Обява
Свий
Няма добавени обяви.
HONDA CR-V с копченце за задния диф
Свий
X
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Благодаря за прикачените файлове!
Явно отговора на въпроса защо са написали "NOTE: FWD" е - става само за предния диф., което всъщност е по-важното за CR V-тата. И в някакъв английски форум четох че на пазара се предлага кит за предния мост.
Остава въпроса към специалисти по диференциали - изглежда ли надежно китчето, били затормозило или повредило по някакъв начин диф.-а, а и като го гледам колко просто устройство е - дали не може да се копира и изработва и на месна почва (побългаряване...).
.... че като гледам темите в раздел "трансмисия" - има и фенове дето чак заваряват планетите и сателитите...
И за да не забиваме темата само към специалистите по диференциали и машинните инженери - ето още една идея (въпрос), този път към ел. инженерите:
Може ли да се присади от друга Хонда (до колкото знам при 3 ген. CR V има) - ел. блок (или каквото там представлява), който имитира ограничено приплъзване посредством спиране на боксуващото колело чрез ABS-a на колата и предава въртящият момент към другото колело. Както знаете тази система е малко "псевдо" LSD има своите недостатъци (натоварва спирачките и не става за тежък off-road), но за ежедневни или малко по-хард нужди става...
Поздрави на всички фенове!
И успешна година!
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Всичко може.Стига да има кой да го плати,но това е друга тема.
Въпросния кит тип ЛСД се предлага на пазара повече от 10 години.И върши точно токова работа колкото и изглежда.Реално прехвърля ВМ не повече от 5%,което става за лека кола карана по заснежени улици.Заповече не му стига "мат'риял"...Лошото е че може да се разпадне/разглоби вътре в касетата,като парчетата могат да смелят целия диф...
Диференциялите с фрикционни дискове обикновено са конструирани така,че да издържат на натоварвания.Представи си няколко диска подредени така,че един да е зацепен на планетата,следващия към касетата и така 4-6-8 диска от страна,които триейки се един в друг да създават съпротивление и по този начи да блокират частично диференцияла...
Иначе за всеки един свободен диф е възможно да се произведе частичен или пълен блокаж.Както писах по-горе:"всичко може..."0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Първоначално публикуван от gagokp Преглед на мнение
Явно отговора на въпроса защо са написали "NOTE: FWD" е - става само за предния диф., което всъщност е по-важното за CR V-тата. И в някакъв английски форум четох че на пазара се предлага кит за предния мост.
!Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Първоначално публикуван от rivan Преглед на мнениеНе съм специалист по дифовете,но ще се опитам да поразсъждавам малко логично.Значи задният мост на CRV-то се включва, когато пробуксува някое от предните колела,нали така.Когато блокираме частично или напълно предния диф,задния мост ще се включи чак при пробуксуването и на двете предни колела, т.е. по-късно, т.е. ще имаме ефект обратен на търсения(нали искаме 4х4 да сработи по-рано, ако може постоянно).Евентуално положителен ефект бихме имали ако блокажът е на задния диф, но по-горе пише:FWD" е - става само за предния диф, т.е. системата е безсмислена за CRV, а евентуално приложима за някой 4х2 автомобил.Моля, ако бъркам някъде, някой да ме поправи
Много се отплеснах. Тая работа не е за хонда. Ако ще ходите на ски и на вилата и така е ок. Иначе си е нежничка кола.
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Явно не съм обяснил точно какво имам предвид,затова още веднъж:
Имаме два варианта:1)без и 2)с блокаж на предния диф.
вариант 1:предно колело пробуксува - появява се разлика в скоростта на въртене м-у пр. и заден мост и част от върт. момент се предава към задния мост-имаме общо три колела към които се предава върт. момент.
вариант 2:предно колело пробуксува (то реално не пробуксува, просто загубва сцепление)- поради блокирания преден диф и двете пр. колела се въртят с еднаква скорост и целият върт. момент се насочва само към другото предно колело, поради липса на разлика в скоростта на въртене м-у предните и задните колела към задните върт. момент не се предава, или върт. момент се предава само към едното предно колело.Чак при пробуксуване и на двете предни колела върт. момент ще се предаде и към задния мост.
Ето защо смятам,че блокаж на пр. диф на CRV не е удачно решениеПоследно редактирано от rivan; 13-01-12, 07:56.Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Да ти го кажа по простичко.
Предния кардан се върти. Ама де отива усилието той не знае, наляво ли надясно ли на двете ли не го е грижа.
Задния кардан се върти в масления съединител. Задните колелета се търкалят след колата и въртят задния вал на масления. Ако спрат да се търкалят техния вал се разминава с тоя на задния кардан и съединителя хоп изравнява скоростта.
Идеята на японците е не да следят какво става с предните колела ами винаги да предават малко движение и на задните.
Отвори едно описание на тя система, има ги много в интернет.
Това което казваш има някаква логика но винаги ще има предаване и на зад. Ако колата се движи и всичко е наред тогава няма защо да се притесняваме. Проблема идва например когато потънеш в кал отдясно да речем. Тогава левите си седят и чакат десните да направят нещо. С ЛСД има шанс някоя лява да помогне малко.Последно редактирано от Deian_g; 13-01-12, 08:21.
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Първоначално публикуван от Deian_g Преглед на мнениевинаги ще има предаване и на зад.
"Идеята на японците е не да следят какво става с предните колела ами винаги да предават малко движение и на задните."
Ако това е така ОК!Аз съм в грешка!Аз приемам, че назад не се предава върт. момент дотогава,докато някое от предните колела не затъне в калта и не забуксува,тогава двете помпи заработват с различна скорост и вкл. заден мост(т.е. при поискване, иначе хондата ще е фул тайм).Извинявам се ,ако съм сгрешил!Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Първоначално публикуван от rivan Преглед на мнениеАко двете помпи в задния диф се въртят с еднаква скорост,откъде ще се получи това " предаване и на зад"?Ако караме с различни по размер гуми - да.
Второ това, че ти виждаш колелото да боксува не е причината да се подава по голямо усили бе човек. Причината е, че не се въртят задните. Нюанса е малък но за това което говориш е много важен. Това са две независими системи като подаване на въртящ момент. Връзката между двете е това, че са на една кола и тя ги кара да се търкалят.
Бива да прочетеш, че зацапахме темата с глупости. Тя и без това тази тема не е много смислена де. Аз като искам да си взема жена да ми оре нивата не си вземам някоя нежна хубавица. С подходящи гуми японеца е така направил колата, че да радва хората които я карат. Сложи и ЛСД ама за 5000 ще си с изгорял съединител гаранция, след това полуоски, носачи болтове и в този ред. Няма как да я караш мацката да бели картофи с 3 сантиметра маникюр па дори и да и сложиш най модерната престилка.
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Благодаря за коментарите!
И на мен ми се струва странно прост този кит, но след като няколко пъти разгледах работата на различните системи (торсен, фрикционен и т.н. ) всичките са на принципа на триенето. Къде по-ефективно къде не, затова ми се стори че това чудо би работило. Има ли някой лични наблюдения - някой някъде да е слагал, ползвал или поне линк с отзив в някой западен (източен) форум?
Относно нуждата от ограничаване на приплъзването - за мен винаги е необходимо!
Предната ми кола беше Сивик 4х4 Real Time - т.е. същата, вместо многодисков "мокър" съединител беше с по-проста виско муфа...
Така че мога да кажа - задния мост помага мнооого рядко и само за броени секунди и с мнооого малък въртящ момент. Това е обословено от начина му на автоматичен контрол (който всички знаем и няма какво да хабим време пак да обясняваме)... Така че за вариант "2" (при който LSD-то ще помага само с другата предна гума) ситуацията е следната: загубваш сцепление с едната гума, диф.-а предава оборотите към нея и ти чакаш да получиш ритник от задния мост, но не идва... защо - ами най-вероятно десните гуми са ти на снега както си паркирал до тротоара, а и двете леви са ти на леда дето е набит от трафика. Така че боксуват свободно по едно колело на мост. К'во пра'им сега? Нужно е някой да ограничи свободните ни диф.-ове. Като няма кит за задния - то поне предния.
И моля без илюзии - въртящият момент, който получава задния мост е доволно малък. Има интересно (и доста старо) видео, на което сравняват поведението на 5-6 вида 4х4 системи по рампа с валяци (и за четирите колела) - CR V-то дори не можа да се качи на рампата с 2 предни боксуващи колела (и разбира се Субару обра точките като тръгва, качено на цялата рампа САМО с едно зацепено колело - трите валяка се въртяха свободно... симетрично предва въртящият момент към всяко колело) Вярвам няма колега който не е гледал клипа. В момента не ми е под ръка линка към него, но не е това най-важното.
Никой не дава идеи за електронния контрол посредством АВС-а. Да разбирам ли че няма еладжии между феновете?
П.П. Яд ме е че Сивика (125к.с. "малкия" Втек) дори имаше и 6-та предавка (по-бавна от 1-ва), с която се случваха чудеса (вадил съм от калта микробус Тойота с едната гума в дупка, на кантар с четвъртата гума във въздуха...) Хем CR V-то прилича повече на джип пък... но няма как да се сменят кутии от "D" серията на "В" серията мотори...(Сивика беше D16Z7 двиг.)
Поздрави!
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Първоначално публикуван от rivan Преглед на мнение... Аз приемам, че назад не се предава върт. момент дотогава,докато някое от предните колела не затъне в калта и не забуксува,тогава двете помпи заработват с различна скорост и вкл. заден мост(т.е. при поискване, иначе хондата ще е фул тайм).Извинявам се ,ако съм сгрешил!
Обаче, за съединителя няма значение дали ще буксува едното предно, или и двете, той ще сработи и в двата случая.
Теоретично, това чудо ще работи. Ако забоксува едното предно, чудото ще завърти другото. Ако и то забоксува, съединителят ще включи задния мост. Така ще получим 3 колела с въртящ момент.
У мен възниква един друг въпрос, породен от това "NOTE-FWD". Американците си произвеждат CRV-та само с FWD. Означава ли това NOTE, че чудото е само, и единствено за тях, или става и за тези с AWD? Няма ли по някакъв начин това чудо да повреди системата AWD?Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнениеДотук не грешиш.
Обаче, за съединителя няма значение дали ще буксува едното предно, или и двете, той ще сработи и в двата случая.
Теоретично, това чудо ще работи. Ако забоксува едното предно, чудото ще завърти другото. Ако и то забоксува, съединителят ще включи задния мост. Така ще получим 3 колела с въртящ момент.
Ето защо смятам,че блокаж на пр. диф на CRV не е удачно решениеHonda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Първоначално публикуван от rivan Преглед на мнение... ще имаме 2 колела с въртящ момент(задни,върт. момент при предните е пренебрежимо малък)
...Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Нали разглеждаме ситуация, при която и двете предни колела боксуват,а цялата мощност отива за задвижване на задните,ама тя пък не е повече от ...%,ох обърках се,както и да еHonda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин
Коментар
-
От: HONDA CR-V с копченце за задния диф
Здр. отново!
За Риван - спрял си - включваш пръва и тръгваш - въртящият момент отива към предния мост - колата тръгва - задните колела се търкалят безучастно. Акъл (въртящ монент) им дава многодисков маслен съединител, който се помещава в един корпус с задния диф., а съединителя се командва от разликата в налягането между две помпи (които са в същия корпус, но едната се върти с оборотите на кардана, а втората - респективно от задния мост).
Какво ще стане ако едно предно колело няма сцепление? Включваш първа и пускаш съединителя. От ск. кутия ще се "раздаде" въртящ момент към предния диф. и посредством кардан към задния диф. Предното колело без сцепление ще си открадне врътящия момент щедро раздаден от отворения диф., колата няма да тръгне. Кардана ще завърти своята помпа, тя ще изпрати налягане към многодисковия съедител, той ще зацепи и ще изпрати някакъв процент въртящ момент назад. Ако си на твърдо със задните гуми обаче И С ДВЕТЕ ще тръгнеш. Не си мисли че предния мост ще ти помага - отвореният диф. - ти е изпратил всичко към най-лесното място - колелото без съпротивление - това, което е на леда. Така че се бъркаш като сумираш, че с три колела "хапеш асвалта" - само задния мост ще бута ако не си ограничил преден диф.
Какво ще стане обаче ако имаш ограничен преден диф.? Да се уточним - това не е 100% блокировка - а ограничено преплъзване, т.е. ще има пробуксуване, но не безкрайно - част от въртящият момент ще се предаде и на твърдо захапалото колело. Кардана също ще получи оборот от раздатката и ще бъде отчетена разлика в оборотите от "дуал пъмп систем-а", при което няма да се "загуби" така желаната помощ от задния мост. О'к?
Така че всички ние - притяжатели на CR V ще сме на светлинни години напред ако можем да командваме поне предния диф.
Това може да стане както с кит (но читав) така и по електронен път (който при ген.1 и 2 не е монтиран заводски).
Ако открития от мен кит не е читав или дори опасен за саморазглобяване, дайте да помислим за електронното имитиране на блокировка. Заводски всеки има АВС, знае ли някой може ли да се присъди към управлението и тази система от ген. 3, тя в отделен корпус ли е? Може ли да се включи (едва ли не да се бодне към компа на АВС-а...) Или няма кой да е разглобявал 3 ген. СРВ?
Тука е необходимо да се накара АВС-а да "поеме контрол" - да включи принудително спирачка, което ще затрудни въртящото се безсмислено колело и да излъже отворения диф. да прехвърли оборот към здраво зацепилото колело.
Поздрави!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар