От: Училище за фотографи
Не знам какво е апаратчето, но с малко гадаене мога да кажа:
Апаратче с малко сензорче с диагонал между 5 и 8 мм
8.1. МП показва че май не е много ново (май последното им с 8.1 беше 2008-а Sony Cyber-shot DSC-W150, ама може и да бъркам, тези не им разбирам)
Цайс правят Хубави обективи
3.3.-5.2 трябва да е максималната бленда съответно при най-близко, най-далечно положение на Зума (каза тежката дума
) - базово колкото по широк е отвора (блендата) през който минава светлината (отнесено към фокусното разстояние...) толкова по-добър е обектива (по-скъп и по-тежък
), май теоретичният максимум е около 1, най-добрите са окло 1.2 - 1.4, по масовите (добри) са 2.8... имай в предвид, че на всеки 1/1.4 площа на отвора се намява на половина, т.е. 2 пропуска 2 пъти по-малко светлина (има два пъти по-малка площ) от 1.4, съответно, 3.3 ще е 3-4 пъти по-затворена от 1.4... Стана сложно обяснението, но основното е :
За да снимаш има 3 фактора Бленда, скорост и чуствителност, за правилна експозиция трябва да се нагласят тези три параметъра съобразно наличната светлина. Всеки един от тях влияе по разлиен начин на качествата на снимката и е в определени граници.
Блендата - колкото по-отворена - полкова повече светлина минава т.е. можем да снимаме на по висока скорост с по-ниска чуствителност - ИСО, но не е панацея - колкото е по отворена толкова по-сложно меко е изображението (липса на контраст) и по-плитък ДОФ-а (Dept of field) или дълбочината на фокуса (разстоянието в което обекта е на фокус - плитък - няколко милиметра (сантиметра), дълбок метри... това е разстоянието между най-близката позиция на фокус и най-далечната)
Ето и пример
Бленда 1.4, скорост 1/200 секунда, ИСО 200

Бленда 14, скорост 1/8 секунда, ИСО 800

Както виждате липсата на дълбочина може да пречи ако искате да покажете повече обекти на различни растояния на фокус (затворена бленда), НО Може да бъде и търсен ефект когато искате да Подчертаете САМО ЕДИН обект и всичко друго да е размазано (Отворена бленда).
Скоростта - колкото по-бързо отваря и затваря затвора, толкова по-малко светлина влиза (трябва да вдигаме блендата и/или ИСО-то
), НО пък толкова по динамични обекти можем да "Замразим" - перфектно при спортни събития, когато искате бегача да не е размазан, и обратно при ниска скорост, треперенето на ръцете се отразява (то се компенсира отчасти от системите за стабилизация когато ги има), а подвижните обекти се размазват (отново може да бъде търсен ефект...
и накрая Чуствителността - колкото повече вдигате чуствителността на матрицата (ИСО-то) толков по "Шумен" е кадъра появяват се цветни парцали, зърна, системите за шумоподтискане размазват финните детайли
(повярвай ми на твоето апартче 3200 най-вероятно е напълно не използваемо
). И обратно по-ниска чуствителност по-качествено изображение (стига да ни стига светлината и останалите параметри да са в нормите
)
Та така - Баланс между тези параметри е необходим. Ако имате и Чуство това вече е съвсем Друга работа и не ви трябва да знаете нищо от гореизброеното
Не знам какво е апаратчето, но с малко гадаене мога да кажа:
Апаратче с малко сензорче с диагонал между 5 и 8 мм
8.1. МП показва че май не е много ново (май последното им с 8.1 беше 2008-а Sony Cyber-shot DSC-W150, ама може и да бъркам, тези не им разбирам)
Цайс правят Хубави обективи
3.3.-5.2 трябва да е максималната бленда съответно при най-близко, най-далечно положение на Зума (каза тежката дума


За да снимаш има 3 фактора Бленда, скорост и чуствителност, за правилна експозиция трябва да се нагласят тези три параметъра съобразно наличната светлина. Всеки един от тях влияе по разлиен начин на качествата на снимката и е в определени граници.
Блендата - колкото по-отворена - полкова повече светлина минава т.е. можем да снимаме на по висока скорост с по-ниска чуствителност - ИСО, но не е панацея - колкото е по отворена толкова по-сложно меко е изображението (липса на контраст) и по-плитък ДОФ-а (Dept of field) или дълбочината на фокуса (разстоянието в което обекта е на фокус - плитък - няколко милиметра (сантиметра), дълбок метри... това е разстоянието между най-близката позиция на фокус и най-далечната)
Ето и пример
Бленда 1.4, скорост 1/200 секунда, ИСО 200
Бленда 14, скорост 1/8 секунда, ИСО 800
Както виждате липсата на дълбочина може да пречи ако искате да покажете повече обекти на различни растояния на фокус (затворена бленда), НО Може да бъде и търсен ефект когато искате да Подчертаете САМО ЕДИН обект и всичко друго да е размазано (Отворена бленда).
Скоростта - колкото по-бързо отваря и затваря затвора, толкова по-малко светлина влиза (трябва да вдигаме блендата и/или ИСО-то

и накрая Чуствителността - колкото повече вдигате чуствителността на матрицата (ИСО-то) толков по "Шумен" е кадъра появяват се цветни парцали, зърна, системите за шумоподтискане размазват финните детайли



Та така - Баланс между тези параметри е необходим. Ако имате и Чуство това вече е съвсем Друга работа и не ви трябва да знаете нищо от гореизброеното


Коментар