Като пуснем колата по надолнището и изключим двигателя, предавките, съединителя, правилно ли казваме карам по инерция? Никой отговор няма да промени законите на физиката, но тука сме всички техничари, все пак.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Карам по инерция.
Свий
X
-
До: Карам по инерция.
Ако е по нанадолнище не е инерция.Но ако е по равно,движим се с някаква скорост и изключим от скорост,колата ще продължи да се движи по инерция докато не спре.Хайде сега темата ще отключи добър спор.
ПС:От както автора е качил нов аватар,мога да му казвам и наздраве.;-)Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...
Коментар
-
До: Карам по инерция.
А аз си мислех че инерцията е като изключиш от скорост и колата се движи самаама като ви знам какви сте мислители съм сигурен че ще измислите нови физични закони
А ето и според Укипедия какво е инерция
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%...BE%D1%81%D1%82Последно редактирано от nyvatest; 17-02-08, 23:24.Където Бирата, Там и Аз...
Коментар
-
До: Карам по инерция.
Катаджия спира шофьор за превишена скорост.
-Много бързо карате, колега, много.
-Ама аз по инерция, за икономия и колата се е засилила.
-Да бе, не на мене тия. Вие надолу по инерция, ония нагоре и те по инерция- така стават катастрофите!
Коментар
-
До: Карам по инерция.
Темата с инерцията е интересна в ситуация: кола и камион изравняват скоростите си (колата е малко по-бърза), автомобила изключва от скорост и се качва в камиона и спира без да мине през кабината.Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА
Коментар
-
До: Карам по инерция.
Зависи от това дали пускаме колата от покой или от движение. Във втория случай имаме и компонента инерция и в зависимост от наклона към нея може да се добавя допълнително ускорение. Пуска ме ли от покой, тогава имаме само ускорение докато наклона е константен, ако например намалее, то тогава имаме и инерция.Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.
Коментар
-
До: Карам по инерция.
Не баш, ако е ново поколение, може да се окаже по-неизгодно да си на N, щото ще харчиш нещо, макар и минимално, а ако си на предавка спира тотално подаването на гориво, но се запазва мазането и т.н. Та това с инерцията важи за стари /уви незнам от коя година и кои модели разполагат с тази екстра/ машини. Така хем ползваш двигателна спирачка, хем разходът е наистина 0...
Коментар
-
До: Карам по инерция.
Първоначално публикуван от Явор(dorzi) Преглед на мнениеВзехте много сложно да го обяснявате.Разбира се,че е по-икономично като си по надолнище и изключиш от скорост.Двигателя работи на празен ход,а не на примерно 3000 оборота.
Разбира се всичко е индивидуално т.е. ако ти предстои спиране след "нанадолнището" по-добре на скорост. Иначе пък спираш движението и по-малко се движиш на "аванта"....
Но при всяко положение е по добре да се спуска на скорост (да не говориме ако си автоматик, там е задължително)....
Коментар
-
До: Карам по инерция.
Като гледам раздела си мисля, че въпроса е буквално дали може да се нарече инерция или не, а не за икономичноста.
Иначе при съвременните двигатели наистина харчат по-малко, ако са на скорост.Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.
Коментар
-
До: Карам по инерция.
Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнениеМоже да се поспори Яворе... При повечето съвременни автомобили горивото се спира напълно при такова движение на скорост с отнета газ, докато при движение по инерция горивоподаването продължава...
Разбира се всичко е индивидуално т.е. ако ти предстои спиране след "нанадолнището" по-добре на скорост. Иначе пък спираш движението и по-малко се движиш на "аванта"....
Но при всяко положение е по добре да се спуска на скорост (да не говориме ако си автоматик, там е задължително).....
Инерция не е отнемане на газта.Инерция е изключване от скорост.Другото е за да върви спора.Знаете какво има предвид човека.И всъщност къде във въпроса става дума за джип???
Коментар
-
До: Карам по инерция.
Въпросът, който поставих съдържа закачка. Но и изясняване на понятията. Посочената статия в Уикипедията казва половината от нещата, които засягат нас, шофьорите.
Инерцията се измерва със силата,която е нужна да изведем колата от покой и й придадем определена скорост. Същата сила е необходима за да я спрем.(Разбира се, пренебрегваме силите на триене: външните - състояние на пътя, на гумите съпротивление на въздуха, и вътрешните - състоянието на лагерите най-общо казано. т.е. идеални условия).
При движение по път с наклон колата ще тръгне и ще се ускорява под действие на земното притегляне. Нормалната сила N зависи от масата на колата, и е насочена към центъра на земята. Хоризонталната съставляваща на тази сила е толкова по-голяма, колкото е по-голям наклонът. Не разглеждаме безбройните комбинации от наклони и сили на триене. Резултатите ще са строго индивидуални и разнообразни...
Доцентът ми по механика ще ми пише не повече от "4". Отвикнал съм да формулирам точно.
(За лапнишарани и шофьори-блондинки разказвам такъв "факт": Американците, понеже са си навили на масрафа, са построили един аутобан от Сан Франциско до Лос Анжелис с наклон към Л.А. И втори, малко по-встрани, който пък има наклон в посока Сан Франциско. Карррай "по инерция", прави икономии, пей сърце!)Последно редактирано от Симеон; 18-02-08, 20:13.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар