Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Различни обективи, портрети, перспектива...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Различни обективи, портрети, перспектива...

    Преди няколко дни говорихме с Daniel за различните обективи за портрети и се сетих да пусна няколко страници от една книга с малко фундаментална теория - за съжаление на английски.

    В началото става дума за портретите и т.нар. "портретни обективи". Всъщност портретен обектив може да бъде всеки, но все пак надолу е обяснено защо по-често се ползват определени фокални дължини:



    Ето и интересния пример. Четири различни обектива и снимане на едно и също лице, което да запълни кадъра по еднакъв начин:


    Със широкия 28мм обектив, за да се запълни кадъра трябва да се снима много отблизо. Широките имат едно свойство да изкривяват и уголемяват близките обекти, което на снимката води до неестествено изпъкване на лицето, уголемен нос и уста. При 50 мм, както е обяснено горе в теорията - перспективата е по-правилна, няма "преувеличаване", лицето изглежда точно, а и фокусът е достатъчно плитък за да размаже фона. При 90 мм е долу горе същото, макар лекичко да се забелязва този така огромен недостатък на дългите обективи при такива портрети - смачкването на перспективата. При 180 мм виждаме вече липсата на дълбочина, а лицето изглежда плоско и неестествено.

    Следващия пример е за перспективата:


    Ето и примера:


    Вежда се отново как дългият обектив приближава задните обекти, драстично смалявайки реалното разстояние с най-дългия обектив. Похват често използван дори и в пейзажна фотография - примерно по този начин може да се "уголеми" планина, която се намира в задния план.

    Аз лично не бих нарекъл това недостатъци на оптиката. Просто трябва да се знае какво да очакваш и какво може да направиш с обектива, и да се използва по правилния начин. Ето една моя снимка в която ръката на човека е с големината на главата му. Това е постигнато с широк обектив (24мм), снимано много близо до ръката. В дизайна на това му казват преувеличаване и често се използва в творческия процес:

    LZ2NKM

  • #2
    Re: Различни обективи, портрети, перспектива...

    А чисто технически от всички обяснения става ясно, че ако искате да покрите всички възможности трябва да носите една торба с обективи - от скоро чета за обективите и техните възможности и схванах само едно - идеален обектив който да покрива всичко няма а дори да има цената му ще е умопомрачителна.

    А за най-незнаещите като мен - например обектив 14-42mm f/3.5-5.6 (28-84mm сравнено с 32мм) означава че имате бленда 3.5 на 14мм отивайки вече на 42 мм блендата става 5.6. което за аматьорски снимки е достатъчно, но ако искате като снимките на damon, ами не става

    Благодаря за обяснението, специално на мен ми беше много полезно.

    Другия тънък момент е, че можете да затворите блендата до 22 което е добре за пейзажи - добре е ама за фул фрейм фотоапарати и много хубави обективи - колкото повече затваряте блендата толкова повече се скапва качеството.

    В крайна сметка се оказва, че и снимането си иска четенето и опита
    Последно редактирано от Daniel; 01-10-13, 07:49.

    Коментар


    • #3
      От: Различни обективи, портрети, перспектива...

      Дани, трагедията на любителя фотограф е че той винаги иска скъпи хубави обективи и тела, и какво ли не. И много похарчват една торба пари преди да разберат, че не е трябвало да ги дават. Ти като техничар е нормално да бъдеш привлечен от характеристики, матрици и прочее. И много хора го правят, включително аз. Техниката е важна дотолкова, доколкото да ти предаде идеята на снимка. Винаги имаш някакви лимити - не можеш да снимаш динамични обекти с бавен фокус, не можеш да снимаш на тъмно с апарат, който шуми на ISO 800 и т.н.

      Производителите имат нужда от купувачи на фотоапарати, които искат винаги най-новото. Имат нужда от хора, които мислят, че техниката ги ограничава и им трябват все по-нови и по-добри тела. Такова е и масовото разбиране. Обаче това не е важно. Ако можеш за кратко да потиснеш желанието си да имаш най-доброто като характеристики, и разгледаш фотографията като някакво изкуство, то тогава може да възприемеш линията на работа с това, което имаш. Ако аз нося само телефона си в джоба, то трябва да знам, че мога да направя доста снимки с него и да мисля за тези, които мога да направя, а не тези, които не мога. По този начин ще се движиш, а няма да си търсиш оправдания за това как ще снимаш в бъдещето, когато събереш пари за мечтания обектив или тяло. То е малко като живота - не може да живееш винаги в "светлото бъдеще", забравяйки настоящето.

      И ето ти имаш един китов, не особено светъл стандартен зуум обектив, гледаш моите снимки и си мислиш, че са снимани с много по-добра техника, а това не е точно така - моите тела са по-стари от твоето, а и имам една голяма купчина от снимки правени на 14мм с по-затворена бленда от 3.5. Работата е там, че трябва да снимаш с каквото можеш. То е най-доброто. А най-добрата техника е тая която е в теб, а не тая която нямаш. Ако имаш идея какво да снимаш, ще знаеш как да снимаш и с този обектив. На 14 мм не можеш да имаш селективен фокус като един обектив с бленда 1.8, но тогава снимай композиции с дълбок фокус. Един от най-великите фотографи - Бресон е снимал почти всичко с дълбок фокус и би могъл да направи повечето си снимки с кой да е съвременен телефон. Погледни това, прочети го, и като стигнеш накрая ще видиш какво мисли големия майстор за техниката.

      И накрая се сещам за тоя пуст селективен фокус, бокета и прочее. Смея да твърдя, че това е някаква съвременна мания. Селективния фокус е изразно средство единствено във фотографията. И според мен много хора го ползват в снимките си, не по предназначение, а за да демонстрират какъв обектив имат. Значението му, особено в любителската фотография ми се струва силно преувеличено.
      LZ2NKM

      Коментар


      • #4
        Re: Различни обективи, портрети, перспектива...

        Разбира изцяло съм съгласен се теб, но поради липса на знания и опит в момента чета техническата част и естествено виждам всички кусури на техниката - който мога да твърдя не са малко.
        да разгледаш фотографията като някакво изкуство
        Е това ще ми е най-трудната част - специално аз съм изгубен за изкуството
        трагедията на любителя фотограф е че той винаги иска скъпи хубави обективи
        Аз съм на обратно предпочитам да са евтини и хубави за съжаление такива няма - остави го селективния фокус то си е като цветните филтри и HDR просто там много отива в изкуство и нереалното. Аз съм по земен, понеже няма да стана никога фотограф ми се иска да знам поне как да снимам това което виждам и то да има реалните си цветове и размери не ми се иска да си играя после в лайтрум или каквото и да е за да си направя снимката красива и нереална.

        За това според мен /за мен в момента/ е важно да знеш (чисто технически) какво може да постигнеш с това което имаш - като матрица и обектив - колко може да си позволиш да затвориш или отвориш блендата, какво исо можеш да използваш, как да снимаш оптимално за да не преекспонираш или недоекспонираш. Говоря за чисто техническата част.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000389.jpg
Прегледи:1
Размер:65.7 КБ
ID:5523169
        f 4.9
        exposure 1sec
        29mm





        Ето това фотнах вчера от терасата, без статив от ръка /може би е по добре да я гледате само малка /, без да му мисля - естествено се размаза но цветовете са горе долу тия - реалните.

        А някой ден може и да стигна до композиция - знае ли човек
        Мерси за линка.
        Последно редактирано от Daniel; 02-10-13, 07:09.

        Коментар


        • #5
          От: Re: Различни обективи, портрети, перспектива...

          Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
          ми се иска да знам поне как да снимам това което виждам и то да има реалните си цветове и размери.

          Ето там е проблема ...

          Дани, аз не зная какво виждаш ти. Не зная, кое за теб е реално. Как изглежда твоята реалност ... Единствения начин е да ми покажеш Твоята снимка!

          Много хора мислят, че "Ама как? То е очевидно. Не го ли виждаш?"

          Не, не го виждам. Аз не мога да видя с твоите очи! Нито мога да видя твоите цветове.

          Но ти би могъл да ми покажеш всичко това, като използваш различните обективи, техники на снимане и последваща обработка ...

          Ако искаш де

          Колкото повече научаваш за матриците, обективите, светлината, цветовете и тяхната работа, толкова повече ще можеш да кажеш/поажеш. То е като да учиш нови думи от "чужд" език. С всяка нова, все повече хора започват да разбират какво говориш, което не е задължително да им хареса
          ______2
          Е = MZ

          Коментар


          • #6
            Re: Различни обективи, портрети, перспектива...

            Димо съгласен, но там е разликата между мен и фотографията, на дали един фотограф би се зачел за матриците и коя как е направена, а и на дали го интересува.

            За мен голяма част от художниците са мазачи и само хабят боите, но картините им се продават за милиони - просто аз не мога да ги оценя

            За това е хубаво да има технически теми и техники за снимане - чисто егоистично, демек за хора като мен

            Коментар


            • #7
              От: Различни обективи, портрети, перспектива...

              Няма такова нещо.

              Познаването на обективите, матриците, филтри, светкавици, стативи и т.н. е задължително за всеки, който иска да има нещо общо с цялата работа. То е, като да си познаваш шкафчето с инструменти, гаечни ключове, набор отвертки, различни длета и т.н.

              Това са просто инструменти и толкоз!

              Все едно е дали комплекта ключове е хром-ванадий-молибден или производтво на "Арда" докато събираш джипката на близнаците примерно... Важно е да измислиш джипката

              Да опитам на твоя език. Нали не искаш да ми кажеш, че "най-великите програми" са писани на машини с двуядрени процесори?

              И - да! Голяма част от художниците са мазачи И - не, картините им не се продават за милиони. Същото е и с фотографите, пък и с програмистите

              А техническите теми са задължителни. За да знаем от къде да хванем чука
              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • #8
                От: Различни обективи, портрети, перспектива...

                За да стане твоята снимка по-горе е било необходимо:
                - да намалиш чувствителността (100)
                - да поставиш фотоапарата на статив
                - да използваш спусък

                Ако нямаш статив не е фатално. Трябваше да го подпреш някъде.
                Ако нямаш спусък (с жило или дистанционно), да настроиш апаратчето да снима 5 секунди, след като си натиснал копчето ...

                Да направиш няколко кадъра с различна скорост.
                Да направиш няколко кадъра с различна бленда.
                ______2
                Е = MZ

                Коментар


                • #9
                  Re: Различни обективи, портрети, перспектива...

                  А техническите теми са задължителни. За да знаем от къде да хванем чука
                  А точно за това говоря - аз съм на този етап и това ми е в главата.
                  То е, като да си познаваш шкафчето с инструменти, гаечни ключове, набор отвертки, различни длета и т.н.
                  Точно за това говоря - за това започнатото от дамон е точно за мен - на какъв фокус, на какви дължин и с какви обективи какво се случва и какво можеш да очакваш, само ако имаш тези знания можеш да си избереш правилния обектив, за мен например палачинка в момента е абсолютно безмислен обектив, защото не виждам за какво ще го ползвам. Снимките ми обикновенно ще са от вида - снимки за спомен или някоя друга забележителност по врме на разходки и почивки, за мен фотографията приключва тук /за момента/ - та въпроса е какъв обектив (бюджетен) би ми вършил работа при положение, че нямам претенции за качествени снимки /като композиция не като техническо качество/. На мен това горе долу вече ми е ясно 14-140 или нещо подобно - за съжаление хич не са бюджетни

                  Да опитам на твоя език. Нали не искаш да ми кажеш, че "най-великите програми" са писани на машини с двуядрени процесори?
                  За съжаление и тук е същото като с фотоапаратите - велики, велики колко да са велик - всичките си имат проблемите писането в случая не е важно по важно е после на какви компютри работят.

                  За да стане твоята снимка по-горе е било необходимо:
                  - да намалиш чувствителността (100)
                  - да поставиш фотоапарата на статив
                  - да използваш спусък

                  Ако нямаш статив не е фатално. Трябваше да го подпреш някъде.
                  Ако нямаш спусък (с жило или дистанционно), да настроиш апаратчето да снима 5 секунди, след като си натиснал копчето ...

                  Да направиш няколко кадъра с различна скорост.
                  Да направиш няколко кадъра с различна бленда.
                  Мерси при наличието на свободно време за повече от минута задължително ще го пробвам, ааааа нямам нито спусъци нито стативи но това със самоснимачката ми хареса като идея.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Различни обективи, портрети, перспектива...

                    Страшно полезна тема, ще я следя и чета с удоволствие!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Re: Различни обективи, портрети, перспектива...

