как. Всичкото това да се случи от въртене на стартер ..... Майстора ти не е ли стигнал до заключение за първопричина? Моето мнение - ако го искаш още - Ако главата е прецакана и не става за ремонт - сменяй глава - иначе - ремонт /но качествен/. Ако си имал разход на масло и други кофти симптоми от цилиндров блок по-рано - сменяй цял ДВГ.

                      А с храненето или ще свикнеш или ще се откажеш от този форум. Тука си говорим като шофьори всичките - форума е шофьорски и повечето сме минали през казармата още преди демокрацията. Когато някой започне да ти отговаря подчертано любезно на "Вие" - тогава те храни от все сърце. Ще ти стане ясно като почетеш повече.
                      0888932647

                      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ударени клапани Cherokee

                        Много ми се ще да видя мотор 2,5 дизел ,монтиран фабрично на Чероки с газоразпределение изпълнено с верига.Освен зъбните колелца да се смятат за такаваНо според годината на производство,която е дал колегата си е CRD. Колега, не се впечатлявай лошо от началните реакции.Той Жоро Нешев спомена,че в началото е сравнимо с армията-новопристигналите се впечатляват от странен за тях порядъкТа кажи го,ако обичаш, типа на мотора-трябва да го има записан в големия талон.( И щяха да се развият иначе коментарите...).
                        Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ударени клапани Cherokee

                          Първоначално публикуван от Mkilla Преглед на мнение
                          Нещата приличат малко на :
                          Американски форум : питаш нещо и ти отговарят.
                          Руски форум : питаш нещо и теб те питат.
                          Български форум : питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп...
                          В който и "форум" да питаш за невъзможни неща няма да те приемат сериозно и ше те отсвирят.
                          Какво да ти отговори човек като питаш как е възможно ....... "като бил с верига", "всички клапани били криви, че РВ бил счупен", па те били два РВ? И още от сорта, - "че мислиш, че частите били на цената на два двигателя" ... и др. подобни!?
                          Да не говорим, че в първите постове не казваш, че двигателя е разглобен, ами "според майстора еди какво си ... и т.н." Това е подвежаща информация, която още повече дразни!
                          Вземи се дигни и иди виж какво е точно положението, опис на щетите, цени на резервни части и т.н.
                          Тогава питай и казвай нещата едно към едно!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ударени клапани Cherokee

                            Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                            ...

                            Няма капак над разпределителните валове, а се сваля цялото тяло, заедно с разпр. валове...
                            Всеки има право да го кръщава както си иска. Това, че носи РВ не значи че не е капак.
                            На английски му викат "CAMSHAFT COVER":




                            Eто от вътре:



                            Ето на Руски как викат на гарнитурата и въпросния "капак":
                            VM Motori - ПРОКЛАДКА КЛАПАННОЙ КРЫШКИ.
                            * Для моторов 2.5/2.8 CRD дизель.






                            Шрифта и червените букви са от копирането.

                            Распредвалы. Клапанная крышка. Каталог VM Motori



                            Последно редактирано от Аndro 160; 08-12-12, 07:22.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ударени клапани Cherokee

                              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                              Всеки има право да го кръщава както си иска. Това, че носи РВ не значи че не е капак.
                              На английски му викат "CAMSHAFT COVER":




                              ............................
                              Наистина всеки може да му вика както си иска, ако ще и всмукателен колектор даже, щото и той е едно цяло с него.Имам предвид, че няма класически капак на клапаните и разпределителните валове, както е да речем при CRDI двигателя на HYUNDAI Terracan. Той също е двувалов мотор с дюзи, които също са разположени отгоре, централно на главата, но си има отделен капак, а валовете остават отдолу върху главата:
                              /Снимките са от тема за Hyundai Terracan тук във форума/
                              Странно е решението на конструкторите в случая с CRD при Jeep, защото при този двигател няма нито отделен всмукателен колектор /отлят е заедно с горната част на главата/, нито класически капак на клапаните и разпределителните валове, който да се сваля за да се достигне до газоразпределителния механизъм. Това в известна степен затруднява поддръжката му, защото за да се достигне до хидравличните повдигачи и механизма на клапаните се налага да се свали горната част на главата, заедно с валовете. А за да се направи това, трябва да се разглоби целия ангренаж, включително демонтирането на ангренажните колела.
                              Поздрави!
                              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                              First impression is not always true. Get inspired.
                              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                              Reading is sooo boring, unlike writing!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X