Европейският парламент прие шофьорите, нарушили правилата за движение в някоя страна от ЕС, да бъдат санкционирани независимо къде е извършено нарушението. Промяната цели да гарантира, че водачите, направили сериозни нарушения в друга държава от съюза, ще получат съответното наказание. За да влязат в сила, промените трябва да бъдат одобрени и от Съвета на ЕС, предаде БТА.
Поправките предвиждат страни да обменят информация за шофьорите и регистрационните данни на автомобилите. Тази практика ще бъде прилагана за приеманите за по-тежки нарушения - движение с превишена скорост или в автобусните ленти, говорене по мобилен телефон, липса на поставен предпазен колан, преминаване на червен светлинен сигнал, шофиране под въздействието на алкохол и/или наркотици. Условието е предвидената глоба да е над 70 евро, а в повечето държави санкциите са дори по-високи.
Когато установят нарушение, властите в съответната държава ще изпращат запитване до страната, където е регистриран автомобилът или където е постоянното местожителство на нарушителя. Санкциите ще бъдат формулирани според законодателството на страната, където е допуснато нарушението. В съобщението, което ще бъде изпращано до нарушителя или собственика на колата, ще бъдат посочвани ясно неспазените членове от съответния закон, размерът на предвидените глоби, възможностите за обжалване, правните последици.
Шофьор, заснет от камера да извършва нарушение, ще получава уведомлението за глобата на домашния си адрес и на родния си език, допълва bTV.
Промените се правят, защото докато се обработи информацията от записващите камери, много често нарушителят чужденец вече е напуснал страната и местната полиция не може да го глоби. Затова сега ЕС ще инвестира в разширяването на компютърната система, в която са регистрирани шофьорските книжки.
ЕП подкрепи и предложението на парламентарната транспортна комисия, според която известията до нарушителите ще бъдат изпращани при пълна поверителност, а данните за нарушенията ще бъдат изтривани незабавно от информационните системи, веднага щом случаят бъде изчерпан от юридическа гледна точка.
Новите разпоредби обаче влизат в сила при 24 месеца гратисен период. Не е ясно и как съответната държава ще си прибере парите от български шофьор, ако той не плати доброволно, тъй като нашата полиция няма да има правомощия да го накара да се издължи. Със сигурност обаче, ако българин иска да посети отново същата страна, ще трябва да си плати глобата.
Най-големите глоби в ЕС
Глобата за превишена скорост над 80 км/ч в Унгария стига до 245 евро, а в Италия - до 140 евро. За употреба на алкохол глобата е най-висока в Англия - 7200 евро, следвана от Ирландия с 1270 евро и Полша - 1200 евро.
Най-скъп излиза телефонният разговор по време на шофиране в Гърция - до 150 евро.
Чужденците-нарушители у нас
КАТ ще може да праща фишове за неизплатени глоби на чужди граждани, но те, каквото е изискването, трябва да са над 70 евро, а у нас малко санкции надхвърлят тази сума. За употреба на алкохол наказанието е между 100 и 300 лв., а за непоставяне на означение при аварийно спиране тя може да достигне 150 лв.
http://dnes.dir.bg/news/globi-evrope...-9000558?nt=12
Поправките предвиждат страни да обменят информация за шофьорите и регистрационните данни на автомобилите. Тази практика ще бъде прилагана за приеманите за по-тежки нарушения - движение с превишена скорост или в автобусните ленти, говорене по мобилен телефон, липса на поставен предпазен колан, преминаване на червен светлинен сигнал, шофиране под въздействието на алкохол и/или наркотици. Условието е предвидената глоба да е над 70 евро, а в повечето държави санкциите са дори по-високи.
Когато установят нарушение, властите в съответната държава ще изпращат запитване до страната, където е регистриран автомобилът или където е постоянното местожителство на нарушителя. Санкциите ще бъдат формулирани според законодателството на страната, където е допуснато нарушението. В съобщението, което ще бъде изпращано до нарушителя или собственика на колата, ще бъдат посочвани ясно неспазените членове от съответния закон, размерът на предвидените глоби, възможностите за обжалване, правните последици.
Шофьор, заснет от камера да извършва нарушение, ще получава уведомлението за глобата на домашния си адрес и на родния си език, допълва bTV.
Промените се правят, защото докато се обработи информацията от записващите камери, много често нарушителят чужденец вече е напуснал страната и местната полиция не може да го глоби. Затова сега ЕС ще инвестира в разширяването на компютърната система, в която са регистрирани шофьорските книжки.
ЕП подкрепи и предложението на парламентарната транспортна комисия, според която известията до нарушителите ще бъдат изпращани при пълна поверителност, а данните за нарушенията ще бъдат изтривани незабавно от информационните системи, веднага щом случаят бъде изчерпан от юридическа гледна точка.
Новите разпоредби обаче влизат в сила при 24 месеца гратисен период. Не е ясно и как съответната държава ще си прибере парите от български шофьор, ако той не плати доброволно, тъй като нашата полиция няма да има правомощия да го накара да се издължи. Със сигурност обаче, ако българин иска да посети отново същата страна, ще трябва да си плати глобата.
Най-големите глоби в ЕС
Глобата за превишена скорост над 80 км/ч в Унгария стига до 245 евро, а в Италия - до 140 евро. За употреба на алкохол глобата е най-висока в Англия - 7200 евро, следвана от Ирландия с 1270 евро и Полша - 1200 евро.
Най-скъп излиза телефонният разговор по време на шофиране в Гърция - до 150 евро.
Чужденците-нарушители у нас
КАТ ще може да праща фишове за неизплатени глоби на чужди граждани, но те, каквото е изискването, трябва да са над 70 евро, а у нас малко санкции надхвърлят тази сума. За употреба на алкохол наказанието е между 100 и 300 лв., а за непоставяне на означение при аварийно спиране тя може да достигне 150 лв.
http://dnes.dir.bg/news/globi-evrope...-9000558?nt=12