Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

    Първоначално публикуван от Джип3црд Преглед на мнение

    Къде в двигателния отсек се се намира този модул?

    - Някаква конкретна препоръка за подгревни свещи ? (Бош, Беру, Шампион или друго...)

    - В някои каталози тези свещи ги дават 4,4V (волта), вместо нормалните 11,5V.
    Възможно ли е това ?
    http://www.dieselglowplug.com/gx2148...ep-p-1539.html
    Грешката директно води до релето за подгрева. Само не разбирам защо е stored.
    Moдула се намира над дросел-клапата.
    Блока е доста скъп.
    Свещите - само Беру, има информация по въпроса.
    Да - 4,4 волта са свещите.
    Релето няма как да го чуваш.
    Свещите са под един ом - за това може да е нямало никой. Предполагам мериш с мултицет за 4 лева.
    Ваденето на свешите на теория е лесно. Може обаче, свеща да се скъса. Голям проблем. Може да се развие и пак да не излиза. При слагане пак си има правила, щото после става още по трудно.


    Все още ми е трудно да повярвам, че от неизправна подгревна система няма да пали при плюсови температури, а за миризмата на неизгоряла нафта да не говорим. ДПФ филтър има ли?

    Ъ, не видях, че си писал.
    Най ме е страх от хора без мечти...

    Коментар


    • #17
      От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

      Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
      Грешката директно води до релето за подгрева. Само не разбирам защо е stored.
      Moдула се намира над дросел-клапата.
      Блока е доста скъп.
      Свещите - само Беру, има информация по въпроса.
      Да - 4,4 волта са свещите.
      Релето няма как да го чуваш.
      Свещите са под един ом - за това може да е нямало никой. Предполагам мериш с мултицет за 4 лева.
      Ваденето на свешите на теория е лесно. Може обаче, свеща да се скъса. Голям проблем. Може да се развие и пак да не излиза. При слагане пак си има правила, щото после става още по трудно.


      Все още ми е трудно да повярвам, че от неизправна подгревна система няма да пали при плюсови температури, а за миризмата на неизгоряла нафта да не говорим. ДПФ филтър има ли?

      Ъ, не видях, че си писал.
      1. Под "до релето за подгрева" , за конкретно механично реле ли става дума, или в случая е общо понятие (таймера) на подгрева?
      2. Не знам къде е дросел-клапата. Даже не знам за какво служи в този мотор.
      3. Свещи 4,4V/25А - интересно. Ако целият модул, управляващ свещите има само един предпазител, то той би бил около 75-80А/12V. А аз такъв бушон не видях. Пък и не е надеждно.
      Вариантът, всяка свещ да минава през предпазител 30А, ми се вижда неудачен(модула тъй или иначе трябва пак да минава през 80А бушон). В такъв случай , или всеки Ел.канал от модула си има отделен предпазител (примерно 6х15А/12V) или Ел.каналите са сдвоени, а бушоните са три (прим. 3х30А). Ще взема да ги потърся ....
      4. Това, че релето няма как да го чувам, означава, че няма такова. Това е важно!
      5. Да, мултицета е от 3,50лв . Но в случая е само веригопроверител (бивш електрончик съм, знам какво меря ...)

      6. Правилата за поставянето са важни. Интересно, как точно и с какъв дорник се райберова дупката и къде отива нагара.
      Апропо, стандартна графитна смазка би ли свършила същата работа:
      http://www.kovsh.com/images/gallery/big/766.jpg


      7. Нямам идея дали са само свещи. Но тя и лятото обикновено сутрин не палеше от раз, и пак първите 2-3 мин. миришеше на нафта, а после върви като часовник. Обаче,неприятно впечатление ми направи ДВГ маслото когато го източвах - ШЕЛ 5W30 от БС, на 10 000км - черно като катран, със "сажди" на пипане и сякаш твърде гъсто. Сложих пак ШЕЛ 5W30 но Ф1 3000 ...

      ДПФ филтър не знам дали има. Преди гърнето ли стои?

      Възможно ли е прословутия ЕГР да оказва влияние и на паленето ? (на саждите в маслото сигурно оказва..)

      Коментар


      • #18
        От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

        Адреса на сервиза е София,бул.Вл.Вазов 120няма конкретно име,но отдалеч се вижда логото на Крайслер Джиип и Мерседес.Поздрав!
        Grand Cherokee 2.7crd Limited

        Коментар


        • #19
          От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

          Офродци, ето за ТОВА говоря :
          " . . .където ползвали (по слухове!) някаква машинка, на принципа на ударния гайковерт, където шанса да развият евентуално закоксувала свещ бил голям. "



          Моля, ако някой знае къде ползват подобно нещо, да пише в лични
          или звънне на този номер 0889 30 69 59 .
          Както и ако знае " за някакъв сервиз на ул. братя Миладинови, в участъка между Стамболийски и Т.Александров", където уж ползвали такова у-во.


          Първоначално публикуван от Toni Gr Преглед на мнение
          Адреса на сервиза е София,бул.Вл.Вазов 120няма конкретно име,но отдалеч се вижда логото на Крайслер Джиип и Мерседес.Поздрав!
          Благодаря много!

          Коментар


          • #20
            От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

            Може да видиш и Бош до летището,точно с това се занимават помпи,дюзи,свещи и т.н.т.Адреса е Неделчо Бончев 10 и 0884343424.Успех!
            Grand Cherokee 2.7crd Limited

            Коментар


            • #21
              От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

              Първоначално публикуван от Джип3црд Преглед на мнение
              Както и ако знае " за някакъв сервиз на ул. братя Миладинови, в участъка между Стамболийски и Т.Александров", където уж ползвали такова у-во.



              Благодаря много!
              Сервиза е като завиеш по "Бр.Миладинови" от Т.Александров към Стамболийски след 50-60 м в гаража на една кооперация от лявата страна(ще се ориентираш по паркираните Мерцедеси).Ако те интересува утре ще ти кажа точния номер,но дали имат въпросното устройство нямам представа.Успех!

              Коментар


              • #22
                От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                Първоначално публикуван от gangstarr Преглед на мнение
                Сервиза е като завиеш по "Бр.Миладинови" от Т.Александров към Стамболийски след 50-60 м в гаража на една кооперация от лявата страна(ще се ориентираш по паркираните Мерцедеси).Ако те интересува утре ще ти кажа точния номер,но дали имат въпросното устройство нямам представа.Успех!
                Да, много. Утре ще очаквам отговор от теб. Само ми напиши в "лични", че да не им правим прибързана реклама. Аз пък, ще опиша резултата, какъвто и да е той, че да е ясно - какво, къде и как . . .

                Първоначално публикуван от Toni Gr
                Може да видиш и Бош до летището,точно с това се занимават помпи,дюзи,свещи и т.н.т.Адреса е Неделчо Бончев 10 и 0884343424.Успех!
                Toni Gr , имаш голямо Благодарско . (Понеже София е още "тера инкогнита"за мен - а и явно не съм много наблюдателен - тази информация е съществена ).

                Коментар


                • #23
                  От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                  Първоначално публикуван от Джип3црд Преглед на мнение
                  1. Под "до релето за подгрева" , за конкретно механично реле ли става дума, или в случая е общо понятие (таймера) на подгрева?
                  2. Не знам къде е дросел-клапата. Даже не знам за какво служи в този мотор.
                  3. Свещи 4,4V/25А - интересно. Ако целият модул, управляващ свещите има само един предпазител, то той би бил около 75-80А/12V. А аз такъв бушон не видях. Пък и не е надеждно.
                  Вариантът, всяка свещ да минава през предпазител 30А, ми се вижда неудачен(модула тъй или иначе трябва пак да минава през 80А бушон). В такъв случай , или всеки Ел.канал от модула си има отделен предпазител (примерно 6х15А/12V) или Ел.каналите са сдвоени, а бушоните са три (прим. 3х30А). Ще взема да ги потърся ....
                  4. Това, че релето няма как да го чувам, означава, че няма такова. Това е важно!
                  5. Да, мултицета е от 3,50лв . Но в случая е само веригопроверител (бивш електрончик съм, знам какво меря ...)

                  6. Правилата за поставянето са важни. Интересно, как точно и с какъв дорник се райберова дупката и къде отива нагара.
                  Апропо, стандартна графитна смазка би ли свършила същата работа:
                  http://www.kovsh.com/images/gallery/big/766.jpg


                  7. Нямам идея дали са само свещи. Но тя и лятото обикновено сутрин не палеше от раз, и пак първите 2-3 мин. миришеше на нафта, а после върви като часовник. Обаче,неприятно впечатление ми направи ДВГ маслото когато го източвах - ШЕЛ 5W30 от БС, на 10 000км - черно като катран, със "сажди" на пипане и сякаш твърде гъсто. Сложих пак ШЕЛ 5W30 но Ф1 3000 ...

                  ДПФ филтър не знам дали има. Преди гърнето ли стои?

                  Възможно ли е прословутия ЕГР да оказва влияние и на паленето ? (на саждите в маслото сигурно оказва..)

                  1. Не е механично реле. Електронен блок е. Намира се между вакуум-помпата и термостата. В него влиза дебел червен кабел и още 7-8 тънки кабели.
                  2. Намира се накрая на маркуча, който излиза от кулера. Служи да ограничава количеството входящ въздух.
                  3. Няма бушон.

                  5. Не се обиждай - просто евтините уреди не мерят под един ом - пишат го късо.
                  6. Ако всичко е нормално, не се райбери.
                  7. Щом и лятото е палел трудно - явно имаш и друг проблем освен свещи. Още повече е имало неизгоряла нафта.
                  Маслото е нормално да е катранено черно.
                  ДПФ-а е гърне, като преди и след него има тънки тръбички.
                  ЕГР-а оказва влияние на всички режими, и на паленето.
                  Най ме е страх от хора без мечти...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                    Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                    1. Не е механично реле. Електронен блок е. Намира се между вакуум-помпата и термостата. В него влиза дебел червен кабел и още 7-8 тънки кабели.


                    7. Щом и лятото е палел трудно - явно имаш и друг проблем освен свещи. Още повече е имало неизгоряла нафта.


                    ЕГР-а оказва влияние на всички режими, и на паленето.

                    Днес по обяд, температурата на въздуха при мен беше около +10/+12град.
                    Колата беше стояла без акумулатор около 24 часа. Сложих заредения акумулатор.
                    Намерих и направо извадих електронния модул - таймера на свещите. Ето го :
                    (за съжаление е неразглобяем/ . .. или поне за сега)
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:EL blok BERU SVESHTI.JPG
Прегледи:1
Размер:50.2 КБ
ID:5320471

                    Колата не беше палена поне от месец. Та , сложих аз ключа и въртях ..... въртях .... въртях
                    . . . . никакви признаци, . . . само гъст бял дим на талази . . . и въртях.... въртях .... въртях . . . . изведнъж - РАЗ ! и запали - без предупреждение и без разтрисане, без "перебои" абсолютно равномерно и започна да си мърка, както си трябва.
                    В най-близката бензиностанция (Лукойл) , долях зимна нафта, без допълнителни химии, раздвижих я няколко км и преди да я прибера, оставих мотора на празен ход и огледах изхода на аспуха - абсолютно безцветен топъл въздух, с равномерен звук и едва доловим (приятен) мирис.
                    Тоест, както, конкретно мойта джипка, така и джипката на онзи руснак, когото по-горе цитирах, при 6 неработещи свещи , под +3 град. въобще не ще да пали.

