Първо искам да уточня, че темата няма нищо общо с офроуда, поствам я тук, защото съм сигурна, че има хора, които разбират от коли доста повече от средния шофьор и несъизмеримо повече от мен. Ако нарушавам някое правило или темата е за друг форум, моля модераторите да се намесят.
Второ, жена съм, нямам шофьорска книжка, говорете ми като че ли съм руса, моля
Та, какъв е проблемът... Приятелят ми подписа предварителен договор за доставка на 20.03 за един Шевролет Круз, който беше наличен в автосалона. Тъй като вече от доста време карахме на кола под наем (което си е скъпо удоволствие), за нас беше голям плюс това, че колата е налична.
И от там се започна сагата. Първо пусна документи за лизинг. Три дни няма отговор, седмица няма, десет дни няма... Обаждам се аз в лизинговата компания вече на нож, от там ми обясняват, че разглеждат молбите в рамките на ден, най-много два. След още известно количество звънене по телефона се оказва, че нашият търговец просто така и не бил пуснал документите до тях. Защото, разбирате ли, файлът с молбата бил прекалено голям и тя не се изпратила, а той някак не забелязал. И после десет дни не забелязал, че няма отговор, нали.
Хубаво, разбрахме се, че ще подпишем за лизинг на 05.04. Добре, вика търговецът, ама нали знаете, че по закон трябва да задържим колата за 14 работни дни. Първо, не трябва, а могат ако искат и второ са 14 календарни, а не работни дни. Но както и да е, от лизинговата компания просто ни предложиха да подпишем със задна дата и да си вземем колата веднага.
След което се започна едно непрекъснато обясняване от търговеца ни, че ей сега ще ни я дадат колата до десети, сега до сряда, не, до края на седмицата, ама не, другата седмица ще е... Непрекъснато мотае приятеля ми като му обещава ту да му даде колата с транзитни номера, ту да му даде тест автомобила за временно ползване и в крайна сметка не прави нищо от това.
Най-накрая на 18.04 му се обаждам и го питам защо, аджеба, това прехвърляне в КАТ, което на объркани невротични млади майки им се получава за два-три дни, на опитна автокомпания й отнема седмици. При което ми се обяснява, че всъщност номера на рамата на автомобила бил пропуснат или объркан в архивите на КАТ и сега течала процедура да го запишат, за което срокът бил три месеца. На въпроса от кога е започнала тази процедура ми каза, че била започнала през февруари и били пратили второ писмо през март. И аз го питам това значи ли, че може да се проточи до юни. Не, казва ми нашият изпечен търговец, вярвайте ми. И дотам, трябвало да му вярваме, вече другата седмица щяло да се получи. Защо да не му повярваме, нали досега беше напълно коректен с нас?
Най-тъпото е, че той явно е знаел, че колата е негодна за каране, когато ни я е продал, но по всякакъв начин е въртял и сукал, за да не ни го каже, включително задържайки документите за лизинговата компания. А на нас удоволствието ще ни излезе около 1000 лева отгоре за този повече от месец наем.
Въпросът е някой знае ли за каква точно регистрация на номера на рамата в КАТ може да става дума и какъв е наистина срокът й. Също така дали е възможно да търговецът ни да крие и друга информация от нас, защото цялата история ми звучи крайно мъгляво?
Второ, жена съм, нямам шофьорска книжка, говорете ми като че ли съм руса, моля

Та, какъв е проблемът... Приятелят ми подписа предварителен договор за доставка на 20.03 за един Шевролет Круз, който беше наличен в автосалона. Тъй като вече от доста време карахме на кола под наем (което си е скъпо удоволствие), за нас беше голям плюс това, че колата е налична.
И от там се започна сагата. Първо пусна документи за лизинг. Три дни няма отговор, седмица няма, десет дни няма... Обаждам се аз в лизинговата компания вече на нож, от там ми обясняват, че разглеждат молбите в рамките на ден, най-много два. След още известно количество звънене по телефона се оказва, че нашият търговец просто така и не бил пуснал документите до тях. Защото, разбирате ли, файлът с молбата бил прекалено голям и тя не се изпратила, а той някак не забелязал. И после десет дни не забелязал, че няма отговор, нали.
Хубаво, разбрахме се, че ще подпишем за лизинг на 05.04. Добре, вика търговецът, ама нали знаете, че по закон трябва да задържим колата за 14 работни дни. Първо, не трябва, а могат ако искат и второ са 14 календарни, а не работни дни. Но както и да е, от лизинговата компания просто ни предложиха да подпишем със задна дата и да си вземем колата веднага.
След което се започна едно непрекъснато обясняване от търговеца ни, че ей сега ще ни я дадат колата до десети, сега до сряда, не, до края на седмицата, ама не, другата седмица ще е... Непрекъснато мотае приятеля ми като му обещава ту да му даде колата с транзитни номера, ту да му даде тест автомобила за временно ползване и в крайна сметка не прави нищо от това.
Най-накрая на 18.04 му се обаждам и го питам защо, аджеба, това прехвърляне в КАТ, което на объркани невротични млади майки им се получава за два-три дни, на опитна автокомпания й отнема седмици. При което ми се обяснява, че всъщност номера на рамата на автомобила бил пропуснат или объркан в архивите на КАТ и сега течала процедура да го запишат, за което срокът бил три месеца. На въпроса от кога е започнала тази процедура ми каза, че била започнала през февруари и били пратили второ писмо през март. И аз го питам това значи ли, че може да се проточи до юни. Не, казва ми нашият изпечен търговец, вярвайте ми. И дотам, трябвало да му вярваме, вече другата седмица щяло да се получи. Защо да не му повярваме, нали досега беше напълно коректен с нас?
Най-тъпото е, че той явно е знаел, че колата е негодна за каране, когато ни я е продал, но по всякакъв начин е въртял и сукал, за да не ни го каже, включително задържайки документите за лизинговата компания. А на нас удоволствието ще ни излезе около 1000 лева отгоре за този повече от месец наем.
Въпросът е някой знае ли за каква точно регистрация на номера на рамата в КАТ може да става дума и какъв е наистина срокът й. Също така дали е възможно да търговецът ни да крие и друга информация от нас, защото цялата история ми звучи крайно мъгляво?
Коментар