Здравейте, колеги. Както вероятно забелязвате, нов съм във форума, а конкретната цел на регистрацията ми в него е да получа изключително важна информация за мен, свързана с покупката на нерегистриран в България автомобил с десен волан, внесен от Англия и обявен за продажба в България.
Преди да публикувам настоящата тема, използвах търсачката, но темите, които излязоха под формата на резултат, не бяха относими към моето конкретно питане.
Поради това, реших да публикувам последното в отделна тема.
Казусът, накратко е следният:
Харесал съм лек автомобил, който възнамерявам да закупя. Автомобилът е внесен преди един месец в България и е обявен за продажба от български продавач, който се занимава с внос и продажба на леки автомобили от Англия. Тъй като до момента съм си купувал единствено МПС-та с ляв волан, това ще ми е първият случай, в който се налага да премина процедурата за покупка на кола с десен волан. Притесняващите ме обстоятелства са следните:
1. Продавачът твърди, че единственият възможен и допустим начин, по който можела да се осъществи продажбата на предлагания от него автомобил, включвала единствено предаването ми на документите на колата, с които документи аз трябва да отида в КАТ и да я регистрирам самостоятелно. Въпросните документи, които следва да ми бъдат предадени се изчерпват единствено с един зелен талон, в който пише името на собственика в Англия и нищо повече. Според твърденията му, така осъществявал всичките си продажби до момента и с никой нямало проблем - предава талона, новият собственик отива в КАТ, регистрира си колата и всичко е ОК. Категорично отказва ходене при нотариус и изготвяне на допълнителен договор за покупко-продажба. Не се аргументира. Казва само аз самият да си попълня договор на английски между мен и собственика в Англия / а договор се попълва между две страни, с два насрещни подписа/. Как аз да подпиша английския собственик?
В тази връзка, има някои неща, които ме притесняват и те са следните:
1. Какъв документ получавам аз за това че съм му броил да речем сумата от 5000 лева, в замяна на която той ми е продал лекия си автомобил?
2. По какъв начин ще удостоверя, че закупеният от него лек автомобил вече е мое законно притежание и въз основа на какво основание?
3. Каква е гаранцията ми, че автомобилът не е краден?
4. Как да съставя самостоятелно договор между мен и английския собственик, като за целта ми е нужен и неговият подпис? Не мислите ли, че е недопустимо да подписвам друго лице?
5. Какво се случва ако отида в КАТ и се установи "мътен" произход на колата. Кой носи отговорност?
6. Как въобще ще докажа, че съм закупил автомобила от въпросния продавач, като не ми е издаден никакъв надлежен документ?
7. Как мога да транспортирам автомобила от града на продавача до моя град, при положение, че няма български регистрации. Какво се случва ако някъде ме спре КАТ и поиска да установи чия собственост е автомобила и на какво основание се намира у мен?
8. Как ще се отчисли колата от техните регистри?
9. Не мислите ли, че съобразно неговата логика, нещата изглеждат така: Качвате ме във Вашия автомобил да ме повозите, аз ви взимам зеления талон от жабката и вече автомобилът Ви е мой?
Тъй като започнах да търся човек, който е вещ във въпросите, касаещи закупуването на автомобил от Англия, копирам тук мнението му и каква според него е установената процедура за прехвърляне:
"Честно казано само съм чувал, че така се продават коли с УК талон.
Начина по който аз съм купувал и продавал е следния - В момента на
покупката на колата в талона се попълват полетата 6, 8 и 10. Там се
вписва името на новия собственик, като в поле 8 се пише датата на
покупката и подпис на лицата. След това изрязък номер 10 се откъсва и се
дава на новия собственик и той си тръгва с колата. Това е доказателство,
че е закупил колата (докато не пристигне талона с неговото име в него).
След като е попълнен и талона и сделката е приключена стария собственик
или продавача изпраща целия талон (без изрязък 8 който е в новия
собственик) в техния КАТ и след 2 седмици се издава нов талон с имената
на новия собственик.
Има един изрязък 11 който е се попълва и праща в техния КАТ само когато
колата ще се експортира, и те я отписват от регистрите на УК.
Като цяло процедурата е много лесна и проста, само, че ако се
осъществява в УК... тук е притеснително и аз на твое място също бих бил
притеснен.
Съжалявам, че не мога да помогна много, но просто не съм попадал на
подобен случай. Мен ако питаш или се откажи или прерови офф роуд форума,
там има много теми за коли с десен волан и УК талони. Мисля, че съм
срещал подобен казус.
Поздрави"
Както виждате, в изпълнение на неговата препоръка се обръщам и към вас. Моля за вашето компетентно съдействие. Ако има колега, който е на "ти" с подобни въпроси, готов съм да заплатя консултацията. Може да се уговорим да дойде с мен в деня на сделката и да прегледа документите, или пък да се обади на продавача и да го разпита.
Разполагам със снимки на талона, който представя продавачът, така че мога да го изпратя на мейла на всеки, който желае да помогне.
