От: Масла на Quantum Petroleum
Каня се от много време да седна и да опиша по-подробно впечатленията си от маслата на Quantum Petroleum. Ще започна защо въобще и как започнахме да ги използваме за автомобилите в нашата фирма, а по-късно и приятели около нас.
Който ме познава, е наясно, че винаги и особено внимателно съм се отнасял към избора на масло. Идеята да се влагат много пари в автомобил, а по-късно да се спестява от качеството на консумативите ми е дълбоко неясна. Та в тази връзка исторически винаги съм имал особен проблем. Не с избора на масло, а с доставчика. Няма да открият голяма тайна ако напиша, че голяма част от маслата с разни марки са... т.н. "ментета"... Защото разликата в цената, както е ясно се формира от една туба... която, понеже не се прави в монетния двор, очевидно лесно може да бъде направена на много други места... И така купувам нещо с рани работи написани по него, а вътре... никой не знае какво е... даже и който го е пълнил... И не един или два случая има около мен, включително някои съвсем фрапиращи, заради набърканите вътре големи имена... И така се започна и моето внимателно оглеждане за нещо с гарантиран произход. Защо гарантиран? Защото ако едно масло е произведено от ясен производител, който спазва ясна и заявена технология, то в него има това, което е нужно, за да удовлетвори разните стандарти и условия, на които трябва да отговаря. Производството на масло в днешно време в 99% от случаите не е космическа технология, но се иска спазване на технология и рецептура, контрол на качеството във всеки един етап от доставките на базови масла, присадките в тях до финалното опаковане.
Quantum Petroleum ме спечелиха с няколко неща. Първо, защото тя бяха водещи в контакта и настояваха да тествам техни масла на натоварени машини, при това ги предупредих, че в този форум има определена етика и каквото и негативно да намеря, то ще бъде написано без уговорки. Второ, директен вносител са и опаковките им не се повтарят като форма и размери с такива на други производители... И трето и най-важно, не са известни, никой със сигурност няма да ги копира и произвежда ментета на техен гръб. Мястото, където им е рафинерията също е важно, в Малайзия съм бил и там не е проста работа да се произвежда, без да се спазват определени изисквания.
Аз не разполагам с възможности за лабораторни тестове и изследвания, но пък и не ми трябват особено, за да си направя собствено мнение за един продукт. А другият критерии, по който много ми се щеше да намеря производител е да мога да пазарувам директно, тоест да ползвам максимална отстъпка. Защо ми е важно ли? Защото покрай нашите 4х4 машини вървят големи обеми масла и съответно много пари. Идеята е, че когато се карат по горите, по предписание на производителя, маслата на двигателите и другите агрегати се сменят на много по-малки сервизни интервали. Примерно за Тойота 80 и 3F мотора, интервала може да стигне и 2000 км.
Механизмът за определяне на срока за смяна е доста сложен и няма да се спирам подробно, но на който не му се занимава с повече сметки, може да използва моят метод, сложил съм брояч на мото часове на двигателя, който коригирам с коефициент свързан с изразходваното гориво. както и да е, крайният резултат е, че когато машините се карат маслото се сменя много често, като това важи и за мостове и скоростни кутии. На 80-ката маслото е 10 литра и това умножено по много често е = на скъпо. Освен това част от машините се ползват рядко и това пък е другият проблем, знаете маслото се сменя както на пробег, така и на време. Карал, не карал, всяка година маслото трябва да е сменено... което пак е = на скъпо.
И така, решихме с Брат ми да пробваме. Първоначално, внимателно на най-неотговорната машина, едно Субару и ежедневна експлоатация. После на УАЗ - буханката, най-накрая се престрашихме за Тойота 80-ката. След нашите машини и на няколко на приятели, Нисан Патрул 4 литровият дизел, Паджеро бензин и т.н.
Впечатленията до момента са отлични. Или по-точно казано, не съм успял да намеря никаква отрицателна разлика в сравнение с използвани от нас масла от най-висок клас и респективно цена. Като допълнителна екстра явно слаганите присадки за миене са много добре подбрани, двигателите са като за снимки, което мен ме радва. Опитах се да установя разлики като разход и е възможно да имат ефект, който ми беше подчертано дебело, че се очаква за икономия на гориво. Да действително разхода средностатистически за периода на тестване от почти година е по-малък, но това е резултат, който може да бъде получен поради хиляди причини, така че не мога да съм категоричен, а само доволен.
Но това, за което съм категоричен е, че общите разходи за масла, намаляха драстично и този факт е от голямо значение за бюджета. Отличната възможност да купувам директно от производител я експлоатирам много интензивно. Преди да напиша този материал, си дадох една година каране с такива масла, за да съм спокоен в написаното и верността на съдържанието му.
Ще питате какви са ми критиките и къде са? Запазих ги за най-накрая. Това, което не ми харесва, е, че разнообразието на модели масла не е много голямо и има някои двигатели и скоростни кутии, за които не мога да купя масло от този производител, нещо, което се надявам да коригират за в бъдеще...
Много приятели около мен вече карат с такива масла, за другите мога спокойно да им препоръчам да пробват.
