Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Преработка от парт-тайм на фултайм - дали си струва или е поредната мъртва идея ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Преработка от парт-тайм на фултайм - дали си струва или е поредната мъртва идея ?

    Здравейте, колеги. Джипа е Хюндай Теракан 2.9crdi с ръчна скоростна кутия и парт тайм раздатка със система торк он деманд (ръчно си включвам предното когато преценя, през останалото време съм на задно). Купих го февруари месец и го обслужих и съм много доволен от машината с изключение на едно нещо - не е фул тайм! Понеже нямам сума, а и желание да го сменям за хубав фул тайм джип - ТЛК 90/95 например... , си помислих защо да не го направя фул тайм ..... теракана ? ! ?
    Мислех за вариант кутия+раздатка ТЛК 90 фултайм като правя фланец и монтирам на моя двигател, но ми се струва голям филма и много отговорно да куплирам тойотската трансмисия към двигателя на хюндай (малко несъосие и високи обороти на първичния вал би било довело до страшни драми)...
    Другия вариант е само раздатка от ТЛК90 фултайм или Суперселект например на мястото на теракан-ската раздатка, като това включва изработването на вал свързващ кутията на теракана и раздатката , фланци и някакъв бокс в които да е свързващия вал и да формират бокс, който да свързва тераканската кутия и новата раздатка....като разбира се не е по-малко отговорно от това да се прави камбана на тойотската кутия към хюндай-ския двигател....незнам защо ми се струва по - лесно да присадя само раздатка
    Лоста на раздатката ще ми излезе на никъде в купето .... друг вариант е раздатка от ТЛК 120, която има механизъм с нещо като хебел, който изнася управляващия лост на раздатката напред ..... което би ме устроило.
    Последващите скъсявания и удължавания на кардани и изработката на преходни фланци за чашите на раздатката са ясни....
    Сигурно сега ще има мнения от сорта : `` Защо не си купиш направо фул тайм някое чероки или някой фултайм паркет с виско на кардана понеже не караш 50:50 офроуд и асфалт`` отворен съм за критика Искам да поговоря по въпроса с компетентни хора за да си изградя правилна преценка на идеята за да не се получи така че да започна и по средата да се сетя за нещо друго и да си загубя времето.
    Искам фул тайм джип с блокаж на междинния диференциал , джип с рама и ако е дизел комънрейл , ако е бензин да не е карбуратор (нещо от 2000-та година)
    Последно редактирано от kompresor; 17-12-20, 19:08.
    Не вярвам на жени и спирачки !

  • #2
    Първоначално публикуван от kompresor Преглед на мнение
    Здравейте, колеги. Джипа е Хюндай Теракан 2.9crdi с ръчна скоростна кутия и парт тайм раздатка със система торк он деманд (ръчно си включвам предното когато преценя, през останалото време съм на задно).
    ОбРъкАл си се малЦе (съобразно форумния речник).
    Torque on demand не е парт-тайм система, можеш да си караш целогодишно на всякакъв терен на 4х4. Тераканите май си нямат баш фул-тайм. Имат парт-тайм, дето се включва ръчно (с копче) само на хлъзгави терени и не може да се кара на асфалт с него.

    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • #3
      Теракана си е парт тайм има муфа която я включва един електромагнит и твърдо се зацепва предното, като завиваш на място започва да се тътри също като уазка. С копче си е , на 4Н включваш електромагнита да дръпне муфата и да пусне предното и има една касета дето зацепва дългата полуоска и тръгва предния диф, на 4L едно моторче включва демултипликатора като мърда вилка и си е баш парт тайм.....

      Смисъла на темата е да го направя фул тайм и да изхвърля тая раздатка, понеже когато завали като тоя умрял сняг от преди 2 седмици на задно е приключение, а на твърдо двойно просто не става
      Не вярвам на жени и спирачки !

