Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Популярно обяснение на термините в маркетинга

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Популярно обяснение на термините в маркетинга

    http://timurcommandos.blogspot.com/2...g-post_82.html

    Ето какво значат всичките дву- и трибуквени измислици на съвременния мениджмънт, пардон, менажерия. Откъс:

    За да ги разберем всички тези сложни работи, ще дам един пример - дядо е решил да свари ракия. Отначало той прави R&D - изследва и развива продукта. Например, може да го направи анасонлийка или да му добави билки, зависи от тенденциите на пазара, т.е. - какво е модерно в момента да се пие на село. После дядо се заема с логистика - впряга магарето, натоварва бидоните с ферментиралия плод и тръгва към казана. Когато стигне там, става OM (оперейшън мениджър) или поне супервайзор, ако излъже някой друг да поддържа огъня. Когато ракията потече, дядо непрекъснато я опитва, явявайки се OA - т.е., осигурява качеството й. Усетили дъха на първака, около казана се събира значителен брой HR - основно селските алкохолици, но не само. Дядо им дава да опитат от елексира и по този начин си прави PR. "Ресурсите" пият и викат "евалла", т.е. имаме удовлетвореност на клиента, което е в основата на всеки съвременен подход за мениджмънт на качеството. Вероятността обаче дядо да ги остави да му изпият всичката ракия е около 3-4 на милион, така че в случая имаме класическа "сикс сигма".
    Последно редактирано от Ясен; 06-11-10, 01:02. Причина: по-оригинален източник

  • #2
    От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

    Хъ-хъ. : -))

    Коментар


    • #3
      От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

      Ся колко тва е сикс сигма е силно спорно обаче
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #4
        От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

        Всъщност, има доста неточности. Но пряко отразява дрън-дрън-ярината в мениджърския език.

        Коментар


        • #5
          От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Всъщност, има доста неточности. Но пряко отразява дрън-дрън-ярината в мениджърския език.
          Ем да. За съжаление българския менижър в общия случай разбира от работата, но не и от управление на хора и процеси. И съответно бизнес климата е кретенски.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #6
            От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

            Тези, които изобщо разбират от нещо, са лесни. А какво изобилие има от другия вид, ...

            Коментар


            • #7
              От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

              Абе и си прав и не си. Това че е добър инженер и знае как се прави цимент изобщо не го прави добър менижър на завод за цимент. Даже напротив.

              А тия дето са пуснати парашутисти, дребни селски тарикатчета кариеристи и прочее паплач ... е за тях няма какво да коментираме.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

                Ами не. Способният човек си е способен човек, освен ако не е много против да учи на нова сметка. Управлението на хора и процеси само по себе си е инженерен труд. Трябва само да го можеш.

                Коментар


                • #9
                  От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Управлението на хора само по себе си е инженерен труд.
                  Не съм съгласен. Човешките реакции (все още - идеята за психоисторията е интересна и според мен има бъдеще) не подлежат на моделиране. Съответно за да ги управляваш се изисква усет. Което няма как да е инженерен термин

                  И друго - управлението се учи. Ама защо да го учиш в крачка и от проба грешка, вместо да наемеш научен доказан кадърен менижър?
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

                    Защото научените, доказани и кадърни мениджъри са кът, затова. Също както инженерите от този вид. Също както зидарите, фризьорите и зъболекарите.

                    Човешките реакции подлежат на моделиране, всъщност затова съществува и усетът. Но няколко науки са пълни с модели от този вид.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

                      А да подлежат? Може да поспорим тука доста.

                      Кадърните кадри са кът - това е глобално. Ама локалния проблем е, че тука не са ценени. Взимат с две надъхани селянчета за половин заплата, нежели един кадърен.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

                        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                        Ама локалния проблем е, че тука не са ценени. Взимат с две надъхани селянчета за половин заплата, нежели един кадърен.
                        Примера който искам да дам не е за мениджъри, а за най-обикновени бачкатори(без нас не може), но в една от фирмите в които съм работил въпросът с кадрите се решаваше именно по този начин. Понеже фирматра е известна в целия град като най-гадната за работниците, и не само за града, а може би за България-периодично остава без работници. Тогава собствениците правят по един тур из делиормана, навземат Салита и Рамадановци, обещават им големи заплати, и онези са надъхани. Нищо, че освен отглеждането на крави друго не са работили...
                        И разликата в заплатите на кадърните и тези е по-малка от 100%...
                        Какво остава за ръководни длъжности, където понякога евентуална калпава работа може и да означава фалит на фирмата...
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

                          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                          Примера който искам да дам не е за мениджъри, а за най-обикновени бачкатори(без нас не може), но в една от фирмите в които съм работил въпросът с кадрите се решаваше именно по този начин. Понеже фирматра е известна в целия град като най-гадната за работниците, и не само за града, а може би за България-периодично остава без работници. Тогава собствениците правят по един тур из делиормана, навземат Салита и Рамадановци, обещават им големи заплати, и онези са надъхани. Нищо, че освен отглеждането на крави друго не са работили...
                          И разликата в заплатите на кадърните и тези е по-малка от 100%...
                          Какво остава за ръководни длъжности, където понякога евентуална калпава работа може и да означава фалит на фирмата...
                          Коле,да нямаш изнапредвид една фирма за бойлери?...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Управлението на хора и процеси само по себе си е инженерен труд.
                            Е, то за това инженерите се делят най-общо на инженер-конструктори и инженер-технолози, и наистина вторите се занимават с управлението на хората, суровините и процесите при производствени дейности. Обаче не са взаимозаменяеми. Познавам отлични технолози, от които конструктор никога няма да се получи, както и добри конструктори, които са толкова притеснителни, че не могат да питат къде е тоалетната, камо ли да управляват нещо...
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Популярно обяснение на термините в маркетинга

                              Първоначално публикуван от Мещера Преглед на мнение
                              Коле,да нямаш изнапредвид една фирма за бойлери?...
                              Ти пък откъде знаеш?
                              Може и да съм бил пиян(отново) като сме били заедно и съм го казвал...
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X