"Арнолд Шварценегер е мръсник !!!"
Това ми изтърси изневиделица един относително неприятен мой съквартирант с който деляхме стая в студентските ми години, ровейки в купчина списания с гръмки заглавия от рода на "Мускул", "Мускус", "Бицепс", "Трицепс" и прочее "Млад културист". Странно змиеподобно същество, с относително крехко телосложение, висок, тънкокрак, с дивно свръхоразмерени бицепси.
- Що бре ?
- Защото лъже младежта !
- Ъ ?
- Ми ей на, гледай го кво пише: "Вдигайте по Х кила на ден, тласкайте по Y, блъскайте по Z, и ще станете като мен !"
- Е какво да напише човека ?
- Ми как какво: "Вдигайте по Х кила на ден, тласкайте по Y, блъскайте по Z, лапайте по половин кило химия на ден, и ако не пукнете - ще станете като мен !!!
- Грух ?
Сетих се за този богат на междуметия разговор зяпайки две снимки, снимани през няколко секунди. За да не изляза по-мръсник от стадартно полагащото ми се - ето, признавам без бой как съм ги правил .
Повечето снимки илюстриращи примерите вече са се появявали тук таме във форума. Та. Накратко:
Да вземем тази банална снимка на заспалия атлантически бряг, която някои си спомнят от темата "Поздрави от Ицко":
О, камъни, о, води, о, облаци...
Или тези от дежурния ми фотополигон:
Или тази, единствена награда за редките ми прескоци до главния офис в Ню Джърси (е, това плюс прекрасната японска закусвалня на пътя за в къщи):
Та, както споделяше Мечо Пух - "...Хубаво би било нали, мечките да бяха вместо тез пчели... Кошерите с мед щяха да напълнят - на ниско, да не качвам стълби..."
Хубаво би било нали, снимките да бяха вместо сухи и корави - мазни и заспали... Ето като тази:
Защото, без много-много да си даваме сметка - [ вбкод "отвори фройдистки анализ ] Контраста между неподвижен обект и движещи се елементи създава в повечето случаи приятното усещане което полазвало Швейк всеки път когато си свършел добре работата - точно преди фелдфебелът да го срита и да му обясни че единственото нещо което може да го лази него е въшка нощем [ / вбкод затвори фройдистки анализ ]
Горното е стандартна нощна снимка, дълга експозиция, отличаваща се с това че а) май я снимах с един от старите си олимпуси, рядък модел който в Щатите никога не е продаван, и б) е снимана по време на един от най-високите за годината приливи. Но идеята е ясна: спокойствие и мазнотия му е майката.
Съответно, с помощта на подли технически средства без заместител, а именно в случая - с помощта на безбожно (всъщност - не чак толкова) скъп неутрален затъмняващ филтър, както и на други подправки, получаваме следните варианти на горните снимки:
С думи прости - както и при нощните снимки, необходимо е да ползваме дълга експозиция, за да уловим движението на облаците и за да "изгладим" водата. Едно към гьотера - говорим за минимум няколко секунди, и нагоре - до минути.
Необходими продукти и подправки:
Всичко необходими за нощни дълги експозиции, а именно:
- Статив (триножник, трипод, каквото му е там общоприетото име на български в момента, предвид че съм виждал и приятно българската дума "трипод").
- Апарат който позволява ръчно избиране на бленда и скорост.
- Апарат който по възможност позволява снимане с "отнемане на черен кадър", или така нареченото "dark frame substraction", или с думи прости - който след снимка с експозиция 20 секунди взима още една "черна" снимка с продължителност 20 секунди, за да извади "горещите пиксели". Звучи сложно, но почти всеки читав апарат го има като функция, с различни имена.
Плюс:
- Силно затъмняващ неутрален филтър (в моя случай - B+W ND 110 3.0). "Силно затъмняващ" да се разбира като "Черен, мамка му". Неутрален - е, неутрален е че уж не придава оцветяване на снимката. За това по-нататък.
- Апарат който може да снима в RAW формат (важно).
Много желателно:
- Апарат който позволява Live View снимане (да може да се ползва екрана вместо визьора. Като на сапунерка).
Това ми изтърси изневиделица един относително неприятен мой съквартирант с който деляхме стая в студентските ми години, ровейки в купчина списания с гръмки заглавия от рода на "Мускул", "Мускус", "Бицепс", "Трицепс" и прочее "Млад културист". Странно змиеподобно същество, с относително крехко телосложение, висок, тънкокрак, с дивно свръхоразмерени бицепси.
- Що бре ?
- Защото лъже младежта !
- Ъ ?
- Ми ей на, гледай го кво пише: "Вдигайте по Х кила на ден, тласкайте по Y, блъскайте по Z, и ще станете като мен !"
- Е какво да напише човека ?
- Ми как какво: "Вдигайте по Х кила на ден, тласкайте по Y, блъскайте по Z, лапайте по половин кило химия на ден, и ако не пукнете - ще станете като мен !!!
- Грух ?
Сетих се за този богат на междуметия разговор зяпайки две снимки, снимани през няколко секунди. За да не изляза по-мръсник от стадартно полагащото ми се - ето, признавам без бой как съм ги правил .
Повечето снимки илюстриращи примерите вече са се появявали тук таме във форума. Та. Накратко:
Да вземем тази банална снимка на заспалия атлантически бряг, която някои си спомнят от темата "Поздрави от Ицко":
О, камъни, о, води, о, облаци...
Или тези от дежурния ми фотополигон:
Или тази, единствена награда за редките ми прескоци до главния офис в Ню Джърси (е, това плюс прекрасната японска закусвалня на пътя за в къщи):
Та, както споделяше Мечо Пух - "...Хубаво би било нали, мечките да бяха вместо тез пчели... Кошерите с мед щяха да напълнят - на ниско, да не качвам стълби..."
Хубаво би било нали, снимките да бяха вместо сухи и корави - мазни и заспали... Ето като тази:
Защото, без много-много да си даваме сметка - [ вбкод "отвори фройдистки анализ ] Контраста между неподвижен обект и движещи се елементи създава в повечето случаи приятното усещане което полазвало Швейк всеки път когато си свършел добре работата - точно преди фелдфебелът да го срита и да му обясни че единственото нещо което може да го лази него е въшка нощем [ / вбкод затвори фройдистки анализ ]
Горното е стандартна нощна снимка, дълга експозиция, отличаваща се с това че а) май я снимах с един от старите си олимпуси, рядък модел който в Щатите никога не е продаван, и б) е снимана по време на един от най-високите за годината приливи. Но идеята е ясна: спокойствие и мазнотия му е майката.
Съответно, с помощта на подли технически средства без заместител, а именно в случая - с помощта на безбожно (всъщност - не чак толкова) скъп неутрален затъмняващ филтър, както и на други подправки, получаваме следните варианти на горните снимки:
С думи прости - както и при нощните снимки, необходимо е да ползваме дълга експозиция, за да уловим движението на облаците и за да "изгладим" водата. Едно към гьотера - говорим за минимум няколко секунди, и нагоре - до минути.
Необходими продукти и подправки:
Всичко необходими за нощни дълги експозиции, а именно:
- Статив (триножник, трипод, каквото му е там общоприетото име на български в момента, предвид че съм виждал и приятно българската дума "трипод").
- Апарат който позволява ръчно избиране на бленда и скорост.
- Апарат който по възможност позволява снимане с "отнемане на черен кадър", или така нареченото "dark frame substraction", или с думи прости - който след снимка с експозиция 20 секунди взима още една "черна" снимка с продължителност 20 секунди, за да извади "горещите пиксели". Звучи сложно, но почти всеки читав апарат го има като функция, с различни имена.
Плюс:
- Силно затъмняващ неутрален филтър (в моя случай - B+W ND 110 3.0). "Силно затъмняващ" да се разбира като "Черен, мамка му". Неутрален - е, неутрален е че уж не придава оцветяване на снимката. За това по-нататък.
- Апарат който може да снима в RAW формат (важно).
Много желателно:
- Апарат който позволява Live View снимане (да може да се ползва екрана вместо визьора. Като на сапунерка).
Коментар