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Баш Теракан(и Рекстън) ги има с парттайм и с он деманд. На тия он деманд, има само две положения, 4H и 4L. На 4Н раздатката включва много бързо при нужда(on demand) предния мост с ел.магнитен съединител. Самия преден мост си е постоянно зацепен към дифа и кардана. Зацепването на муфата в раздатката, кога колко да е, го контролира компютър според разни фактори, най-вече според колко газ се дава. На бавни би трябвало да зацепва постоянно на макс, но преди време писа някой, че мерил тока към муфата, и не било съвсем така...
        Горе-долу тая система замества фултайм.
        Освен това, към тая система има евтина доработка с едни релета и копче, и с тях може да се включват всякакви комбинации от режими - блокирана раздатка на бързи, бързи/бавни само на заден мост и пр. Раздатките са на Борг-Уорнър, и са почти еднакви при Рекстън и Теракан.
        Казано просто, не си уцелил раздатката за твоите нужди. Друг е въпроса, че май по-често тая раздатка я има с автомат, но доколкото знам я има и с ръчна кутия.

        Иначе Теракана е всъщност Паджеро 2, та може би Супер селект би се вградила най-лесно.
        Последно редактирано от cecoa1; 17-12-20, 20:22.

      • Skorpion_BG
        Skorpion_BG коментира
        Редактиране на коментар
        Моят Теракан си беше он деманд, автоматик. На бързи, на задно и пребоксуване на задния мост, включва предния. Много бързо. На бавни постоянно зацепен преден мост, уж 50 на 50, но не съм го мерил. Освен това имаше ЛСД на задния диф. И не, Теракане не е Паджеро 2, чиста разработка на Хюндай си е. Може да са използвали нещо от Паджеро, но доста се различават.

      • kompresor
        kompresor коментира
        Редактиране на коментар
        И моя е с LSD отзад но това не го приемам на сериозно като техника....Супер селект-а от Паджеро няма да пасне 1:1 гаранция ! Но Паджеро е по-близо до Теракан отколкото Ленд Крузър или ДИскавъри и така нататък.....
        Целта на занятието е да карам 4х4 с отворен междинен диф.....ако пък излезе че е не си струва грам упражнението ще мислим за друга жипка

    • #4
      То аз го бъркам това понятие ТOD , Извинявам се сега се образовах .... TOD - Transfer on Demand - компютър решава кога да включи предния мост................ НЕ съм с такава система, имам 2H 4H 4L и си ги включвам когато искам (предно и бавни със съобразителност де). Така че не съм с ТОД или он деманд система ами съм си с парт тайм но с копче ......

      Супер селект раздатките гледам че са три вида , първата е с междуосев диф с блокиране и някакво виско, втория вид е без виското и пак междуосев диф, третия вид е със торсен междуосев диф (както при старите куатро-та).
      Виско ми звучи педалско .... сори ....
      Ако може малко повече инфо за тая супер селект раздатка която е с блокируем междуосев диф но без виското ще съм благодарен.

      Отворен съм за критика
      Не вярвам на жени и спирачки !

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Уф...
        Всичките се блокират. Виското не помня в кои го няма, но то не пречи с нищо, щото е в паралел на дифа, и го играе автоматично блокиране, ако не включиш твърдия блокаж. Т.е. виското не предава момент на преден или заден мост, дифа си го прави. Има при Пинин раздатка Супер селект без диф, в която виското включва предния мост, там е друго(но и тя може да се блокира и да се включи твърдо предния мост).
        Тая с Торсен е от много по-новите модели, и ще е доста скъпа.

    • #5

      kompresor коментира
      Днес, 21:32

      .....ако пък излезе че е не си струва грам упражнението ще мислим за друга жипка ...
      Почвай да мислиш за друга джипка
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • kompresor
        kompresor коментира
        Редактиране на коментар
        Каква да е тя е въпроса ? Да не е парт тайм, да е на шаси, да няма виско миско , да има раздатка, да прилича на нещо (да не е Нива или някаква съветска техника) , да не е нещо което гори 25/100 градско (гранд чероки 4.7) и да е до 10 000 лева

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Дискавъри 2, Мерцедес ML...

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Паджеро 3 генерация.
        За градска кола с лек офроуд е трепач.
        Има ги доста със супер селект.. Най-добрия мотор 3,2 DiD е малко капризен откъм помпа, но казват,ч е когато се скапе се слага механична пт паджеро 2, и заспива.

    • #6
      Първоначално публикуван от kompresor Преглед на мнение
      ...
      Смисъла на темата е да го направя фул тайм и да изхвърля тая раздатка, понеже когато завали като тоя умрял сняг от преди 2 седмици на задно е приключение, а на твърдо двойно просто не става
      Не се шашкай, карай си на 4х4 в сняг. Има няколко теми във форума за парт-тайм на сняг. Ако наближиш някой много остър завой - или баааавно, без газ в завоя, или направо изключваш предното преди завоя и си го включваш пак като излезне колата от завоя. То ако беше такава трагедия нямаше да правят почти всички пикапи парт-тайм.
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • kompresor
        kompresor коментира
        Редактиране на коментар
        Не ме кефи ..... това е проблема. Когато карах за една зима Нива, точно това нещо го нямаше...... Карам по баир нагоре сух ляв завой неусетно вдигаш скоростта и следващия завой хлъзгав обаче постоянно 4х4 чак ти прави кеф ..... същата ситуация на задно ако не познаваш пътя си 1:1 дрифтаджия , или караш ама ама ...
        Чета че RAV4 били с диф в раздатката който имал блокаж ... тоя рав така да него приемам на сериозно
        Последно редактирано от kompresor; 17-12-20, 21:30.

    • #7
      Skorpion_BG коментира
      Днес, 22:24
      ...
      ...
      И не, Теракане не е Паджеро 2, чиста разработка на Хюндай си е. Може да са използвали нещо от Паджеро, но доста се различават.
      Ти поне си на ти с руския, но и на други езици го има https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Terracan

      Шасито е Паджеро 2, затова и много неща са взаимнозаменяеми. Да, не е копие като Галопер, но не е и от нулата направен. В което аз лично, виждам само плюсове.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #8

        kompresor коментира
        Днес, 22:04
        Каква да е тя е въпроса ? Да не е парт тайм, да е на шаси, да няма виско миско , да има раздатка, да прилича на нещо (да не е Нива или някаква съветска техника) , да не е нещо което гори 25/100 градско (гранд чероки 4.7) и да е до 10 000 лева
        Соренто или Рекстън, автоматик с ТОД. Бюджетът е приличен и би трябвало да се намери правилната жипка. А нЕкой може да ти предложи и Мерцедес МЛ.

        П.П. Чероки 2/Либърти също (почти) отговаря на условията - няма отделна рама, но пък е най-близо до Нивата. Пълна механика от до с раздатка 242.
        Последно редактирано от коко келеша; 17-12-20, 21:41.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • kompresor
          kompresor коментира
          Редактиране на коментар
          ml w163 отворих да видя той няма блокаж на дифа в раздатката ами разчита на ESP да трака с ABS-а колелата които губят сцепление ужким да имитира LSD .... и то тва ЕСП е и тракшън и отнема от газта .... уффф ....

        • kompresor
          kompresor коментира
          Редактиране на коментар
          ml w163 отворих да видя той няма блокаж на дифа в раздатката ами разчита на ESP да трака с ABS-а колелата които губят сцепление ужким да имитира LSD .... и то тва ЕСП е и тракшън и отнема от газта .... уффф ....

        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Има блокаж на дифа в раздатката... Т.е. така е направено, че на бавни се включва и блокажа. Демек на бавни е като парт-тайм с твърдо включен преден мост.
          То и без това, тоя блокаж трябва извън пътя, и няма проблем там да си го включил заедно с бавните предварително.
          А имитация на блокажи със спирачките си е полезно.

      • #9
        Май вариантите са два - или да си играя да му присадя супер селект раздатка, или да си купя паджеро супер селект
        Не вярвам на жени и спирачки !

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Ако ти се играе-няма лошо, ама от опит знам, че накрая резултата доста често е доста встрани от очаквания.
          Затова-по-горе ти писах-паджеро 3 е твоята машина.

        • kompresor
          kompresor коментира
          Редактиране на коментар
          То и за Теракан се носи слава за проблемни дюзи и помпа, но като го купих си поговорихме малко на .... корейски и с дюзи и помпа проблеми нямаме....... ще ми се да карам бензинов двигател ама при паджеро три всичките са с това гадно GDI, иначе определено много ме кефи паджеро тройката

      • #10
        Вместо няколко коментара, направо в това постче.