                    Тук е мястото, да споделя следният многозначителен случай :
                    - Месец юни тази година. Колата престоя 3 месеца необезпокоявана в подземен паркинг.
                    Качвам се, врътвам ключа - запали веднага, на първата секунда!
                    Оставих я 3-4 мин на празен ход, огледах я, видях меката гума, но реших все пак да я изкарам и тръгнах да я вадя нагоре по рампата. Минах 10метра, и изведнъж мотора просто "умря". При това спря с разтрисане - отказване на цилиндри, сякаш е свършила нафтата. А нафта, макар и не много, но имаше (резервата не светеше). Почвам да въртя стартера, а той върти "свободно" , сякаш е зацепен за 1.0L мотор, а не 3.0crd.

                    С ръчна помпа подкачих до 1,86атм в гумата (според дисплея на таблото),
                    въртях, въртях ... нищо.
                    След два дена донапомпих до 2,06атм , въртях, въртях,въртях ... разгеле - запали!
                    От тогава никога не е гаснала сама, но и никога при незагрят мотор, не е палела на първата секунда.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                      Проблемите са комплексни. Както се каза, освен не работеща подгревна система, има проблем и с горивната система и управлението и. Случая от лятото е показателен. Трябва да почнеш обаче от подгряването. Модула ще го ревизираш извън машината - добре, но за да свалиш свещите трябва да запалиш и загрееш двигателя до работна температура. Което пък (паленето), не е лесно в предвид предполагаемия проблем с горивната система. Освен да се въоръжиш с подходящ за целта "подгревател", който да монтираш и оставиш да работи под картера, и яки акумулатори. Остава да се надяваме, че ще запали. Същевремено обекта на демонтаж трябва обилно да се третира с възможно най качествеия препарат от рода на WD-40. После внимателно развиване и ако е рекъл господ ще се развият.
                      След като имаме изправна подгревна система ще се бори евентуалния проблем с горивната система и съпътстващите я компоненти.
                      Там, според описнията проблема може да е от ниско налягане в часта високо налягане, което не изключва и часта ниско налягане, след нея следва помпа високо налягане, рампа, дюзи. Може обаче и да е проблем в синхронизацията на двигателя, което пък включва съответните датчици.
                      Не се изключва да излезе и нещо друго свързано с електррониката.
                      При всичките тия вероятности ще ти трябва доста добро диагностициране, но стигни до там и после ще се мисли.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                        А възможно ли е, случаят през лятото, да се дължи на меките гуми ?
                        Защото "знаещи" така ми обясниха. И действително, под 1,86атм. на гумата, колата не запали.
                        След донапомпването, на втория или третия път, запали.
                        (А може и да е съвпадение - 2дни имаше -"ресет", за зареждане на батерита, или просто ако е "глътнала" въздух, след цялото въртене да съм го "изкарал" . . . ама май нещо не се връзва).

                        Първоначално публикуван от Toni Gr Преглед на мнение
                        Може да видиш и Бош до летището,точно с това се занимават помпи,дюзи,свещи и т.н.т.Адреса е Неделчо Бончев 10 и 0884343424.Успех!
                        В петък им звъннах. Бяха любезни и останах с много добро впечатление. На моят анонс, че макар и рядко, но понякога се случва да се счупи свещ при вадене, те контрираха :
                        - Не понякога, а даже твърде често. Особено, ако никога (за 5год) не са сменяни или вадени за профилактика.
                        (При мен случая сякаш е точно такъв).
                        Смяна на свещ там е 15лв. Проблемът е, че нямат "план Б" - счупили се свеща - следва вадене на главата ..... и много сериозна сума ....

                        gangstarr ,
                        Изглежда не мога да получавам лични,
                        затова моля , драсни ми на 28plm#mail.ru (вместо #, --> @).

                        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                        Същевремено обекта на демонтаж трябва обилно да се третира с възможно най качествеия препарат от рода на WD-40. После внимателно развиване и ако е рекъл господ ще се развият.
                        Здравей, и аз прочетох същата методика при BERU
                        3-етапна методика, за развиване на подгревни свещи - BERU :
                        http://www.beru.com/download/produkte/TI04_en.pdf
                        на стр.15 : - да се развива при топъл ДВГ , третирано с ръждо разтворител. Да се следи с динамометричен ключ, момента на скъсване при развиване за 8мм свещ- 20N/m).

