Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Китайци хакнаха Тесла.
Свий
X
-
От: Китайци хакнаха Тесла.
Дали китайците са направили удачен монтаж или наистина са се включили в управлението на колата - това не мога да го установя само гледайки филмчето.
Мен повече ме тревожи друго - за да е възможно такова хакване, трябва всичко в тази кола да минава през един централен компютър и този компютър трябва да е свързан към външна мрежа или поне да има безжичен интерфейс към външна мрежа. Има такава тенденция и нищо чудно "Тесла" да са водещите в нея.
Защо е нужно това? Защо трябва да се замества комбинацията "лостче - жило - друго лостче" с което да си отворя багажника от купето с "копче - кодираща схемка - шина данни - централен процесор - друга шина данни - контролер, разшифроващ командата - някакъв вид електромотор - лостче на оста на мотора" . Някак първото ми се струва много по-надеждно, евтино, прогнозируемо като поведение и лесно за обслужване.
-
От: Китайци хакнаха Тесла.
Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнениеМен повече ме тревожи друго - за да е възможно такова хакване, трябва всичко в тази кола да минава през един централен компютър и този компютър трябва да е свързан към външна мрежа или поне да има безжичен интерфейс към външна мрежа. Има такава тенденция и нищо чудно "Тесла" да са водещите в нея.
Коментар
-
От: Китайци хакнаха Тесла.
Поради разглезването на потребителите тези системи ще навлизат непрекъснато и интензивно. Спомни си рекламата, в която кифлата носеше две хартиени торбички с парцалки от близкия моден бутик и за да не ги оставя на земята, само си пъхна крачето под бронята на колата и багажникът се отвори сам. Целеви клиент - кифлите, кифлите = 90% от подрастващите моми. При повече рекламно време можеше да се покаже и как същата кифла си чупи маникюра на дръжката на багажник със стандартно отваряне и... процентите май станаха повече....
Коментар
-
От: Китайци хакнаха Тесла.
Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнениеДали китайците са направили удачен монтаж или наистина са се включили в управлението на колата - това не мога да го установя само гледайки филмчето.
Теслата има и автопилот, напълно самостоятелно упвавление разпознаващо камиони, коли, мотори, колоездачи и пешеходци.
За да има пълно управелние компютъра в този режим е нужен и съответния достъп до всички системи на автомобила.
Ако се поровиш и дийп интернета ще намериш пълен ценоразпис на хакерски услуги от сорта: 50$ Хакване на фейсбук, 100$ Хакване на джимейл до към 1500$ пакетна цена за имплантиране на детска порнография в зададен компютър, генериране на трафик към такива сайтове от АйПи-то на собственика, опит за покупка на малолетен секс роб и уведомяване на интерпол или ФБР за действията му.
Коментар
-
От: Китайци хакнаха Тесла.
Вероятно до 15 - 20 години всички автомобили слизащи от поточната линия ще са напълно автономни автомобили, а до 30 "ръчното" шофиране по магистрали ще бъде ограничено.
Е, това има и едно предимство - спокойно ще можем да си ходим на кръчма, а колата сама ще ни прибира, или ще се прибира сама
Tъй като темата е в коша ще пусна линк към едно клипче (в съшност две) което разглежда подобна тематика. Клипа е направен по повод на видеоигра но е наистина интересен защото дава много примери за това колко лесно могат да бъдат хакнати днешните "умни устройства" като се започне с компюти и смартфони и се завърши с медицинска техника. За съжаление е само на английски.
Коментар
-
От: Китайци хакнаха Тесла.
Да не разочаровам никого но в никой автомобил все още волана/управлението не са fly by wire. Съвсем механични са си.
Вече - че някъде по веригата има и допълнителни джаджотрони които се намесват - като надуто наречения "Автопилот" на тая Тесла който вече го изигра острие на Дарвин за един-двама оптимиста - в работата на волана (Тесла) и на спирачките (много други от поне 20 години насам) - има.Издъних се на Тюринг теста
Коментар
-
От: Китайци хакнаха Тесла.
Гоблин, имаше демонстрации на коли управлявани с джой-стик. Напред-газ, назад-спирачка, ляво<->дясно завой в съответната посока. Засега само прототипи. Само дето ако за 60 метра дълъг самолет или още неизвестно колко огромен кораб, наистина жилото, кормилните въжета или хидравликата са по-тъпото решение от жиците. За няма трите метра между багажника ми и шофьорското място жилото си е отлично решение. Иначе влизаме във вица от късния соц, че девиза на времето е "На всяка гайда компресор, на всеки бушон микропроцесор!".
А най-лесно се запушва възможността за проникване в някоя мрежа, ако тази мрежа просто няма изводи към външния свят или поне няма входове.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар