Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кардан от България?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кардан от България?

    Здравейте, колеги, доста рових и не намерих тема за кардани. Ако има такава, може да ми я покажете и да затрием тази.

    Има ли читави опции за изработка на здрав кардан за джип в България. Искам да има двойно каре от страната на раздатката, 1350 карета, шлици с дължина поне 150мм. Предполагам се подразбира, че шлиците трябва да са по-яки от 1350 карето.

    Много от колегите трябва да са минали по този път?

    За референция, такъв кардан в щатите струва около 600 долара.

    Defender 110
    Wrangler YJ на трупчета

  • #2
    В Кубрат има завод за кардани. Даже май са две фирми.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • diduan
      diduan коментира
      Редактиране на коментар
      Ще им се обадя да ги разпитам след нова година. Има ли доволни колеги от тях?

    • Asen Kushlev
      Asen Kushlev коментира
      Редактиране на коментар
      Преди години познат праща кардан на Нисан Серена за ремонт, свършиха работа. Имаше тук из темите нещо, но къде не помня.

  • #3
    Сега се поразтърсих, даже са три фирми. Явно кадри от старата са се отделили.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #4
      Динамика Кубрат.

      Коментар


      • Николай Колев
        Николай Колев коментира
        Редактиране на коментар
        Технокардан Кубрат.

    • #5
      В София Феликс рециклират и произвеждат.

      Коментар


      • New hope
        New hope коментира
        Редактиране на коментар
        Да добавя и ,,Мамят" ! Много мога да кажа за тази фирма ... Другата фирма е Еврован , но там е зависи кой работник ще го прави.

        Моето мнение е - поръчай си го от чичо Том в щатите да ти е мирна главата.

      • photoman
        photoman коментира
        Редактиране на коментар
        Кардан за Гранд Чероки WK 2007 година - миналата година рециклираха задно каре на задния кардан. Изкара четири месеца. За малко д ами откажат гаранция, щото било хубаво да се направи и предното каре иначе нямало гаранция - но не ми го бяха казали когато го дадох за ремонт. Все пак оставих го и казах да направят и двете карета този път и баланс и всичко както трябва. Е - изкара 13 месеца и умряха и двете карета - под 10 000 километра а джипа не се кара дори лек офроуд. Просто разходки събота и неделя 20-30 километра черно и то пътища Другото време е на шосе.

    • #6
      Говорих с Динамика Кубрат по телефона. Може да стане, може и да не стане. Зависи дали ще намерят фланец. Шлицова двойка от Тойота щяла да стане. Не знам, зависи и от това какви пари ще искат.
      Defender 110
      Wrangler YJ на трупчета

      Коментар


      • #7
        Феликс на всичко слагат шлици от "ивеко".

        ​​​​Демек, кой каквото има.
        както казва Ицо по горе, или ще ги направят или не. Фифти - фифти )))
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • To6o
          To6o коментира
          Редактиране на коментар
          Няма "шлици от ивеко" Ивеко не произвеждат, монтират. Има стандарти в машиностроенето, шлици, зъби, бройки, модули.

      • #8
        Може да си поръчвате и от Космоса, както и да давате по 10€ за кардан, но при положение, че има достатъчно фирми занимаващи се с това у нас, не виждам смисъл.
        Имат достатъчно избор на шлицеви двойки които може да си избереш, както и на карета, а предполагам и на тръби, ако ще произвеждат нещо почти от 0.
        После ти правят един читав баланс, и си готов да превземаш баири и калищак.

        P.S. Аз съм си намерил "моят човек", на който му оставям кардана в ръцете, и после го взимам пак от тях, като винаги всичко е точно.
        Ако има проблем, което винаги е възможно да се случи, отивам пак на място и всичко се оправя.
        Това, обаче, не става по телефона или "онлайн", с писане, а се отива на място и се говори с хората лично.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • diduan
          diduan коментира
          Редактиране на коментар
          Нали за това е тази тема, ако някой има добър опит да сподели. Все още не съм попаднал на специалист, който да ми обясни какво ми предлага. Шлици от това и фланец от онова, пък тръба от незнам си къде...

          Иска ми се да чуя "използваме фланци с размери 80х80 и пилотен 50мм, шлицева двойка с 16 шлици на еди колко си, с номинален въртящ момент от толкова Нм, касета за двойното каре с оперативен ъгъл толкова градуса."

          Но ако цената е ок, няма проблем, стига да е ок и да могат да намерят фланец. Все пак най-много ме притеснява на какъв ъгъл ще може да работи, за да не се криви кардана при ход на окачването.

        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Относно ъгъла, колкото по-малък, толкова по-добре, и обратното, но това го знеш.
          Ако хептен нямаш алтернатива, може да се подложи нещо на раздатката, като трябва да се завърти и моста.

          Относно опита, когато уточнявате подробности на място, на пичовете ще им стане ясно, че става въпрос за заигравка и ще се постараят, освен че на място ще изкоментирате алтернативите, които трябва да са съобразени с максималното натоварване което е възможно да мине през кардана, + някакъв % отгоре, разбира се.

          В момента не сещам от къде си, но си заслужава да се поразходиш из софийските карданаджии и сам да прецениш кои са твоите хора, ако въобще е някой от тях де.

          P.S. ... и щото не е реклама, оня/ония от Асеновград не познават парите (или имат неква друга схема ), а на пичовете от Кубрат (и на двете карданаджийници) им бега комуникацията с хората.
          На една от софийските също, но няма да се конкретизирам, естествено.

