Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Брой 5 - 2004

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Брой 5 - 2004

    Здравейте,

    от 3 септември (петък) можете да намерите на пазара новия брой на списание OFF-road BG.



    СЪДЪРЖАНИЕ БР. 5

    ТЕНДЕНЦИИ
    7 Календар 2004 Предстоящи Off-road събития
    8 НОВИНИ 4х4
    10 Новият гранд - Jeep Grand Cherokee
    12 Hummer по руски

    ПОД ЛУПА
    14 ТЕСТ: Nissan X-Trail
    Бягство от града
    18 SUV’O’MANIA
    Rinspeed Chopster
    19 КОНКУРС: SUV НА ГОДИНАТА
    20 ТЕСТ: Jeep Cherokee Sport
    Частица от една легенда

    ЗОНА 4х4
    24 По гръбнака на България
    КОМ-ЕМИНЕ 2004
    28 Армия и off-road
    30 Самолет с висока проходимост

    31 ТЕМА НА БРОЯ - ATV
    32 Раждането на новата мания
    34 Ивайло Цанов:
    “Всяко каране за мен е празник”
    37 Няколко полезни съвета за избор на ATV
    38 Родният ATV пазар
    QINGQI, AEON, DINLI, YAMAHA, POLARIS

    40 AL-DHABI - суровият пустинник
    42 ТУНИНГ: Проектът УАЗ EXTREME
    46 Записки на начинаещия: ДВГ - Началото
    48 НОВИНИ 4х4
    49 Ловът и лебедката

    ЛОВЦИ НА ПЪТИЩА
    50 TRANSSYBERIA GIGANT 2004
    Екскурзия в “Гулаг”
    51 МАРШРУТ “СЕМЕЕН УИКЕНД”: Около Добруджа
    Песента на колелетата

    ЕПИЦЕНТЪР
    56 Как да си купим правилния маунтин байк

    КЛАСИКА 4х4
    58 Land Cruiser 50, 60, 70 series - TOYS FOR BIG BOYS III

    FUN 4х4
    62 Виртуално:
    ATV ACTION
    63 Herr Strunz: "Някой да разбира от автомобили?
    64 Дами 4х4: VOGUE & Fashion

    **************************************************

    НОВИЯТ ГРАНД
    С появата си през далечната 1992 г. Grand Cherokee се превърна в един от първите представители на класа SUV, а в посткомунистическите държави като нашата и в символ на зараждащата се тогава нова "бизнес" класа. Скоро след появата му обаче конкурентите успяха не само да настигнат, но в много отношения и да надминат американското творение. За щастие, тогава решаваща роля изиграха немските съюзници в алианса DaimlerChrysler. Доказаните немски технологии, подкрепени от дългогодишния им опит в създаването на автомобили 4х4, дадоха на Grand Cherokee нов шанс за живот. Редица слабости бяха преодоляни, което само затвърди неговия имидж. Сега с появата на модела за 2005 г. Chrysler Group показват, че се стремят да правят доброто още по-добро, използвайки най-съвременните постижения в автомобилостроенето, без да залагат на съществени промени по познатата физиономия на своя гранд.

