Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво е значението на апарата за крайния резултат?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво е значението на апарата за крайния резултат?

    Първоначално публикуван от Tiger Преглед на мнение
    Страхотни снимки. Поздравления!!!
    Обаче от голямо значение за качеството им и т.н. е бил фотоапарата. С какъв по-точно си ги правил?
    Сладур, Жоро много скромно го обясни: важно е какво виждаш там, където всички гледат Не знам дали помниш обикновените фотоапарати с лента ("Смяна" например ), но и с тях ставаха страхотни снимки!
    Който го може, го може

    Първоначално публикуван от Stas
    ...Ти си доказателство, че най-важното нещо във фотографията е човекът зад апарата.
    НИКОЙ НЕ Е ТОЛКОВА СЛЯП, КОЛКОТО ОНЗИ, КОЙТО НЕ ИСКА ДА ВИДИ!
    Omnia vincit amor !

  • #2
    Помня, помня...
    Обаче макро-снимките от другата тема върви ги направи с обикновен фотоапарат и с такова качество ...

    Коментар


    • #3
      Петя разгони конкуренцията около адаша

      Може просто почитателите да се интересуват какво използва Жоро Жаджиев, за да знаят към какво да се насочат, а не да си стоят със "Смена - 8"

      Важно е да имаш добър учител ...
      Път без препятствия обикновено не води до никъде.

      Коментар


      • #4
        Не съм искала да разгонван никого , нито да внасям информационно затъмнение. Със старите фотоапарати също ставаха такива снимки - разбира се, с подходящ обектив. Момчета, аз съм просто любител и се възхищавам на снимките на Жоро Хаджиев, а това, че има и други, които ентусиазирано снимат значи, че скоро ще гледаме още страхотни снимки. Идеята някой разбирач да организира кратък фото-любителски курс (OFF - сред природата) може да се окаже доста успешна. Какво ще кажете?
        А за избора на фотоапарат...трябва да знаете точно какво искате, защото разнообразието е много голямо. Моят , например, е с неподвижен широкоъгълен обектив - много подходящ да архитектурни снимки, но изобщо не става за репортажни, защото е бавен. Когато човек знае за какво ще използва фотоапарата, лесно ще направи избор - след задължителна консултация с приятел - специалист, разбира се.
        НИКОЙ НЕ Е ТОЛКОВА СЛЯП, КОЛКОТО ОНЗИ, КОЙТО НЕ ИСКА ДА ВИДИ!
        Omnia vincit amor !

        Коментар


        • #5

          Исках да се предпазя от такова продължение, тъй като неразрешими спорове вървят по много фото форуми из целия свят коя "щракалка" е по-добра и ясно становище няма. Основният спор е между "Канон" и "Никон".
          Аз бих казал така: Няма лоша огледално-рефлексна камера като се започне от моделите 300 D на "Канон" и 70 D на "Никон" и се върви нагоре.
          Разбира се, хубави кадри могат да станат и с по-нисък клас камера, но за да се чувствуваш комфортно и сигурно, трябва да се изръсиш малко повече.
          Още повече цената на по-ниския клас камери пада доста бързо и ефектът от икономията често излиза после на голяма загуба.
          Не на последно място за качеството на кадъра е ОБЕКТИВА
          Аз го нареждам по важност дори преди тялото на камерата. За добри любителски кадри, цената на обектива за мен не бива да е под 500 и повече от 1200 лв. Над тази стойност вложението е оправдано само при професионална работа или при наличие на много излишни средства.
          Колкото светочувствителността на обектива е по-голяма, толкова цената му е по-висока.
          Аз конкретно от много години снимам с Canon 300 D + 4 бр. обективи. Двата са "Канон", а двата "Сигма". Само единият ми 400мм е варио. Но той фактически работи добре до 300мм. Нагоре започва да маже. Не обичам вариото, повече снимам с твърдите обективи, като особено уважавам "Sigma" 105 mm, 1:2.8. Той има страхотна рязкост и доставя истинско удоволствие ако "заковеш" някакъв обект с него.
          Неудобството на неширокоъгълния твърд обектив е това, че трябва точно да прецениш разстоянието и позицията си за да получиш кадъра на 100%.
          Във всеки стил разбира се си има задължителни правила, които трябва да се спазват. Снимането на автоматичен режим често обезличава кадъра и обектите в него.
          Обикновено пейзажът е най-лесен, тъй като няма къде да избяга.
          Аз го щракам с приритет на бленда 8 - 10. Така релефът и обектите изпъкват повече. Много важно е при снимането с различен режим от спортен, тялото на камерата да стои стабилно. Едва ли някой ще помъкне статив, но при натискане на спусъка, ползвайте техниката от стрелбата. Натискайте плавно и задръжте дишането, докато камерата щракне сама.
          Когато правите кадри на голяма надморска височина в слънчево време или при плътна снежна покривка, връщайте експонацията с една еденица, защото иначе се преекспонират кадрите и релефа отново се губи, особено на снега.
          Избягвайте да правите пейзажи точно по обяд, когато слънцето свети почти отвесно. Сутрин е най-подходящото време за пейзажи, тъй като и въздухът е най-чист и прозрачен. Преди залез отново е добро време за снимане.
          За по-голяма изразителност може да се ползва и поляризационен филтър, но ако спазваш най-простите правила, той не ти е неоходим.
          Не снимайте места сред природата, където сюжета е претрупан ("замърсен") с много обекти. Паднали клони, прекалено много тънки дървета, храсти и други множество дребни обекти. На пръв поглед от чудесно, девствено кътче, може да се получи отблъскващ, неестетичен резултат!
          И накрая запомнете, че всяко правило си има изключения и то не едно. Така че при по-голяма фантазия, чувство за композиция и повече опит, ще постигнете прекрасни резултати.
          Затова си вземете по една карта от 2 Gbt и щракайте много. След това внимателно анализирайте и си правете изводи от грешките пред компютъра. Гарантирам ви, че по тази система бързо ще напреднете, учейки се от грешките си, разбира се, ако мислите !!!
          Това са най-кратките препоръки, които мога да ви дам и благодаря за доверието!
          Пожелавам приятно снимане на всички любители на фотографията!
          Ендурото и сексът не са шега работа !
          -------------
          Животът се измерва с броят на издишванията !

