Здравейте колеги,
Помните ли, че преди време имаше една много модерна и нашумяла "инициатива" или по-скоро, национална кауза "Паркирал си като идиот"? Хората си поръчваха и лепяха стикери върху автомобили, които са паркирали неправилно, например пред пешеходни пътеки, на кръстовища, на тревни площи, пред гаражи и т.н. Официалния сайт на кампанията, както и самата тя все още са активни http://www.kato-idiot.com/.
Предлагам да се направи подобна инициатива спрямо хората, каращи вечер и през нощта с включени халогени/светлини за мъгла, дневни светлини (в допълнение към всичко останало) или са монтирали неправомерно допълнителни светлини на автомобила си. Без да преувеличавам, една на всеки три коли вечер кара на къси + фарове за мъгла + дневни светлини. Това е абсолютно незаконно и много по-опасно от неправомерното паркиране, като не само, че "може да доведе до", а реално води до заслепяване на останалите водачи в движението и е предпоставка за увеличаване рисковете от ПТП.
Действащия закон в момента гласи:
Източника е Закона за Движение по Пътищата публикуван на http://www.kat.mvr.bg/ZDVP_13.htm.
Единствения проблем в санкционирането на подобни нарушители е, че обикновено те са в движение. Лепенето на стикери не звучи като реално изпълним план. Честно казано, нямам предложение, което да не е грубо или "неправилно" само по себе си за справянето с този проблем. Едно е сигурно обаче, хората карат така, защото никой не ги глобява. От КАТ, патрулите и полицията по улиците просто не обръщат внимание на това. Не им се занимава да пишат фишове за по 50лв и предпочитат да се обърнат на другата страна. Виж, ако караш с превишена скорост и фарове за мъгла, ще стане проблем, но само по себе си това е едно от онези нарушения, за които си затварят очите.
Евентуални "решения" са чупене на фарове, чупене на дневни светлини, ако е възможно да се изскубят и поставят при чистачките (не с цел кражба очевидно), чупене на странични огледала, като цяло "чупене на нещо". Както казах горе обаче, това "решение" е неправилно и незаконно само по себе си. Друго възможно е да ида (идем) да си монтираме по едни допълнителни светлини (за офроуд например) или би-ксенон (и го правиш да работят дълги едновременно с къси) + ксенон на халогените. Така като му светнеш с 6 ксенона + някой друг бонус фар или LED ленти за дневни светлини, да не може да се свести още 10 минути след преживяването.
Да, обаче и това "решение" е по-скоро ставане на част от проблема, отколкото разрешаването му. Вие да имате някакви предложения? Аз вече кара на дълги светлини срещу такива, а когато са зад мен, пускам задните фарове за мъгла, на фона на техните. Никой обаче не се впечатлява...
Помните ли, че преди време имаше една много модерна и нашумяла "инициатива" или по-скоро, национална кауза "Паркирал си като идиот"? Хората си поръчваха и лепяха стикери върху автомобили, които са паркирали неправилно, например пред пешеходни пътеки, на кръстовища, на тревни площи, пред гаражи и т.н. Официалния сайт на кампанията, както и самата тя все още са активни http://www.kato-idiot.com/.
Предлагам да се направи подобна инициатива спрямо хората, каращи вечер и през нощта с включени халогени/светлини за мъгла, дневни светлини (в допълнение към всичко останало) или са монтирали неправомерно допълнителни светлини на автомобила си. Без да преувеличавам, една на всеки три коли вечер кара на къси + фарове за мъгла + дневни светлини. Това е абсолютно незаконно и много по-опасно от неправомерното паркиране, като не само, че "може да доведе до", а реално води до заслепяване на останалите водачи в движението и е предпоставка за увеличаване рисковете от ПТП.
Действащия закон в момента гласи:
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра.
(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра.
Единствения проблем в санкционирането на подобни нарушители е, че обикновено те са в движение. Лепенето на стикери не звучи като реално изпълним план. Честно казано, нямам предложение, което да не е грубо или "неправилно" само по себе си за справянето с този проблем. Едно е сигурно обаче, хората карат така, защото никой не ги глобява. От КАТ, патрулите и полицията по улиците просто не обръщат внимание на това. Не им се занимава да пишат фишове за по 50лв и предпочитат да се обърнат на другата страна. Виж, ако караш с превишена скорост и фарове за мъгла, ще стане проблем, но само по себе си това е едно от онези нарушения, за които си затварят очите.
Евентуални "решения" са чупене на фарове, чупене на дневни светлини, ако е възможно да се изскубят и поставят при чистачките (не с цел кражба очевидно), чупене на странични огледала, като цяло "чупене на нещо". Както казах горе обаче, това "решение" е неправилно и незаконно само по себе си. Друго възможно е да ида (идем) да си монтираме по едни допълнителни светлини (за офроуд например) или би-ксенон (и го правиш да работят дълги едновременно с къси) + ксенон на халогените. Така като му светнеш с 6 ксенона + някой друг бонус фар или LED ленти за дневни светлини, да не може да се свести още 10 минути след преживяването.
Да, обаче и това "решение" е по-скоро ставане на част от проблема, отколкото разрешаването му. Вие да имате някакви предложения? Аз вече кара на дълги светлини срещу такива, а когато са зад мен, пускам задните фарове за мъгла, на фона на техните. Никой обаче не се впечатлява...
Коментар