    Няма спор, че заради самоносещата си каросерия Grand Cherokee винаги се е позиционирал по-близо до пътническите автомобили, но това не пречи в него да се обръща огромно внимание на използваните системи на задвижването 4х4. Новият модел потвърждава това със своите три нови варианта на трансмисията: Quadra-Trac I, Quadra-Trac II и Quadra-Drive II. Първият вариант е най-прост и е предвиден основно за тези, които преди са управлявали Grand Cherokee без 4х4. При Quadra-Trac I отсъстват всякакви превключватели или специални бутони, а едноскоростната кутия разпределя въртящия момент между предната и задната ос в съотношение 48/52. При евентуални критични ситуации на помощ на шофьора идва системата на тракшън-контрола BTCS, която действа със спирачно усилие към буксуващото колело.
    Вторият вариант Quadra-Trac II използва доста по-сложна раздатъчна кутия с централен диференциал и пакет електронно контролирани фрикциони. Тя не само предлага на водача преимуществото на бавните скорости, но също така с помощта на множество датчици улавя буксуването на колелото още в най-ранен стадий. Системата BTCS спира всяко колело поотделно и позволява бързо да се възстанови нужният контакт с пътната настилка.
    Най-усъвършенстваният вариант - Quadra-Drive II, използва същата раздатъчна кутия заедно с диференциали с повишено триене, които са с електронно управление на всяка ос.
    От американското си потекло Grand Cherokee е наследил неизменната традиция за използването на двигатели с големи кубатури. Базов агрегат при новата гама ще бъде 3.7-литровият "шестак" (210 к.с.). Той сменя известния 4-литров шестцилиндров двигател, които изживя своето време и доволно може да отстъпи на новите попълнения.
    Втори по мощност е 4.7-литровият мотор V8 (230 к.с.), който благодарение на дребни изменения вече работи доста по-тихо. На върха на моделната гама застава пословичният 5.7-литров двигател HEMI, който сам по себе е голямата гордост на американците. Този символ на бившето величие на US-автомобилостроенето е с конфигурация V8 и е способен да отдава 325 к.с. За да не гълта много гориво, агрегатът е снабден със системата MDS (Multi-Displacement System), която позволява при леко ускорение и липса на голямо натоварване да се деактивират половината цилиндри. Така се постига горивна икономия от около 20%. HEMI също така използва алуминиеви глави на блоковете с полусферични горивни камери, както и електронно управление на дроселовата клапа.
    От Chrysler са предвидили и два типа модернизирани 5-степенни автоматични скоростни кутии. Първата от тях е предназначена изключително за V6 двигателя, като програмата за превключване на предавките е пренастроена така, че да може да се адаптира към индивидуалния стил на шофиране. Grand Cherokee 2005 притежава ново многолостово предно окачване, което е не само с по-малко тегло, но и се отличава с по-голям ход в сравнение с предходното поколение на всъдехода (с 10%). Задното окачване, от своя страна, също е претърпяло изменения, които директно са се отразили на калибровката на пружините и амортисьорите. Интересна е и системата DHS (Dynamic Handling System), която по време на движение втвърдява предния и задния стабилизатор, което позволява на високия автомобил по-уверено да влиза и излиза от завои, без да губи при това своя плавен ход на прав път.
    Новият всъдеход може да се похвали и с неизползвани досега в него опции, характерни за луксозния клас: системата SmartBeam за предните фарове, автоматично понижаваща яркостта им при разминаване с насрещен автомобил; развлекателна DVD-система за задните пасажери; система hands-free, наречена Uconnect; датчик за дъжд; спътникова (GPS) радиосистема и двузонов климатконтрол.
    Голямо внимание е обърнато и на сигурността на всички в купето. Grand Cherokee е оборудван с предни и задни въздушни възглавници, система за контрол на налягането в гумите и паркинг сензор.
    Вече официално са обявени и цените (на производителя) на луксозния всъдеход. Базовият Laredo 4х2 с 3,7 л V6 и 5-степенен автоматик ще струва $26775. Пълноприводният Laredo 4х4 със същия двигател пък ще се предлага за $28745.
    Топверсиите Limited с 4,7 л V8, 5-степенен автоматик и Quadra-Trac II, която следи за равномерното разпределение на въртящия момент към колелата, са достъпни на стартова цена $32100. Внимание - това е цената за версията 4х2! Ако искате да притежавате истински всъдеход с 4х4, ще трябва да се разделите с малко повече пари - $34690.







    *************************************************

    АРМИЯ & off-road
    Списание Off Road BG отдавна имаше желание да надникне по-дълбоко в света на военната пълноприводна техника и най-вече в това, с което разполага Българската армия. Особено ни беше интересно да видим надеждността и проходимостта на тези съоръжения, защото те са една от защитите на българския войник в случай на военен конфликт.
    Искахме да отразим, но дали щяха да ни допуснат до тези данни и до подобна техника? Дори се хванахме на бас в редакцията, че никой няма да обърне внимание на изпратеното от нас до Министерство на отбраната писмо за намерение. Шегувахме се с инертността на военните и стреса, който сигурно бяхме предизвикали с нашето искане. Повечето от нас имаха не най-радостните спомени от тежката казарма преди петнайсетина години и не вярваха, че нещо се е променило днес, след влизането ни в НАТО.
    Всичките ни колебания обаче бяха разбити на пух и прах, когато за по-малко от две седмици получихме официалната покана да отразим цялата налична високопроходима техника в армията. С нас се свърза подполковник Гочев, началник отдел “Автомобилна техника” в командването към Генералния щаб, и ни предложи в удобно за нас време да посетим избарано от него поделение, за да направим необходимия тест и материал за списанието. Бяхме силно изумени. Армията показваше нещо ново, едно друго свое лице, което ние не подозирахме и не познавахме. Ставахме свидетели на откритост и съдействие, толкова чужди преди години. Решихме да изпратим професионален тестов екип, който да събере детайлна информация за транспортните средства и която да отразим в няколко поредни броя.
    Всичко започна в една ранна сутрин, когато пред бариерата на Генералния щаб ни очакваше специален автомобил, който да ни отведе в избраното поделение. Самият подполковник Гочев щеше да бъде нашият придружител. Потеглихме и разбрахме, че ще посетим поделение 24310 в град Враца, което е едно от най-големите поделения за подготовка на специалисти по логистика и депа на транспортна военна техника. Все още не знаехме какво ни очаква. Организаторите ни успокоиха, че ако не смогнем да заснемем и тестваме техниката в рамките на един ден, те имат готовност да го направят и на следващия. Започнахме да усещаме една доста добра организация. Но това не беше нищо в сравнение с онова, което ни очакваше при пристигането ни във Враца. Първото ми впечатление от портала на поделението не се връзваше със спомените от моя казармен престой. По времето, когато това най-често беше място за свиждания, обикновено украсено с пейки и цветя, сега преминахме по сложен лабиринт до самата врата покрай високи бетонови заграждения, през няколко естествени прагове и особена бариера, отново напълнена с дребни боядисани в зелено камъни. Всичко това беше в съзвучие с новата антитерористична подготовка, която ни напомни, че вече сме член на Алианса и пълноправен партньор в световна военна операция. Май беше свършила "играта на война", която разигравахме по картите в моето поделение преди много години. Тук вече се сблъскахме с реалностите. След неизбежните воински отдавания на чест лично ни приветства млад и симпатичен подполковник, който се оказа началникът на поделението. Подполковник Трънски ни покани да разгледаме поделението и по-късно в неговия кабинет уточнихме изпълнението на поставената задача. Така разбрахме, че докато за нас това е рутинен тест, то за армейските стандарти е изпълнение на воинско задание. Задание, което имаше специално подготвен план, необходими за попълване документи, инструктаж, както и отговарящи за всеки детайл от операцията лица. След взаимното опознаване бяхме поканени да слезем на плаца и да огледаме строената за теста техника. И тук започна голямото ни замайване. Строени в идеална редица ни очакваха дванадесет високопроходими машини, някои от които виждахме за първи път, а други само мимолетно познавахме от гледаните по телевизията военни паради. Някои от тях изглежгдаха гигантски, други, подобни на гъсеници с множеството си гуми, зловещо ни гледаха с военните си фарове. Имахме свобода на избор за тези, които искахме да тестваме и ние подбрахме осем от тях, включително и познатите ни Лада Нива, УАЗ и ГАЗ. Командир Трънски издаде отривиста команда и за секунди осем екипажа заеха местата си в кабините. Изчакахме да се извърши необходимата операция по запалване и подгряване на автомобилите, за която началникът ни обясни, че е много важна за правилната и дългосрочна експлоатация. След това в типична военна колона напуснахме поделението и през улиците на Враца (обръщайки мало и голямо след себе си) потеглихме за предварително избрана от домакините ни местност край града. Мястото за теста беше чудесно подбрано и представляваше изоставена каменна кариера с много трошлива настилка, силна денивелация и разнообразни терени. Непосредствено до нея имаше пълноводна река, която, като в истински военен екшън, щяхме да форсираме многократно. Направихме проучвателна обиколка на цялото трасе с командирската Уазка и пуснахме първия гигантски всъдеход по трасето. Изборът ни се спря на многоколесния МАЗ - 537 Г, който се очертаваше да стане нашия фаворит. Избрахме за изкачване почти невъзможен скат с наклон около 45 градуса, като за целта щяхме да наблюдаваме кое от превозните средства щеше да достигне до най-горната точка. Знаехме, че трябва да щадим техниката и да не се увличаме от нашите състезателни виждания за трасетата. Направи ни впечатление, че машините са в много добро състояние и дори при подлагането им в екстремния режим на тест, не показаха някакви дефекти. В началото водачите бяха по-сдържани в опитите, които изисквахме, но и те, повярвали в проходимостта, се отпуснаха и започнаха със страст да изпълняват различни сложни елементи. Кулминационният момент настъпи, когато започнахме да форсираме реката през високите брегове и започна окантарването на всъдеходите. В тези изпитания непрекъснато част от колесните бази увисваха във въздуха, на други кабините се потапяха в реката, трети разпорваха речното дъно изхвърляйки настрана тиня и камъни.
    В крайна сметка екипът ни се увери, че нашата армия наистина разполага с надеждна техника, готова да защити не само българския войник у нас и в чужбина, но и да помага на населението в случаи на бедствия и аварии. Разбрахме, че "простихме" в себе си на армията за някогашните несгоди и я възприехме по нов начин. Много по-близка, достъпна, професионална и човешка. И преди всичко хората в нея, които ни показаха завиден професионализъм. Обещахме да се върнем за нови изпитания, когато по новите стандарти ще стане преоборудването с натовска високопроходима техника - новите Mercedes Unimog вече навлизат на въоръжение в нашата армия.
    А в настоящата рубрика, в продължение на няколко броя детайлно ще разгледаме всяка една от тестваните машини, нейните технически характеристики, история и способности, както и останалите транспортни новости в родната Армия.