        Компресора казва, че му е голяма мъка с парт-тайма зимата.
        Не знам дали сме в различни климатични пояси, но последните две зими предният кардан ми е в багажника (щото чака една втулка и гайка ), а не съм слязъл от жипката, че и по горите се разхождам.
        Голям фън ми е зимата, а сега в първият сняг бях приятно изненадан от "новите" ми Дънлопи които са HT, и които съвсем тематично си търсех, щото не намирам смисъл да се возя с АТ-та (че и XL) по асфалт през 80÷90% от времето, въпреки поне 50%-ният "градският офроуд".
        ... е, верно че съвсем нарочно 5г бях с 85W140 на четирисателитен диф, амааа ...

        Относно фултайма, вместо скъпи подскоци с неясен резултат, ти трябва Кайен или GL.
        Ако не можеш да си ги позволиш, взимаш си Рекстън 2 XVT или 3.2 бензин, според мерака.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          3,2 при Рекстън има предвид. Но това не е мотора от ML. Пак е от Мерцедес, но по-стария, редови шестцилиндров 220к.с. Рядко се срещат, иначе са ОК.

        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Може да е по-стар, но е по-добър от V6 на 90° с балансиращи валове.

        • MoridinBG
          MoridinBG коментира
          Редактиране на коментар
          Аз покарах няколко седмици с преден кардан в багажника. Бляк бляк бляк. Съвсем се затвърди неразбирането ми към тия, дето правят обратната конверсия - фул тайм към парт тайм. Вкусове всякакви.

      • #11
        Една Витара маса време я търкалях с нейният part time. Докато не взех гуми дето да стават за сняг си беше приключение. След тях предното го включвах само като сляза от асфалта.

        Иначе да присаждаш междинен диференциал е ... сложна и скъпа задача. TOD раздатката е вариант, ама е трябвало да мислиш преди, а не сега. Ако е толкова драма търси си нещо с TOD или междинен диференциал.

        Коментар


        • #12
          Мааалко гледам към мл 163 ама заради цената сигурно.....

          Поразгледах паджеро с 3.2дид и малко не ми стана ясно комъмрейл ли е или не... Дават че му слагат механична помпа която заменя оригиналната която също е роторна. Отварям аутидата и там пише ротари инжекцион систъм с налягане на отваряне на дюзата 200 бар което не грам комънрейл....няма рейка и дюзитр не са ел.......отварям някакво просто клипче паджеро 3.2 дид как да свалим комънрейл рейката и дават как я сваля..... в Аутодата няма комънрейлово паджеро три има само роторно с електронна помпа на зексел с някакъв епром вътре и тая помпа върви 1500 лева секънд хенд....
          Последно редактирано от kompresor; 18-12-20, 07:45.
          Не вярвам на жени и спирачки !

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Комън рейл на тоя мотор има след някоя си година, и май вече в следващото Паджеро. А ГНП на тия им е нещо проблемно, но уж вече ги ремонтират тук-там... Съединител с маховик е доста скъп при ръчна кутия. И още нещо имаше, та затова цените са им такива.
            Има Гранд Витара след 2005г с фултайм(с диф) и бавни, но е малко около бюджета...дизеловите влизат, но бензиновите били по-читави... Имаше подробна тема за модела.

            ПП: Ето я за дизела https://offroad-bulgaria.com/forum/%...dis-2007%D0%B3

            Ето и по-обща- https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B3#post4903211
            Последно редактирано от cecoa1; 18-12-20, 08:10.

          • MoridinBG
            MoridinBG коментира
            Редактиране на коментар
            Като гледам - електронно управляема роторна помпа. Тия са малко, на скъпи и/или редки коли и често са безпроблемни със стоцици хиляди километри. Съответно никой няма стенд и ноу хау да ги прави и цените са космос. Крузерската изгъзица на тази тема ми легна 4 килолева рециклиране в Англия.

        • #13
          Сув с много диференциали и много блокажи има. С много хубав бензинов мотор също.

          Ма не ги карат много гледам
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Гъту АМъГъту ньей СУВ, бря, туй истЕнски автоНобил и джип йедин пАт!!!

        • #14
          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Сув с много диференциали и много блокажи има. С много хубав бензинов мотор също.

          Ма не ги карат много гледам
          Явно нищо не става от тЕх, та затова
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #15
            Ако ше се возиш само (или почти само) по асфалт, ГъЛъто е много по-добре от Гей-класата.
            Без рама е и на въздух, а ако на някой му е много зор, има и с офроуд пакет, който е с бавни и блокажи.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • turtey
              turtey коментира
              Редактиране на коментар
              И как блокираш предното диф?

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X