Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Влакове,жп прелези, бариери, минути!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Влакове,жп прелези, бариери, минути!

    Та по темата - има ли някакво нормативно изискване колко минути преди минаване на влака се затваря бариерата на прелеза?
    Днешен пресен пример - жп прелеза в Банкя. Червен светофар, бариера, чакаме! 5-6-7 минути! Идва влака! Да, ама подробност - влака има спирка точно преди прелеза! Спира, сваля,качва пътници, стои минимум минута и тръгва! А ние си чакаме! Та въпроса ми е - не може ли бариерата да се пусне когато влака спре на спирката, а не 7-8 минути по-рано?
    Това е само един пример. А редовно се чака на прелез по 5-10 минути! Та затова пак питам - има ли норматив, колко преди минаването на влака се затварят бариерите? Как е в другите страни? Защо имам чувството, че там се чака по-малко на прелезите? Или бъркам?
    יעבור
    «И това ще мине»

  • #2
    От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

    Нямам търпение да фалират и някой с мозък да ги купи. В момента там е безумна разсипия и тъпотия. Причината за темата ти е второто.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #3
      От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

      Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
      Та по темата - има ли някакво нормативно изискване ....
      Да....ама си е отживелица, като онази милиционерска простотия при бомбена (терористична) заплаха да се евакуират всички за 24часа....тя е почти адекватна за времИто на часовниците с пружина, ама при сегашните електроники си е смешна (жалка), с бариерите е същото.
      Пускат се или когато влакът тръгне от предната гара (зависи от разстоянието), или на Х километри при спирачен път на експрес пълен до горе, или подобно......тъжното е, че и светофарите по столичните улици често са на този принцип
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

        Винаги съм се възмущавал от това чакане по прелезите. Май никъде по света не така.
        Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
        -----------------------------------------------
        Питието определя съзнанието....
        -----------------------------------------------
        0887770735

        Коментар


        • #5
          От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

          Да,много е гадно.Чакаш цели 5-10 минути....(най-много).Времето е ценно,ама щом четем и пишем тук,значи тия 10 минути на ден няма да ни затрият.То и с всичкото бързане в живота е така–бързаш за работа,бързаш за вкъщи,пък и на двете места имаш време през което нищо не правиш.Всичко е въпрос на нагласа–ако възприемаме тази кратка пауза в забързания ни живот,като почивка,то чакането на прелеза(на светофара или в задръстването) няма да ни е неприятно.
          Дядо,прав си,ама не изцяло.
          За бариерите–спускат се при тръгването(или преминаването) на влака,през последната обслужваема гара(обърнете внимание,че има и необслужваеми спирки).В цяла България междугарията не са особено дълги и се смята,че времето за изчакване при спуснати бариери на прелеза е допустимо,с оглед на пълната безопасност на движение.На някои автоматични прелези,дори бариерите не се вдигат веднага след минаването на влака,защото управлението им е свързано с автоматизираната система за светлинна сигнализация и ръководството на жп-движението.
          Конкретно за прелеза на Иваняне се чака по-дълго когато влакът идва от София,защото нареждането за спускането на бариерите идва при тръгване на влака от гара Волуяк.По същото време се спуска бариерата и в Божурище.
          В другата посока бариерите се спускат при тръгване на влака от Банкя и на Божурище се чака повече(около 9-10 минути най-много).
          Не знам по света как е,но у нас все още,не във всички локомотиви(и мотриси) има системи за безжична комуникация(радиостанции).Отделно на тези системи не се разчита безрезервно,а даже и не винаги работят когато ги има.(вероятно си спомняте последната влакова катастрофа преди около месец край Драгоман)Затова по много от линийте управлението на движението е на нивото от ерата на парните локомотиви–малко остаряло,от гледна точка на технологийте,ама максимално сигурно.Целия правилник за движение в железниците е правен да действа и без помощта на съвременните технологии.

          Светофарите са си съвсем точно настроени,с изключение на управляваните ръчно в пиковите часове...ама там е друго.(това в столицата де)
          Проверявам последния факт по около 8-10 часа ежедневно(много рядко пренастройват някои от светофарите в зависимост от конкретни особености).

          В общ план (и по света),наличието на прелези светофари и други подобни се определя при проектиране на инфраструктората за съответните транспортни потоци.Където потоците са големи се предвиждат,подлези,надлези,мостове,тунели,пътни "детелини"...Отделен е въпросът,че понякога транспортните потоци се променят и изискват съответни промени в инфраструктурата.Има и такъв момент,че определеното моментно състояние на инфраструктурата определя до голяма степен и транспортните потоци.С две думи всичко е свързано.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

            В Хасковка област има един прелез, на който се чака поне 20-25 мин., но за наше щастие, бариерите са половини и може да се мине, въпреки че е доста опасно ! Проблемът е, че ги пускат от съседното село.
            Дарин 0897042636
            ВАЗ 2105

            Коментар


            • #7
              От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              Да,много е гадно.Чакаш цели 5-10 минути....(най-много).Времето е ценно,ама щом четем и пишем тук,значи тия 10 минути на ден няма да ни затрият.То и с всичкото бързане в живота е така–бързаш за работа,бързаш за вкъщи,пък и на двете места имаш време през което нищо не правиш.Всичко е въпрос на нагласа–ако възприемаме тази кратка пауза в забързания ни живот,като почивка,то чакането на прелеза(на светофара или в задръстването) няма да ни е неприятно.
              Може и така да се погледне, но вземайки заедно всички изчакани минути на всички чакащи коли ще се събере доста време, което може да се оползотвори много по-добре! И ако наистина това чакане беше зареди безопасноста бих се съгласил! Но извинявай да пуснеш бариерата при условие, че влака има спирка на 200 м. преди прелеза не ми звучи много логично! А какво е необслужваема и обслужваема спирка? Защото на тази в Банкя една лелка махаше с фенерче! Та каква е тя?
              יעבור
              «И това ще мине»

              Коментар


              • #8
                От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

                Да,за загубите на време в световен мащаб си има цЕла наука която ги изчислява...Дори изчисляват и загубите при смяна на лятното и зимното часово време.Ама без загуби не може.
                Та бариерата се спуска,когато влакът тръгне(или премине) през предходната гара.Гарите имат началник гара,ръководител движение(понякога се съвместяват функции),при необходимост има стрелочник и т.н.Т.е. на гарите има човек,който има връзка с движението на влаковете.А на спирките няма–там може да има билетопродавач,но и те останаха в миналото(на гарите все още се продават билети).
                Лелката с фенерче,най-вероятно е била ръководител движение,но тя е била на гарата,а ти казваш за спирката преди прелеза(също и прелезопазач може да се види да маха с фенерче,ама по друг параграф).А че има спирка на 200 метра от прелеза,съвсем не означава че влака ще спре.И причината може да не е само техническа,може да има заспал машинист(човешка грешка) или друго.Затова се залага на сигурното и дори,когато има гара пред прелеза,бариерите се спускат още при преминаването на влака през входния семафор за тази гара(а той се поставя ,съответно на достатъчно големи разстояния преди гарата).(Ъъ входния семафор е нещо като светофар,който разрешава влизането на влака в гарата и показва дали трябва да се спре в следващата гара или не).
                А се залага на сигурното....щото примерно може да преминава автобус с ученици за училище или недай си Боже самият ваш виден съгражданин с инициали ББ(това в рамките на шегата–обща практика е,не е само за този прелез)

                ПП.И още нещо към писаното от Дядо Владо.Разчетите за спирачна ефективност се правят не за експресни влакове,а за товарни–тяхната обща спирачна ефективност е доста по-ниска от тази на пътническите(по много причини).Но пък се движат и по-бавно–до към 80км/ч.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

                  Значи да разбирам така - принципа е такъв защото БДЖ няма достатъчно пари да внедри новите технологии, а сигурноста се изчислява на принципа - движи се товарен влак със 60 вагона с 80 км. в час и по него се смята спирачния път и съответно времето на затваряне на бариерите? А подробностите, че например на някой места товарни влакове въобще не минават, а пътническите се движат с 30-40 км. в час не се взема впредвид?
                  Спомних си, че пред първите влакове е ходел човек със знаменце и е предупреждавал за пристигането им!
                  А залагането на сигурно по твоето обяснение аз мога да го усъвършенствам - например бариерите въобще да не се вдигат, а по-добре и бетонни прегради да се направят! По сигурно няма!
                  В първия пост питах на какъв принцип се затварят бариерите в Германия например - там повече от 2-3 минути не съм чакал, а влаковете се движат с доста по-голяма скорос от при нас!
                  יעבור
                  «И това ще мине»

                  Коментар


                  • #10
                    От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

                    Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
                    ...В първия пост питах на какъв принцип се затварят бариерите в Германия например - там повече от 2-3 минути не съм чакал, а влаковете се движат с доста по-голяма скорос от при нас!
                    И Джамбазов ти отговори във втория: с акъл, какъвто в БДЖ като цяло липсва и то не от вчера.

                    Проблема с големите закъснения не е в това, че ще изчакаш 2, 3 или 5 минути. По-скоро е в това, че никога не знаеш дали шибаниата бариера работи. Писнало ми е да гадая дали чакам влака или ремонтната бригада.
                    Нито комуникациите, нито управлението на бариерите са някакво технологично чудо. Въпреки веселите напрежения и с все тройното подсигуряване. Пък и се съмнявам да струвт повече, отколкото последствията от ЖП катастрофа.