    Редакцията ни изказва специална благодарност на Началника на Генералния щаб на БА ген. Никола Колев, подп. Гочев, подп. Трънски - Началник на поделение 24310 Враца и на всички момчета, които се включиха в управлението на колесната техника.






  • #2
    Re: Брой 5 - вече на пазара

    Идеално!Значи вече сроковете влизат в сила и се спазват.Браво.Надявам се да се развива повече.Защото освен тук и там има нещо смислено в българия.
    https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

    Коментар


    • #3
      Наистина ли е излязло защото аз като отидох да си го купя вчера ми казаха че не
      http://ftp.domainbg.com/bizkit_boy/

      Коментар


      • #4
        Аз си го купих още в петък.

        Коментар


        • #5
          Значи или са ме излъгали или и те не знаят че е излязло
          http://ftp.domainbg.com/bizkit_boy/

          Коментар


          • #6
            Сега мога да ти ви кажа че го има защото аз си го купих вчере и си е супер яко.Сега до списанието :Браво този брой е супер добар много ме кефи.Решил съм скоро да се абонирам.Някой от списанието ще идва ли на габрово.Понеже съм сигорен че ще съм там:Ю)Аиде късмет и добри продажби
            https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

            Коментар


            • #7
              diavol koleda

              абе няма ли да обножите саита наи накрая мен ще ми донесат списанието чак в петак до тогава бих искал да имам представа горе долу какво ще има нали за това е този саит
              ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
              тел.088четири 9едно9 4нула4
              -------------------------------------------------------

              Коментар


              • #8
                а пък в Монтана изобщо не са чували за списанието...без майтап
                БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
                (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X