Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Формула Е

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Формула Е

    През септември президентът на ФИА Жан Тод, заедно с Алехандро Агаг, главен изпълнителен директор на Formula E Holding, разкри на IAA във Франкфурт, новият електрически задвижван Spark Renault SRT-01E E.

    Новосъздаденото FIA Formula E първенство започва през 2014 г. с изцяло електрически състезателни автомобили, с кръгове из улиците на големите градове из цял свят - включително Лондон, Пекин и Лос Анджелис.
    Състезателният автомобил ще стои на относително тесни 18-инчови гуми. Новите гуми са част от т. нар. "Tall & Narrow" стратегия на Michelin. С тях, от френската фирма смятат да се представят не само в състезания, но заради "значително подобрената аеродинамика и енергийната ефективност", виждат бъдеще и в използването им в конвенционалните автомобили.

    "Нашите 18-цолови гуми са първите в света за едноместен състезателен автомобил", казва Паскал Couasnon, ръководител на отдела моторспорт." По този начин Формула FIA E Championship ще им "послужи като пълноправна лаборатория за разработване на бъдещи гуми Michelin. "

    "The Formula E" ще допринесе и за целите на научните изследвания и развитие по темата за електрическите превозни средства - ключов елемент от бъдещата мобилност в градска среда", заяви Алехандро Агаг, главен изпълнителен директор на Formula E Holdings.

    Сътрудничеството във Формула Е засега включва Williams, Далара, DHL, Qualcomm, Tag Heuer и Spark Racing Technologies.
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от ivied; 13-10-13, 15:07. Причина: по-точен превод

  • #2
    От: Формула Е

    Днес е последният тест на болидите преди първото състезание в Китай



    След като продаде отбора си във Формула 1 Virgin на Marussia, Ричард Брансън се насочи към друг моторен спорт. Пилоти на Virgin Racing във Формула Е са Хайме Алгерсуари и Сам Бърд. Британецът присъства на заключителните тестове на техниката на пистата "Донингтън Парк". На трибуните има 4000 фенове.

    Двамата имат опит във Формула 1. Испанецът стана най-младият пилот на Формула 1 през 2009 в Toro Rosso, а след 2013 е тестови на Pirelli. Сам Бърд не успя да спечели титлата в GP2 миналата година, но тества за Mercedes и Williams, а от този сезон кара Ferrari в световния шампионат за издръжливост.
    Състезанието ще е дълго 1 час, а в средата всички пилоти ще сменят колата си в рамките на 1 минута. Заедно със състезанията е тествана IT инфраструктурата, акредитационната процедура и телевизионното излъчване. Първото състезание е в Пекин следващия месец.

    Коментар


    • #3
      От: Формула Е

      Утре, 13 септември ще се осъществи първото в света състезание на FIA Formula-Е.
      То ще се проведе в Китай, по улиците на Пекин.

      “Можем да кажем, че Spark-Renault SRT_01Е е едно общо творение. Renault, Dallara, McLaren, Williams, Michelin: истинско предизвикателство е да видиш толкова исторически имена в автомобилния спорт, обединени около един проект, категорично насочен към бъдещето. Всички инженери и техници изживяха раждането на този автомобил с много страст и вдъхновение. Всеки, в своята област, се постара да оптимизира и най-малкия детайл, за да осигурим на отборите сигурни автомобили с добри възможности още от първото състезание. Въпреки това нашата работа още не е приключила: ще бъдем на място при всички състезания, за да осигурим на конкурентите техническа асистенция, каквато осигуряваме на шампионатите, които ние организираме.”


      Renault е един от партньорите основатели и технически партньор на шампионата Formula-Е, но също така и основен партньор на екипа e.dams-Renault…
      “Действително ние искаме да покажем нашата ангажираност в този шампионат, а освен това да получим допълнителна медийна видимост. Освен това съвместна работа с отбора на Ален Прост и Жан-Пол Дрио изглежда напълно естествена. Ален Прост има дълга история с Renault и е посланик на марката. Тези две видни имена говорят сами за себе си и ние знаем, че те ще направят всичко за успеха на e.dams-Renault. Впрочем постиженията на Себастиан Буеми и Никола Прост по време на последните тестове са обещаващи.”
      Агенция Speed-Press

      Коментар


      • #4
        От: Формула Е

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Formel-E-Technik-Lenkrad-Mahindra-Racing-fotoshowBigImage-d1b3a283-805852.jpg
Прегледи:1
Размер:87.2 КБ
ID:5609853
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Formel-E-Technik-Lenkrad-Mahindra-Racing-fotoshowBigImage-3f004b2e-805848.jpg
Прегледи:1
Размер:113.9 КБ
ID:5609852
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Formel-E-Technik-Lenkrad-Venturi-Heidfeld-fotoshowBigImage-dd310270-805860.jpg
Прегледи:1
Размер:110.3 КБ
ID:5609854

        Волана на Формула 1 - това е цяла наука сама по себе си. Волана на Ferrari F14T има 19 различни регулатора, бутони и превключватели на предната си страна. Към това се добавя централния LCD дисплей, на който мож еда се преглеждат различните настройки. На гърба на волана има още 4 пера, за превключване на съединителя и съединителя.
        И не забравяйте бутоните за активиране на DRS системата. Не е чудно тогава, че отборите подготвят за своите пилоти ръководство за потребителя.

        Формула E волана е много по-опростен от този на F1.
        Воланът на Формула E, които се произвежда за всички отбори от френския производител XAP Electronics, е сравнително прост и ясен. На лицевата част има три въртящи се регулатора и пет бутона. Четири перки има на гърба на волана.
        По-малкият брой контролери на волана, не означава, че на пилотите по време на състезание ръцете няма да имат достатъчно работа. Много от сложните процеси те трябва да контролират ръчно. Например, възстановяването на енергията. Отборите за една състезателна сесия, която включва тренировки, квалификации и състезание, имат право да рекуперират максимум 200 kW. За това има два начина.
        Един от начините е чрез дозирането на спирачното налягане. За тази цел има контролер на лявата страна на волана, чрез които налягането на спирачките може да се регулира на различни нива. Позиция 1, например осигурява 10 бара спирачното налягане. Останалата част на спирачната сила, се осигурява от електрически мотор. Настъпи ли водачът спирачките, излишната енергия се рекуперира и се съхранява в батериите, това ни е познато от системата KERS от F1.
        При втория вариант, водачът трябва да използвате едно от перата на задната част на волана. То работи в зависимост от настройките на един от въртящите се регулатора на предната частн на волана. Могат да бъдат избрани 6 вида нива на рекуперация на енергията. При издърпване на перото от страна на водача, електромоторът действа кат оспирачка на задните колела, според настройките повече или по-малко и енергията се рекуперира. По време на тази операция, състезателят не натиска спирачния педал.
        Когато кой подход се използва е сложно да се каже. Отборите не искат да дадат някакви подробности за своите методи на управление на рекуперирането (управлението на енергията), защото може да има разликата в управлението на енергия и начина на работата във всеки отбор. Тези, които използва наличните ресурси и е най-сръчен, има най-добрите шансове за бързи времена за обиколка и победа.
        Оползотворяването на енергията чрез вторият способ е като отнемане педала на газта при автомобилите с ДВГ. Защото в това състояние електродвигателя се използва за спиране, чрез отнемане на енергият, без да се използва педала на спирачката. Това е ефективно, ако откриете правилната дозировка. При маневри, без нуждата от агресивно спиране, може да се използва този метод, но при по рязки спирания, трябва да се ползва педала на спирачката.
        На обратната страна на волана има още една перка на която ще обърнеме внимание. Тя се намира, погледнато от страна на водача, в горният ляв ъгъл. По време на състезание, пилотите ще могат да използват максимум мощност, равняваща се на 150 kW, докато на тренировки и квалификации да е завишена до 200 kW.
        Обаче чрез едно приложение (App) за смартфони и социалните мрежи, феновете могад да дадат добълнително киловати (extra boost - допълнителен тласък) на своят любимец. Тази допълнителна енергия се извиква с едно от перата на обратната страна на волана. Тази енергия, допълнително дадена от феновете (Fanboost) се нарича Gimmick.
        Трима състезатели, които получат най-много гласове, получават за двата болида на отборите си допълнително 30 kW, които могат да използват в рамките на 5 секунди, до 20 минути след началото на състезанието.

        Коментар


        • #5
          От: Формула Е

          Round 1 Beijing ePrix



          Race results
          POS NO DRIVER TEAM LAPS TIME GAP INT KPH BEST ON LAP
          01 11 Lucas di Grassi Audi Sport ABT 25 52:23.413 127.5 1:46.718 19
          02 27 Franck Montagny Andretti Autosport 25 52:26.280 2.867 127.4 1:46.640 24
          03 2 Sam Bird Virgin Racing 25 52:29.972 6.559 3.692 127.2 1:46.563 21
          04 28 Charles Pic Andretti Autosport 25 52:42.714 19.301 12.742 126.7 1:46.730 23
          05 5 Karun Chandhok Mahindra Racing 25 52:47.365 23.952 4.651 126.5 1:45.892 20
          http://www.fiaformulae.com/

          Коментар


          • #6
            От: Формула Е

            не е толкова безинтересно...

            Коментар


            • #7
              От: Формула Е

              Нелсън Пикет младши стана първият шампион в историята на Формула Е. Той завърши на седмо място в последното състезание в лондоския Батърсий парк. Изпревари само с 1 точка големия си съперник Себастиан Буеми, който финишира пети. Между тях се подреди третият претендент за титлата - Лукас ди Граси, който така остана на 10 точки по-назад в крайното класиране.

              Коментар


              • #8
                От: Формула Е

                Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
                Обаче чрез едно приложение (App) за смартфони и социалните мрежи, феновете могад да дадат добълнително киловати (extra boost - допълнителен тласък) на своят любимец. Тази допълнителна енергия се извиква с едно от перата на обратната страна на волана. Тази енергия, допълнително дадена от феновете (Fanboost) се нарича Gimmick.
                Трима състезатели, които получат най-много гласове, получават за двата болида на отборите си допълнително 30 kW, които могат да използват в рамките на 5 секунди, до 20 минути след началото на състезанието.
                Баси мамата!!!
                То бива лакомия за пари, бива, ама това вече е прекалено. Подобни методи за вадене на допълнителна мощност трябва да бъдат забранени.

                Ама докато има балъци ще има и тарикати...
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  От: Формула Е

                  ФИА официално сертифицира осемте производителя, които ще предоставят двигатели на десетте отбора, които ще участват в предстоящия втори сезон на шампионата Формула E.
                  Една промените в правилника за втория сезон означава, че отборите са получили възможността да разработват свои собствени двигатели, включва още електрониката на ел. двигателя, инвертора, скоростната кутия и системата за охлаждане. Далара ще продължи да осигурява еднакви шасита за всички отбори, за да се намалят разходите на отборите.
                  Само Dragon Racing Team и Team Aguri няма да произвеждат свои собствени двигатели, като Dragon партньор с Venturi, а Aguri остава със задвижването от сезон едно, предоставяно от McLaren.
                  TEAM - powertrains
                  ABT Schaeffler Audi Sport (DEU) - ABT Schaeffler FE01
                  Andretti Formula E Team (USA) - Andretti ATEC-01
                  Dragon Racing (USA) - Venturi VM200-FE-01
                  DS Virgin Racing Formula E Team (GBR) - VIRGIN DSV-01
                  Mahindra Racing Formula E Team (IND) - Mahindra M2ELECTRO
                  NEXTEV TCR Formula E Team (CHN) - NEXTEV TCR FormulaE 001
                  Renault e.Dams (FRA) - RENAULT Z.E.15
                  Team Aguri (JPN) - SRT01-e
                  Trulli Formula E Team (CHE) - Motomatica JT-01
                  Venturi Formula E Team (MCO) - Venturi VM200-FE-01

                  Коментар


                  • #10
                    От: Формула Е

                    Season one review

                    Коментар


                    • #11
                      От: Формула Е

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CSDstifWIAA7dRt.png large.png
Прегледи:1
Размер:70.8 КБ
ID:5688017

                      Състезанието може да гледате от 11 часа в канала на Формула Е в тубата https://www.youtube.com/user/FIAFormulaE , по БНТ HD http://tv.bnt.bg/ или в сайта на Формула Е http://www.fiaformulae.com/ .
                      live timing:
                      http://livetiming.alkamelsystems.com/fiaformulae/

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:q4.png
Прегледи:1
Размер:170.5 КБ
ID:5688018

                      Коментар


                      • #12
                        От: Формула Е

                        "Вярно е, че Формула Е по отношение на максимална скорост, не се конкурира със стартове, като Формула 1 или GP2. Но скоростта винаги зависи от заобикалящата среда, в която се състезават болидите. Тъй като при формула E - пистите са по градски трасета - тесни и криволичещи, те произвеждат много повече усещане за скорост.

                        От друга страна, електрическата кола от Формула E изисква от пилотите много повече. Контактната площ на гумите с асфалта е минимална и управлението на енергията изисква комплексно управление от пилота. В допълнение, мръсни улични курсове, които изискват пълна концентрация във всяка една обиколка.

                        "Хората, които не се шофирали най-високо ниво и с пълна скорост тези коли, не разбират колко е трудно те да се управляват - особено с регенерацията на батерията", казва Сам Бърд, пилот на Virgin за "Motorsport-Total.com".

                        Но може би най-решаващият аргумент за Формулата Е е конкурентната стартова решетка. Формула 1 има изключителни таланти, но там има огромна разлика на мощността в началото на стартовата решетка и нейният край, т.е. разликата в съотношението на техническите сили е доста изразено.

                        За формула Е от друга страна говорим за почти изравнени технически показатели по цялата стартова решетка. Супер талант, който редовно е в челото на класирането при нас, при правилен избор на тим, би печелил и в сериите от Формула 1.
                        Bird дори заяви: "Ние имаме от началото до края може би най-добрата стартова решетка в света."

                        Последно редактирано от ivied; 27-11-15, 12:09.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Формула Е

                          От интервю на Ален Прост:

                          "Новият собственик притежава и правата за Формула Е (където се състезават електрически болиди, б.р.), можем ли да очакваме прехвърляне на идеи от нея към Формула 1?
                          - Групата е една и съща, но с двата шампионата се занимават различни звена. Целта обаче е една и съща - и двата шампионата да се развиват. Не виждам обаче някаква синергия. Няма вариант например колите от Формула Е да се състезават на същите писти. Това би било катастрофа. Що се отнася до медийната стратегия, може да има общи черти, но концепциите трябва да са различни.

                          Производителите на автомобили имат все по-голям интерес към Формула Е, дали това ще продължи?
                          - Така смятам, предполагам, че ще влязат още една-две германски марки, надявам се БМВ и "Ауди". Моята прогноза е за поне осем-девет големи конструктора в шампионата в следващите две години.

                          От автомобилните производители само "Рено" присъства едновременно във Формула 1 и Формула Е. Това проблем ли е, или напротив, предимство?
                          - Това може да е проблем. За момента е добре за "Рено", защото може да се търси синергия. Ключовото тук са инвестициите, които ще се увеличават непрекъснато. За момента "Рено" се справя, но в следващите пет-осем години разходите ще стават все по-големи и нищо чудно да трябва да се направи избор, защото производителите няма да могат да си позволят да инвестират и в двата шампионата."

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X