                    Един от прелезите в СЗ ми се налага да го минавам доста често - само тази година правиха бариерите поне 15 пъти. И пак гадая ще се вдигне ли, няма ли. и от там се започва с глупостите и нервите.

                    А никога няма да забравя как дрямахме 4 човека в колата, при 30 градуса навън, точно под комините на Химическия комбинат в Димитровград над 25 минути, а въздуха наоколо беше наситено жълт. Няма да уточнявам на какво точно миришеше. Който и да ги е смята бариерите ... мамка му и пак мамка му!

                    П.П. А най-много полудявам, когато дремя 15 минути (буквално) на бариера и накрая мине една ръчна дрезина с двама капути на нея.
                    П.П.П. За всеки случай: силно не препоръчвам на никого да атакува релсите с джипката на място, където няма прелез! Въобще не е толкова проста задачка, особено ако има и по-висок насип!
                    Последно редактирано от tef4o; 14-11-10, 09:00.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

                      Хаха,малко криво си ме разбрал.Разчетите за спирачна ефективност нямат много общо с бариерите–те служат да се изчисляват разни други параметри и ограничения при проектиране на инфраструктурата(както и при направата на графиците за движение).Все пак косвено са свързани,но не и в конкретния случай.Както казах и за товарен влак и за експрес и за изолиран локомотив бариерите на прелезите се спускат по една и съща логика,от предходната гара(дори от преди нея–от входа и още,но си има и правила за това).
                      Да,вероятно Национална компания "Железопътна инфраструктура"(НКЖИ) не разполага с ресурс за внедряване на по-съвременни технологии.При тях е проблем дори поддържането на съществуващите съоръжения(най-вече самият железен път).От друга страна дори и сегашните поостарели системи си работят задоволително,с много висока степен на сигурност(целият им остарял правилник за движение е доволно подсигурен).Проблемът е,че нещата са свързани и когато поради недостиг на средства инфраструктурата не се поддържа,се поставят допълнителни ограничения за подсигуряване на безопасността.Както сам казваш,влакът се движи прекалено бавно в някои участъци.Логично е,ако се движи два пъти по-бързо(и това е заложено в разписанията) да пристига два пъти по-бързо и да се чака два пъти по-малко време на прелеза(помня времето,когато по коментираната линия се движеха едновременно две мотриси и влаковете бяха на половин час,но се движеха и малко по-бързо,макар и с по-старите мотриси от 32-ра серия).По тази логика се обяснява и по-малкото време за чакане в чужбина,дори и да се работи по схема като у нас.(наистина не знам как е там–вероятно ползват съвременни технологии,GPS-и и разни други,дори не чак толкова съвременни).
                      Наистина това подсигуряване често е необходимо(не казвам винаги) и 10минути не струват колкото човешки животи(пък и за много бързащите,в конкретния случай има и алтернативни маршрути).Във влаковете обикновенно се използват по двама машинисти,но не във всички.В тези мотриси които пътуват по коментираната линия са по един машинист.Представаете си,че се разчита да спре на спирката, но машиниста получи инфаркт например–кой ще носи отговорността?!Да,по принцип си има и специални устройства следящи и поддържащи вниманието на машиниста,но въпреки тях опасността си остава.(те могат да спрат влака автоматично,ако машиниста излезе от строя,но не могат да гарантират къде точно ще се спре влака).
                      На голямата част от прелезите у нас има регистрирани повече от една катастрофи,в които често има и смъртни случаи.

                      Верно е,че има прелези в такива места на жп-мрежата,че те остават затворени прекалено дълго време.Това обикновенно става при ремонтни работи по съответни участъци,или в зоните за извършване на маневри.Там просто се предпочита да се "вържат гащите" на всяка цена,за да си вършат работата на спокойствие,а всяка евентуална злополука ще е по вина на нарушителите на жп-прелезите.Не казвам че е правилно,но така стоят нещата и не съм ги измислил аз.

                      P.S.Между другото,не е особен проблем,в конкретния случай(разбира се и на други места) да се провери разписанието на влаковете,и да се съобразяваме с него когато пътуваме по този маршрут(ако го правим редовно).Така може напълно да се избегне чакането на прелеза.Специално по тази линия,закъсненията са рядкост,а и дори да ги има не са големи.
                      Последно редактирано от cecoa1; 14-11-10, 09:30.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

                        Цецо, гледам си запознат с нещата, но така, както го представяш, за мен картинката е следната: пАри нЕма, спасявайте се.
                        Аз не съм чак толкова запознат, но в продължение на 4 години имах кандидат-дядо, който работеше в системата (началник-гара в Северна България), та покрай него съм се нагледал на двотии, въпреки, че не съм имал за цел да вниквам в организацията или липсата на такава в БДЖ. Самия факт, че във възлова гара като Стара Загора казват, че не могат да продадат билет със запазено място за Варненския експрес, говори достатъчно.

                        А прелеза, който споменах по-горе е на такова място, че от там минава практически единствения асфалтов път за района на телевизионната кула в Стара Загора. Има още един, но по него се обикаля около 40км (множко, а?) и един черен, който ... да кажем, че ако е сухо и не ти свиди колата, може и с лека кола да се мине. Движението не е като по Евлоги Георгиев, но не е и като да го няма. И като се скапе бариерата - а това не е рядкост - настава едно чудене и маене и псуване и минаване на риск, а видимост има по 100м в двете посоки при ясно време. Жална майка, ако не успееш да минеш бързо.
                        Сещам се и за странните прелези в Пловдив, вече не помня имената на улиците, но пловдивчани веднага ще се сетят за кои места говоря. май само в Русе съм срещал светеща табела на едно кръстовище преди прелеза, която да известява дали прелеза е затворен.
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

                          Виж сега, ти постоянно пишеш - 10 минути не струват едит живот, много ли е гадно да чакаш 5-10 минути, провери разписанието на влаковете, заобиколи и т.н.!
                          А също така, че системите са остарели, но са сигурни!
                          Ами както писах по-нагоре - още по сигурно е пред влака да върви човек със знаменце и да предупреждава!
                          Мисълта ми е че куца нещо в БДЖ, при това куца сериозно! И, че трябва да се променят много неща!
                          Между другото - принципа на пускане на бариерите и многото време на чакане са причина за една част от катастрофите на прелезите! Много хора си викат - абе той влака ще дойде след 5-6 минути, защо да го чакам, дай да заобиколя бариерата. И го правят! Всеки от нас го е виждал това! А в Западна Европа не го правят. Едно заради това, че там за такова нещо ще ти откъснат главата до кръста, но и заради това, че човек знае - пусната ли е бариерата, влака е наблизо, а не на 10 минути път!
                          יעבור
                          «И това ще мине»

                          Коментар


                          • #14
                            От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

                            Не защитавам железницата–само обясних принципа на действие.
                            Те си имат много проблеми,държавата също,шофьорите чакащи на прелеза и те, и всеки си гледа от своята гледна точка.
                            Не е философия да се ползва GPS с компютър или още по-простото–да се изчисли средната скорост на влака и да се пуска бариерата малко по-късно,без да се влияе на безопасността но не се прави(има нещо подобно при прелезите с прелезопазачи,ама е по тяхно усмотрение и на тяхна отговорност–не е според правилата).
                            Те нямат полза,а няма и кой да ги принуди да го правят.
                            Многобройните катастрофи на всякакви прелези(в т.ч. и с много добра видимост) не говорят в полза на промените които се желаят,но и май няма сериозни инициативи за такива промени от заинтересуваните.
                            Във Форума едва ли четат хората от които може да зависи евентуална промяна.

                            Картинката е следната–нещата са такива поради ред причини(голяма част от които необективни).На който не му харесва може да се оплаче,но на тези от които зависят промените им е по-лесно да го пратят на адреса на арменския поп,отколкото да направят нещо по въпроса и да внесат промени в правила непроменяни от десетилетия.
                            Както и много други неща–не е добре,може и по-иначе,ама едва ли ще стане ,а ако все пак стане едва ли ще е скоро.(пожелавам на заинтересованите да не съм изобщо прав с последните си думи)
                            Затова,аз предпочитам да не се ядосвам и възприемам всички видове чакане с правилната нагласа.Не казвам че и моята позиция помага на световния прогрес,ама мисля че за в нашата родина тя е по-здравословният начин на мислене и действия.(с подходящата нагласа,може да се наслаждаваме на всички прости неща,малки мигове и моменти–дори на едно чудесно задръстване по Евлоги Георгиев или безкрайно чакане на някой прелез.Всяко нещо може да има своя чар,просто трябва да умеем да му се наслаждаваме).
                            Последно редактирано от cecoa1; 14-11-10, 19:30.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #15
                              От: Влакове,жп прелези, бариери, минути!

                              Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
                              ...А в Западна Европа не го правят. Едно заради това, че там за такова нещо ще ти откъснат главата до кръста, но и заради това, че човек знае - пусната ли е бариерата, влака е наблизо, а не на 10 минути път!
                              Не го правят защото на някои места нямат възможност. Странно ми беше като видях за първи път в Германия, че бариерата е на цялото платно - първо се спуска половинка на дясната лента, известно време след нея и на лявата. Зачдих се - нали са дисциплинирани, защо ли са им бариери през цялото платно? След това се сетих - ами точно защото са дисциплинирани...
                              Не чета коментари и не отговарям на такива.

                              И коментаторите...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X