Предварително благодаря за отзовалите се колеги. Наистина ми е важно.
Преди да публикувам настоящата тема, използвах търсачката, но темите, които излязоха под формата на резултат, не бяха относими към моето конкретно питане.
Поради това, реших да публикувам последното в отделна тема.
Казусът, накратко е следният:
Харесал съм лек автомобил, който възнамерявам да закупя. Автомобилът е внесен преди един месец в България и е обявен за продажба от български продавач, който се занимава с внос и продажба на леки автомобили от Англия. Тъй като до момента съм си купувал единствено МПС-та с ляв волан, това ще ми е първият случай, в който се налага да премина процедурата за покупка на кола с десен волан. Притесняващите ме обстоятелства са следните:
1. Продавачът твърди, че единственият възможен и допустим начин, по който можела да се осъществи продажбата на предлагания от него автомобил, включвала единствено предаването ми на документите на колата, с които документи аз трябва да отида в КАТ и да я регистрирам самостоятелно. Въпросните документи, които следва да ми бъдат предадени се изчерпват единствено с един зелен талон, в който пише името на собственика в Англия и нищо повече. Според твърденията му, така осъществявал всичките си продажби до момента и с никой нямало проблем - предава талона, новият собственик отива в КАТ, регистрира си колата и всичко е ОК. Категорично отказва ходене при нотариус и изготвяне на допълнителен договор за покупко-продажба. Не се аргументира. Казва само аз самият да си попълня договор на английски между мен и собственика в Англия / а договор се попълва между две страни, с два насрещни подписа/. Как аз да подпиша английския собственик?
В тази връзка, има някои неща, които ме притесняват и те са следните:
1. Какъв документ получавам аз за това че съм му броил да речем сумата от 5000 лева, в замяна на която той ми е продал лекия си автомобил?
2. По какъв начин ще удостоверя, че закупеният от него лек автомобил вече е мое законно притежание и въз основа на какво основание?
3. Каква е гаранцията ми, че автомобилът не е краден?
4. Как да съставя самостоятелно договор между мен и английския собственик, като за целта ми е нужен и неговият подпис? Не мислите ли, че е недопустимо да подписвам друго лице?
5. Какво се случва ако отида в КАТ и се установи "мътен" произход на колата. Кой носи отговорност?
6. Как въобще ще докажа, че съм закупил автомобила от въпросния продавач, като не ми е издаден никакъв надлежен документ?
7. Как мога да транспортирам автомобила от града на продавача до моя град, при положение, че няма български регистрации. Какво се случва ако някъде ме спре КАТ и поиска да установи чия собственост е автомобила и на какво основание се намира у мен?
8. Как ще се отчисли колата от техните регистри?
9. Не мислите ли, че съобразно неговата логика, нещата изглеждат така: Качвате ме във Вашия автомобил да ме повозите, аз ви взимам зеления талон от жабката и вече автомобилът Ви е мой?
Тъй като започнах да търся човек, който е вещ във въпросите, касаещи закупуването на автомобил от Англия, копирам тук мнението му и каква според него е установената процедура за прехвърляне:
"Честно казано само съм чувал, че така се продават коли с УК талон.
Начина по който аз съм купувал и продавал е следния - В момента на
покупката на колата в талона се попълват полетата 6, 8 и 10. Там се
вписва името на новия собственик, като в поле 8 се пише датата на
покупката и подпис на лицата. След това изрязък номер 10 се откъсва и се
дава на новия собственик и той си тръгва с колата. Това е доказателство,
че е закупил колата (докато не пристигне талона с неговото име в него).
След като е попълнен и талона и сделката е приключена стария собственик
или продавача изпраща целия талон (без изрязък 8 който е в новия
собственик) в техния КАТ и след 2 седмици се издава нов талон с имената
на новия собственик.
Има един изрязък 11 който е се попълва и праща в техния КАТ само когато
колата ще се експортира, и те я отписват от регистрите на УК.
Като цяло процедурата е много лесна и проста, само, че ако се
осъществява в УК... тук е притеснително и аз на твое място също бих бил
притеснен.
Съжалявам, че не мога да помогна много, но просто не съм попадал на
подобен случай. Мен ако питаш или се откажи или прерови офф роуд форума,
там има много теми за коли с десен волан и УК талони. Мисля, че съм
срещал подобен казус.
Поздрави"
Както виждате, в изпълнение на неговата препоръка се обръщам и към вас. Моля за вашето компетентно съдействие. Ако има колега, който е на "ти" с подобни въпроси, готов съм да заплатя консултацията. Може да се уговорим да дойде с мен в деня на сделката и да прегледа документите, или пък да се обади на продавача и да го разпита.
Разполагам със снимки на талона, който представя продавачът, така че мога да го изпратя на мейла на всеки, който желае да помогне.
Предварително благодаря за отзовалите се колеги. Наистина ми е важно.
Коментар