Каня се от много време да седна и да опиша по-подробно впечатленията си от маслата на Quantum Petroleum. Ще започна защо въобще и как започнахме да ги използваме за автомобилите в нашата фирма, а по-късно и приятели около нас.
Който ме познава, е наясно, че винаги и особено внимателно съм се отнасял към избора на масло. Идеята да се влагат много пари в автомобил, а по-късно да се спестява от качеството на консумативите ми е дълбоко неясна. Та в тази връзка исторически винаги съм имал особен проблем. Не с избора на масло, а с доставчика. Няма да открият голяма тайна ако напиша, че голяма част от маслата с разни марки са... т.н. "ментета"... Защото разликата в цената, както е ясно се формира от една туба... която, понеже не се прави в монетния двор, очевидно лесно може да бъде направена на много други места... И така купувам нещо с рани работи написани по него, а вътре... никой не знае какво е... даже и който го е пълнил... И не един или два случая има около мен, включително някои съвсем фрапиращи, заради набърканите вътре големи имена... И така се започна и моето внимателно оглеждане за нещо с гарантиран произход. Защо гарантиран? Защото ако едно масло е произведено от ясен производител, който спазва ясна и заявена технология, то в него има това, което е нужно, за да удовлетвори разните стандарти и условия, на които трябва да отговаря. Производството на масло в днешно време в 99% от случаите не е космическа технология, но се иска спазване на технология и рецептура, контрол на качеството във всеки един етап от доставките на базови масла, присадките в тях до финалното опаковане.
Quantum Petroleum ме спечелиха с няколко неща. Първо, защото тя бяха водещи в контакта и настояваха да тествам техни масла на натоварени машини, при това ги предупредих, че в този форум има определена етика и каквото и негативно да намеря, то ще бъде написано без уговорки. Второ, директен вносител са и опаковките им не се повтарят като форма и размери с такива на други производители... И трето и най-важно, не са известни, никой със сигурност няма да ги копира и произвежда ментета на техен гръб. Мястото, където им е рафинерията също е важно, в Малайзия съм бил и там не е проста работа да се произвежда, без да се спазват определени изисквания.
Аз не разполагам с възможности за лабораторни тестове и изследвания, но пък и не ми трябват особено, за да си направя собствено мнение за един продукт. А другият критерии, по който много ми се щеше да намеря производител е да мога да пазарувам директно, тоест да ползвам максимална отстъпка. Защо ми е важно ли? Защото покрай нашите 4х4 машини вървят големи обеми масла и съответно много пари. Идеята е, че когато се карат по горите, по предписание на производителя, маслата на двигателите и другите агрегати се сменят на много по-малки сервизни интервали. Примерно за Тойота 80 и 3F мотора, интервала може да стигне и 2000 км.
Механизмът за определяне на срока за смяна е доста сложен и няма да се спирам подробно, но на който не му се занимава с повече сметки, може да използва моят метод, сложил съм брояч на мото часове на двигателя, който коригирам с коефициент свързан с изразходваното гориво. както и да е, крайният резултат е, че когато машините се карат маслото се сменя много често, като това важи и за мостове и скоростни кутии. На 80-ката маслото е 10 литра и това умножено по много често е = на скъпо. Освен това част от машините се ползват рядко и това пък е другият проблем, знаете маслото се сменя както на пробег, така и на време. Карал, не карал, всяка година маслото трябва да е сменено... което пак е = на скъпо.
И така, решихме с Брат ми да пробваме. Първоначално, внимателно на най-неотговорната машина, едно Субару и ежедневна експлоатация. После на УАЗ - буханката, най-накрая се престрашихме за Тойота 80-ката. След нашите машини и на няколко на приятели, Нисан Патрул 4 литровият дизел, Паджеро бензин и т.н.
Впечатленията до момента са отлични. Или по-точно казано, не съм успял да намеря никаква отрицателна разлика в сравнение с използвани от нас масла от най-висок клас и респективно цена. Като допълнителна екстра явно слаганите присадки за миене са много добре подбрани, двигателите са като за снимки, което мен ме радва. Опитах се да установя разлики като разход и е възможно да имат ефект, който ми беше подчертано дебело, че се очаква за икономия на гориво. Да действително разхода средностатистически за периода на тестване от почти година е по-малък, но това е резултат, който може да бъде получен поради хиляди причини, така че не мога да съм категоричен, а само доволен.
Но това, за което съм категоричен е, че общите разходи за масла, намаляха драстично и този факт е от голямо значение за бюджета. Отличната възможност да купувам директно от производител я експлоатирам много интензивно. Преди да напиша този материал, си дадох една година каране с такива масла, за да съм спокоен в написаното и верността на съдържанието му.
Ще питате какви са ми критиките и къде са? Запазих ги за най-накрая. Това, което не ми харесва, е, че разнообразието на модели масла не е много голямо и има някои двигатели и скоростни кутии, за които не мога да купя масло от този производител, нещо, което се надявам да коригират за в бъдеще...
Много приятели около мен вече карат с такива масла, за другите мога спокойно да им препоръчам да пробват.
Коментар