От: По-мощен алтернатор или втори алтернатор?
Всъщност, основните загуби в алтернатора май са аеродинамични. Той си има оптимум на КПД, който при пълно натоварване става примерно 80% при някаква честота на въртене, а при максимална слиза примерно до 40%. И там пак компромис - по-малката перка ще докара по-малки загуби във високи и по-лошо охлаждане в ниски. Изключването на алтернатора през възбуждането му не намалява нито износването, нито риска да се разлети. Трябва си муфа. 5-8 конски сили на АТВ не вярвам да докарат, но на лека кола или джип - тривиално.
Някой сеща ли се как алтернаторът може да се върти с променливо предавателно число? (Първото, за което се сещам, е двойна муфа, но е просташко. Вариации на тема вариатори и хидравлика също не са гот - обезсмислят икономията.)
Всъщност, основните загуби в алтернатора май са аеродинамични. Той си има оптимум на КПД, който при пълно натоварване става примерно 80% при някаква честота на въртене, а при максимална слиза примерно до 40%. И там пак компромис - по-малката перка ще докара по-малки загуби във високи и по-лошо охлаждане в ниски. Изключването на алтернатора през възбуждането му не намалява нито износването, нито риска да се разлети. Трябва си муфа. 5-8 конски сили на АТВ не вярвам да докарат, но на лека кола или джип - тривиално.
Някой сеща ли се как алтернаторът може да се върти с променливо предавателно число? (Първото, за което се сещам, е двойна муфа, но е просташко. Вариации на тема вариатори и хидравлика също не са гот - обезсмислят икономията.)
Коментар