05.05.2009 http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=2133251
.
Палежите на автомобили станаха масово явление в последните две седмици. Само за този период изгоряха 14 коли предимно от среден клас, а опожаряването на возилата най-често се прави с цел застрахователна измама.
"От началото на годината цената на употребяваните автомобили рязко спадна, а в същото време през 2008 г. застрахователната им стойност е реална".
Те дават пример с кола, която през 2008 г. е струвала 10 хил лв., на тази сума й е сключено автокаско. След настъпването на кризата и резкия спад в цените на автомобилите през 2009 г. обаче собственикът й в най-добрия случай ще я продаде за около 7000 лева. Ако изобщо успее да намери купувач бързо, тъй като в момента почти никой не купува коли. Ако не успее скоро да я продаде, цената й ще падне още.
Най-голям проблем е с по-скъпите автомобили, които преди време са купени например за 40 хил. лв., а сега не могат да се продадат и за 20 хил. лв.
Опожариха два автомобила в Стара Загора.
Десет автомобила подпалени в София .
Поради тази причина една от най-модерните застрахователни измами в момента е опожаряването на автомобила с цел взимане на високата сума по автокаското.
Изпълнението на подобно престъпление е изключително лесно и рядко могат да се намерят някакви следи. Необходими са туба бензин и клечка кибрит.
Палежите се извършват предимно през нощта, когато е малко вероятно да има свидетели.
След като автомобилът изгори е почти невъзможно да се намерят следи от подпалвача. След като полицията установи престъплението и мине законният срок, собственикът получава бележка от районното, че колата е подпалена от неизвестен извършител. На базата на този документ застрахователите изплащат каското.
Те също правят собствено разследване, но в повечето случаи изплащат сумите, защото автомобилът е напълно унищожен и се води тотална щета.
Ако пазарът на автомобили не се регулира скоро, най-вероятно застрахователните компании ще затегнат режима за изплащане каското при подобни случаи.
.
Палежите на автомобили станаха масово явление в последните две седмици. Само за този период изгоряха 14 коли предимно от среден клас, а опожаряването на возилата най-често се прави с цел застрахователна измама.
"От началото на годината цената на употребяваните автомобили рязко спадна, а в същото време през 2008 г. застрахователната им стойност е реална".
Те дават пример с кола, която през 2008 г. е струвала 10 хил лв., на тази сума й е сключено автокаско. След настъпването на кризата и резкия спад в цените на автомобилите през 2009 г. обаче собственикът й в най-добрия случай ще я продаде за около 7000 лева. Ако изобщо успее да намери купувач бързо, тъй като в момента почти никой не купува коли. Ако не успее скоро да я продаде, цената й ще падне още.
Най-голям проблем е с по-скъпите автомобили, които преди време са купени например за 40 хил. лв., а сега не могат да се продадат и за 20 хил. лв.
Опожариха два автомобила в Стара Загора.
Десет автомобила подпалени в София .
Поради тази причина една от най-модерните застрахователни измами в момента е опожаряването на автомобила с цел взимане на високата сума по автокаското.
Изпълнението на подобно престъпление е изключително лесно и рядко могат да се намерят някакви следи. Необходими са туба бензин и клечка кибрит.
Палежите се извършват предимно през нощта, когато е малко вероятно да има свидетели.
След като автомобилът изгори е почти невъзможно да се намерят следи от подпалвача. След като полицията установи престъплението и мине законният срок, собственикът получава бележка от районното, че колата е подпалена от неизвестен извършител. На базата на този документ застрахователите изплащат каското.
Те също правят собствено разследване, но в повечето случаи изплащат сумите, защото автомобилът е напълно унищожен и се води тотална щета.
Ако пазарът на автомобили не се регулира скоро, най-вероятно застрахователните компании ще затегнат режима за изплащане каското при подобни случаи.
Коментар