Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос относно кола немърдана 2+ години

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос относно кола немърдана 2+ години

    Добър ден! Извинявам се за спама, но работата е такава , че като стане дума за безпристрастност относно марки и т.н. опирам до вас като опит. След като си продадох моята кола си търся усилено мпс. Мои роднини продават опел астра седан 1998ма 1.6 екотек 101 кс, газ не е помирисвала. Колата беше на мой роднина, Бог да го прости, купувана е 1999-та от Германия на под 10 хил. км.,за втора кола в семейството, безкомпромисно обслужвана от до , карана само на дълъг път, и през пролетта лятото и есента, като не се караше седеше в гараж, пробег 240 000-реални. Като си отиде обаче , колата стана паметник не е мръдвана в гараж от края на 21ва, последно аз й налях 22ра лятото бензин и я припалих, от тогава нито съм я виждал, нито съм имал досег до нея. Това което ме притеснява е документалната част , ако там всичко е окей я купувам, но да се вкарвам във филми с регистрация на ново пак - не, предполагам че технически не е минавала от 22ра.... Акумулатор няма , ако на външен вид е ок и документално мисля да й купя един акумулатр варта силвър дайнамик 60 ач. Пределно ясно ми е , че ще трябва да сменят всички работни течности, но условията там са толкова полеви, че мога да източа само старато гориво да налея бардал 6 в 1 + ново гориво и да карам 50-60 км до читав сервиз, ако измина това разстояние със старите работни течности и филтри ще й стане ли нещо? Какво да гледам на този опел конкретно (ASTRA G), кои му са слабите места , недостатъците и т.н. Зная за лошата слава на екотек , аз лично не бих си купил такъв и не търся такъв, но този го познавах и бих го купил само, тея 2-3 години тъмна Индия след кончината на собственика му ме притесняват. Какви са вашите съвети и препоръки? Благодаря ви предварително!

  • #2
    Документалната част е, че наследниците са имали 6 месеца да я прехвърлят. И да не са го направили, не е особен проблем. Вероятно е спряна от движение служебно, което се оправя с направа на гражданска отговорност, в КАТ автоматично я пускат в движение след ден-два. Валидно свидетелство за наследници(до 6 месеца) и всички в него отивате при нотариус, ако някой го няма става с пълномощно. По техническата част. И да не е Варта силвър няма да се задави, става и с по-евтин акумулатор . Ако няма много гориво, направо долей прясно и пали. Нищо няма да и стане да я караш със старото масло, а антифриз половината коли не са виждали нов, освен при ремонт да се долее. Само гледай да има нужното количество течности. Както всичко ново, така набедих как екотека не ставал преди 20 години, пък гледам още ги търкалят с тоя мотор на незнайни километри. Ако купето няма изгнило колата си е доста читава. Погледни в багажника бомбетата на амортисьорите да не са изгнили. Другото са веждите и праговете.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      Налей малко масло в цилиндрите през отворите на свещите със спринцовка и го изчакай 10 минути преди да почнеш да я въртиш на стартер. За 50км нищо няма да й стане, но след това минимума е да смениш всички работни течности, ангренаж, външни ремъци. Внимавай, защото тия 50км по всяка вероятност няма да можеш да спираш хич, трябва да обслужиш спирачната система от-до, дискове, накладки, течност, всичко.

      Коментар


      • Joca
        Joca коментира
        Редактиране на коментар
        Тия процедури голе долу като цени колко са ? Ориентировъчно. Тия дни ще отида да я видя ще я наснимам .

      • r34c7
        r34c7 коментира
        Редактиране на коментар
        Зависи, както колегата долу е писал от личен опит - 1000лв би трябвало да те оправят.

    • #4
      Първоначално публикуван от r34c7 Преглед на мнение
      Внимавай, защото тия 50км по всяка вероятност няма да можеш да спираш хич, трябва да обслужиш спирачната система от-до, дискове, накладки, течност, всичко.
      Чак пък хич, да не е стояла в морето. Може и нищо да и няма на спирачната система, все пак в гараж е седяла. То като цяло докато иде до сервиза трябва да кара с едно на ум. Много неща може да са дали фира, може и нищо.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #5
        Единствено бих долял прясно гориво. След това се кара и ако нещо се е развалило от седене то ще си покаже и тогава ще се смени. Не бих сменял неща превантивно за такъв срок седене. Да се капне масло в цилиндрите също не е лоша идея но едва ли ще има суепр ужасни последствияа ако не се.

        От личен опит едно рено така след 4 години седене в гараж подкарах. Последните две не беше и палено. Закарах го до най близката бензиностанция, сипах му бензин и друго не съм пипал. Гумите бяха загубили кръгла форма от седене на място и известно време имаше вибрации от това на по виоски скорости. Това се оправи с времето и това беше.

        Коментар


        • #6
          Сритай и спирачките и ако работят пали и карай в сервиза,съвета с масло в цилиндрите е много правилен,но става и без него / гаранция по-добре с масло ма има хора не им се занимава /.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #7
            Че какво му е на екотека, според мен е набеден само. Карах 20годишен екотек на Корса , като последните 10 беше при мен и не мръдна изобщо.През цялото време съм я карал на газов инжекцион. За периода съм сменил само един датчик на маслото. Така че ако колата не е ръждясала / и не би трябвало/ я взимай. След 98г имат обработка на ламарините и не ръждясват като преди. Корсата я продадох в идеално състояние, само лака на боята по покрива се лющеше.И тя беше 1998г.

            Коментар


            • #8
              Какво е ехошпек?
              Това не беше ли свързано с някаква електрическа прахосмукачка, която духаше в изпускателният колектор за... Ехология?

              Иначе и аз съм в абсолютно същата ситуация към момента с консерва.
              Наложи ми се да извадим от гараж един фиат улис (оратняк, сажда power един вид) престоял там 6-7 години.

              Равносметка за да стъпи на пътя около 1000лв като цената на съоръжението в мобиле е около 2К.

              Минетки, гражданска безотговорност, освидетелстване (преглед), ангренаж.
              Последното нямаше да го правя но се оказа, че никой не го е направил и преди тия 7 години.
              На валци казаха, че нямали сме били спирачки и едва на третото място успяхме да минем.
              Което е пълна глупост, има си достатъчно спирачки. А и аз съм се качил да карам а не да спирам!

              Намахах и някаква гняс в нафтата при първото зареждане, че "добре било"
              Никой не може да каже какво ако не бях, според мен пак нищо

              Отших и едни дневни ледени светлини, че куките не ги обичат тия работи.

              Та така - всичките добрини в тия хиляда лева.

              Отказват и сега някакви неща на произволен принцип, появяват се отново но аз не издребнявам.
              Саждата нали ме вози - това е важно.
              Враг усраине

              Коментар


              • #9
                Благодаря на всички за включването!Какво масло слагам и по колко в цилиндър, имам една полусинтетика 10 на 40 в шише дето ми е оставала като съм сменял на предишната ми кола, ще свърши ли работа? Гледах този клип, някой сменял на въпросната кола свещи , може ли да се включи с съвети, пинизи и тн.? Аз динамометричен ключ нямам, моя за свещи е един архаичен от Бенц 123ка Има ли смисъл от спрея за електроника ? Гледал съм някои впръскват в цилиндрите един друг спрей на застояли коли...Колко да натегна свещите горе долу, че така без динамометричен ключ...Аз мисля да ги сменя направо с нови не ме бърка да дам 10-20 лева за 1 бройка, какви читави бихте ми препоръчали да й купя, аз обикновено пазаря от ауто гараж...., че до колкото ми е известно модулът с бобините е скъп и се прецаква от нередовна смяна на свещи . https://www.youtube.com/watch?v=X_Qq6PgJyh0
                Вече тия дни ще отида да я видя първо, че рибата още е в морето, като казахте за ръжда не е ли цялата генерация Астра Г защитена от ръжда, тази доколкото си спомням имаше единствено на левия преден калник едно повърхностно петънце с размерите на монета от 2 стотинки ще я видим сега след 2 години на какъв хал е .....
                Последно редактирано от Joca; 28-02-24, 09:43.

                Коментар


                • r34c7
                  r34c7 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Масло можеш да използваш двигателно каквото имаш, и АТФ да налееш за 50км няма да направиш беля. Не съм сменял свещи на Астра, но не очаквай никакви пинизи - отвърташ, завърташ и това е. Може и без динамометричен, не стягай до откат - 1/4 оборот ще е достатъчен. Свещите ще си ги смениш после с обслужването.

                • Asen Kushlev
                  Asen Kushlev коментира
                  Редактиране на коментар
                  Масло каквото сложиш, няма значение. Свещи без динамометър става, то кой ли го ползва в БГ. Не стягай много, все пак в алуминий е резбата. И аз мисля първо я подкарай, тогава сменяй свещи. За ръждата съм се объркал с предния модел Астра, тази явно е от първите, 98 има и от стария. Абе отивай, пали и карай.

                • Esper
                  Esper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тоя пиниз с маслото в цилиндрите едно време тата го правеше на запорожеца преди спиране от експлоатация за някакъв преиод.
                  Не при пускане, даже не знам с какво се очаква да помогне.
                  Сещам се само за неща с които да затрудни старта.

                  Със свещи бих се занимавал в последствие или ако не запали.
                  На моят оратняк акумулатор купих от някаква мега-железария, Практикер мисля.
                  2 години гаранция, бош силвър - имаме ама другият път

                  Изобщо и моят съвет е да ограничиш мераците и престараването че от тях най-често произтичат само излишни разходи!

              • #10
                Две години в гараж е нищо сериозно, имахме вектра А - C20NE мотор, пред блока ни и по ред причини не беше палена година и половина, та сложи му малко пресен бензин поне 5 литра, слагай акумулатора и почвай да палиш, първия път когато запали ще заработи най-вероятно за 1-2 секунди и ще угасне, изчакай секунда-две и пак запали, в никакъв случай не давай пълна газ, нека да поработи и сигурно ще има малко тресене все едно работи на 3 цилиндъра, като поработи малко ще се оправи, давай смело и чак след това ще си покаже какво да сменяш и т.н., при нас нищо не се наложи да сменяме, само сменихме акумулатора, пресен бензин и газ.

                п.с. Сетих се че тогава единия преден спирачен апарат се наложи раздвижване на буталото, че задържаше при отпускане на спирачката и спираше на тласъци, това беше всичко като проблеми.
                Последно редактирано от Еделвайс; 28-02-24, 16:41.

                Коментар


                • #11
                  Не върви да се изказвам след мненията на доста по-опитни колеги, но какъв жител на Балканите ще съм, ако не стана на всяка манджа мерудия?
                  И така - техническите течности (за къс пробег) им няма нищо, стига да не са изтекли. Някога имах волво, което стоя близо три години на улицата, докато намеря част за ремонт. След като ми я монтираха (на място), го карах още година и половина, преди да ме ударят и да го вкарам в сервиз. Обаче провери спирачките! Виж и светлините дали работят. Повече бих се притеснил дали няма да се скъса ремък. Наливането на масло в цилиндрите ще иска първо да почистиш около свещите, че ако няма прахова защита и са се насъбрали твърди частици, ще си вкараш таралеж в гащи. Не е голяма философия, но ако не си правил, недей започва сега. Освен течности, нека ти сменят и гресите! Ако не ти се рискува, нищо не пречи да викнеш платформа, която да те натовари и да те закара в сервиза. В София, последно, подобно упражнение, ми излезе към 70лв, от единия до другия край (по ширина).
                  Документално вече обясниха как става, но не пречи да сключиш предварителен договор за продажба, преди да правиш разходи за сервиз, в който да е предвидено покриване на разходите или сервиз вместо капаро. Ти си знаеш хората, но случки всякакви - приведеш автомобила в движение, пък после се оказва продаден на комшията, който предложил 300лв отгоре. Също така, в сервиза може да се окаже, че има тотална щета и ще бъде цифра оправянето, та да имаш вариант за отказ. Предварителния ще ти го направи адвокат срещу цената на туба масло.
                  Огледай хубаво за ръжда! Колкото и да стои в гараж, ако е карана в България, предвид препаратите, дъното страда.

                  Коментар


                  • #12
                    Нека обясня за спирачките.

                    Проблема е, че дисковете и барабаните корозират, не само повърхностна ръжда, баш си корозират и риска при натискане на спирачка да се отчупи парче феродо или цялото феродо е голям, случвало ми се е многократно, в движение и висока скорост това е животозастрашаващо.

                    Вдигат се колелетата с крик, едно по едно ако няма голям крик, върти се на ръка гумата, ако тръгне лесно е добре и после едвам едвам се натиска спирачка колкото полека лека да свали корозията и да си се наместят феродото и диска/барабана, почва се с предните колелета, хубаво е да се постигне "блестене" на дисковете или поне докато изчезне грозния шум/стържене. Врътва се един два пъти поне и в обратната посока, колкото да се поизчистят феродата и дисковете от гняза с който ще се напълнят при тази процедура.

                    След като и двете задни се минат по тази процедура на ръка, се активира леко ръчната спирачка, едвам едвам и там се прави същото, ръчните имат навика грозно да заяждат и да правят проблеми.

                    Останалите неща колегите са ги обяснили, газ за осветление, дизел, гориво, АТФ за автоматични скорости или каквото масло има под ръка в цилиндрите.

                    Успех.
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #13
                      Палиш,биеш им шута 5-6 пъти,тръгваш бавно и ако не дърпа на никъде спираш след 500 метра да пипнеш дали някоя джанта не е загряла / главно задните / ,после си караш бавно до вас.

                      Това е съкратения вариант,може да не върви много,но поне трябва да спира. Аз като ще я вдигам ще си сменя накладките и ще раздвижа буталата ма това не са 10 години,за 2-3 едва ли толкова ще са блокирали
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • BatGeorgeone
                        BatGeorgeone коментира
                        Редактиране на коментар
                        За твоя вилает си прав щото си до пустинята, за родния климат и количеството луга по улиците и влагата, стигат и половин година всичко да е станало на юфка от корозията и после се сипят парчета феродо при потегляне.

                      • BENZBOSS
                        BENZBOSS коментира
                        Редактиране на коментар
                        По моя вилает на 3 преки от океана е целогодишно тоя номер със солта

                        Аз винаги съм прав 😳🙄😂😆🤣😜

                    • #14
                      Хюндай купе на колега . 5 години не беше мърдан. С нов акумолатор запали се едно е каран вчера . Работи си идеално на газ и на бензин даже и климатика му работи . Тръгна от раз само му допомпахме гумите . Веднага му сменихме маслото в двигателя и скоростите . В рамките на месец сменихме гумите и задните дискове с накладките . Естествено и всички ремъци заедно с ангренажния . Навремето Митсубиши Колт 5 години седяло на наказателния паркинг в жандармерията . Бяха блокирали задните накладки в барабаните защото някой милиционер го беше оставил с дръпната ръчна . С малко зор и бой по барабаните с месингов дорник пуснаха . На него му смених накладките и задните цилиндърчета и му престъргах дисковете и барабаните . След още десетина години каране му изгни купето и чак тогава го пратихме в Надин .
                      Последно редактирано от sek.1; 18-03-24, 05:03.
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #15
                        Работата с колата пропадна, почнаха да ме баламосват с документите и си казах бива бива, ама вол за курбан не бива. Благодаря на всички, които се включиха със съвети! Ако администратор прецени да заключи темата и ли да я изтрие. Аз продължавам с търсенето на кола. Ако не възразявате продължавам темата , макар и в друг аспект. Сега ми изпадна една алфа 156 144кс 1.8 twin spark газ бензин на 250 000 реални , с оригинален двигател и кутия, гледана като хората собственикът е починал преди няколко месеца и нямат кво да я правят. Знам за лошия имидж дето се носи на марката в България , не зная и до колко е заслужен , защото досег с тази марка не съм имал , прочетох едно ревю на AMS и до там със знанията. Има ли бивши и настоящи алфаджии, които могат да се включат със съвети и опит , относно посочената модификация?

                        Коментар


                        • Shider
                          Shider коментира
                          Редактиране на коментар
                          Има, ама обшо взето сме пристрастни...
                          Аз лично от боксерите залитнах към ЖТД-тата...
                          За имиджа - категорично според мен е незалужен, но пък по-добре че масовката не ги харесват, та да са на под средните цени за класовете си. Пък претенциозни и със скъпа поддръжка има далеч по-прехвалени марки.
                          Конкретно за тоя мотор - от обща култура - не е идеално зле, но предвид годините му вече по-скоро е въпрос не дали, а кога ще започне да ти прави въртели...

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X