Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Училище за фотографи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Училище за фотографи

    Не знам какво е апаратчето, но с малко гадаене мога да кажа:
    Апаратче с малко сензорче с диагонал между 5 и 8 мм
    8.1. МП показва че май не е много ново (май последното им с 8.1 беше 2008-а Sony Cyber-shot DSC-W150, ама може и да бъркам, тези не им разбирам)
    Цайс правят Хубави обективи
    3.3.-5.2 трябва да е максималната бленда съответно при най-близко, най-далечно положение на Зума (каза тежката дума) - базово колкото по широк е отвора (блендата) през който минава светлината (отнесено към фокусното разстояние...) толкова по-добър е обектива (по-скъп и по-тежък), май теоретичният максимум е около 1, най-добрите са окло 1.2 - 1.4, по масовите (добри) са 2.8... имай в предвид, че на всеки 1/1.4 площа на отвора се намява на половина, т.е. 2 пропуска 2 пъти по-малко светлина (има два пъти по-малка площ) от 1.4, съответно, 3.3 ще е 3-4 пъти по-затворена от 1.4... Стана сложно обяснението, но основното е :
    За да снимаш има 3 фактора Бленда, скорост и чуствителност, за правилна експозиция трябва да се нагласят тези три параметъра съобразно наличната светлина. Всеки един от тях влияе по разлиен начин на качествата на снимката и е в определени граници.
    Блендата - колкото по-отворена - полкова повече светлина минава т.е. можем да снимаме на по висока скорост с по-ниска чуствителност - ИСО, но не е панацея - колкото е по отворена толкова по-сложно меко е изображението (липса на контраст) и по-плитък ДОФ-а (Dept of field) или дълбочината на фокуса (разстоянието в което обекта е на фокус - плитък - няколко милиметра (сантиметра), дълбок метри... това е разстоянието между най-близката позиция на фокус и най-далечната)
    Ето и пример
    Бленда 1.4, скорост 1/200 секунда, ИСО 200




    Бленда 14, скорост 1/8 секунда, ИСО 800





    Както виждате липсата на дълбочина може да пречи ако искате да покажете повече обекти на различни растояния на фокус (затворена бленда), НО Може да бъде и търсен ефект когато искате да Подчертаете САМО ЕДИН обект и всичко друго да е размазано (Отворена бленда).

    Скоростта - колкото по-бързо отваря и затваря затвора, толкова по-малко светлина влиза (трябва да вдигаме блендата и/или ИСО-то), НО пък толкова по динамични обекти можем да "Замразим" - перфектно при спортни събития, когато искате бегача да не е размазан, и обратно при ниска скорост, треперенето на ръцете се отразява (то се компенсира отчасти от системите за стабилизация когато ги има), а подвижните обекти се размазват (отново може да бъде търсен ефект...

    и накрая Чуствителността - колкото повече вдигате чуствителността на матрицата (ИСО-то) толков по "Шумен" е кадъра появяват се цветни парцали, зърна, системите за шумоподтискане размазват финните детайли (повярвай ми на твоето апартче 3200 най-вероятно е напълно не използваемо). И обратно по-ниска чуствителност по-качествено изображение (стига да ни стига светлината и останалите параметри да са в нормите)

    Та така - Баланс между тези параметри е необходим. Ако имате и Чуство това вече е съвсем Друга работа и не ви трябва да знаете нищо от гореизброеното
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от alex_markov; 04-10-10, 19:00.

    Коментар


    • #17
      От: Училище за фотографи

      Много яка лекция ми дръпна , ще трябва да я препрочитам всеки ден в продължение на седмица докато ми се изясни всичко thanks

      Коментар


      • #18
        От: Училище за фотографи

        Първоначално публикуван от eVo6 Преглед на мнение
        Много яка лекция ми дръпна , ще трябва да я препрочитам всеки ден в продължение на седмица докато ми се изясни всичко thanks
        Аз чета (и снимам) от 30 години и все още много неща не са ми ясни (технически)
        Съжалявам че се отнесох, пък не довърших

        Другото което много ме е учудвало е защо "дължината" на обектива се дава в милиметри вместо в ъгъла който покрива?
        Е от скоро разбрах и това милиметрите който се дават са между инфлексната точка на обектива и матрицата (за англиско разбиращите повече инфо http://www.dpreview.com/learn/?/Glos..._Length_01.htm) и понеже (да е по-интересно) ъгъла зависи и от Размера на матрицата се налага Приравняване към тъй нареченият Пълен Формат "Full Frame" (35mm стандартен филм) т.е. в твоят случай 5-35 мм се приравнява на приблизително 30-150мм еквивалент при ФФ. И като се има в предвид че човешкото око се приравнява на (приблизително) 50мм - то се и приема за "нормално", всичко по-късо (по-широко) се приема за "Широко" , а по-дългото за "Теле"

        Няколко прости наблюдения:
        -в компания (на затворено) ти трябва Широк (за да хващаш повече хора), светлочуствителен обектив (заради ниската осветеност) - (24-28мм @ 1.4-2.8 бленда)
        -за "портрети" по дълъг (за да не се "завираш" в лицето и да не "кривиш"), отново с голяма бленда (за да размазва всичко останало) (50-100мм @ 1.2 - 2.8 бленда)
        -за пеизажи почти всичко става не ти трябва бленда защото снимаш на светло обикновенно, а и не искаш да размазваш и не търсиш "Прекрасно Боке" (размазаният фон - зависи от устроиството на обектива - ламелите на блендата)
        .......

        И така Фотографите в зависимост от това какво ще снимат, използват няколко обектива (между който понякога и макро), а истинските носят и по няколко апарата (тела), защото понякога (например когато искаш да снимаш от далеч - например птици) Кроп тялото (апарат с APS-C размер матрица 1.5-1.6 пъти по-малка) прави обективите по-дълги пример - върховите 70-200 се превръщат в (умножени по 1.5) 105-300, 500мм в 750мм и така нататък....
        пак се унесох...
        Успех

        П.С.
        Извинявам се ако има неточности или обърквания, все пак аз не съм професиолналист, така че четете по-добри източници каквито в мрежата има доста

        Коментар


        • #19
          От: Училище за фотографи

          Майки, там е проблема, че ако искаш да го обясниш разбираемо за 5 минути упростяваш фактите.
          Веднага се намира друг, който казава , че нещата не са точно така и почва да оспорва - основателно.
          Постепенно се включват арбитри и темта отхвърча в детайли, кусури и формулировъчни еквилибристики.

          И всички тези хора са добронамерени.

          Искат да обяснят. Но поради задължителната робия на постулата и изчерпателната фактология ученикът върти глава на ляво на дясно, като шамаросан петокласник, черви бузи и си мисли:
          - Леле, колко съм тъп !

          Затова Йезуитите в началното образование са измислили древното " Учителят Каза ! ".
          Последно редактирано от Nik Nikolov; 05-10-10, 08:19.
          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

          Коментар


          • #20
            От: Училище за фотографи

            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
            Майки, там е проблема, че ако искаш да го обясниш разбираемо за 5 минути упростяваш фактите.
            Веднага се намира друг, който казава , че нещата не са точно така и почва да оспорва - основателно.
            Постепенно се включват арбитри и темта отхвърча в детайли, кусури и формулировъчни еквилибристики.

            И всички тези хора са добронамерени.

            Искат да обяснят. Но поради задължителната робия на постулата и изчерпателната фактология ученикът върти глава на ляво на дясно, като шамаросан петокласник, черви бузи и си мисли:
            - Леле, колко съм тъп !

            Затова Йезуитите в началното образование са измислили древното " Учителят Каза ! ".
            Ник,
            повече се притеснявам сега от времето

            Коментар


            • #21
              От: Училище за фотографи

              Да взема и аз да разводня/поразмътя темата относно връзката между бленда, скорост и ISO(чувствителност), може би пример с аналогия ще внесе известна яснота, та да преподредите каквото вече си знаете.
              Вместо да се мъчим да снимаме, да вземем да се опитаме да накиснем подходящо една домакинска гъба с вода (сензор/филм). Задачата ни е да я напоим достатъчно, но без да се олееем и тя да вземе да текне или пък да остане твърде суха и да не ни свърши работа.
              В тази постановка, ISO-то ще е дебелината на гъбата - два пъти по голямо исо - два пъти по-тънка гъба, т.е. ще ни е необходима два пъти по-малко вода за да я накиснем според изискванията. Блендата ще си е най-обикновен отвор, чийто размер можем да контролираме, а "скоростта" естественно, ще е времето през което блендата ни ще е отворена за да пропуска вода към гъбата. Другото което трябва да се има впредвид е налягането на водата в мрежата на ВИК или ако направим сравнение с дъжд - има много видове дъжд, може да ръми или пък да се лее като из ведро - това са ни светлинните условия (пълна тъмница или слънчево време на плажа, по обед и т.н.).

              Както вече може да предположите, задачата ни е изпълнима по много и все различни начини в зависимост от светлинните условия, вида на гъбата, размера на блендата, избора на скорост ... и нашите желания.

              Или най-общо казано, ако намалим размера на отвора два пъти, ще ни трябва или 2 пъти по-тънка гъба или съответно, 2 пъти по-дълго да стои отворена за да мине същото количество вода и да сътворим нашия шедьовър на приложното домакинство. Ако пък увеличим скоростта 2 пъти(т.е ще имаме 2 пъти по-кратко време да ни стои блендата отворена) или трябва да увеличим отвора 2 пъти или да подберем 2 пъти по тънка гъба (увеличаваме ISO-то 2 пъти) ...

              Всяко едно такова променяне на един от горните факторите с "2 пъти" е прието да се нарича "1 стоп" - не ме питайте защо, но ако го срещнете да не му се чудите за к'во иде реч.

              От тук на сетне избора си е ваш и може да подбирате подходяща комбинация от трите в зависимост от ефекта който търсите. По-нагоре показаха пример за DOF–а - колкото по-отворена е блендата толкоз по-плитка е областа в която нещата са приемливо на фокус. А колкото по-голяма е чувствителноста (ISO), толкоз по-големи ще са грешките при интерпретация на стойностите на индивидуалните пиксели, за да получи крайното изображение (огледайте пак диаграмата която Yaro е прикачил).

              Другото на което искам да ви обърна внимание е термина "скорост" - разбирайте го като "скорост на затвора/пердето" и обикновено се задава в секунди или части от секундата а не в мерни единици подходящи за общоприетото понятие "скорост" т.е "път / време" защото всъщност пътя е винаги един и същ (от единя край на зензора до другия) и съответно колкото е по-малка стойността която имате, толкоз е по-голяма скоростта на затвора (или май ви обърках още повече )

              Поиграйте си за да го усетите/разберете - сега поне не е като едно време с лентите - снимаш си и направо гледаш на дисплея какво се е получило ...

              лек ден
              LR Disco II, Td5

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X