Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Карам по инерция.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Карам по инерция.

    Като пуснем колата по надолнището и изключим двигателя, предавките, съединителя, правилно ли казваме карам по инерция? Никой отговор няма да промени законите на физиката, но тука сме всички техничари, все пак.
    Последно редактирано от Симеон; 17-02-08, 16:35.

  • #2
    До: Карам по инерция.

    В случая дали изключваме двигателя или не, няма особено значение... има значение дали скоростната кутия е на неутрална... или съединителят натиснат т.е. отцепен...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      До: Карам по инерция.

      Ако е по нанадолнище не е инерция.Но ако е по равно,движим се с някаква скорост и изключим от скорост,колата ще продължи да се движи по инерция докато не спре.Хайде сега темата ще отключи добър спор.

      ПС:От както автора е качил нов аватар,мога да му казвам и наздраве.;-)
      Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
      NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

      Коментар


      • #4
        До: Карам по инерция.

        Не че нещо, ама да не заключваме спора. Обикновено казваме:
        -Ако оставим колата на наклона, може да тръгне "по инерция"
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #5
          До: Карам по инерция.

          А аз си мислех че инерцията е като изключиш от скорост и колата се движи сама ама като ви знам какви сте мислители съм сигурен че ще измислите нови физични закони
          А ето и според Укипедия какво е инерция
          http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%...BE%D1%81%D1%82
          Последно редактирано от nyvatest; 17-02-08, 23:24.
          Където Бирата, Там и Аз...

          Коментар


          • #6
            До: Карам по инерция.

            Катаджия спира шофьор за превишена скорост.
            -Много бързо карате, колега, много.
            -Ама аз по инерция, за икономия и колата се е засилила.
            -Да бе, не на мене тия. Вие надолу по инерция, ония нагоре и те по инерция- така стават катастрофите!

            Коментар


            • #7
              До: Карам по инерция.

              Ами тъй е , като има и обратна инерция...

              Коментар


              • #8
                До: Карам по инерция.

                Темата с инерцията е интересна в ситуация: кола и камион изравняват скоростите си (колата е малко по-бърза), автомобила изключва от скорост и се качва в камиона и спира без да мине през кабината.
                Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                Коментар


                • #9
                  До: Карам по инерция.

                  Зависи от това дали пускаме колата от покой или от движение. Във втория случай имаме и компонента инерция и в зависимост от наклона към нея може да се добавя допълнително ускорение. Пуска ме ли от покой, тогава имаме само ускорение докато наклона е константен, ако например намалее, то тогава имаме и инерция.
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Карам по инерция.

                    Взехте много сложно да го обяснявате.Разбира се,че е по-икономично като си по надолнище и изключиш от скорост.Двигателя работи на празен ход,а не на примерно 3000 оборота.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Карам по инерция.

                      Не баш, ако е ново поколение, може да се окаже по-неизгодно да си на N, щото ще харчиш нещо, макар и минимално, а ако си на предавка спира тотално подаването на гориво, но се запазва мазането и т.н. Та това с инерцията важи за стари /уви незнам от коя година и кои модели разполагат с тази екстра/ машини. Така хем ползваш двигателна спирачка, хем разходът е наистина 0...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Карам по инерция.

                        Първоначално публикуван от Явор(dorzi) Преглед на мнение
                        Взехте много сложно да го обяснявате.Разбира се,че е по-икономично като си по надолнище и изключиш от скорост.Двигателя работи на празен ход,а не на примерно 3000 оборота.
                        Може да се поспори Яворе... При повечето съвременни автомобили горивото се спира напълно при такова движение на скорост с отнета газ, докато при движение по инерция горивоподаването продължава...

                        Разбира се всичко е индивидуално т.е. ако ти предстои спиране след "нанадолнището" по-добре на скорост. Иначе пък спираш движението и по-малко се движиш на "аванта"....

                        Но при всяко положение е по добре да се спуска на скорост (да не говориме ако си автоматик, там е задължително)....

                        Коментар


                        • #13
                          До: Карам по инерция.

                          Като гледам раздела си мисля, че въпроса е буквално дали може да се нарече инерция или не, а не за икономичноста .

                          Иначе при съвременните двигатели наистина харчат по-малко, ако са на скорост.
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Карам по инерция.

                            Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
                            Може да се поспори Яворе... При повечето съвременни автомобили горивото се спира напълно при такова движение на скорост с отнета газ, докато при движение по инерция горивоподаването продължава...

                            Разбира се всичко е индивидуално т.е. ако ти предстои спиране след "нанадолнището" по-добре на скорост. Иначе пък спираш движението и по-малко се движиш на "аванта"....

                            Но при всяко положение е по добре да се спуска на скорост (да не говориме ако си автоматик, там е задължително)....
                            Ами то явно е измислен перпетум мобиле щом двигател работи без грам гориво.
                            Инерция не е отнемане на газта.Инерция е изключване от скорост.Другото е за да върви спора.Знаете какво има предвид човека.И всъщност къде във въпроса става дума за джип???

                            Коментар


                            • #15
                              До: Карам по инерция.

                              Въпросът, който поставих съдържа закачка. Но и изясняване на понятията. Посочената статия в Уикипедията казва половината от нещата, които засягат нас, шофьорите.
                              Инерцията се измерва със силата,която е нужна да изведем колата от покой и й придадем определена скорост. Същата сила е необходима за да я спрем.(Разбира се, пренебрегваме силите на триене: външните - състояние на пътя, на гумите съпротивление на въздуха, и вътрешните - състоянието на лагерите най-общо казано. т.е. идеални условия).
                              При движение по път с наклон колата ще тръгне и ще се ускорява под действие на земното притегляне. Нормалната сила N зависи от масата на колата, и е насочена към центъра на земята. Хоризонталната съставляваща на тази сила е толкова по-голяма, колкото е по-голям наклонът. Не разглеждаме безбройните комбинации от наклони и сили на триене. Резултатите ще са строго индивидуални и разнообразни...
                              Доцентът ми по механика ще ми пише не повече от "4". Отвикнал съм да формулирам точно.
                              (За лапнишарани и шофьори-блондинки разказвам такъв "факт": Американците, понеже са си навили на масрафа, са построили един аутобан от Сан Франциско до Лос Анжелис с наклон към Л.А. И втори, малко по-встрани, който пък има наклон в посока Сан Франциско. Карррай "по инерция", прави икономии, пей сърце!)
                              Последно редактирано от Симеон; 18-02-08, 20:13.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X