                      Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
                      Е това ще ми е най-трудната част - специално аз съм изгубен за изкуството

                      Аз съм на обратно предпочитам да са евтини и хубави за съжаление такива няма - остави го селективния фокус то си е като цветните филтри и HDR просто там много отива в изкуство и нереалното. Аз съм по земен, понеже няма да стана никога фотограф ми се иска да знам поне как да снимам това което виждам и то да има реалните си цветове и размери не ми се иска да си играя после в лайтрум или каквото и да е за да си направя снимката красива и нереална.
                      [ATTACH=CONFIG]633437[/ATTACH]
                      f 4.9
                      exposure 1sec
                      29mm





                      Ето това фотнах вчера от терасата, без статив от ръка /може би е по добре да я гледате само малка /, без да му мисля - естествено се размаза но цветовете са горе долу тия - реалните.

                      А някой ден може и да стигна до композиция - знае ли човек
                      Мерси за линка.
                      Дани, не си изгубен за изкуството - това никога не се знае.
                      Хубави и евтини обективи... така е, няма

                      За lightroom - честно казано и аз в началото го гледах много странно.
                      И ми беше много труден.
                      И сега има много неща в тази програма, които са ми малко странни и неизвестни.
                      Но след много питане, и много излгедани видеота и най-вече - много практика и снимки - всичко бавно си идва на мястото, едно по едно.
                      И сега всички снимки минавам с Lightroоm - някой може само за 1-2 неща за 5-10 сек.
                      А и с течение на времето ще станеш и много по-критичен към снимките си.
                      Ще се чудиш как преди си могъл да избереш такива кадри, които сега просто ще изтриеш.


                      Това, което е казал Димо е много вярно и напълно съм съгласен.

                      Отделно за нощните снимки и въобще за снимки, за които не си сигурен какви да са на настроийките - просто отдели малко време и направи няколко снимки с различни настройки. Така ще започнеш да усещаш кои настройки са "по-правилните".


                      Поздрави,
                      Калин
                      .

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Различни обективи, портрети, перспектива...

                        И - да! Голяма част от художниците са мазачи И - не, картините им не се продават за милиони.
                        Димо, ама няма как да се съглася с теб не ме интересува какво иска да каже художника, гледам я, не ми харесва.
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:miro.jpg
Прегледи:1
Размер:228.2 КБ
ID:5523288
                        За пример се сетих за Хуан Миро
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:605170.jpg
Прегледи:1
Размер:19.0 КБ
ID:5523289
                        "Картината на испанския художник Хуан Миро "Живопис" /Синя звезда/ беше продадена на търг в Сотбис в Лондон за 36.9 милиона долара."

                        Ако някой ми обясни какво има в това, ще съм много благодарен - картините му са копи пейст на картините на сина ми.
                        За това казах че съм загубен за изкуството - никакъв шанс няма да дам за подобно нещо повече от 50 стотинки освен ако не е нарисувано от някое детенце.

                        Калине мерси инсталнах я, пробвах, става

                        Да се върнем на обективите - от много четене установих, че може би ми е нужен един кръгово поляризиран филтър, може би точно това ми трябва за снимки в планината.
                        Последно редактирано от Daniel; 03-10-13, 07:30.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Re: Различни обективи, портрети, перспектива...

                          Я, тук се заформил интересен разговор, пък аз да не участвам.
                          Темата е за обективи, но понеже Дани пита за изобразителни стойности - да пусна и аз моята версия.
                          Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
                          ....Ако някой ми обясни какво има в това, ще съм много благодарен - картините му са копи пейст на картините на сина ми.....
                          Възприемането на изкуството е строго индивидуално, както посочи и Димо.
                          Сега да дам няколко примера.
                          По време на най-плодовития си период " Арл " - ския, Винсент Ван Гог се е намирал в почти перманентен слънчев удар. Ходил е гологлав без шапка под размазващото слънце около град Арл - Южна Франция, през летния сезон, "знаете кога са най-красиви слънчогледите".
                          Вследствие на това геометричните форми, както и перспективата в картините му, са силно изкривени и абсолютно нереални.
                          Съществува група хора, за които спомените в съзнанието са някак силно оцветени и леко кривички. Такива са и моите спомени от детството и младоста. Такива са и сънищата ми, шарени и размазани. Определено принадлежа към тази група. Затова и изобразителното изкуство, което харесвам е подобно на това на Ван Гог.
                          Ето как съм запомнил лятна Вненеция: - оригинал на снимката.

                          и моето възприятие, както бих искал да го пресъздам.

                          На някой може да хареса, на повечето - не , но това е състоянието ми в този момент, според моя спомен.
                          Има друга група хора, които харесват черно-бели снимки.
                          По мои тайни съмнения, към тази група принадлежат всички системни администратори .
                          Аз не харесвам черо-бели снимки и ги прескачам при разглеждане. Също както нямам и никакви шансове да вникна в логиката на Бордер Гейтуей Протокола - BGP.
                          Та възприемането на изкуството е строго индивидуално.
                          Това, че на мен нещо не ми харесва, не означава, че то не е шедьовър за други хора.
                          Толкоз за изображенията, след малко за обективите.
                          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                          Коментар


                          • #14
                            От: Различни обективи, портрети, перспектива...

                            Хех, остави го Миро, Жоан на мира Приятелите му са били такива...(вж. още П.Пикасо, С.Дали)
                            Неговите работи са част от историята на живопистта. Появили са се когато трябва и където трябва, и са свързани с историята и културата на времето си. Впрочем сюрреализма не е само в живопистта. Както винаги има и литература и кино и фотографии, които биха ти звучали доста абсурдо. Една група хора от онова време са имали нужда да творят по този начин. Уверявам те, че Ж.Миро е можел да рисува и по начин, по който ти да го "разбереш", но не е искал. Много не е искал

                            Ако се върна на примера с "чуждия език" и "новите думи", ти сега се опитваш не само да четеш на японски, а искаш да разбираш хайку. Е научи първо азбуката де

                            По отношение на цената...Тя никога не е била критерий за художествената стойност на нещо. Това е цена постигната на търг. Т.е. някой много е искал да занесе това "вкъщи". Обикновено става дума за диверсифициране на риска при богати компании, банки и физ.лица, които просто трябва да държат парите си и в други (различни) неща от обичайните. Понеже са много

                            Сега нали няма да ме караш да обяснявам защо тази фотография на Андреас Гурски струва 4,3 милиона долара, а Ансел Адамс се продава само за 100 000.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:519x388.jpg
Прегледи:1
Размер:131.9 КБ
ID:5523295

                            По отношение на филтрите в гората - Да трябват филтри. Основния проблем при снимането в планината е голямата разлика в осветеността на "гледката" и невъзможността на апарата за правилна експозиция. Ако мериш в облаците, скоростта, трябва да е една, в гората друга, а в скалата пред теб - трета. При една и съща стойност на диафрагмата (бленда). Използват се т.нар. градиентни филтри, които затъмняват постепенно по-светлата част от кадъра или онази, която автора реши. Почти никой не ги ползва, защото хора като теб написаха програми, които вършат същата работа
                            Обработката е известна със съкращението HDR (High Dynamic Range), което е наслагване на три или повече изображения заснети с различа скорост.
                            ______2
                            Е = MZ

                            Коментар


                            • #15
                              От: Re: Различни обективи, портрети, перспектива...

                              При избора на обективи, трябва да се ръководим от тяхната достатъчност.
                              Колко и какви обективи са достатъчни на конкретния "щракащ" фотограф ?
                              Ако е турист, ако е фотолюбител, ако е журналист, ако е пътешественик, ако е портретен фотограф, или пейзажист - колко ?
                              Между всичките тези има едно общо - трябва да имаме винаги в себе си един фотоапарат за "улавяне на мига".
                              Това може да бъде и телефона, но може и да бъде високотехнологична сапунерка.
                              Аз съм за втория избор, защото ми трябва минимум 10 кратно оптично варио, със стабилизация.
                              Към това бих добавил и съвременна светлочувствителност на матрицата /ISO/, както и начален широк ъгъл на обектива/екв. 24/.
                              Отидохме над 500 лева. Което превръща така наречения "втори" - апарат в първи.
                              И тук бих попитал: - А защо не единствен ?
                              Натам вървят работите - Матричка единичка, широко и светло 10х варио в целия диапазон, малки размери, винаги в джоба и RAW формат.
                              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X