          http://sixdayscrazyjob.com
          http://crazy-job.com

          Коментар


          • #6
            Браво адаш,

            Май след школата по Ендуро, следва да организираш и една по Фотография. Изобщо много ясно и убедително говориш ( направо си един скрит даскал ). Казваш неща, които съм знаел, но по нов и увлекателен начин и ги осъзнавам по-добре.

            Тъй като съм се занимавал повече с фотография по времето, когато едва прохождаше цветната лента и основно с фотоапаратите Зенит (бях спечелил такъв на конкурс и съм снимал най-много с него), Практика и Киев ...

            Та имам няколко въпроса (които силно вълнуват човек пред избор на фотоапарат):

            - Доколко е важен "Оптичния стабилизатор" и какво на практика върши той?

            - Важни ли са големия брой фокусни точки? (Примерно Канон С3 има 2 или 3, а ЕОС серията имат по 8 и повече)
            Път без препятствия обикновено не води до никъде.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от tatkobarba Преглед на мнение
              Браво адаш,

              Май след школата по Ендуро, следва да организираш и една по Фотография. Изобщо много ясно и убедително говориш ( направо си един скрит даскал ). Казваш неща, които съм знаел, но по нов и увлекателен начин и ги осъзнавам по-добре.

              Тъй като съм се занимавал повече с фотография по времето, когато едва прохождаше цветната лента и основно с фотоапаратите Зенит (бях спечелил такъв на конкурс и съм снимал най-много с него), Практика и Киев ...

              Та имам няколко въпроса (които силно вълнуват човек пред избор на фотоапарат):

              - Доколко е важен "Оптичния стабилизатор" и какво на практика върши той?

              - Важни ли са големия брой фокусни точки? (Примерно Канон С3 има 2 или 3, а ЕОС серията имат по 8 и повече)
              оптичният стабилизатор играе голяма роля, когато снимаш с дългофокусен обектив със ниска скорост. Ако можеш да избираш със или бес задължително си вземи със :-)
              а за точките аз имам 8 ама не ги използвам, фокусирам със средната там където искам и след това кадрирам докато държа мекия спусък.
              LZ1RED

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от redair Преглед на мнение
                фокусирам със средната там където искам и след това кадрирам докато държа мекия спусък.
                - и губиш фокус.....

                броят има значение, но по-важен е броят+разположението, 8-12 точки са напълно достатъчни....

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от jimmy Преглед на мнение
                  - и губиш фокус.....

                  броят има значение, но по-важен е броят+разположението, 8-12 точки са напълно достатъчни....
                  аз не ;-)
                  LZ1RED

                  Коментар


                  • #10
                    Заблуждаваш се

                    Коментар


                    • #11
                      Според мен е аналогичена темата и кой е най-хубавия 4х4
                      Както зависи от марката така зависи и от "зад кормилното/апаратното устриство" Стахотни снимки могат да станат и с по елементарни камери ако оператора е в "час" и обратното, с най-качествената камера може нищо да не излезе ако този който снима няма усета на Жоро, примерно

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Явор Преглед на мнение
                        Според мен е аналогичена темата и кой е най-хубавия 4х4
                        Както зависи от марката така зависи и от "зад кормилното/апаратното устриство" Стахотни снимки могат да станат и с по елементарни камери ако оператора е в "час" и обратното, с най-качествената камера може нищо да не излезе ако този който снима няма усета на Жоро, примерно

                        Яворе, затова не искам да навлизаме към конкретна марка или модел, а да се коментират възможности и характеристики... Ясно е, че ще има различни мнения, но не чак толкова.
                        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от jimmy Преглед на мнение
                          Заблуждаваш се
                          май говорим за различни неща....
                          аз имам в предвид, като задържиш мекият спусък, фотоапарата вече е фокусирал и можеш да местиш фотоапарата наляво, надясно, горе долу с цел кадриране....
                          дори при някой апарати след като си фокусирал и кадрирал държейки мекият спусък натискайки едно копче, апарата може на ново да включи светломера....
                          Фокуса ти бяга при вариант ако кадрираш местейки вариото... но наистина има значение с какво снимаш.
                          Също така ако снимаш със включен напълно автоматичен режим, тогава повечето апарати, с многоточков фокус, фокусират с няколко точки като се ориентират по най-близките и добре осветени обекти в кадъра и тогава ако местиш с натиснат спусък ще стане мазало. Но при ръчки режими ситуацията е различна.
                          LZ1RED

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от redair Преглед на мнение
                            аз имам в предвид, като задържиш мекият спусък, фотоапарата вече е фокусирал и можеш да местиш фотоапарата наляво, надясно, горе долу с цел кадриране....
                            +1

                            Моят апарат го държа настроен в режим да фокусира не непрекъснато, а само еднократно - при натискане на "мекия спусък".
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Какво е значението на апарата за крайния резултат?

                              Адаш, най-хубавите и "живи" неща съм правил със Зенит и 300мм твърд рашън обектив. Ако щеш вярвай!
                              Пропуснах да кажа за бързината на фокусиране, по която скъпите модели камери се различават от любителските и е изключително важна при снимане при недостатъчна светлина и особено на движещи се обекти.
                              Да, оптичният стабилизатор много помага при дългофокусния обектив, но ако спазваш основните елементарни правила за снимане, не е толкова фатално, че го няма. Един обектив с добра светлочуствителност също много помага за стабилизацията!
                              Многоточковите проби също не във всички случаи помагат. Аз най-често снимам с проба от една точка. Ако правите пейзажни снимки, можете да употребявате това мерене, но при опити за художествена фотография се набляга на сенки, светлосенки, фокус на определен детайл и т.н.
                              При снимане в макро режим, задължително работете с мануелен (ръчен) фокус, тъй като автоматичния често лъже.
                              Не спорете за неща, които могат да се тълкуват и употребяват по различен начин в зависимост от предпочитанията и това какво се снима в момента. Фирмите именно затова са направили и различните режими.
                              Не си купувайте аматьорски камери с обектив с голям зум. Панасониците звучат много примамливо и като цена и като оптика, но досега не съм попадал на такава камера, която да прави добър кадър на малък и голям зум. Интересното е, че при голямо увеличение тези камери работят добре, но внасят голям шум в кадъра, а мажат на малък зум.
                              Избирайте си камери с по-големи (стъклени) лещи в обектива. Малките лещи деформират много кадъра в периферията, особено на широкоъгълно заснемане.
                              И последно, не забравяйте, че пикселите не са качеството, което ви трябва при дигиталните камери, а най-важна си остава оптиката !!!

                              Сетих се за нещо също важно!
                              Много любители на фотографията се чудят каква камера да си вземат, когато отидат в магазина, тъй като предлагането е голямо. Често те попадат в клопката на консултанта на щанда, който или нищо не разбира, или има интерес да пласира определен модел ?!
                              Затова не бързайте! Сложете батерии и карта и направете поне 10 проби, като заснемете различни обекти на различно разстояние, при различна светлина + спортен режим. Последното е важно за да видите бързината на фокусиране на камерата. После вземете друга, после трета и така накрая сравнете качеството на кадрите, направени с различните модели.
                              По-свестните любителски камери са над 500 лв. и защо да хвърляте тези пари на вятъра
                              Ендурото и сексът не са шега работа !
                              -------------
                              Животът се измерва с броят на издишванията !

                              http://sixdayscrazyjob.com
                              http://crazy-job.com

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X