според Вас, кое е по добре диференциали с ограничено приплъзване, пълен блокаж или и двете, кое трябва да е отпред и кое отзад
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
LSD, 100% блокаж или и двете
Свий
X
-
))))))))))
"Ако те питат кое е по-полезно, Слънцето или Луната, ти без колебание кажи - Луната, защото тя свети през нощта, а Слънцето през деня, когато и без това е светло!"
К. Прутков
С локерите няма да минеш и три метра по асфалта. Дифовете с повишено триене са с разни конструкции, и също не ти трябват, даже и на състезание, освен ако не умееш да сменяш полуоските за 20 минути в локвата.
Хората са го измислили отдавна, и на Геленда например го слагат щатно - принудителни блокировки.
С блокиран заден диференциал радиуса на завоя се увеличава. С блокиран преден нямаш волан, продължава накъдето е вървяло. Какви мнения, когато става дума за теория?))
-
А пък всички други фирми не правят. Просто защото нещо все едно трябва да се счупи, а полуоските се сменят по-лесно, и значи по-бързо, евтино и всичко останало, от диференциалите, РК, СК, съединителя и прочее чаркове от трансмисията. В порталните мостове за тая работа изобщо са оставени гъбките, демек късите оси на колесните редуктори. Понеже са големи колкото юмрук, и можеш да си сложиш много в някое съндъче, и няма нужда от специални стойки за защипване на дузина резервни полуоски))
Коментар
-
Темата с блокировките е може би най-сложната материя в офроуда. Няма еднозначен отговор. Можеш да погледнеш тук за малко теория пък после да обсъдим конкретни хипотези...
http://www.offroad-bulgaria.com/view...hlight=limited
Коментар
-
истина е че трябва да се остави слабо място така, че при прекомерно натоварване да може да се предскаже, кое ще се счупи. този проблем при вранглера е решен с чашката/фланеца/, който свързва пиниона с карето на кардана, там хората са сложили едни пластини, които се трошат сравнително лесно и лесно се подменят, ефтини са и малки, когато се слага блокаж и други полуоски те също малко се усилват.
материалите от този линк ги прочетох още преди да пусна темата, а с фулдата на дълго и широко сме обсъждали въпроса.
вариантите, които имам са два или АРБ или диф. с ограничено приплъзване /с червяци/ заедно с блокировка, която работи на принципа на АРБ
нека не обсъждаме въпроса за здравината и трошенето на разни части по колата, защото вранглер от няакоя друга година насам се предлага серийно оборудван с диференциали, като този втория, който описах и при разработката му тези проблеми са решениdrive alive
Коментар
-
Значи стигаме до момента за какъв тип ще е преобладаващата експлоатация? Аз специално съм привърженик на диференциалите с ограничено приплъзване (винтови, торсен, квайф) от които има полза по време на движение. Принудителните блокировки естествено имат по-добър ефект но практиката сочи че ако пилота сбърка и малко с тях сметката за грешката се представя веднага Освен това като се стигне до тях обикновено проблема е толкова сериозен че те не помагат. И в края на краищата всичко си зависи от зад-кормилното устройство - с умение и разум чудеса се правят даже и без блокировки
Коментар
-
автомобила го ползвам за състезания и селско - планински туризъм
точно за винтов диференциал става дума но в случая му е добавена и принудителна блокировка посредством пневматичен привод, същия като на АРБ но малко по съвършен /работи на по ниско налягане/
другия вариант е изпитаните в боя ARB AIR LOCKERdrive alive
Коментар
-
Според мен това решение като функционалност е перфектно, нямам идея как ще е конкретната реализация като надежност, но каквото и да е за "селско-планински" туризъм ще става. Състезанията са друга тема, ако са от тези, които организираме решението е ОК, много се стараем да правим нещата така, че да няма излишно чупене на автомобили, което пък решава проблема с надеждността.
Коментар
-
На Митко идеята е добра
Сава мисля че на Митко идеята е най-добра.и аз съм я обсъждал отдавна с него и със други. Но не забравяй най-главното КИЛОГРАМИТЕ. това трябва да ти е най-напред в главата.
Съгласен съм с г-н Петров,че може би това са излишни неща.сметни колко кг прибавяш вече- лебедки и т.н. защото ще потъваш някъде със всичките си блокажи и лебедки а покрай теб ще профучи заводска Нива.висете отпуснато
Коментар
-
разликата в теглото не е голяма нещо, като 20 кг ако сменя целите мостове с по здрави и в тях има от въпросните неща
а за надеждността там според мен е въпрос на каране, всичко може да се строши. простата логика показва, че колкото е по прост един механизъм, толкова по здрав тябва да е, но все повече и повече реномирани фирми произвеждащи диференциали и части за тях започват да предлагат касетки, които едновременно са ЛСД и ръчен блокаж.
прекарах цели дни и нощи в четене на тази тема, задавах въпроси каде ли не ,имам поне 30 поста в най - различни форуми, писах писма на най - сериозните производители на мостове и никой неможа да ми каже нищо конкретно за надеждността. остана само всеобщото мнение, че е по добре да има ЛСД и пълен блокаж, отколкото само едното, като помощник при карането. за това и везните започват да се накланят към диференциал с касетка тип торсен, с блокираща вилка задвижвана от пневматичен привод
пуснах тази тема защото исках да чуя мнението на хората, които правят офроуда в българия зада взема окончателното решениеdrive alive
Коментар
-
днес с изумление прочетох , че TERANO-то ми има LSD диф. проверих - и двете колела(задните ) се въртят в една посока. Някой можели да ми каже от кой тип LSD е?TERANO-II 99г.PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
0899187766
Коментар
-
Първоначално публикуван от churovднес с изумление прочетох , че TERANO-то ми има LSD диф. проверих - и двете колела(задните ) се въртят в една посока. Някой можели да ми каже от кой тип LSD е?TERANO-II 99г.помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар