До: Пазете се от сиви коли!
Всеизвестно е открай време че колите в тъмни и убити цветове, както и металически сивите са най-рискови. Не защото шофьорите им са психари, както ги изкарват "британските изследователи", а по простата причина че много повече се сливат с пейзажа и не се виждат отдалеч.
В нормални условия това няма особено значение, но при изгрев, при здрач, при мрачно време и прочие мъгли и суграшици, разликата в цвета може да се окаже единствената разлика между ПТП и липсата на такова.
Автомобил в сиво или тъмносиво металик, в някои часове на деня (при здрач например) се вижда 10 пъти по-зле от същия автомобил в жълт или червен цвят.
Тази разлика е предостатъчна за да тръгне насрещно движещ се автомобил да изпреварва и/или да влиза в насрещното движение, по простата причина че не е видял идващият насреща сив/черен/тъмнозелен автомобил, който вече не се вижда но все още не е включил фаровете си.
Това си е известно открай време, аз лично последно съм го чел в проучвания на Волво от ранните 90 години на миналия век (точно там пишеше за тези 10 пъти по-малко), а и тогава не беше особена новост.
От там могат да се правят всякакви психоанализи на шофьорите, но това не променя нещата. Когато те виждат по-малко - има повече шансове да се замесиш в ПТП.
Първоначално публикуван от Ivanov
Преглед на мнение
В нормални условия това няма особено значение, но при изгрев, при здрач, при мрачно време и прочие мъгли и суграшици, разликата в цвета може да се окаже единствената разлика между ПТП и липсата на такова.
Автомобил в сиво или тъмносиво металик, в някои часове на деня (при здрач например) се вижда 10 пъти по-зле от същия автомобил в жълт или червен цвят.
Тази разлика е предостатъчна за да тръгне насрещно движещ се автомобил да изпреварва и/или да влиза в насрещното движение, по простата причина че не е видял идващият насреща сив/черен/тъмнозелен автомобил, който вече не се вижда но все още не е включил фаровете си.
Това си е известно открай време, аз лично последно съм го чел в проучвания на Волво от ранните 90 години на миналия век (точно там пишеше за тези 10 пъти по-малко), а и тогава не беше особена новост.
От там могат да се правят всякакви психоанализи на шофьорите, но това не променя нещата. Когато те виждат по-малко - има повече шансове да се замесиш в ПТП.
Коментар