Обява
Свий
Няма добавени обяви.
LSD
Свий
X
-
До: LSD
“Какво представлява ШПЕР-а и как работи:
Какво представлява:
Диференциалите с повишено триене (на английски Limited Slip Differential на кратко LSD) са най-често фрикционни, наричат се така защото между планетните зъбни колела (тея в който се забиват полуваловете към гумите) и касетата на диференциала има два диска който са абразивни… при движение направо скоростта на въртене (при идеални пътни условия и еднакви гуми) на двете планетни колела, и касетата, е еднаква… когато автомобила се движи в завой, колелото което е от вътрешната страна на завоя изминава по-малък път следователно скоростта на въртене му е по-малка в сравнение с това от външата страна на завоя. Разликата м/у скоростта на въртене на вътрешното колело и касетата на диференциала е същата каквато е и м/у външното колело и касетата (ако няма приплъзване в гумите) с тая разлика че едната е със знак “-” а другата със знак “+” спрямо скоростта на въртене на касетата!
Тогава започва да се появява триене м/у фрикционните дискове (който са със шлици и са неподвижни спрямо планетното колело и полуоската и подвижни спрямо касетата на диференциала) и касетата на диференциала предизвикващо сили който се стремят да изравнят скоростите на въртене на планетите и касетата. Когато едното колело се опитва да увеличи или намали скоростта си (примерно в завой) трябва първо да преодолее силите на триене м/у фрикционните дискове и касетата.
Ето и най-просто обяснение
Как работи:
Представете си че колата е във въздуха на подемник, двигателя работи и е включена първа предавка на скоростната кутия. Двете колела се въртят с еднаква скорост бавно например с 20 оборота в минута.
При нормалния отворен диференциал прилагайки минимална сила върху едното от колелата даречем 10 N (това са стойности само за примера и може да са далеч от реалните) то ще забави скоростта си на въртене от 20 оборота на 10…. тогава другото колело ще повиши скоростта си с 10 оборота и ще се завърти с 30. ако приложите 20 N ще спрете колелото и другото ще се върти със скорост 20+20=40 оборота. Представете си че някой от другата страна приложи сила 10 N на въртящото се сводобно колело… тогава ще усетите че колелото което държите се опитва да се завърти като силата с която го държите неподвижно се е повишила от 20 N на 30 N – точно толкова колкото е приложена на другото колело. А ако не успеете да приложите сила от 30 N а си остане първата приложена сила от 20 N то тогава колелото ще започне да се върти със скорост 10 оборота а другото ще се върти с 30 оборота…….именно това прави LSD !!!
При LSD 25 % чрез тези фрикционни дискове става следното:
Колата пак е във въздуха пак на първа скорост представете си че можете да приложите 100 N сила и тя ще е достатъчна за да спрете въртенето на колелото… е да ама шпер-а е 25% и всеедно от другата страна на свободно въртящото се колело седи някои и прилага 25 N сила… тогава вие няма да може да удържите 125 N и колелото ще започне да се върти….
Разбира се в реалността нещата са много по-сложни… там важна роля играят въртящият момент на двигателя, предаван от скоростната кутия на главното предаване и от там на диференциала, в сложни зависимости с коефициентите на цепление с пътната настилка, на съпротивление от търкаляне и още доста неща които не знам кой ги е открил и измислил ама е бил ненормален
Предимства и недостатъци:
Държа да отбележа, че предимствата и недостатъците са различни в зависимост от гледната точка на различните хора.
Може написаното от мен да не е безпристрастно по обесними причини
Предимства:
- На първо место е това, че в трудна ситуация шпер-а е много ценен, помага при движение в сняг, кал и при лоши пътни условия.
- Наличието на шпер прави колата много по-палава и създава много ФЪН…. изключително важен за дрифтове. В комбинация с достатъчно мощност на двигателя, контрола в/у колата при движение с “вратите настрани” е детска игра…но за “напреднали” .
- Подобрява много старт-а при Драг… може да сложи мощността на двигателя, до два пъти по-добре на асфалта, отколкото отворения диференциал.
Недостатъци:
- Влошава управлението на автомобила, като при хлъзгава настилка е доста силно проявено. В комбинация с невнимателно шофиране и неопитен шофьор резултатите могат да бъдат пагубни за целостта на автомобила и здравето на пътниците.
- Недопустимо е движението на автомобила с различни размери гуми на водещите колела
- Изисква честа смяна на маслото и употребяване на специално. Особенно когато се “използва по предназначение”
- След определен пробег километри, в зависимост от режима на работа и качествата на използваните масла, фрикционните дискове се износват и постепенно процента на LSD намалява, ефективността – също!
-----------------------------------------------------------------------
Това опростено описание намерих в нета и ми хареса.
Коментар
-
До: LSD
Използвах информация от тази тема:
Блокировки на диференциалите (видове и начин на работа)
Целта ми беше малко да систематизирам.
Описанието в предишния пост касае LSD на лек автомобил и има някои разлики. Примерно броя на фрикционните дискове.
Но общо взето е добре обяснен принципа на работа.
Може да допълвате.
Коментар
-
До: LSD
Първоначално публикуван от GOLDY-Владиан Христов Преглед на мнениеАко ти трябва масло за LSD, свиркай!
Също така и с % на блокировки, ако има някой точни данни.
Коментар
-
От: До: LSD
В ръководствата дават въртящия момен при който се освобождава блокировката
на дифа. Примерно последно гледах за Терано беше около 350-400 N.mКаквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...
Коментар
-
От: До: LSD
Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеДа, полезно е да се допълни и с информация за подходящите масла.
Също така и с % на блокировки, ако има някой точни данни.
1. за заден диф с LSD (2л.)- Hypoid gear oil Mitsubishi Genuine Gear Oil Part No. 8149630EX or equivalent Redline 75W90
- Mobil "Infilrex 33"
- Castrol LSX SAE90
2. заден диф без LSD - Hypoid oil API GL-5 or more, SAE 80W-90 GL-5
Коментар
-
От: До: LSD
Първоначално публикуван от GOLDY-Владиан Христов Преглед на мнениеАко ти трябва масло за LSD, свиркай!Кия Спортидж 2000тди
Всеки шут отзад-е крачка на пред
Коментар
-
От: LSD
Използвам темата за един въпрос. Имам чероки 2.5TD 1999г. Преди година смених маслото на задния диференциал и от тогава имам шум отзад. Реших да проверя да не би да е LSD и направих проверката като вдигнах задния мост и завъртях наръка едното колело. Другото се въртеше в същата посока. Смених маслото с Mopar добавка Mopar, но все ми се струва, че пак имам лек шум от диференциала. Въпросът ми е къде мога да проверя ефективността на LSD-то, т.е. на фрикционните дискове и ако трябва да ги сменя?
Коментар
-
От: До: LSD
Първоначално публикуван от Niki 76 Преглед на мнениеВ ръководствата дават въртящия момен при който се освобождава блокировкатана дифа...Първоначално публикуван от hristorama Преглед на мнениеИзползвам темата за един въпрос... Въпросът ми е къде мога да проверя ефективността на LSD-то, т.е. на фрикционните дискове и ако трябва да ги сменя?
Според мен под 50 N.m e безполезенПоследно редактирано от Niki 76; 30-11-11, 14:32.Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...
Коментар
-
От: До: LSD
Защо никой досега не се е сетил, във връзка със затрудненото управление, при LCD , или блокиран диференциал, да свърже ъгъла на отклонение на управляващите колела, с блокировката, макар и частична с LCD,..........много е просто, завиваш, блокировката се изключва, изправяш, блокировката се включва, има го при руските трактори МТЗ 80, отпреди 50 години,...........за тези които не са запознати,..........блокира се кръстачката на диференциала, чрез съединител управляван от мембрана, която пък се задейства от кормилното управление,.........
Коментар
-
От: До: LSD
Първоначално публикуван от Неделчев Преглед на мнениеЗащо никой досега не се е сетил, във връзка със затрудненото управление, при LCD , или блокиран диференциал, да свърже ъгъла на отклонение на управляващите колела, с блокировката, макар и частична с LCD,..........много е просто, завиваш, блокировката се изключва, изправяш, блокировката се включва, има го при руските трактори МТЗ 80, отпреди 50 години,...........за тези които не са запознати,..........блокира се кръстачката на диференциала, чрез съединител управляван от мембрана, която пък се задейства от кормилното управление,.........Sent from my Nokia s fenerche
Коментар
-
От: До: LSD
Първоначално публикуван от Неделчев Преглед на мнениеЗащо никой досега не се е сетил, във връзка със затрудненото управление, при LCD , или блокиран диференциал, да свърже ъгъла на отклонение на управляващите колела, с блокировката, макар и частична с LCD,..........много е просто, завиваш, блокировката се изключва, изправяш, блокировката се включва, има го при руските трактори МТЗ 80, отпреди 50 години,...........за тези които не са запознати,..........блокира се кръстачката на диференциала, чрез съединител управляван от мембрана, която пък се задейства от кормилното управление,.........
п.п.Нямам проблем с управлението.Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
Grand 3.1TD
0898 620 306 Стоян
Коментар
-
От: До: LSD
Първоначално публикуван от Р.Якимов Преглед на мнениеЗащото често има лед и по завоитеYour conscience is all you can take to your grave.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар