Toва имам предвид, като отворя приказка за царя и пъдаря. По-ниско ниво държавен контрол - не се сещам да има. Аз лично потвърждавам, че не съм видял да направят проблем на клошар или (политкоректно) "ром". Като правило като ги видят помрънкат, па ги подминават.
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1723381
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1723381
ПРЕДИ 2 седмици пътувах с метрото към редакцията - обичаен маршрут с прекачване на станция "Сердика". Взела съм си електронна карта, която зареждам за 10,20 или 30 пътувания. Във влака винаги слагам слушалки в ушите, времето минава по-приятно.
Въпросния ден на станция "Лъвов мост" дойде да ме провери контрольор. Подадох му картата си, без да свалям слушалките дори - случва се често да ти поискат билетче в метрото. Господинът обаче доближи картата до апарата си и седна до мен, усмихвайки ми се иронично. Спрях музиката и попитах какво има. Беше ми отговорено, цитирам: "Боклуци гратисчии! Слизай от влака, не си си чекирала картата." Онемях, неразбирайки на мен ли говори, аз ли не чувам добре... Пътниците се вторачиха в нас, все едно току-що съм отмъкнала чантата на някого от тях. Помолих контрольора да провери електронния ми билет отново. Той или не ме разбра, или искаше да ми покаже кой е шефът.Държейки картата ми в ръка, ме хвана за ръкава и ме измъкна от влака на станция "Сердика".
Слизайки от влака, любопитни пътници ни следваха плътно - вероятно за да видят какво ще стане с "боклука гратисчия". Наложи ми се да последвам контрольора по ескалатора, обяснявайки му, че съм се качила на станция "Хан Крум" и че НИКОГА не пропускам чекиране. Попитах го дали ще ми плати билета, ако е сбъркал в твърдението си, че пътувам гратис. Унизителна ситуация. Контрольор в метрото те обижда, дърпа за ръкава и принуждава да го следваш, защото държи билета ти в ръцете си и ти, ако си тръгнеш, значи се признаваш за виновен... Човекът продължи да ме обижда с епитети, които ми е неудобно да споделя с вас. Мисля, че лицето ми е било или чисто бяло, или кървавочервено, защото ми прималя от срам и обида.
Още докато се качвахме по ескалатора, проверих дали имам сигнал на телефона и набрах номер 112. Извиках полиция с причината "тормоз от контрольор", не знаех какво друго да направя срещу този груб човек, с когото нямах възможност да се справя сама. Излизайки на станция "Сердика" на изхода откъм ул. "Пиротска", към нас се присъединиха двама от охраната на метрото. Присъединявайки се към неговите нападки към мен, тримата не ми дадоха никаква възможност да поискам дори нова проверка на електронния ми билет. След минути към нашата групичка се приближи полицай. Подадох му ръка, за да се представя, и започнах да обяснявам ситуацията. За моя изненада той отвърна "Не ми обяснявай бе, знам ви аз гратисчиите скандалджии, млъквай". Е, вече си мислех, че сънувам - полицай да ми говори така... невъзможно... Такова се и оказа.
Непредставилият се униформен господин се оказа от метрополицията, бил повикан от контрольора, явно за да ме постави набързо на мястото ми - при боклуците гратисчии. Не знам каква нужда от помощ имаше контрольорът, тъй като вече бяха трима срещу мен. Няма да ви описвам с подробности как ме бяха наобиколили и ме обиждаха, само ще кажа, че отново набрах номер 112, за да дам описание на хората и да помоля полицаите да побързат. Дамата, която продава билети на въпросния вход на метрото, се опита на няколко пъти да вземе моята страна, но не се получи сред виковете и смеховете на четиримата господа. Дори когато все пак контрольорът провери картата ми отново и за трети път на нейния апарат и тя се оказа съвсем редовна, не само не получих извинение, а точно обратното - заплахи да престана да си търся правата (разбирайте "Извинете ми се веднага и ми платете билета за метрото, за да стигна до работното си място!").
...
Въпросния ден на станция "Лъвов мост" дойде да ме провери контрольор. Подадох му картата си, без да свалям слушалките дори - случва се често да ти поискат билетче в метрото. Господинът обаче доближи картата до апарата си и седна до мен, усмихвайки ми се иронично. Спрях музиката и попитах какво има. Беше ми отговорено, цитирам: "Боклуци гратисчии! Слизай от влака, не си си чекирала картата." Онемях, неразбирайки на мен ли говори, аз ли не чувам добре... Пътниците се вторачиха в нас, все едно току-що съм отмъкнала чантата на някого от тях. Помолих контрольора да провери електронния ми билет отново. Той или не ме разбра, или искаше да ми покаже кой е шефът.Държейки картата ми в ръка, ме хвана за ръкава и ме измъкна от влака на станция "Сердика".
Слизайки от влака, любопитни пътници ни следваха плътно - вероятно за да видят какво ще стане с "боклука гратисчия". Наложи ми се да последвам контрольора по ескалатора, обяснявайки му, че съм се качила на станция "Хан Крум" и че НИКОГА не пропускам чекиране. Попитах го дали ще ми плати билета, ако е сбъркал в твърдението си, че пътувам гратис. Унизителна ситуация. Контрольор в метрото те обижда, дърпа за ръкава и принуждава да го следваш, защото държи билета ти в ръцете си и ти, ако си тръгнеш, значи се признаваш за виновен... Човекът продължи да ме обижда с епитети, които ми е неудобно да споделя с вас. Мисля, че лицето ми е било или чисто бяло, или кървавочервено, защото ми прималя от срам и обида.
Още докато се качвахме по ескалатора, проверих дали имам сигнал на телефона и набрах номер 112. Извиках полиция с причината "тормоз от контрольор", не знаех какво друго да направя срещу този груб човек, с когото нямах възможност да се справя сама. Излизайки на станция "Сердика" на изхода откъм ул. "Пиротска", към нас се присъединиха двама от охраната на метрото. Присъединявайки се към неговите нападки към мен, тримата не ми дадоха никаква възможност да поискам дори нова проверка на електронния ми билет. След минути към нашата групичка се приближи полицай. Подадох му ръка, за да се представя, и започнах да обяснявам ситуацията. За моя изненада той отвърна "Не ми обяснявай бе, знам ви аз гратисчиите скандалджии, млъквай". Е, вече си мислех, че сънувам - полицай да ми говори така... невъзможно... Такова се и оказа.
Непредставилият се униформен господин се оказа от метрополицията, бил повикан от контрольора, явно за да ме постави набързо на мястото ми - при боклуците гратисчии. Не знам каква нужда от помощ имаше контрольорът, тъй като вече бяха трима срещу мен. Няма да ви описвам с подробности как ме бяха наобиколили и ме обиждаха, само ще кажа, че отново набрах номер 112, за да дам описание на хората и да помоля полицаите да побързат. Дамата, която продава билети на въпросния вход на метрото, се опита на няколко пъти да вземе моята страна, но не се получи сред виковете и смеховете на четиримата господа. Дори когато все пак контрольорът провери картата ми отново и за трети път на нейния апарат и тя се оказа съвсем редовна, не само не получих извинение, а точно обратното - заплахи да престана да си търся правата (разбирайте "Извинете ми се веднага и ми платете билета за метрото, за да стигна до работното си място!").
...
Коментар