        • diduan
          diduan коментира
          Редактиране на коментар
          Нямам предвид ъгъла на моята геометрия. Той е какъвто е и няма да се променя. Притеснява ме ъгъла на двойното каре. Точно фабричните приложения не са направени за големи ходове и карданите им обикновено са с ограничени възможности в това отношение. Затова ме притесняват изказвания от рода на "...ще вземем това от тойота". Ясно ми е, че на място тези въпроси ще си получат отговора, но питам тук, ако някой вече е намерил читавите карданджии, да започна от тях.

          Прост пример, предния ми кардан ще е засега фабричния от F250. Той не позволява твърде голямо движение, но за времянка се надявам да стане. Задният обаче няма да е времянка и там всичко искам да е ок.

      • #9
        Двойното каре не прави по- голям ъгъл от стандартните ( някои стандартни понасят доста по голям ) , просто каретата работят по разтоварено ... отделно и цената му е доста солена , 400 лева дадох за последното което поръчах.
        Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
        New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

        Коментар


        • diduan
          diduan коментира
          Редактиране на коментар
          Не говоря за принцип, а за конкретно изпълнение на касетката на двойното каре. Това си е ноу-хау на производителите. Някои могат да постигнат 30 градуса, някои се запъват на 15. Ако си производител на кардани за срандартни коли, не ти трябва да си играеш да дизайнваш касета с голямо движение. Това е всичко. И сега ако използваш "...от тойота" е хубаво поне да знаеш защо баш от тойота и какви характеристики има.

          Човекът в Кубрат ми каза, че преди 2 години са правили подобно нещо за джип от Варна. Явно не се среща често като задание, или не се прави в Кубрат.

        • To6o
          To6o коментира
          Редактиране на коментар
          Това просто не е вярно. Обикновенна кръстачка, да кажем 10 градуса, двойна вече е двайсет. Какво търсите, към какво се стремите ?
          Имам проект, с две трабантови магарета, два дифа от ауди куатро, метални колела, като хедер на комбайн, среден диф, пак от ауди куатро, и двигател и скорости на покрива. Идеята е наводнени, села, тиня, наноси, 60 см. сняг, стъпваме на здраво, не се състезаваме, не се правим на пичове, скромни, тихи сме, но вървим бавно напред.

      • #10
        За голям ъгъл едно време колегата elbgt беше слагал някакви от порше по спомен на ауди ТТ което преработва.Има тема някъде тук,може и да се бъркам,но не е грешно да се провери какво беше направил.
        Няма страшно в умирачката...
        Страшното е да си жив!...

        Коментар


        • To6o
          To6o коментира
          Редактиране на коментар
          Кой, какво иска да постигне, ако го знае. Много прост народ, с пари съм срещал.

          Ква беше столицата на Монголия ?

          За мен, Рекод 1 , знае ли някой какво е ?

          Мотокар е. И съм ги сглобявал, и разглобявал. От Монголия да стигне до Кейп Таун ! Няма ресьори, нищо няма, няма да стигне до Караджово.
          Мишмара Гвуй ? Кой знай чужди езици ?

          Еми гранична полиция, ех на еврит.

          Ден и нощ обикалят, хиляди, жипове, на хамериканската марка жип. Песъци, дъюни ! Хиляди маса народ.


          Ако си караш кротко, отиваш на работа, жената иска пари.
          Ако се праиш на пич, искаш си състезател, жена няма, а жената а важна, тя дава направление, смисъл и същност на Битието.

      • #11
        На какъв ъгъл, искате да предавате въртящ момент, и на какви обороти ?
        Инак двойното каре от Патрол, мисля е едно, към предният мост, е най доброто, което е измислило човечеството.Две кръстачки, с ябълка по средата. За Бога, това е полуоската на Вартбург, на Рено 204, стара работа. Брадясал съм от състезатели, дето вдигат, и чупат всеки ден вътрешни карета. Дайте хжризонт,и на нормални хора да пишат тук.

        Коментар


        • #12
          Я кажете как се наричат на български не-кръстачковите карета (на английски CV-joints / на руски ШРУС) и прави ли някой в България такива кардани?

          Коментар


          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            тези дето са на сачми? вместо на иглени лагери? гледах преди време кардан за 2107 на такива "гранати" от 2108... по руските сайтове.
            теоретично би трябвало да е на порядък по-здрав от кръстачките...

        • #13
          Rzeppa , constant velocity joint.

          Алфред Рзеппа , конструктор в Форд, 1936 година го конструира, патентова, и после прави две подобрения, които също патентова.

          Разучете Волво полуоска xc 90.

          Въпроса е, нужно ли Ви е, да трансферирате въртящ момент, на градуси над 12, и ако се състезавате, пречи ли ви неплавното съответствие между периферна и ъглова скорост. Тоест, какво като ще притриса, щом ще стигнеш.

          Чудеса няма, дайте , отворете подфорум жиролети, стига с тея гуми !

          Коментар


          • #14
            Мимето дава ищах, мъжа и в командировка, пише у форум. С жип ли трябва да идем !
            Това е хумор, пояснявам ! То излезе, че се налага.

            Коментар


            • #15
              Чероки, Гранд Чероки, предно каре кардан, това е което питаш. 55 градуса.
              Ако ще тръгвам от Монголия, до Кейп Таун, не е това което препоръчвам, за да стигнеш. Военната техника, като Газ 69 да кажем, не използва неща включващи нежни сепаратори, всичко може да стане на салата, но жипагата ще върви, не ми се търси сега DANA ли е патентът, или друг да беше. Понеже съм сондьор обаче, питайте ме как се дупчи астероид ? Ами, трудно ще е, не като на фЮм !

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X