Темата е ясна човека само хвърли бомбата и гледа сеира.
Ето и нещо от речника: "Амортисьор-Механизъм за намаляване на амплитудите на вертикалните колебания на каросерията чрез преобразуване на кинетичната енергия на колебанията в топлинна. Свързан е паралелно на еластичния елемент на окачването /ресора,пружината/. В зависимост от принципа на действие амортисьорите се делят на механични и хидравлични. В новите конструкции автомобили се използват хидравлични амортисьори."
Хора я вземете научете първо устройството на автомобила и след това правете какво трябва-не трябва. За това тази държава има толкова смъртни случаи с автомобили,заради неграмотни хора
Голямо писане сте се изписали вчера е
Аз знам че ще подскача въпроса беше колко ама явно няма смисъл да се мъча да правя такива глупости.
По м/у другото вчера забелязах че като го вдигна на крик светват едни разтояния м/у листовете от 10мм и го окльопах с грес, може и да ми се струва ама май е малко по добре работата те листовете там където се търкат не бяха виждали смазка никога.
пп, а тези които се разпъват и свиват с еднакво усилие как им се вика ? аз съм в момента с такива на джипката газ/масло
Преспа ли?
Сега едно по едно:
1. На тези, дето се сгъват и разтягат с еднакво усилие при еднаква скорост на сгъване/разпъване им казваме кормилни демпфери. Нямат реално приложение в нормално окачване. Тоест, ако си си купил амортисьори за окачване, те НЕ СА с еднакво усилие на сгъване и разпъване, независимо какви глупости ти е разправял тоя, дето ти ги е продал. Или просто ти е продал 4 кормилни демпфера, които ти вместо да сложиш където им е мястото, си сложил на окачването.
2. Амортисьорите за окачване, когато са предвидени за самостоятелно монтиране (масовия случай с по един амортисьор за колело) ВИНАГИ са с двойно действие. Може усилието на свиване да е 20кг а на разпъване да е 300кг, но това не ги прави едностранно действащи, а просто такива с различно услилие в двете посоки. Всички амортисьори за окачване на пазара са такива, независимо от технологията. Ако отвориш сервизно ръководство на произволен автомобил и в него има данни за усилията, сам ще видиш за какво иде реч. И различните услилия на сгъване и разпъване са НАРОЧНО ТЪРСЕНА ХАРАКТЕРИСТИКА. Иначе не работят добре. Най-малкото, позамисли се над факта че пружината на окачването им помага да се разтегнат и им прези ча се свият.
Например от сервизното за Терано, за оригиналните НАЙ-НАЙ ОБИКНОВЕНИ МАСЛЕНИ амортисьори:
Усилие при скорост на сгъване/разгъване от 30 сантиметра в секунда:
предни: 230кг усилие при разгъване и 66кг усилие при сгъване
задни: 140кг усилие при разгъване и 40кг усилие при сгъване
3. Амортисьори, направени да работят еднопосочно, до колкото въобще се използват, някои хора прилагат например когато монтират например по 2 амортисьора на колело, от които единия отговаря за усилието на свиване, а другия - за усилието на разтягане. И пак според много други хора ефективността на това решение е спорна.
4. Газовите амортисьори с високо налягане са напомпани с това високо налягане най-вече за да може маслото вътре да си стои масло, а не да става на пяна при по-динамични натоварвания. Това просто ти дава по-голям обхват за настройка на усилията. Критичния момент при амортисьорите е сгъването, просто защото максималното усилие на амортисьора при разгъване си има максимална възможна стойност, зависеща от пружините на окачването и тежестта под тях (подресорна маса), а максималното усилие на сгъване може да достигне много по-високи стойности, защото зависи и от външни фактори - дълбочината на трапа, през който минаваш, и скоростта, с която минаваш през него например. Няма абсолютно никакъв проблем да настроиш газов амортисьор да е "по-мек" дори от маслен, но просто не си струва - газови се ползват, когато са ти нужни специфичните им качества. Иначе са просто пари на вятъра.
Това можеш да им го нанапишеш и в другите форуми, ако искаш. А това че в милата ни родина май никой не е виждал дино стенд за амортисьори, също не е мой проблем.
Е те това е тема . Така не се бях смял от години чак жената доиде да види какво става помислила че гледам хубав филм а той телевизора изключен.
А сега сериозно Уазката за която споменах е /тежкотоварна/ няма почти никакъв ход нагоре луфта между шасито и тампоните на моста когато е /празна като главата на собственика/ си е 3 см. това отпред и отзад.
Ще стане Файтон.
Голямо и продължително клатене при всяка неравност, често изпадане в рeзонанс и подскачане на мостовете в завой, което води до изпускане при завиване.
При файтона, конете са амортисьори, телата им поемат разклащането. При теб ще е по-лошо.
Ник, не е точно така. Читаво окачване на файтон не е шега работа. Знам го от дядо ми, а той ги е правил тия неща, при това добре. Всички тия заигравки с двойни полуелиптични ресйори, всеки лист от които се прави 'нам-как-си (обяснявал ми е подробно, но пусто бях достатъчно малък, за да не ми е интересно ) са с цел максимално бързо гасене на вибрациите. И ги гаси не по-зле от едно по-какво-да-е сегашно окачване, с все амортисьорите. Е, вярно, нито е евтино, нито е особено технологично. Абе цяла наука си е, поредното изгубено знание...
П.П. конкретно по темата: първото ми (и засега поне - последно) преобръщане на кола беше тъкмо заради изтървали амортисьори. Карал съм и кола (на пружини) със свалени задни амове - беше изключително весело - няма такова подскачане, при това по равен асфалтов път. ЗА офроуд не ми се мисли.
Пробвал съм Самика с неправилни амортисьори, прекалено твърди, става като лагерна количка и управляемостта му отива на кино - дори и на дребна неравност, завиването се превръща в малък кошмар. Съвсем без никакви не съм тествал, но нямам и желание
Неправилни амове....? Дайте пример за правилни меко возещи най хубаво с линк.
Дефинирай "меко возещи". Щото ми се струва че представата за комфорт на всеки е различна.
А и ако иде реч за самурай или друго от тоя калибър, мекото возене е само добро пожелание. Дадености, кво да правиш. Пък и на ресори... Вземи си някакви настройваеми и си ги тунинговай само за теб. Лошото е че обикновено е скъпо удоволствие.
Иначе правилни - вземи си маслени, предвидени за самурай, от известен производител. Поразрови из форумите (чуждите) кой какво ползва, и така.
Филма с амортисьорите е дълъг и с неизвестен край. Но затова пък високобюджетен, ако искаш да изстискаш всичко възможно.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Неправилни амове....? Дайте пример за правилни меко возещи най хубаво с линк.
Незная точно колко меко искаш да те вози, но ако си нов самураяджия и търсиш нещо аналогично на лек автомобил, просто забрави. Къса база на ресор-пуканка в тиган.
Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
Селска фурна аспух нема. Пак същият.
В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки
Неправилни амове....? Дайте пример за правилни меко возещи най хубаво с линк.
Не съм се качвал на Самурай от 7-8 години, та ми е малко трудно да дам конкретен пример.
Помня, че последно остната с някакво газово Токико (между другото - има 2 размера с малка разлика в дължината, внимавай със смените, че стават бели), но какво точно - нямам спомен. В интерес на истината, държеше се доста добре с тях ... като за Самурай.
Мекото возене го забрави, той Самчо по-принцип не е от най-комфортните коли. Но пък другата ми кола по него време беше CRX и не ми правеше особено впечатление
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар