Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предимствата на късата база пред дългата и обратно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Предимствата на късата база пред дългата и обратно

    Предимствата на късата база пред дългата и обратно при начинаещият офроудър.

    Доста време се чудих къде да пусна темата и дали изобщо да я пусна, за да получа малко повече информация и реших, че тук е най-удачното място за нея.

    Та, преди известно време имах ясно изградена концепция за това, което искам и как да го направя. Но, както винаги има едно мъчничко, дразнещо "но", което преобръща всичко, което сме мислили/планували...

    И при мен стана така. От ясно изразена идея за Discovery I започнах да се замислям дали не е по-удачно като начинаещ да си търся къса база и да градя върху нея това, което искам да получа като краен продукт.

    И от тук на сетне започна цялото това мислене дали пък Land Rover е удачен избор за начинаещ/макар, че винаги са ми били на сърцето/. Дали пък късата база на Discovery е по-добра от дългата, за това което искам. Дали пък Nissan Patrol, УАЗ 469 или Лада Нива не е по-добрият избор.

    Може би е по-удачно да вметна какво всъщност искам за да елиминирам бъдещите въпроси "какво точно искам да правя". Ами аз искам високо проходима машина, с която когато поискам да мога да се кача в планината и да отида до там, до където ми хрумне. Според класификациите и според моя вкус тези машини се наричат експедиционни. Предполагам, че има малка разлика между термина и моята концепция тъй като аз искам да се разхождам на далеч, но същевременно искам и да мога да ходя навсякъде по всяко време на годината. Независимо дали е лято, есен, зима или пролет. И тъй по-скоро концепцията ми се движи в някакъв микс между експедиционна машина и такава за хард разходки. Всъщност, може и да бъркам понятията, както и цялостното ми разбиране, но както е видно от темата съм начинаещ в офроуда.

    И точно за това търся съвет какви са предимствата и недостатъците на двата типа според това, за което искам да ги използвам.

    Предварително благодаря на всеки изчел ми писаниците,
    и благодаря за оказаната помощ при вземането на решение!

  • #2
    До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

    Хе, да се изкажа аз като виден спец

    Ходенето навсякъде автоматично изважда диско и лада нива и прочее паркети от уравнението.

    Патрола има най-големият багажник от късите бази.
    Ужаската е за особен тип хора.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

      Не съм много голям спец но ще изкажа някои мои мнения.Имам и къса и дълга база джипки.Късото е по-маневрено в гората и естествено междуосието му е по-малко и минава доста по лесно "бабунките".Дългата база(това си е мое мнение) я предпочитам повече качват се определения брой хора и има место за багаж.Вярно по-уязвима е на силно пресечен терен но двата твърди блокажа(на мойта) компенсират

      Коментар


      • #4
        До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

        Колата или е експедиционна (за пътуване дълго по разнообразни пътища, но все пак пътища, с много багаж) или за хард-разходки (по без-пътища). Изискванията за двете са силно противоречиви и смесите като цяло не ги бива.
        Последно редактирано от Ясен; 29-10-09, 13:10.

        Коментар


        • #5
          До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

          Първоначално публикуван от diecast Преглед на мнение
          Предимствата на късата база пред дългата и обратно при начинаещият офроудър.... търся съвет какви са предимствата и недостатъците на двата типа според това, за което искам да ги използвам...
          Колега, във форума има доста теми, които разчепкват отвсякъде точно този въпрос. Освен че са подробни и полезни, са и много интересни за четене.

          Поздрави!
          Искам България чиста!

          Коментар


          • #6
            До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

            Ето го отговора на твоят въпрос, мисля че покрива всички изисквания




            Или това:


            Последно редактирано от Злой; 29-10-09, 17:53.

            Коментар


            • #7
              До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Колата или е експедиционна (за пътуване дълго по разнообразни пътища, но все пак пътища, с много багаж) или за хард-разходки (по без-пътища). Изискванията за двете са силно противоречиви и смесите като цяло не ги бива.
              Значи излиза, че ако искам машина за експедиции/дълги разходки в планината трябва да се ориентирам към дълга база, а ако искам да ходя където ми видят очите независимо дали има или няма път - тогава къса база, .

              Коментар


              • #8
                До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

                Много общо и с много изключения, да. Междуколесната база не е всичко, обаче.

                Коментар


                • #9
                  До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Хе, да се изкажа аз като виден спец

                  Ходенето навсякъде автоматично изважда диско и лада нива и прочее паркети от уравнението...
                  Ама наистина си голям спец...

                  Към diecast:
                  Съветвам Ви да прочете малко повече относно експедиционните автомобили и тези за т.нар. "хард разходки". Дали тук или където и да е из интернет няма значение. Тогава ще стане ясно, че с един автомобил всичко това не става.

                  Оттук насетне, на любителско/ хоби ниво всичко се опира до това, какво на вас Ви харесва, удобно и практично Ви е и е по джоба, относно къса и дълга база.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

                    Първоначално публикуван от diecast Преглед на мнение
                    Значи излиза, че ако искам машина за експедиции/дълги разходки в планината трябва да се ориентирам към дълга база, а ако искам да ходя където ми видят очите независимо дали има или няма път - тогава къса база, .
                    Що най-напред не кажеш колко си висок? Сериозно. Жената е точно 160cm и спокойно спи багажника на Витара къса база със сгънати задни седалки. Аз съм 175 и пак се събирам в багажника, ама на 4runner, което не е баш същото. Ако си метър и деветдесет, тогава става съвсем различна играта. Това от гледна точка разтягане на понятието "експедиционна машина", отнесено до експедиции (по-скоро - няколкодневни разходки) в границите на България.
                    Отделно, ти си знаеш или поне предполагаш, колко багаж ще носиш, с колко души ще пътуваш и така нататък. В края на краищата има хора, които и с велосипеди обикалят половината свят
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

                      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                      Що най-напред не кажеш колко си висок? Сериозно.
                      Отделно, ти си знаеш или поне предполагаш, колко багаж ще носиш, с колко души ще пътуваш и така нататък. В края на краищата има хора, които и с велосипеди обикалят половината свят
                      Ами висок съм около 183-5см. скоро не съм се мерил,

                      Колкото до багажа това е доста променливо понятие. Един задължителен кит от сорта на най-важните неща винаги, според преценката ми, ще се старая да имам, за всеки случай. Останалото ще се избира според маршрута и местата, през които ще се минава.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

                        Първоначално публикуван от diecast Преглед на мнение




                        И при мен стана така. От ясно изразена идея за Discovery I започнах да се замислям дали не е по-удачно като начинаещ да си търся къса база и да градя върху нея това, което искам да получа като краен продукт.

                        И от тук на сетне започна цялото това мислене дали пък Land Rover е удачен избор за начинаещ/макар, че винаги са ми били на сърцето/. Дали пък късата база на Discovery е по-добра от дългата, за това което искам. Дали пък Nissan Patrol, УАЗ 469 или Лада Нива не е по-добрият избор.
                        Колега,само да внеса едно малко пояснение-Дискавърито(РР Класик),независимо от броя на вратите е с една и съща колесна база-100 инча.Т.е. по средата,сравнено с Дифендър 90 и 110 Има доста писано по въпроса.
                        Виден столичен ихтиолог

                        Коментар


                        • #13
                          До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

                          Да вметна само....
                          Discovery нямат къса и дълга база,а само различен брой врати.

                          Като гледам Land Rover ти е на сърце.
                          Писали сме заедно с колегата.....
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #14
                            До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Като гледам Land Rover ти е на сърце.
                            Което си е така си е така,

                            Всъщност, поне да си призная, че тривратото Discovery съм го мислел за къса база, а петвратото за дълга, но в крайна сметка се оказва, че са с еднаква дължина, което според по-общи наблюдения изкарва, че тривратото има по-голям багажник от петвратото или се лъжа в преценката си ?

                            Коментар


                            • #15
                              До: Предимствата на късата база пред дългата и обратно

                              Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                              Ама наистина си голям спец...
                              Къде греша? Интересно ми е.
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X