                        Glow plug Shear
                        thread torque:

                        8 mm - 20 Nm
                        9 mm - 22 Nm
                        10 mm- 35 Nm
                        12 mm- 45 Nm

                        След изваждане, да се изчисти канала с райбер (много хубава картинка на канала има). Райбера обилно намазон с грес, че да полепват частиците . . .. .

                        Не разбрах обаче, каква трябва да е новата грес (за новите свещи).
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:GK - високо Темп.JPG
Прегледи:1
Размер:8.0 КБ
ID:5320531
                        руснаците пишат за керамична или медна. Графитната можело да запече . . .

                        В понеделник или вторник, ако намеря някакво време, (и успея да запаля) ще закарам колата някъде ....
                        Че много се проточи, а задачите притискат ...

                        Коментар


                        • #27
                          От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                          Сервиза се намира на ул."Братя Миладинови"12-14,не го рекламирам, никога не съм ползвал услугите им.Успех и късмет с ремонта!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                            Първоначално публикуван от Джип3црд Преглед на мнение
                            А възможно ли е, случаят през лятото, да се дължи на меките гуми ...
                            Щом има индикатор на таблото за налягане на гумите е напълно възможно компа да реже горивото.
                            Само, че сегашния случай според обясненията които даваш не такъв.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                              Щом има индикатор на таблото за налягане на гумите е напълно възможно компа да реже горивото.
                              Само, че сегашния случай според обясненията които даваш не такъв.
                              Съгласен, сега налягането в гумите е в норма.

                              Аз обаче, продължавам да търся за себе си, разумно обяснение заслучаят през лятото (меката гума) .
                              Нещо ме човъркат смътни съмнения относно меката гума. Не разбирам, защо компютъра спира нафтата, а не спира и стартера ? Така, човек заседнал някъде на пътя/улицата, може и да не съобрази за меката гума (или да не предполага за тази "екстра") и просто да върти стартера докато разреди акумулатора.
                              Обаче, ако компютъра спре да върти и стартера, човек ще - не ще, ще започне да търси някакво обяснение и току виж се сетил да напомпи. И най-лошото, колата запали нормално с меката гума, а след 3-4 минути спря в движение !? Реално, можех да закъсам баш на светофара. Да не говорим, че блокирах целият паркинг, понеже заседнах на рампата и то на завоя.

                              Вярно, най-добре беше да си изчета книжката от кора до кора, преди да търся готови отговори. Ама нали съм на Вие, с английския , пък и така е по-лесно . Все някой е минал през това . . .

                              Лека и безаварийна . . .

                              Коментар


                              • #30
                                От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                                Първоначално публикуван от Джип3црд Преглед на мнение
                                Съгласен, сега налягането в гумите е в норма.

                                Аз обаче, продължавам да търся за себе си, разумно обяснение заслучаят през лятото (меката гума) .
                                Нещо ме човъркат смътни съмнения относно меката гума. Не разбирам, защо компютъра спира нафтата, а не спира и стартера ? Така, човек заседнал някъде на пътя/улицата, може и да не съобрази за меката гума (или да не предполага за тази "екстра") и просто да върти стартера докато разреди акумулатора.
                                Обаче, ако компютъра спре да върти и стартера, човек ще - не ще, ще започне да търси някакво обяснение и току виж се сетил да напомпи. И най-лошото, колата запали нормално с меката гума, а след 3-4 минути спря в движение !? Реално, можех да закъсам баш на светофара. Да не говорим, че блокирах целият паркинг, понеже заседнах на рампата и то на завоя.

                                Вярно, най-добре беше да си изчета книжката от кора до кора, преди да търся готови отговори. Ама нали съм на Вие, с английския , пък и така е по-лесно . Все някой е минал през това . . .

                                Лека и безаварийна . . .
                                Не би трябвало да има връзка между налягането на гумите и двигателя. Цяло лято карам по пясъците с налягане на гумите 0,8-1,2 бара(индикатора си свети, двигателя "мърка").
                                Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI Quadra Drive II

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X