Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Брой 6 - 2004

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Брой 6 - 2004




    СЪДЪРЖАНИЕ:


    OFF-road календар и новини
    Многоцелевите автомобили на Парижкия автосалон
    Peugeot Quark – ATV или...?
    Ако не си опитал...
    Тест: Toyota Land Cruiser
    “Голямата” Нива стъпи на нашия пазар
    Читателски конкурс “SUV НА ГОДИНАТА”
    OFF-road с индийско темпо-Тест: Tempo Trax

    ГАБРОВО ТРОФИ 2004 - Образцово състезание събра 25 екипажа

    ДЖИП ТРАЯЛ “СОФИЯ 2004” - Нов клуб, нова проява

    Повече оф-роуд през есента – “Лов и оръжие, риболов и свободно време”

    ТЕМА НА БРОЯ Пазарна писта – детайлен преглед на предлаганите у нас 4х4 леки автомобили, типовете AWD системи, цени и друга полезна информация

    Кросоувърите – между два свята

    Избрано от offroad-bulgaria.com:
    Последният мохикан Тест: Land Rover Defender 110, 1998 г. Мотозона – нови дву- и четириколесни предложения Заклетият моторист Събин Коларов: “Моторът не е лъжица за всяка уста”

    “Маслото е част от автомобила”, Иван Павлов, генерален директор на “Авто Ойл” АД
    Новини 4х4
    Маршрут: Доспат – Борино – Девин
    В търсене на изгубеното минало
    Новости в окачването за планинските велосипеди
    УАЗ – Руската гордост
    ВИРТУАЛНО: 3-D ultra RC Racing БОРСА 4х4
    Herr Strunz: Дзак или изкуството да обяздиш трол
    VPetrov.photography

  • #2
    Париж

    Многоцелевите автомобили на Парижкия автосалон


    Парижкото автомобилно изложение, което отвори врати в края на месец септември, традиционно е една от най-важните “витрини”, на които могат да се видят голям брой значими постижения на световната автомобилна индустрия. Разбира се, за никого не е изненада, че за тазгодишния автосалон в града на Айфеловата кула отново са насрочени дебютите на редица представители на най-новото в областта на автомобилите с многофункционално предназначение. Някои от тези автомобили се показват за пръв път пред световната публика, а други празнуват своята премиера за Стария континент.
    Сред най-очакваните от любителите на сравнително достъпни автомобили от категорията SUV премиери е тази на новия модел на Kia – Sportage. Както със сигурност вече се досещате, става дума за наследника на модела със същото име, който компанията произвеждаше допреди няколко години. Предвидените за задвижването му двигатели са три на брой – един дизелов и два бензинови. Дизелът е с обем 2,0 л и е с директно впръскване на горивото в цилиндрите по системата Common Rail (познат вече от модела Cerato). Мощността му е 113 к. с. Бензиновите двигатели са с обем 2,0 и 2,7 л, като първият е 4-цилиндров с мощност 141 к. с., а вторият е V-образен “шестак” с обем 2,7 л и мощност 175 к. с. Базовата модификация е с предно предаване, а по-скъпите версии са с пълноприводно задвижване.
    Още една особено интересна новост идва от една друга далекоизточна компания – Nissan. Тя спази своето обещание да създаде и европейска версия на един от най-интересните си SUV-модели, който е дело на луксозното американско подразделение на марката – Infinity. Автомобилът носи същото наименование, с което е известен и отвъд океана, а именно Murano. Той се задвижва от дефорсиран вариант на великолепния 6-цилиндров V-образен двигател на култовия модел 350Z. Както и при него, работният обем на мотора е 3,5 л, а максималната мощност е редуцирана до съвсем не скромните 234 “коня”. Задвижването е на четирите колела през авангардна безстепенна трансмисия с шест фиксирани предавки. Бе показано и новото поколение на Pathfinder, който макар че се числи към категорията на SUV-автомобилите, традиционно ще предлага безапелационно сериозни възможности извън пътя. Както и Murano, този автомобил вече се продава на американския пазар, а показаната европейска версия също е преработена с цел да се задоволят изискванията на клиентелата от Стария континент. Отначало Pathfinder ще се предлага само с 2,5-литров турбодизелов задвижващ агрегат. Очакваната пазарна премиера на модела за Европа се очаква през пролетта на следващата година, а за Murano е предвидено да започне да се доставя на клиенти скоро след Нова година. Останалите две новости в гамата на пълноприводните автомобили на Nissan са обновената версия на Patrol и ново hi-tech изпълнение на X-Trail, задвижвано от горивни клетки. За модел като Nissan Patrol като че ли е излишно да се говори, още повече на страниците на подобно издание – той от появата си досега не е спирал да доказва, че е една от живите легенди и вечните икони на класическите “корави” всъдеходи с истински характер. Промените по него в никакъв случай не са накърнили достойнството му на ненадминат покорител на труднодостъпни терени, дори нещо повече – може да се каже, че са в негова полза. Чудовищно издръжливият и идеално приспособен за тежки изпитания 3,0-литров турбодизелов двигател е преработен и сега предлага още по-високи стойност на мощността и, още по-важно – на въртящия момент. Редица внимателно обмислени промени са направени и по останалата част от автомобила, включително по дизайна му. Още една интересна новост от света на всъдеходите е обновената модификация на популярния модел Land Cruiser на Toyota. Извършените по автомобила промени засягат някои козметични детайли от екстериора и интериора, добавени са и редица нови опции в листата с допълнително оборудване. Например предлаганата за по-луксозните изпълнения навигационна система е нова, прибавени са и някои други “екстри” за различните нива на екипировка. Най-важните новости са съсредоточени под “опаковката” на Land Cruiser и засягат двигателите и трансмисиите. Механичната предавателна кутия вече ще бъде с шест, а не както досега – с пет степени. Автоматичната трансмисия също е нова и вече предлага една предавка повече от досегашната 4-степенна конструкция. Най-предпочитаният двигател – 3.0 D-4D е претърпял сериозна доработка и вече предлага 164 вместо 161 к. с. Големият прогрес обаче личи другаде – максималният въртящ момент е нараснал с цели 67 Нм и сега е 410 Нм и се достига в диапазона между 2000 и 2600 об/мин. Същевременно е намален и разходът на гориво – при модификацията с автоматична предавателна кутия със сериозните 15 %. Друга новост от страна на японците идва от Subaru и идва в лицето на новата модификация на Forester, наречена 2.5 XT. Задвижващият боксерен 4-цилиндров двигател е базиран на 2,0-литровия агрегат на модела, като диаметърът и ходът на буталото са увеличени до съответно 99,5 и 79 мм. Резултатът е работен обем 2,5 л и мощност 211 к. с.
    Марката Mercedes очевидно (дори очевадно) смята да продължи с пълна пара моделната си офанзива и не спира с усъвършенстването на и без това огромната си и изключително силна в момента гама от автомобили. В Париж бяха показани две концепции, обединени от идеята за “Sports Tourer”, като още по-обещаващото в случая е, че и двете концепции ще влязат в серийно производство още през следващата година, при това с минимални промени. Първата концептуална разработка се нарича Vision B (определяна от самия производител като “Compact Sports Tourer”) и е базирана на съвсем наскоро представеното второ поколение на А-класата. Другата концепция е дори още по-впечатляваща и е наречена Vision R. Тя е продължение на представената вече визия за Grand Sports Tourer, накратко GST. Vision R е със задвижване на четирите колела през система 4-Matic, трансмисията е 7-степенна автоматична. Окачването е с пневмоелементи и е адаптивно. Концепцията се задвижва от нов ултрамодерен 3,0-литров 6-цилиндров V-образен CDI-двигател, който е с мощност 218 к. с. и е снабден с филтър за улавяне на твърдите частици в отработилите газове.
    Porsche Cayenne, който категорично успя да покори Европа, също се появява в нова версия – с 500 к.с. и панорамен покрив. За радост на почитателите този модел ще се появи на пазара още през декември т.г. За основа е взет двигателят на Cayenne Turbo с 450 к.с., като мощността му е увеличена с 50 к.с., а максималният въртящ момент е нараснал до 689 Нм и се постига в диапазона 2250 - 4750 об/мин. Топверсията на Cayenne ще може да се похвали и със завидно ускорение от 0-100 км/ч – само 5,3 сек, докато максималната му скорост е 270 км/ч. Трябва да отбележим, че този Cayenne може да се закупи като отделна модификация, а собствениците на Cayenne Turbo с 450 к.с. могат да поръчат при дилърите на Porsche пакет доработки, повишаващ мощността и на техните мотори до заветните 500 коня. Разбира се, ако са готови да се разделят с още около 20 000 евро. Другата новост за 2005 г. е панорамният люк в покрива, който може да се поръча към всички модели от гамата. Люкът се състои от три стъклени секции, а за поставянето му се доплаща почти 4000 евро. Но може би най-хитово бе представянето на Chevrolet. Концернът GM Daewoo за пръв път в своята, макар и кратка история, представи проект на бъдещ SUV. Показаният в Париж S3X е с хибридна технология, а бъдещият сериен модел ще е първият Chevrolet с дизелов двигател, като ще стъпи на конвейра най-вероятно през 2006 г. S3X дава детайлен поглед към дизайна на бъдещите модели на компанията. Въпреки компактните си габарити (дължина 4639 мм/ ширина 1848 мм/ височина 1722 мм) всъдеходът ще е с 3 реда седалки и общо 7 места за пасажерите.

    Пълния текст можете да прочетете в новия брой







    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Cross

      МЕЖДУ ДВА СВЯТА

      Кросоувърите – семейната кола за тези, на които липсва джипът

      С бурното развитие на автомобилните технологии през изминалото десетилетие се появиха множество иновативни тенденции, които сериозно разместиха пазарните сегменти. След като се видя, че семейните автомобили с голямо багажно пространство (или познатите ни комбита) набират все по-голяма популярност, трябваше да се търси нова ниша за развитието им, която да ги направи още по-търсени. От друга страна, високопроходимите автомобили започнаха все повече да се доближават като визия и възможности до семейните такива. Това породи и създаването на един нов клас автомобили, който стъпи твърдо на границата между горните два сегмента. Клас, в който автомобилите да бъдат с добре познатата визия и удобства на семейно комби, но да предлагат задвижване на четирите колела и повишен клирънс, за да могат да бъдат стабилни и проходими при всякакви пътни условия. Без обаче да притежават прекалено големите габарити на SUV. Така се появи класът Crossover, като името говори достатъчно – кръстопът, или пресечната точка на всъдехода и леката кола. Кросоувъри се продават и на родния пазар, като по-долу ще ви представим актуалните в момента модели на различните производители. AUDI ALLROAD Audi определено са едни от пионерите на двойното предаване при леките коли. Всички добре познават системата Quattro, която от дълги години се внедрява успешно в моделите на фирмата. Съвсем логична стъпка в развитието на инголшадтския производител бе и създаването на автомобил от по-различен клас. От компанията може би са преценили, че е рано за сътворяването на пълноценен SUV, но са решили да разчупят традициите и да съградят нещо по-интересно и нестандартно от предлаганата си гама. Появата на Allroad определено предизвика бурен интерес по международните пазари с множеството новости, които предлага, но от друга страна не стресна потребителите като тотално нов модел. Производителите взеха може би правилното решение да не създават нещо принципно ново, а да заложат на нещо добре познато – автомобилът бе изграден на доказалия се и много популярен вече комби-модел А6 Avant. И при Allroad са запазени характерните плюсове на Audi A6 Avant - голямо вътрешно пространство с щедър багажен обем, съчетано с отлична видимост, високо качество, богато вътрешно обзавеждане и оптимални скоростни и динамични характеристики, позволяващи перфектно поведение на автомобила върху пътя. Може би най-интересната характеристика на колата е системата за промяна на клирънса. Благодарение на пневматичните елементи в окачването Allroad разполага с 4 нива, като максимумът е 208 мм. За задвижването на автомобила се предлага много добра гама двигатели – от 2,5-литровия V6 турбодизел с мощност 120 к.с., през 6-цилиндров бензинов 2,7 л с мощност от 184 к.с., до най-големия V-образен “осмак” с 220 коня под капака. Всичките двигатели се предлагат с 6-степенна механична кутия или 5-степенен автоматик, като някои от модификациите имат и бавни скорости. Базовите цени на Audi Allroad у нас започват от 42966 евро (за дизел) и 55444 евро (за бензин) с акциз и ДДС. MITSUBISHI OUTLANDER Представеният през 2002 година модел бе широко прокламиран от компанията като “смъртен враг” на компактни всъдеходи като Toyota RAV4 и Honda CR-V. Ревизирайки характеристиките му обаче, решихме в дадения случай да го отнесем именно към кросоувър – категорията. А това бе направено и от самите Mitsubishi, които казват: “Универсалният Outlander е вдъхновен от нашите традиции в създаването на автомобили “crossover”, съчетаващи в себе си най-добрите страни на специализираните в определена област модели”. Outlander е със стилен и атрактивен външен вид, подбран за младите потребители. Моделът предлага функционално вътрешно пространство и обширно багажно отделение, като може би единствен в този клас, който се предлага със задвижване и само на единия мост. С габаритите си (дължина 4545мм/ширина 1750 мм/височина 1620 мм междуосие 2625 мм) колата определено надминава средностатистическите представи за комби, но е и далеч от понятието SUV. До последното го доближават пълноприводното задвижване и клирънсът от 195 мм. Дебютът на кросоувъра у нас бе по време на софийския автосалон през 2003 г. Най-популярната модификация, предлагана от вносителите, е тази с двулитровия 4-цилиндров двигател с мощност от 136 к. с., с който Outlander се ускорява от 0 до 100 км/ч за 11,4 секунди, достигайки максимална скорост от 192 км/ч. Базовата цена на Mitsubishi Outlander на българския пазар започва от 49 970 лв. с ДДС, мито и акциз. SUBARU OUTBACK Оптималната система за задвижване на пътническия автомобил е ключът за по-сигурно, по-безопасно и по-приятно управление, и Subaru работи по този проблем от 1972 г. с пускането на пазара на модела Subaru Estate Van. Оборудването на пътнически автомобил със задвижване на четирите колела позволява не само преодоляване на разнообразни терени, а също така повишава устойчивостта и безопасността на пътя. От раждането на първата генерация LEGACY през 1989 изминаха 15 години. Най-предпочитаният семеен автомобил на Subaru също успя да “мутира” в нещо повече от комби, превръщайки се в кросоувър. На сцената в момента е четвъртата генерация LEGACY/OUTBACK, излъчваща функционалност и стил, комбинирани с удоволствие от управлението и високо ниво на безопасност. За по-добро управление, стабилност и маневреност ширината на купето е увеличена с 25 мм, като е подобрена и аеродинамиката. Стабилността при управление също е подпомогната от намаляване на центъра на тежестта, като при новия Outback двигателя и скоростите са разположени с 22 мм по-ниско отпред и с 10 мм при предния диференциал. Намаляване на теглото е основната технология, която, комбинирана с новите скоростни кутии, доставя обща стабилност при управление и икономичен разход. Използваните двигатели в новия модел са 2.0 16v SOHC, 2.5 16v SOHC и 3.0 16v DOHC. Техният потенциал е значително подобрен чрез използване на технологии като ETC - Електронен контрол на дроселната клапа, изпускателна система с постоянна пулсация, вертикален тип високоефективен смукателен и два изпускателни заглушителя.
      Новият за Legacy агрегат 3.0 R набляга на спортния характер. 6-цилиндровият двигател е с подобрена мощност и икономичност, постигнати с AVCS - система за активен контрол на клапаните и VVLC -
      контрол на променливото повдигане на клапаните. При новия Outback e подобрено окачането – следата е увеличена отпред и отзад. Страничният наклон е увеличен от 3 градуса на 6 за по-добра работа на големите гуми в права линия и завой.
      Задвижването е постоянно на всички колела, диференциал с ограничено приплъзване. Цена: 59633 лв. VOLVO XC 70 Новото Volvo XC70 излъчва усещането, че може да Ви закара навсякъде, където пожелаете. елементите с нов дизайн както във външния вид, така и отвътре, засилват това чувство и дават на автомобила още по-привлекателен изглед. Активното окачване осигурява стабилност по магистралата и надеждност по пресечени терени.
      Автомобилът се предлага фабрично с 6+1 места. Стандартно оборудване: AWD-система; TRACS; DSTC - динамична система против приплъзване и пробуксуване; серво усилване на волана; ABS; EBD; 22 въздушни възглавници; система WHIPS за защита при „камшичен” удар; централно заключване; климатична инсталация с две независими зони на климатизация; електрически задвижвани предни, задни стъкла и огледала за обратно виждане; регулируем по височина и дълбочина волан; височинно, хоризонтално и лумбално регулируема седалка на водача; електронен имобилайзер; релси на покрива; сгъване на облегалката на задната седалка 40:20:40;16” алуминиеви джанти; Hi-Fi уредба; алармена система.
      Двигатели - 5 цилиндрови, редови, алуминиеви, напречно разположени отпред, с по 4 клапана на цилиндър: 2,5Т/210 к.с.; D5/163 к.с. (common rail).
      Цени: от 34 084 EURO, без ДДС.





      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        Нива

        “ГОЛЯМАТА” NIVA Е НА РОДНИЯ ПАЗАР

        Всъдеходът с 5 врати се предлага за по малко от 17 хил. лв.
        Представената през 1995 г. ВАЗ-2131 – удължената версия на Niva с 5 врати , вече официално се продава на българския пазар. Вносителят “Нар ООД” дебютира с модела на проведените през септември в столичния “Интер експо център” изложения “Антитерор” и “Лов и оръжие, риболов и свободно време”. Най-големият представител на всъдеходите на ВАЗ е създаден на удължената с 500 мм платформа на ВАЗ 2121, като това увеличение е позволило повишаване на комфорта на пасажерите (особено тези на задната седалка), както и по-добра устойчивост и плавен ход на автомобила. Така новата Niva е достигнала дължина от 4220 мм, ширина 1680 мм и височина 1640 мм, като междуосието е станало 2700 мм. Освен това доста е повишено и багажното отделение, позволяващо товаренето на доста по-обемни неща, отколкото човек можеше да сложи в късата Niva. ВАЗ 2131 разчупва много от традициите на руснаците. Освен освежения интериор например, всъдеходът вече се предлага серийно с цвят металик. Двигателят е добре познатият 4-цилиндров 1690-кубиков инжекцион с мощност от 80 к.с. при 5400 об/мин и въртящ момент от 12,9 Nm при 3600 об/мин. Двигателят е стикован с 5-степенна механична скоростна кутия, като превключването от един на два двигателни моста става от лост в купето. И тази “Лада” е с постоянно 4х4, демултипликатор и блокаж на централния диференциал, а за добрата проходимост помага клирънсът от 220 мм. Максималната скорост на автомобила е 140 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 21 секунди. Разходът на гориво (бензин) е в рамките на нормалния за модела –12 л/100 км градско и 8 л/100 км извънградско. Серийно автомобилът не се предлага със сервоусилвател на волана. За него ще трябва да доплатите около 1200 лв. А като заговорихме за цени, базовата такава на ВАЗ 2131 е 16800 лв. с включен ДДС. Като цяло можем да обобщим, че ВАЗ 2131 следва традицията на предшествениците си, но представя и множество иновации. Удължените колесна база и купе правят от Нивата всъдеход, по-скоро удобен за експедиции, различни служби и дори като семеен SUV (колата може да носи до 400 кг полезен товар), отколкото за състезания. А с доста добрата си цена новата Niva също има шанс да стане №1 по продажби, така както досега го прави късата триварата версия.


        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5


          Mного хубаво ама в Варна още го ниама списанието
          Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

          Коментар


          • #6
            Re:

            Първоначално публикуван от CJ_
            Mного хубаво ама в Варна още го ниама списанието
            Списанието днес е предадено на разпространителите и утре ще бъде достъпно навсякъде...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              хахаха

              позачетох се малко ,и по-точно в часта дето пише за новият Спортаже на КИА/...като свалих по-надолу гледам първата снимка(другите не се бяха отворили още) и си викам.
              Еба ти корейците,как за догодили тоя Спортаж като ПОРШЕ
              БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
              (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

              Коментар


              • #8
                Някой има ли информация за УАЗката от изложението "ЛОВ И ОРЪВИЕ,РИБОЛОВ И СВОБОДНО ВРЕМЕ ЕСЕН 2004" понеже съм поръчал една УАЗ 31519 и като я взема искам да я направя същата , моля поне за повече снимки.
                LZ1DMR

                Коментар


                • #9
                  днес получих 6-ти брой на списанието,но 3 и 4 нещо ги няма,въпреки че са изпратени заедно..,може би в понеделник...странно нещо са испанските пощи,но както и да е.
                  не съм прочел още всичконо няколко статий вече ги "отхвърлих")))
                  не се притеснявайте за напред да изпшолзвате по-точни заглавия,става дума за "ДЖИП ИЛИ КАМИОН".по-добре е,а и по-точно е "ПИКАП ИЛИ КАМИОН" зашото си е повече пикап отколкото ДЖИП...не се притеснявайте,няма да искам авторски права,като оня със СКАКАУЕЦ)))хахаха.това в кръга на майтапа)))
                  в статията с теста на Дефендъра на Insider пише.
                  "Една от най-екзотичните екстри са редуктори,които позволяват увеличаването на клирънса със 7 см. плюс..."
                  сигурно е нещо доста екзотично,защото аз поне знам че редуктора се използва за други неща.
                  в материала за теста на Ланд Круйзера в техническите данни пише.
                  "Дълбочина на газене:над 700 мм."
                  веднъж четох как точно се определя това газене,защото доста се чудих как точно го определят...мислех си за някакви тестове във води или някакви басейни,но всичко се оказа доста просто.измерва се растоянието от земната повръхност до до входа на въздушният филтър(не го казах много точно ,но забравих точната дума,съжалявам )
                  та в конкретният случай какво значи НАД 700 мм.???
                  за сега е това,като го прочета цялото може да има и още...

                  ПП спрели сте МОМИЧЕ НА БРОЯ...мошо,много лошо
                  БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
                  (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от off-road
                    в статията с теста на Дефендъра на Insider пише.
                    "Една от най-екзотичните екстри са редуктори,които позволяват увеличаването на клирънса със 7 см. плюс..."
                    сигурно е нещо доста екзотично,защото аз поне знам че редуктора се използва за други неща.
                    Тъй като точно този абзац съм го писал аз, отговарям конкретно. Малко теория: http://www.offroad-bulgaria.com/viewtopic.php?t=93

                    А конкретно за случая снимки от които се вижда разликата в клиренса:







                    Основните причини за конструирането на тези мостове са първо за промяна на предавателното отношение на трансмисията с цел използване на гуми с по-голям диаметър без промяна на динамичните и скоростни качества (доколкото това е възможно) и втора причина увеличаване на клиренса...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #11
                      това е много хубаво нещо...като при УНИМОГ а някой беше казал че и някой ГАЗки имат такова нещо,но...редуктора не беше ли едно такова нещо за превключване на бързи и бавни скорости???
                      съжалявам и може би ще стана досаден вече,но какво да правя като се заглеждам толкова в буквите...
                      "...,като превключването от един на два двигателни моста става от лост в купето.И тази ЛАДА е с постоянно 4х4,..."
                      това е цитат от статията за новата петврата Нива...та не разбрах НИвата с какво задвижване е.постоянно 4х4 или не?
                      БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
                      (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

                      Коментар


                      • #12
                        Унимога наистина е с редукторни мостове. УАЗ, а не ГАЗ произвеждат модел с такива мостове. Другият серийно произвеждан автомобил е Хамъра (H1). За реализиране на трансмисия с възможност за превключване на "бързи" и "бавни" скорости се използва модула наречен раздатъчна кутия (dual-range transfer box), което всъщност е редуктор. Такъв е и скоростната кутия . За повече информация:

                        http://www.offroad-bulgaria.com/viewtopic.php?t=93

                        По отношение на информацията за Нивата - грешката е допусната при превода и описанието направени от официалния вносител на LADA за България. Списанието просто е цитирало тези материали и по този начин е мултиплицирало допуснатата грешка (което разбира се не ги оневинява ). Нивата във всичките си модификации винаги е с постоянно задвижване реализирано с междинен диференциал позволяващ ръчно блокиране.

                        Коментар


                        • #13
                          Редуктор

                          но...редуктора не беше ли едно такова нещо за превключване на бързи и бавни скорости???

                          Редуктор (идва от латинската дума reductor – провеждащ назад)
                          Така се наричат всички механизми служещи за снижаване на ъгловите скорости на водещия вал с цел повишаване на въртящия момент. В редукторите се използват зъбни предавки, верижни предавки, червячни предавки както и съчетание между тях. В този смисъл в един автомобил много елементи могат да се нарекат със събирателното име редуктор: главната предавателна кутия, скоростната кутия, привода на волана, този елемент когато присъства в конструкцията на мостовете и много други...
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #14
                            благодаря и на двамата за отговорите.за НИВАта и аз си мислех че е грешка.
                            по принцип когато се спомене в ТТ данни на някой оффроаД за редуктор се има впредвид именно бавни и бързи скорости.другите неща си имат други имена.имах впредвид че имало и ГАЗки с такова нещо като на тоя Дефендър,а не че са с бързи и бавни.

                            а за газенето прав ли съм,така ли се измерва или не???
                            БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
                            (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

                            Коментар


                            • #15
                              Здравейте на всички (на София и Ицо ще им дърпам ушите, че не се обаждат )

                              Като стана дума за тези редуктори в моста - обикновени е прието да се наричат "крайно предаване".
                              Мисля, че няма УАЗ или ГАЗ с такова (визирам по-разпространените модели ГАЗ-63, ГАЗ-66, ГАЗ-69, УАЗ-469...)
                              Високопроходима машина обитавала трайно нашите зами с такъв редуктор в крайното предаване е Прага РВ (военно 3-осно камионче с къса муцуна)
                              Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X